Minerva: Metastasis
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (→Wideosolucja) |
(→Fabuła) |
||
(Nie pokazano 24 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | '''Minerva: Metastasis''' to modyfikacja do | + | <ikony>hl2|mod</ikony> |
+ | {{Mod infobox | ||
+ | |grafika=Metastasis-1.jpg | ||
+ | |twórcy=[[Adam Foster]] | ||
+ | |data wydania= | ||
+ | Metastasis 1: 2 września 2005<br /> | ||
+ | Metastasis 2: 12 marca, 2006<br /> | ||
+ | Metastasis 3 i 4: 1 października 2007 | ||
+ | |gra podstawowa=[[Half-Life 2: Episode One]] | ||
+ | |tryb gry=singleplayer | ||
+ | |obecna wersja= | ||
+ | |rozmiar=148.35 mb | ||
+ | |download=[http://www.moddb.com/mods/minerva/downloads POBIERZ] | ||
+ | }} | ||
+ | |||
+ | '''Minerva: Metastasis''' to modyfikacja do gry [[Half-Life 2: Episode One]] tworzona przez [[Adam Foster|Adama Fostera]] w latach 2005-2007, uznawana za jedną z najlepszych dostępnych modyfikacji. | ||
==Fabuła== | ==Fabuła== | ||
− | Gracz steruje poczynaniami przeprogramowanego żołnierza Kombinatu wysłanego z misją zbadania sekretów wyspy położonej na Bałtyku. Dostaje się tam za pomocą przejętego helikoptera | + | Gracz steruje poczynaniami przeprogramowanego [[Overwatch Soldier|żołnierza Kombinatu]] wysłanego z misją zbadania sekretów wyspy położonej na [[wpl:Morze Bałtyckie|Bałtyku]]. Dostaje się tam za pomocą przejętego helikoptera [[Kombinat]]u (pilot jest najprawdopodobniej następnym przeprogramowanym szturmowcem). Błąd pilota powoduje wysadzenie bohatera w niewłaściwym miejscu, zaraz koło starej przystani portowej znajdującej się na wyspie. Żołnierze tam stacjonujący rozpoczynają ostrzał dziwnie zachowujących się jednostek, jednak helikopter wycofuje się a gracz zmuszony jest okrążyć wyspę pokonując kolejne przyczółki i zbierając podstawowe uzbrojenie (misja miała mieć przebieg bezkrwawego sabotażu, jednak przekształciła się w serie potyczek). Z bohaterem cały czas ma kontakt osoba nazywająca siebie [[wpl:Minerwa|Minervą]], zaś bohatera "jej marną namiastką [[wpl:Perseusz|Perseusza]]". Jest to postać pełna złośliwości i cynizmu, traktuje podopiecznego jak doświadczalnego królika, często go obraża i przypomina mu, że jest zdrajcą ludzkości. Zdaje się czerpać chorą satysfakcję z trudnego położenia Perseusza. Kontekst jej dialogów często nawiązuje bezpośrednio do rzymskiej i greckiej mitologii. |
− | Bohater po oczyszczeniu Przystani z wrogów schodzi przez kanał awaryjny do wnętrza kompleksu znajdującego się pod powierzchnią wyspy ( | + | |
− | Po dotarciu na | + | Bohater po oczyszczeniu Przystani z wrogów schodzi przez kanał awaryjny do wnętrza kompleksu znajdującego się pod powierzchnią wyspy (jest to ogromny bunkier z czasów II wojny światowej dodatkowo poszerzony przez siły Kombinatu). Odkrywa tam wylęgarnie [[headcrab]]ów, technologię dającą możliwość bombardowanie celów za pomocą impulsów z satelity, aktywną linię [[Razor Train|pociągów transportowych]] oraz portal uruchamiany Czarną Energią. Perseuszowi udaje się sabotować urządzenia, jednak Minerva uświadamia go, że użyła satelity do zbombardowania kompleksu razem z graczem. Bohaterowi udaje się przeżyć atak i rozpocząć ucieczkę przez płonące podziemia pełne [[Zombie]] oraz zdezorientowanych grup żołnierzy. Minerva pełna uznania postanawia dać szansę Perseuszowi odwołując na pewien czas następny impuls z satelity. |
+ | |||
+ | Po dotarciu na powierzchnię Bohater jest atakowany przez posiłki Kombinatu (zostają przetransportowane najpewniej z terenów Szwecji, która jest najbliżej miejsca gry). Gracz po zestrzeleniu [[gunship]]a pozwala pilotowi przejętego helikoptera na zabranie go z wyspy. Następuje kolejny atak impulsem, wyspa zostaje najprawdopodobniej rozerwana i zalana przez morze. Helikopter kieruje się na tereny dawnej Polski. | ||
==Wideosolucja== | ==Wideosolucja== | ||
− | http://www. | + | <videoflash>QGrJdTxA2Hc|640|385</videoflash> |
− | == | + | ==Ciekawostki== |
+ | * Bunkier był niegdyś zamieszkiwany przez Rebeliantów (można odnaleźć ich ciała w sali prysznicowej i obok). | ||
+ | * W modyfikacji nie mamy dostępu do [[Gravity Gun|Gravity Guna]] | ||
+ | * Perseusz jest ubrany w skradziony egzemplarz kombinezonu [[Kombinezon HEV|HEV]] | ||
+ | * Na poziomie portalu istnieje wiele systemów bezpieczeństwa. Są to liczne kamery, zamki elektroniczne, zbrojownie oraz bardzo wydajny system pola rekwirującego. | ||
+ | * Minerva ma możliwość dostępu do części zabezpieczeń Kombinatu, często modyfikuje rozkazy, przeszkadza w namierzeniu bohatera. | ||
+ | * Na terenie zbrojowni można zobaczyć żołnierzy przytwierdzonych do aparatury modyfikujących ich pamięć. | ||
+ | * Adam Foster został zatrudniony przez [[Valve Corporation]] | ||
+ | * Planowana była kontynuacja modyfikacji, akcja w niej przedstawiona miała toczyć się na terenie Polski. | ||
+ | * W 2008 roku modyfikacja została przetłumaczona na języki: francuski, niemiecki, włoski, polski, rosyjski, hiszpański przez [http://www.locworks.pl/localization/ LocWorks] | ||
+ | |||
+ | ==Galeria== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | Grafika:MINERVVA2.jpg| | + | Grafika:Metastasis-3-concept-art.jpg| Concept art |
+ | Grafika:MINERVVA2.jpg| Perseusz w chwili pierwszego ataku satelitarnego. (fan-art) | ||
+ | Grafika:Awww.jpg| Perseusz w chwili otwierania się portalu. (fan-art) | ||
</gallery> | </gallery> | ||
+ | |||
+ | ==Linki== | ||
+ | * [http://www.moddb.com/mods/minerva MINERVA na ModDB] | ||
+ | * [http://www.hylobatidae.org/minerva/ Oficjalna strona modyfikacji] | ||
+ | * [http://developer.valvesoftware.com/wiki/MINERVA MINERVA w Valve Developer Community] | ||
+ | * [http://www.hylobatidae.org/minerva/blogsheep.php Blog Adama Fostera] | ||
+ | * [http://en.wikipedia.org/wiki/MINERVA_%28video_game%29 Minerva na Wikipedii, w języku angielskim] | ||
+ | * [http://www.rockpapershotgun.com/2007/10/19/interview-mister-minerva/ Wywiad z Adamem Fosterem przez Rock, Paper, Shotgun] | ||
+ | [[Kategoria:Modyfikacje Half-Life'a 2]] | ||
+ | {{Modyfikacje}} | ||
+ | |||
+ | [[overwiki:MINERVA]] |
Aktualna wersja na dzień 16:07, 11 sty 2017
Minerva: Metastasis | |
Twórcy | Adam Foster |
Data wydania | Metastasis 1: 2 września 2005 Metastasis 2: 12 marca, 2006 |
Gra podstawowa | Half-Life 2: Episode One |
Tryb gry | singleplayer |
Rozmiar | 148.35 mb |
Download | POBIERZ |
Minerva: Metastasis to modyfikacja do gry Half-Life 2: Episode One tworzona przez Adama Fostera w latach 2005-2007, uznawana za jedną z najlepszych dostępnych modyfikacji.
Spis treści |
[edytuj] Fabuła
Gracz steruje poczynaniami przeprogramowanego żołnierza Kombinatu wysłanego z misją zbadania sekretów wyspy położonej na Bałtyku. Dostaje się tam za pomocą przejętego helikoptera Kombinatu (pilot jest najprawdopodobniej następnym przeprogramowanym szturmowcem). Błąd pilota powoduje wysadzenie bohatera w niewłaściwym miejscu, zaraz koło starej przystani portowej znajdującej się na wyspie. Żołnierze tam stacjonujący rozpoczynają ostrzał dziwnie zachowujących się jednostek, jednak helikopter wycofuje się a gracz zmuszony jest okrążyć wyspę pokonując kolejne przyczółki i zbierając podstawowe uzbrojenie (misja miała mieć przebieg bezkrwawego sabotażu, jednak przekształciła się w serie potyczek). Z bohaterem cały czas ma kontakt osoba nazywająca siebie Minervą, zaś bohatera "jej marną namiastką Perseusza". Jest to postać pełna złośliwości i cynizmu, traktuje podopiecznego jak doświadczalnego królika, często go obraża i przypomina mu, że jest zdrajcą ludzkości. Zdaje się czerpać chorą satysfakcję z trudnego położenia Perseusza. Kontekst jej dialogów często nawiązuje bezpośrednio do rzymskiej i greckiej mitologii.
Bohater po oczyszczeniu Przystani z wrogów schodzi przez kanał awaryjny do wnętrza kompleksu znajdującego się pod powierzchnią wyspy (jest to ogromny bunkier z czasów II wojny światowej dodatkowo poszerzony przez siły Kombinatu). Odkrywa tam wylęgarnie headcrabów, technologię dającą możliwość bombardowanie celów za pomocą impulsów z satelity, aktywną linię pociągów transportowych oraz portal uruchamiany Czarną Energią. Perseuszowi udaje się sabotować urządzenia, jednak Minerva uświadamia go, że użyła satelity do zbombardowania kompleksu razem z graczem. Bohaterowi udaje się przeżyć atak i rozpocząć ucieczkę przez płonące podziemia pełne Zombie oraz zdezorientowanych grup żołnierzy. Minerva pełna uznania postanawia dać szansę Perseuszowi odwołując na pewien czas następny impuls z satelity.
Po dotarciu na powierzchnię Bohater jest atakowany przez posiłki Kombinatu (zostają przetransportowane najpewniej z terenów Szwecji, która jest najbliżej miejsca gry). Gracz po zestrzeleniu gunshipa pozwala pilotowi przejętego helikoptera na zabranie go z wyspy. Następuje kolejny atak impulsem, wyspa zostaje najprawdopodobniej rozerwana i zalana przez morze. Helikopter kieruje się na tereny dawnej Polski.
[edytuj] Wideosolucja
[edytuj] Ciekawostki
- Bunkier był niegdyś zamieszkiwany przez Rebeliantów (można odnaleźć ich ciała w sali prysznicowej i obok).
- W modyfikacji nie mamy dostępu do Gravity Guna
- Perseusz jest ubrany w skradziony egzemplarz kombinezonu HEV
- Na poziomie portalu istnieje wiele systemów bezpieczeństwa. Są to liczne kamery, zamki elektroniczne, zbrojownie oraz bardzo wydajny system pola rekwirującego.
- Minerva ma możliwość dostępu do części zabezpieczeń Kombinatu, często modyfikuje rozkazy, przeszkadza w namierzeniu bohatera.
- Na terenie zbrojowni można zobaczyć żołnierzy przytwierdzonych do aparatury modyfikujących ich pamięć.
- Adam Foster został zatrudniony przez Valve Corporation
- Planowana była kontynuacja modyfikacji, akcja w niej przedstawiona miała toczyć się na terenie Polski.
- W 2008 roku modyfikacja została przetłumaczona na języki: francuski, niemiecki, włoski, polski, rosyjski, hiszpański przez LocWorks
[edytuj] Galeria
[edytuj] Linki
- MINERVA na ModDB
- Oficjalna strona modyfikacji
- MINERVA w Valve Developer Community
- Blog Adama Fostera
- Minerva na Wikipedii, w języku angielskim
- Wywiad z Adamem Fosterem przez Rock, Paper, Shotgun
|
|||||
|
|||||
Portal: Prelude · Portal Aperture Deja Vu · Portal Underground Story · Aperture Tag |
|||||
Inne gry |