Minerva: Metastasis

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Fabuła)
 
(Nie pokazano 16 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>hl2|mod</ikony>
 
<ikony>hl2|mod</ikony>
 
{{Mod infobox
 
{{Mod infobox
|grafika=
+
|grafika=Metastasis-1.jpg
 
|twórcy=[[Adam Foster]]
 
|twórcy=[[Adam Foster]]
 
|data wydania=
 
|data wydania=
Linia 7: Linia 7:
 
Metastasis 2: 12 marca, 2006<br />
 
Metastasis 2: 12 marca, 2006<br />
 
Metastasis 3 i 4: 1 października 2007
 
Metastasis 3 i 4: 1 października 2007
|gra podstawowa=[[Half-Life 2: Episode Two]]
+
|gra podstawowa=[[Half-Life 2: Episode One]]
 
|tryb gry=singleplayer
 
|tryb gry=singleplayer
 
|obecna wersja=
 
|obecna wersja=
Linia 17: Linia 17:
  
 
==Fabuła==
 
==Fabuła==
Gracz steruje poczynaniami przeprogramowanego [[Overwatch Soldier|żołnierza Kombinatu]] wysłanego z misją zbadania sekretów wyspy położonej na Bałtyku. Dostaje się tam za pomocą przejętego helikoptera [[Kombinat]]u (pilot jest najprawdopodobniej następnym przeprogramowanym szturmowcem). Błąd pilota powoduje wysadzenie bohatera w niewłaściwym miejscu, zaraz koło starej przystani portowej znajdującej się na wyspie. Żołnierze tam stacjonujący rozpoczynają ostrzał dziwnie zachowujących się jednostek, jednak helikopter wycofuje się a gracz zmuszony jest okrążyć wyspę pokonując kolejne przyczółki i zbierając podstawowe uzbrojenie (misja miała mieć przebieg bezkrwawego sabotażu, jednak przekształciła się w serie potyczek). Z bohaterem cały czas ma kontakt osoba nazywająca siebie [[wpl:Minerwa|Minervą]], zaś bohatera "jej marną namiastką [[wpl:Prometeusz (mitologia)|Prometeusza]]". Jest to postać pełna złośliwości i cynizmu, traktuje podopiecznego jak doświadczalnego królika, często go obraża i przypomina mu, że jest zdrajcą ludzkości. Zdaje się czerpać chorą satysfakcję z trudnego położenia Prometeusza. Kontekst jej dialogów często nawiązuje bezpośrednio do greckiej mitologii.
+
Gracz steruje poczynaniami przeprogramowanego [[Overwatch Soldier|żołnierza Kombinatu]] wysłanego z misją zbadania sekretów wyspy położonej na [[wpl:Morze Bałtyckie|Bałtyku]]. Dostaje się tam za pomocą przejętego helikoptera [[Kombinat]]u (pilot jest najprawdopodobniej następnym przeprogramowanym szturmowcem). Błąd pilota powoduje wysadzenie bohatera w niewłaściwym miejscu, zaraz koło starej przystani portowej znajdującej się na wyspie. Żołnierze tam stacjonujący rozpoczynają ostrzał dziwnie zachowujących się jednostek, jednak helikopter wycofuje się a gracz zmuszony jest okrążyć wyspę pokonując kolejne przyczółki i zbierając podstawowe uzbrojenie (misja miała mieć przebieg bezkrwawego sabotażu, jednak przekształciła się w serie potyczek). Z bohaterem cały czas ma kontakt osoba nazywająca siebie [[wpl:Minerwa|Minervą]], zaś bohatera "jej marną namiastką [[wpl:Perseusz|Perseusza]]". Jest to postać pełna złośliwości i cynizmu, traktuje podopiecznego jak doświadczalnego królika, często go obraża i przypomina mu, że jest zdrajcą ludzkości. Zdaje się czerpać chorą satysfakcję z trudnego położenia Perseusza. Kontekst jej dialogów często nawiązuje bezpośrednio do rzymskiej i greckiej mitologii.
  
Bohater po oczyszczeniu Przystani z wrogów schodzi przez kanał awaryjny do wnętrza kompleksu znajdującego się pod powierzchnią wyspy (jest to ogromny bunkier z czasów II wojny światowej dodatkowo poszerzony przez siły Kombinatu). Odkrywa tam wylęgarnie [[headcrab]]ów, technologię dającą możliwość bombardowanie celów za pomocą impulsów z satelity, aktywną linię [[Razor Train|pociągów transportowych]] oraz portal uruchamiany Czarną Energią. Prometeuszowi udaje się sabotować urządzenia, jednak Minerva uświadamia go, że użyła satelity do zbombardowania kompleksu razem z graczem. Bohaterowi udaje się przeżyć atak i rozpoczyna ucieczką przez płonące podziemia pełne [[Zombie]] oraz zdezorientowane grupy żołnierzy. Minerva pełna uznania postanawia dać szansę Prometeuszowi odwołując na pewien czas następny impuls z satelity.
+
Bohater po oczyszczeniu Przystani z wrogów schodzi przez kanał awaryjny do wnętrza kompleksu znajdującego się pod powierzchnią wyspy (jest to ogromny bunkier z czasów II wojny światowej dodatkowo poszerzony przez siły Kombinatu). Odkrywa tam wylęgarnie [[headcrab]]ów, technologię dającą możliwość bombardowanie celów za pomocą impulsów z satelity, aktywną linię [[Razor Train|pociągów transportowych]] oraz portal uruchamiany Czarną Energią. Perseuszowi udaje się sabotować urządzenia, jednak Minerva uświadamia go, że użyła satelity do zbombardowania kompleksu razem z graczem. Bohaterowi udaje się przeżyć atak i rozpocząć ucieczkę przez płonące podziemia pełne [[Zombie]] oraz zdezorientowanych grup żołnierzy. Minerva pełna uznania postanawia dać szansę Perseuszowi odwołując na pewien czas następny impuls z satelity.
  
Po dotarciu na powierzchnie Bohater jest atakowany przez posiłki Kombinatu (zostają przetransportowane najpewniej z terenów Szwecji, która jest najbliżej miejsca gry). Gracz po zestrzeleniu [[gunship]]a pozwala pilotowi przejętego helikoptera na zabranie go z wyspy. Następuje następny atak impulsem, wyspa zostaje najprawdopodobniej rozerwana i zalana przez morze.  Helikopter kieruje się na tereny dawnej Polski.
+
Po dotarciu na powierzchnię Bohater jest atakowany przez posiłki Kombinatu (zostają przetransportowane najpewniej z terenów Szwecji, która jest najbliżej miejsca gry). Gracz po zestrzeleniu [[gunship]]a pozwala pilotowi przejętego helikoptera na zabranie go z wyspy. Następuje kolejny atak impulsem, wyspa zostaje najprawdopodobniej rozerwana i zalana przez morze.  Helikopter kieruje się na tereny dawnej Polski.
  
 
==Wideosolucja==
 
==Wideosolucja==
 
<videoflash>QGrJdTxA2Hc|640|385</videoflash>
 
<videoflash>QGrJdTxA2Hc|640|385</videoflash>
 +
==Ciekawostki==
 +
* Bunkier był niegdyś zamieszkiwany przez Rebeliantów (można odnaleźć ich ciała w sali prysznicowej i obok).
 +
* W modyfikacji nie mamy dostępu do [[Gravity Gun|Gravity Guna]]
 +
* Perseusz jest ubrany w skradziony egzemplarz kombinezonu [[Kombinezon HEV|HEV]]
 +
* Na poziomie portalu istnieje wiele systemów bezpieczeństwa. Są to liczne kamery, zamki elektroniczne, zbrojownie oraz bardzo wydajny system pola rekwirującego.
 +
* Minerva ma możliwość dostępu do części zabezpieczeń Kombinatu, często modyfikuje rozkazy, przeszkadza w namierzeniu bohatera.
 +
* Na terenie zbrojowni można zobaczyć żołnierzy przytwierdzonych do aparatury modyfikujących ich pamięć.
 +
* Adam Foster został zatrudniony przez [[Valve Corporation]]
 +
* Planowana była kontynuacja modyfikacji, akcja w niej przedstawiona miała toczyć się na terenie Polski.
 +
* W 2008 roku modyfikacja została przetłumaczona na języki: francuski, niemiecki, włoski, polski, rosyjski, hiszpański przez [http://www.locworks.pl/localization/ LocWorks]
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Metastasis-3-concept-art.jpg| Concept art
 
Grafika:Metastasis-3-concept-art.jpg| Concept art
Grafika:MINERVVA2.jpg| Prometeusz w chwili pierwszego ataku satelitarnego. (fan-art)
+
Grafika:MINERVVA2.jpg| Perseusz w chwili pierwszego ataku satelitarnego. (fan-art)
 +
Grafika:Awww.jpg| Perseusz w chwili otwierania się portalu. (fan-art)
 
</gallery>
 
</gallery>
  
Linia 37: Linia 48:
 
* [http://developer.valvesoftware.com/wiki/MINERVA MINERVA w Valve Developer Community]
 
* [http://developer.valvesoftware.com/wiki/MINERVA MINERVA w Valve Developer Community]
 
* [http://www.hylobatidae.org/minerva/blogsheep.php Blog Adama Fostera]
 
* [http://www.hylobatidae.org/minerva/blogsheep.php Blog Adama Fostera]
 
+
* [http://en.wikipedia.org/wiki/MINERVA_%28video_game%29 Minerva na Wikipedii, w języku angielskim]
 +
* [http://www.rockpapershotgun.com/2007/10/19/interview-mister-minerva/ Wywiad z Adamem Fosterem przez Rock, Paper, Shotgun]
 
[[Kategoria:Modyfikacje Half-Life'a 2]]
 
[[Kategoria:Modyfikacje Half-Life'a 2]]
 +
{{Modyfikacje}}
  
 
[[overwiki:MINERVA]]
 
[[overwiki:MINERVA]]

Aktualna wersja na dzień 16:07, 11 sty 2017

Minerva: Metastasis
Metastasis-1.jpg
Twórcy Adam Foster
Data wydania Metastasis 1: 2 września 2005

Metastasis 2: 12 marca, 2006
Metastasis 3 i 4: 1 października 2007

Gra podstawowa Half-Life 2: Episode One
Tryb gry singleplayer
Rozmiar 148.35 mb
Download POBIERZ

Minerva: Metastasis to modyfikacja do gry Half-Life 2: Episode One tworzona przez Adama Fostera w latach 2005-2007, uznawana za jedną z najlepszych dostępnych modyfikacji.

Spis treści

[edytuj] Fabuła

Gracz steruje poczynaniami przeprogramowanego żołnierza Kombinatu wysłanego z misją zbadania sekretów wyspy położonej na Bałtyku. Dostaje się tam za pomocą przejętego helikoptera Kombinatu (pilot jest najprawdopodobniej następnym przeprogramowanym szturmowcem). Błąd pilota powoduje wysadzenie bohatera w niewłaściwym miejscu, zaraz koło starej przystani portowej znajdującej się na wyspie. Żołnierze tam stacjonujący rozpoczynają ostrzał dziwnie zachowujących się jednostek, jednak helikopter wycofuje się a gracz zmuszony jest okrążyć wyspę pokonując kolejne przyczółki i zbierając podstawowe uzbrojenie (misja miała mieć przebieg bezkrwawego sabotażu, jednak przekształciła się w serie potyczek). Z bohaterem cały czas ma kontakt osoba nazywająca siebie Minervą, zaś bohatera "jej marną namiastką Perseusza". Jest to postać pełna złośliwości i cynizmu, traktuje podopiecznego jak doświadczalnego królika, często go obraża i przypomina mu, że jest zdrajcą ludzkości. Zdaje się czerpać chorą satysfakcję z trudnego położenia Perseusza. Kontekst jej dialogów często nawiązuje bezpośrednio do rzymskiej i greckiej mitologii.

Bohater po oczyszczeniu Przystani z wrogów schodzi przez kanał awaryjny do wnętrza kompleksu znajdującego się pod powierzchnią wyspy (jest to ogromny bunkier z czasów II wojny światowej dodatkowo poszerzony przez siły Kombinatu). Odkrywa tam wylęgarnie headcrabów, technologię dającą możliwość bombardowanie celów za pomocą impulsów z satelity, aktywną linię pociągów transportowych oraz portal uruchamiany Czarną Energią. Perseuszowi udaje się sabotować urządzenia, jednak Minerva uświadamia go, że użyła satelity do zbombardowania kompleksu razem z graczem. Bohaterowi udaje się przeżyć atak i rozpocząć ucieczkę przez płonące podziemia pełne Zombie oraz zdezorientowanych grup żołnierzy. Minerva pełna uznania postanawia dać szansę Perseuszowi odwołując na pewien czas następny impuls z satelity.

Po dotarciu na powierzchnię Bohater jest atakowany przez posiłki Kombinatu (zostają przetransportowane najpewniej z terenów Szwecji, która jest najbliżej miejsca gry). Gracz po zestrzeleniu gunshipa pozwala pilotowi przejętego helikoptera na zabranie go z wyspy. Następuje kolejny atak impulsem, wyspa zostaje najprawdopodobniej rozerwana i zalana przez morze. Helikopter kieruje się na tereny dawnej Polski.

[edytuj] Wideosolucja

[edytuj] Ciekawostki

  • Bunkier był niegdyś zamieszkiwany przez Rebeliantów (można odnaleźć ich ciała w sali prysznicowej i obok).
  • W modyfikacji nie mamy dostępu do Gravity Guna
  • Perseusz jest ubrany w skradziony egzemplarz kombinezonu HEV
  • Na poziomie portalu istnieje wiele systemów bezpieczeństwa. Są to liczne kamery, zamki elektroniczne, zbrojownie oraz bardzo wydajny system pola rekwirującego.
  • Minerva ma możliwość dostępu do części zabezpieczeń Kombinatu, często modyfikuje rozkazy, przeszkadza w namierzeniu bohatera.
  • Na terenie zbrojowni można zobaczyć żołnierzy przytwierdzonych do aparatury modyfikujących ich pamięć.
  • Adam Foster został zatrudniony przez Valve Corporation
  • Planowana była kontynuacja modyfikacji, akcja w niej przedstawiona miała toczyć się na terenie Polski.
  • W 2008 roku modyfikacja została przetłumaczona na języki: francuski, niemiecki, włoski, polski, rosyjski, hiszpański przez LocWorks

[edytuj] Galeria

[edytuj] Linki