Wyrzutnia rakiet (HL2)
(Różnice między wersjami)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Linia 12: | Linia 12: | ||
|uzycie=<span></span> | |uzycie=<span></span> | ||
*[[Gordon Freeman]] | *[[Gordon Freeman]] | ||
− | *[[ | + | *[[Ruch Oporu]] |
|odpowiedniki=[[Wyrzutnia rakiet (HL1)]] | |odpowiedniki=[[Wyrzutnia rakiet (HL1)]] | ||
|byt=weapon_rpg | |byt=weapon_rpg | ||
Linia 21: | Linia 21: | ||
=Ogólne Informacje= | =Ogólne Informacje= | ||
* Jest to bardzo potężna broń. Jako jedna z nielicznych (obok działa zamontowanego na [[poduszkowiec|poduszkowcu]], [[Tau Cannon]] na [[Buggy]]m oraz drugiego trybu [[AR2]]) może zniszczyć pojazdy Kombinatu. | * Jest to bardzo potężna broń. Jako jedna z nielicznych (obok działa zamontowanego na [[poduszkowiec|poduszkowcu]], [[Tau Cannon]] na [[Buggy]]m oraz drugiego trybu [[AR2]]) może zniszczyć pojazdy Kombinatu. | ||
− | * Jest ona używana tylko przez | + | * Jest ona używana tylko przez niewielu Rebeliantów. Kombinat nie posiada żadnej wyrzutni rakiet, prawdopodobnie dlatego, że [[Rebelianci]] przemieszczają się jedynie na piechotę. |
* RPG jest dwukrotnie mocniejsze od [[granat odłamkowy|granatu odłamkowego]]. | * RPG jest dwukrotnie mocniejsze od [[granat odłamkowy|granatu odłamkowego]]. | ||
* W przeciwieństwie do swojego odpowiednika w Half-Life, RPG wystrzeliwuje jedynie pociski naprowadzane - rakiety muszą być kierowane przez gracza. | * W przeciwieństwie do swojego odpowiednika w Half-Life, RPG wystrzeliwuje jedynie pociski naprowadzane - rakiety muszą być kierowane przez gracza. | ||
* Rakiety wystrzelone z tej broni mogą być zestrzelone jedynie przez [[Gunship]]y. | * Rakiety wystrzelone z tej broni mogą być zestrzelone jedynie przez [[Gunship]]y. | ||
+ | * Jej wygląd jest prawdopodobnie wzorowany na szwedzkiej wyrzutni rakiet - [http://www.army-technology.com/projects/mbt_law/images/mbtlaw_5.jpg MBT LAW] | ||
+ | |||
=Taktyki= | =Taktyki= | ||
* Ponieważ podczas gry amunicji do tej broni jest mało, należy ją oszczędzać. Bardzo przydatne są skrzynie z nieskończonymi zapasami amunicji. | * Ponieważ podczas gry amunicji do tej broni jest mało, należy ją oszczędzać. Bardzo przydatne są skrzynie z nieskończonymi zapasami amunicji. |
Wersja z 11:11, 13 paź 2009
Wyrzutnia rakiet (HL2) | |
Przynależność | Rebelianci |
Typ | Ręczna wyrzutnia rakiet sterowanych laserem |
Używane przez | |
Właściwości | |
Obrażenia | 200 |
Szybkostrzelność | mała |
Odrzut | n.d. |
Rozrzut | n.d. |
Prędkość pocisku | mała |
Magazynek | 1 |
Noszona amunicja | 3 |
Komenda | weapon_rpg |
Odpowiedniki | Wyrzutnia rakiet (HL1) |
Wyrzutnia rakiet, zwana także RPG to potężna broń wykorzystywana przez Rebeliantów głównie do niszczenia pojazdów Kombinatu: Gunshipów, APC, Dropshipów, helikopterów i Striderów. Po raz pierwszy gracz otrzymuje tę broń od Odessy Cubbage, w rozdziale Highway 17.
Ogólne Informacje
- Jest to bardzo potężna broń. Jako jedna z nielicznych (obok działa zamontowanego na poduszkowcu, Tau Cannon na Buggym oraz drugiego trybu AR2) może zniszczyć pojazdy Kombinatu.
- Jest ona używana tylko przez niewielu Rebeliantów. Kombinat nie posiada żadnej wyrzutni rakiet, prawdopodobnie dlatego, że Rebelianci przemieszczają się jedynie na piechotę.
- RPG jest dwukrotnie mocniejsze od granatu odłamkowego.
- W przeciwieństwie do swojego odpowiednika w Half-Life, RPG wystrzeliwuje jedynie pociski naprowadzane - rakiety muszą być kierowane przez gracza.
- Rakiety wystrzelone z tej broni mogą być zestrzelone jedynie przez Gunshipy.
- Jej wygląd jest prawdopodobnie wzorowany na szwedzkiej wyrzutni rakiet - MBT LAW
Taktyki
- Ponieważ podczas gry amunicji do tej broni jest mało, należy ją oszczędzać. Bardzo przydatne są skrzynie z nieskończonymi zapasami amunicji.
- Nie wolno spuszczać rakiety z oczu dopóki nie trafi ona w cel. Każda rakieta jest cenna i strata nawet jednej może się przyczynić do przegranej.
- Podczas walki z Gunshipem należy manewrować rakietą tak, żeby ten nie mógł jej zestrzelić.
- Podczas walki ze Snajperem można ją wykorzystać zamiast granatu - jeśli snajper jest za daleko bądź nie możesz podejść, użycie RPG może mieć jakiś sens.
- Należy pamiętać, że nie można wystrzelić rakiety w jednym kierunku i się schować - pocisk wciąż będzie podążał za laserem.