Minerva: Metastasis

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Minerva: Metastasis
Metastasis-1.jpg
Twórcy Adam Foster
Data wydania Metastasis 1: 2 września 2005

Metastasis 2: 12 marca, 2006
Metastasis 3 i 4: 1 października 2007

Gra podstawowa Half-Life 2: Episode One
Tryb gry singleplayer
Rozmiar 148.35 mb
Download POBIERZ

Minerva: Metastasis to modyfikacja do gry Half-Life 2: Episode One tworzona przez Adama Fostera w latach 2005-2007, uznawana za jedną z najlepszych dostępnych modyfikacji.

Spis treści

[edytuj] Fabuła

Gracz steruje poczynaniami przeprogramowanego żołnierza Kombinatu wysłanego z misją zbadania sekretów wyspy położonej na Bałtyku. Dostaje się tam za pomocą przejętego helikoptera Kombinatu (pilot jest najprawdopodobniej następnym przeprogramowanym szturmowcem). Błąd pilota powoduje wysadzenie bohatera w niewłaściwym miejscu, zaraz koło starej przystani portowej znajdującej się na wyspie. Żołnierze tam stacjonujący rozpoczynają ostrzał dziwnie zachowujących się jednostek, jednak helikopter wycofuje się a gracz zmuszony jest okrążyć wyspę pokonując kolejne przyczółki i zbierając podstawowe uzbrojenie (misja miała mieć przebieg bezkrwawego sabotażu, jednak przekształciła się w serie potyczek). Z bohaterem cały czas ma kontakt osoba nazywająca siebie Minervą, zaś bohatera "jej marną namiastką Perseusza". Jest to postać pełna złośliwości i cynizmu, traktuje podopiecznego jak doświadczalnego królika, często go obraża i przypomina mu, że jest zdrajcą ludzkości. Zdaje się czerpać chorą satysfakcję z trudnego położenia Perseusza. Kontekst jej dialogów często nawiązuje bezpośrednio do rzymskiej i greckiej mitologii.

Bohater po oczyszczeniu Przystani z wrogów schodzi przez kanał awaryjny do wnętrza kompleksu znajdującego się pod powierzchnią wyspy (jest to ogromny bunkier z czasów II wojny światowej dodatkowo poszerzony przez siły Kombinatu). Odkrywa tam wylęgarnie headcrabów, technologię dającą możliwość bombardowanie celów za pomocą impulsów z satelity, aktywną linię pociągów transportowych oraz portal uruchamiany Czarną Energią. Perseuszowi udaje się sabotować urządzenia, jednak Minerva uświadamia go, że użyła satelity do zbombardowania kompleksu razem z graczem. Bohaterowi udaje się przeżyć atak i rozpocząć ucieczkę przez płonące podziemia pełne Zombie oraz zdezorientowanych grup żołnierzy. Minerva pełna uznania postanawia dać szansę Perseuszowi odwołując na pewien czas następny impuls z satelity.

Po dotarciu na powierzchnię Bohater jest atakowany przez posiłki Kombinatu (zostają przetransportowane najpewniej z terenów Szwecji, która jest najbliżej miejsca gry). Gracz po zestrzeleniu gunshipa pozwala pilotowi przejętego helikoptera na zabranie go z wyspy. Następuje kolejny atak impulsem, wyspa zostaje najprawdopodobniej rozerwana i zalana przez morze. Helikopter kieruje się na tereny dawnej Polski.

[edytuj] Wideosolucja

[edytuj] Ciekawostki

  • Bunkier był niegdyś zamieszkiwany przez Rebeliantów (można odnaleźć ich ciała w sali prysznicowej i obok).
  • W modyfikacji nie mamy dostępu do Gravity Guna
  • Perseusz jest ubrany w skradziony egzemplarz kombinezonu HEV
  • Na poziomie portalu istnieje wiele systemów bezpieczeństwa. Są to liczne kamery, zamki elektroniczne, zbrojownie oraz bardzo wydajny system pola rekwirującego.
  • Minerva ma możliwość dostępu do części zabezpieczeń Kombinatu, często modyfikuje rozkazy, przeszkadza w namierzeniu bohatera.
  • Na terenie zbrojowni można zobaczyć żołnierzy przytwierdzonych do aparatury modyfikujących ich pamięć.
  • Adam Foster został zatrudniony przez Valve Corporation
  • Planowana była kontynuacja modyfikacji, akcja w niej przedstawiona miała toczyć się na terenie Polski.
  • W 2008 roku modyfikacja została przetłumaczona na języki: francuski, niemiecki, włoski, polski, rosyjski, hiszpański przez LocWorks

[edytuj] Galeria

[edytuj] Linki