Black Mesa (modyfikacja)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m |
|||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 3: | Linia 3: | ||
|grafika=Black-mesa-logo.png | |grafika=Black-mesa-logo.png | ||
|twórcy=Black Mesa Team | |twórcy=Black Mesa Team | ||
− | |data wydania= | + | |data wydania=14 wrzesień 2012 |
− | |gra podstawowa= | + | |gra podstawowa=Source SDK Base 2007 |
|tryb gry=singleplayer/multiplayer | |tryb gry=singleplayer/multiplayer | ||
|obecna wersja= | |obecna wersja= | ||
− | |rozmiar= | + | |rozmiar=ok. 3,1 GB |
− | |download=}} | + | |download= |
− | + | }} | |
{{Cytat|"Run. Think. Shoot. Live. Source."|Tagline modu Black Mesa, nawiązujący do oryginalnego tagline'u Half-Life'a}} | {{Cytat|"Run. Think. Shoot. Live. Source."|Tagline modu Black Mesa, nawiązujący do oryginalnego tagline'u Half-Life'a}} | ||
− | |||
− | + | '''Black Mesa''' (wcześniej: '''Black Mesa: Source''') - modyfikacja gry [[Half-Life 2]], remake gry [[Half-Life]]. Celem projektu jest odtworzenie wspomnianej gry przy zastosowaniu silnika [[Source]]. Dzięki wykorzystaniu tego silnika będzie możliwe użycie grafiki i sztucznej inteligencji znanej z Half-Life 2 oraz będzie większa możliwość ingerencji na złożone środowisko gry. | |
− | + | Pierwsza wersja moda ukazała się 14 września 2012 roku. Zawiera ona 14 rozdziałów z oryginalnej gry, bez tych rozgrywających się w świecie [[Xen]]. Przypuszcza się, że rozdziały rozgrywające się we wspomnianym świecie zostaną wydane później lub wydane jako osobny projekt<ref>[http://www.cdaction.pl/news-28607/black-mesa-konkretna-data-premiery-remakeu-half-lifea.html Black Mesa: Konkretna data premiery remake´u Half-Life´a]</ref>. | |
==Rozwój== | ==Rozwój== | ||
Linia 28: | Linia 27: | ||
Obecnie zespół liczy 40 osób składających się z projektantów poziomów, programistów, modelarzy, teksturatorów, animatorów, dźwiękowców, aktorów głosowych itd.. Oświadczyli, że chcą, aby Black Mesa była podobna do Half-Life'a pod względem grywalności i fabuły, ale nie bez zmian wymuszonych przez zastosowanie cech silnika Source. Zmiany w fabule będą niewielkie. Projektanci poziomów skrócili lub zmodyfikowali niektóre obszary w grze, które były bezsensowne lub nużące. Mapy będą także bardziej obszerniejsze, np. tama hydroelektryczna jest teraz 20-30 razy większa od oryginału. | Obecnie zespół liczy 40 osób składających się z projektantów poziomów, programistów, modelarzy, teksturatorów, animatorów, dźwiękowców, aktorów głosowych itd.. Oświadczyli, że chcą, aby Black Mesa była podobna do Half-Life'a pod względem grywalności i fabuły, ale nie bez zmian wymuszonych przez zastosowanie cech silnika Source. Zmiany w fabule będą niewielkie. Projektanci poziomów skrócili lub zmodyfikowali niektóre obszary w grze, które były bezsensowne lub nużące. Mapy będą także bardziej obszerniejsze, np. tama hydroelektryczna jest teraz 20-30 razy większa od oryginału. | ||
− | Początkowo mod opierał się na silniku Source z 2004 roku, | + | Początkowo mod opierał się na silniku Source z 2004 roku, jednak później użyto jego nowszej odmiany z The Orange Box z 2007 roku, toteż posiada cechy właściwe dla Half-Life 2: Episode Two, czyli np. system cząsteczek i dynamiczne oświetlenie z latarki. |
− | + | Autorzy wydali dwa trailery - pierwszy w 2005 roku i drugi w 2008 roku, a oprócz nich także obrazki, różne wideo oraz concept arty. 30 listopada 2008 pojawił się drugi trailer pokazujący fragmenty większości poziomów przed teleportowaniem się bohatera do Xen i wygląd postaci z gry, razem z animacjami. Był oficjalną zapowiedzią, że mod zostanie wydany w poźnym 2009 roku, jednak 7 grudnia tego samego roku na oficjalnym forum '''Black Mesa''' pojawiła się informacja, że mod nie zostanie wydany w roku 2009 i że należy się go spodziewać "w najbliższej przyszłości". Informację podał użytkownika "cman2k", project leader projektu. Przez długi czas premiera modyfikacji pozostawała nieznana, ostatecznie wyznaczono ją na 14 września 2012 roku. | |
==Galeria== | ==Galeria== | ||
Linia 46: | Linia 45: | ||
*[http://www.blackmesasource.com/team.html Pełna lista autorów] | *[http://www.blackmesasource.com/team.html Pełna lista autorów] | ||
*[http://mods.moddb.com/4384/black-mesa-source/ Recenzja moda i trailer] | *[http://mods.moddb.com/4384/black-mesa-source/ Recenzja moda i trailer] | ||
+ | |||
+ | ==Przypisy== | ||
+ | <references/><noinclude>[[Kategoria:Elementy strony]]</noinclude> | ||
{{Wikipedia-en | {{Wikipedia-en | ||
Linia 53: | Linia 55: | ||
[[Kategoria:Modyfikacje Half-Life'a 2]] | [[Kategoria:Modyfikacje Half-Life'a 2]] | ||
+ | {{Modyfikacje}} | ||
[[overwiki:Black Mesa (mod)]] | [[overwiki:Black Mesa (mod)]] | ||
[[wikipedia:Black Mesa (video game)]] | [[wikipedia:Black Mesa (video game)]] | ||
[[wikipediapl:Black Mesa (mod)]] | [[wikipediapl:Black Mesa (mod)]] |
Aktualna wersja na dzień 16:36, 8 gru 2013
Black Mesa (modyfikacja) | |
Twórcy | Black Mesa Team |
Data wydania | 14 wrzesień 2012 |
Gra podstawowa | Source SDK Base 2007 |
Tryb gry | singleplayer/multiplayer |
Rozmiar | ok. 3,1 GB |
"Run. Think. Shoot. Live. Source."
Tagline modu Black Mesa, nawiązujący do oryginalnego tagline'u Half-Life'a
Black Mesa (wcześniej: Black Mesa: Source) - modyfikacja gry Half-Life 2, remake gry Half-Life. Celem projektu jest odtworzenie wspomnianej gry przy zastosowaniu silnika Source. Dzięki wykorzystaniu tego silnika będzie możliwe użycie grafiki i sztucznej inteligencji znanej z Half-Life 2 oraz będzie większa możliwość ingerencji na złożone środowisko gry.
Pierwsza wersja moda ukazała się 14 września 2012 roku. Zawiera ona 14 rozdziałów z oryginalnej gry, bez tych rozgrywających się w świecie Xen. Przypuszcza się, że rozdziały rozgrywające się we wspomnianym świecie zostaną wydane później lub wydane jako osobny projekt[1].
Spis treści |
[edytuj] Rozwój
Podczas wydania Half-Life 2 w 2004 roku Valve wydało ponownie kilka poprzednich tytułów ich produkcji przeportowanych na ich nowy silnik Source, w tym przyjętą przez krytyków grę Half-Life z 1998 roku pod nazwą Half-Life: Source. Graficznie silnik Source jest bardziej zaawansowany niż GoldSrc użyty w oryginale. Nowością w Half-Life: Source był silnik fizyczny Havok (w ograniczonym zakresie) oraz ulepszone oświetlenie i woda. Układ map, modele i tekstury pozostały niezmienione.
Gdy fani Half-Life rozczarowali się wydanym Half-Life: Source (który nie wykorzystywał w pełni możliwości stworzonego na potrzeby Half-Life 2 silnika Source), wtedy narodził się projekt stworzenia modu Black Mesa.
[...] istnienie Black Mesa: Source opiera się na założeniu, że Half-Life: Source nie wykorzystał kredytu zaufania fanów serii, nie dorównując oryginalnej grze... Black Mesa ma na celu zrekonstruowanie pierwowzoru, dając mu nowy kształt i możliwości.
Black Mesa zrodziła się z dwóch oddzielnych modów - LeakFree (rozpoczęty we wrześniu 2004) i Half-Life: Source Overhaul Project (rozpoczęty miesiąc później), które miały ten sam cel - stworzenie remake'u gry Half-Life na silniku Source. Potem oba zespoły tworzące wymienione mody połączyły się ze sobą w 13-stoosobowy zespół i zaczęły pracować nad jedną modyfikacją nazwaną później Black Mesa: Source. Przyrostek Source został później usunięty pod prośbą Valve, aby uniknąć kłopotliwych pytań czy jest to produkt tejże firmy czy nie.
Obecnie zespół liczy 40 osób składających się z projektantów poziomów, programistów, modelarzy, teksturatorów, animatorów, dźwiękowców, aktorów głosowych itd.. Oświadczyli, że chcą, aby Black Mesa była podobna do Half-Life'a pod względem grywalności i fabuły, ale nie bez zmian wymuszonych przez zastosowanie cech silnika Source. Zmiany w fabule będą niewielkie. Projektanci poziomów skrócili lub zmodyfikowali niektóre obszary w grze, które były bezsensowne lub nużące. Mapy będą także bardziej obszerniejsze, np. tama hydroelektryczna jest teraz 20-30 razy większa od oryginału.
Początkowo mod opierał się na silniku Source z 2004 roku, jednak później użyto jego nowszej odmiany z The Orange Box z 2007 roku, toteż posiada cechy właściwe dla Half-Life 2: Episode Two, czyli np. system cząsteczek i dynamiczne oświetlenie z latarki.
Autorzy wydali dwa trailery - pierwszy w 2005 roku i drugi w 2008 roku, a oprócz nich także obrazki, różne wideo oraz concept arty. 30 listopada 2008 pojawił się drugi trailer pokazujący fragmenty większości poziomów przed teleportowaniem się bohatera do Xen i wygląd postaci z gry, razem z animacjami. Był oficjalną zapowiedzią, że mod zostanie wydany w poźnym 2009 roku, jednak 7 grudnia tego samego roku na oficjalnym forum Black Mesa pojawiła się informacja, że mod nie zostanie wydany w roku 2009 i że należy się go spodziewać "w najbliższej przyszłości". Informację podał użytkownika "cman2k", project leader projektu. Przez długi czas premiera modyfikacji pozostawała nieznana, ostatecznie wyznaczono ją na 14 września 2012 roku.
[edytuj] Galeria
Żołnierz HECU
[edytuj] Linki
- Oficjalna strona Black Mesa
- Oficjalne fora Black Mesa
- Black Mesa Wiki
- Link do screenów
- Pełna lista autorów
- Recenzja moda i trailer
[edytuj] Przypisy
Ta strona zawiera treści z angielskiej Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Black_Mesa_(video_game). Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji GNU Free Documentation License.
|
|||||
|
|||||
Portal: Prelude · Portal Aperture Deja Vu · Portal Underground Story · Aperture Tag |
|||||
Inne gry |