Half-Life: Source
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(rozbudowa) |
(rozbudowa) |
||
Linia 21: | Linia 21: | ||
|nast. gra= [[Half-Life 2]] | |nast. gra= [[Half-Life 2]] | ||
}} | }} | ||
− | '''Half-Life: Source''' - klasyczny [[Half-Life]] przeniesiony na silnik [[Source]], wydany przez [[Valve Software]] 1 czerwca 2004. Dostępna poprzez platformę [[Steam]] oraz jako bonus w wydaniu ''Half-Life 2 Game of The Year'' | + | '''Half-Life: Source''' - klasyczny [[Half-Life]] przeniesiony na silnik [[Source]], wydany przez [[Valve Software]] 1 czerwca 2004. Dostępna poprzez platformę [[Steam]] oraz jako bonus w wydaniu ''Half-Life 2 Game of The Year''. |
− | Gra posiada charakterystyczne dla Source menu główne. Umożliwia ono start gry bezpośrednio z wybranego rozdziału. W tle wyświetlane są losowo niektóre mapy z gry. | + | ==Nowości== |
+ | Jeśli chodzi o rozgrywkę to pozostała ona niezmieniona. Gra zyskała wiele technicznych ulepszeń jakie oferuje silnik Source: realistyczne renderowanie wody, [[ragdoll]]e i silnik fizyczny (w ograniczonym zakresie), refleksy na gładkich powierzchniach i technologię trójwymiarowych skybox'ów. Poprawiono również nieznacznie tekstury oraz niektóre elementy otoczenia (np. rury mają większą liczbę wielokątów). | ||
+ | |||
+ | Gra posiada charakterystyczne dla Source menu główne, identyczne z tym w [[Half-Life 2]]. Umożliwia ono start gry bezpośrednio z wybranego rozdziału. W tle wyświetlane są losowo niektóre mapy z gry. | ||
+ | |||
+ | ==Różnice== | ||
+ | Postać gracza w HL:S porusza się szybciej niż w pierwowzorze. Gra zawiera także część aspektów sztucznej inteligencji z Half-Life 2 - przeciwnicy są bardziej "świadomi" obecności gracza, a gdy zostaną ranni, będą szukać osłony. Również sprzymierzeńcy zachowują się podobnie jak w Half-Life 2, choć w HL:S nie ma możliwości wydawania im poleceń. | ||
+ | |||
+ | ==Krytyka== | ||
+ | Half-Life: Source był krytykowany za niskiej jakości grafikę niewykorzystującej możliwości silnika Source, które można podziwiać w Half-Life 2. Gra jest prostą konwersją na silnik Source, toteż używa modeli i tekstur z oryginalnej gry. W odpowiedzi pewna grupa ludzi postanowiła stworzyć modyfikację [[Black Mesa (modyfikacja)|Black Mesa]], która ma być całkowitą konwersją oryginalnego Half-Life z grafiką znaną z Half-Life 2. | ||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== |
Wersja z 17:36, 29 kwi 2011
Half-Life: Source | |
Producent | Valve Corporation |
Wydawca | Valve Software |
Data wydania | 1 czerwca 2004 |
Nośniki | DVD, Internet |
Gatunek | First person shooter |
Tryb gry | Singleplayer |
Platforma | Windows |
Silnik | Source |
Wymagania | procesor 1,2 GHz, 256 MB RAM, karta graficzna zgodna z DirectX 7, Windows XP/Vista/7 |
Kontrolery | klawiatura i mysz |
Kategorie wiekowe | BBFC: 15, ESRB: M, OFLC: M, PEGI: 16+ |
Gra po grze | |
Poprz. gra | Half-Life: Blue Shift |
Nast. gra | Half-Life 2 |
Half-Life: Source - klasyczny Half-Life przeniesiony na silnik Source, wydany przez Valve Software 1 czerwca 2004. Dostępna poprzez platformę Steam oraz jako bonus w wydaniu Half-Life 2 Game of The Year.
Spis treści |
Nowości
Jeśli chodzi o rozgrywkę to pozostała ona niezmieniona. Gra zyskała wiele technicznych ulepszeń jakie oferuje silnik Source: realistyczne renderowanie wody, ragdolle i silnik fizyczny (w ograniczonym zakresie), refleksy na gładkich powierzchniach i technologię trójwymiarowych skybox'ów. Poprawiono również nieznacznie tekstury oraz niektóre elementy otoczenia (np. rury mają większą liczbę wielokątów).
Gra posiada charakterystyczne dla Source menu główne, identyczne z tym w Half-Life 2. Umożliwia ono start gry bezpośrednio z wybranego rozdziału. W tle wyświetlane są losowo niektóre mapy z gry.
Różnice
Postać gracza w HL:S porusza się szybciej niż w pierwowzorze. Gra zawiera także część aspektów sztucznej inteligencji z Half-Life 2 - przeciwnicy są bardziej "świadomi" obecności gracza, a gdy zostaną ranni, będą szukać osłony. Również sprzymierzeńcy zachowują się podobnie jak w Half-Life 2, choć w HL:S nie ma możliwości wydawania im poleceń.
Krytyka
Half-Life: Source był krytykowany za niskiej jakości grafikę niewykorzystującej możliwości silnika Source, które można podziwiać w Half-Life 2. Gra jest prostą konwersją na silnik Source, toteż używa modeli i tekstur z oryginalnej gry. W odpowiedzi pewna grupa ludzi postanowiła stworzyć modyfikację Black Mesa, która ma być całkowitą konwersją oryginalnego Half-Life z grafiką znaną z Half-Life 2.
Ciekawostki
- Do Half-Life: Source istnieje nieoficjalne polskie spolszczenie w formie napisów.
Linki
| |||||
Inne gry |
Counter-Strike · Counter-Strike: Condition Zero · Condition Zero Deleted Scenes · Counter-Strike: Source · Counter-Strike: Global Offensive |
||||
Inne produkty |
Steam · The Orange Box · Portal 2 - The Final Hours · Source Filmmaker · Source SDK |
||||
Silniki |
|||||
Demonstracje |
Get Your Free TVs! · Source Particle Benchmark · Half-Life 2: Lost Coast · |
||||
Anulowane |
Prospero · Half-Life 2 Beta · Episode Three · Return to Ravenholm |
||||
Powiązane |
Codename: Gordon · Portal ARG · PotatoFoolsDay ARG · Team Fortress Arcade |
||||
Usługi |