Half-Life: Source

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

 
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 6 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{stub-rozbudowa
+
{{Stub}}
|*Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła.
+
<ikony>valve|hl1</ikony>
 +
{{Gra infobox
 +
|grafika=half-life-source.jpg
 +
|producent=[[Valve Corporation]]
 +
|wydawca=[[Valve Software]]
 +
|dystrybucja=
 +
|data wydania=1 czerwca 2004
 +
|nośniki=DVD, Internet
 +
|gatunek=First person shooter
 +
|tryb gry=Singleplayer
 +
|platforma=Windows
 +
|silnik=[[Source]]
 +
|wymagania=procesor 1,2 GHz, 256 MB RAM, karta graficzna zgodna z DirectX 7, Windows XP/Vista/7
 +
|kontrolery=klawiatura i mysz
 +
|kategorie wiekowe=BBFC: 15,<br/> ESRB: M,<br/> OFLC: M,<br/> PEGI: 16+<br/>
 +
|scenarzysta=
 +
|designer=
 +
|kompozytor=
 +
|poprz. gra= [[Half-Life: Blue Shift]]
 +
|nast. gra= [[Half-Life 2]]
 
}}
 
}}
 +
'''Half-Life: Source''' - klasyczny [[Half-Life]] przeniesiony na silnik [[Source]], wydany przez [[Valve Software]] 1 czerwca 2004. Dostępna poprzez platformę [[Steam]] oraz jako bonus w wydaniu ''Half-Life 2 Game of The Year Edition''.
  
'''Half-Life: Source''' - klasyczny Half-Life 1 przeniesiony na silnik [[Source]], wydany przez [[Valve Software]] 1 czerwca 2004. Rozgrywka pozostała niezmieniona, ulepszono jedynie oświetlenie, wygląd wody i dodano [[ragdoll]]e.
+
==Nowości==
 +
Jeśli chodzi o rozgrywkę to pozostała ona niezmieniona. Gra zyskała wiele technicznych ulepszeń jakie oferuje silnik Source: realistyczne renderowanie wody, [[ragdoll]]e i silnik fizyczny (w ograniczonym zakresie), refleksy na gładkich powierzchniach i technologię trójwymiarowych skybox'ów. Poprawiono również nieznacznie tekstury oraz niektóre elementy otoczenia (np. rury mają większą liczbę wielokątów).
  
 +
Gra posiada charakterystyczne dla Source menu główne, identyczne z tym w [[Half-Life 2]]. Umożliwia ono start gry bezpośrednio z wybranego rozdziału. W tle wyświetlane są losowo niektóre mapy z gry.
  
[http://store.steampowered.com/app/280/ Sklep Steam]
+
==Różnice==
 +
Postać gracza w HL:S porusza się szybciej niż w pierwowzorze. Gra zawiera także część aspektów sztucznej inteligencji z Half-Life 2 - przeciwnicy są bardziej "świadomi" obecności gracza, a gdy zostaną ranni, będą szukać osłony. Również sprzymierzeńcy zachowują się podobnie jak w Half-Life 2, choć w HL:S nie ma możliwości wydawania im poleceń.
  
 +
==Krytyka==
 +
Half-Life: Source był krytykowany za niskiej jakości grafikę niewykorzystującej możliwości silnika Source, które można podziwiać w Half-Life 2. Gra jest prostą konwersją na silnik Source, toteż używa modeli i tekstur z oryginalnej gry. W odpowiedzi pewna grupa ludzi postanowiła stworzyć modyfikację [[Black Mesa (modyfikacja)|Black Mesa]], która ma być całkowitą konwersją oryginalnego Half-Life z grafiką znaną z Half-Life 2.
  
{{Kategoria-Valve}}
+
==Ciekawostki==
[[Kategoria:Gry]]
+
*Do Half-Life: Source istnieje nieoficjalne polskie spolszczenie w formie napisów.
 +
 
 +
==Linki==
 +
*[http://store.steampowered.com/app/280/ Sklep Steam]
 +
*[http://www.hls-pl.ayz.pl/ spolszczenie]
 +
 
 +
{{Valve}}
 +
[[Kategoria:Half-Life]]
 +
 
 +
[[overwiki:Half-Life: Source]]

Aktualna wersja na dzień 20:00, 29 kwi 2011

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

Half-Life: Source
Half-life-source.jpg
Producent Valve Corporation
Wydawca Valve Software
Data wydania 1 czerwca 2004
Nośniki DVD, Internet
Gatunek First person shooter
Tryb gry Singleplayer
Platforma Windows
Silnik Source
Wymagania procesor 1,2 GHz, 256 MB RAM, karta graficzna zgodna z DirectX 7, Windows XP/Vista/7
Kontrolery klawiatura i mysz
Kategorie wiekowe BBFC: 15,
ESRB: M,
OFLC: M,
PEGI: 16+
Gra po grze
Poprz. gra Half-Life: Blue Shift
Nast. gra Half-Life 2

Half-Life: Source - klasyczny Half-Life przeniesiony na silnik Source, wydany przez Valve Software 1 czerwca 2004. Dostępna poprzez platformę Steam oraz jako bonus w wydaniu Half-Life 2 Game of The Year Edition.

Spis treści

[edytuj] Nowości

Jeśli chodzi o rozgrywkę to pozostała ona niezmieniona. Gra zyskała wiele technicznych ulepszeń jakie oferuje silnik Source: realistyczne renderowanie wody, ragdolle i silnik fizyczny (w ograniczonym zakresie), refleksy na gładkich powierzchniach i technologię trójwymiarowych skybox'ów. Poprawiono również nieznacznie tekstury oraz niektóre elementy otoczenia (np. rury mają większą liczbę wielokątów).

Gra posiada charakterystyczne dla Source menu główne, identyczne z tym w Half-Life 2. Umożliwia ono start gry bezpośrednio z wybranego rozdziału. W tle wyświetlane są losowo niektóre mapy z gry.

[edytuj] Różnice

Postać gracza w HL:S porusza się szybciej niż w pierwowzorze. Gra zawiera także część aspektów sztucznej inteligencji z Half-Life 2 - przeciwnicy są bardziej "świadomi" obecności gracza, a gdy zostaną ranni, będą szukać osłony. Również sprzymierzeńcy zachowują się podobnie jak w Half-Life 2, choć w HL:S nie ma możliwości wydawania im poleceń.

[edytuj] Krytyka

Half-Life: Source był krytykowany za niskiej jakości grafikę niewykorzystującej możliwości silnika Source, które można podziwiać w Half-Life 2. Gra jest prostą konwersją na silnik Source, toteż używa modeli i tekstur z oryginalnej gry. W odpowiedzi pewna grupa ludzi postanowiła stworzyć modyfikację Black Mesa, która ma być całkowitą konwersją oryginalnego Half-Life z grafiką znaną z Half-Life 2.

[edytuj] Ciekawostki

  • Do Half-Life: Source istnieje nieoficjalne polskie spolszczenie w formie napisów.

[edytuj] Linki