Black Mesa Inbound
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m |
m (tłumaczenie tytułu rozdziału + źródło) |
||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 7: | Linia 7: | ||
|lokacje=[[Black Mesa Research Facility]], [[Black Mesa Transit System]] | |lokacje=[[Black Mesa Research Facility]], [[Black Mesa Transit System]] | ||
|mapy=c0a0, c0a0a, c0a0b, c0a0c, c0a0d, c0a0e}} | |mapy=c0a0, c0a0a, c0a0b, c0a0c, c0a0d, c0a0e}} | ||
− | '''''Black Mesa Inbound''''' ( | + | '''''Black Mesa Inbound''''' (pol. ''Przybycie do Black Mesa''<ref>Plik <tt>hl1_polish.txt</tt> dołączony do ''[[Half-Life: Source]]'' w wydaniu na Steam</ref>) - to pierwszy rozdział gry [[Half-Life]]. Jest on rodzajem interaktywnego intra. Gracz może się dowolnie poruszać i rozglądać, jednak ograniczony jest do przestrzeni wagonika, w którym podróżuje. |
==Szczegółowe streszczenie== | ==Szczegółowe streszczenie== | ||
Linia 20: | Linia 20: | ||
==Znaczenie== | ==Znaczenie== | ||
− | Rozdział ten oswaja gracza z estetyką wnętrz kompleksu Black Mesa. Pokazuje również, że w kompleksie tętni życie i przebywają tu przyjaźnie nastawieni | + | Rozdział ten oswaja gracza z estetyką wnętrz kompleksu Black Mesa. Pokazuje również, że w kompleksie tętni życie i przebywają tu przyjaźnie nastawieni naukowcy i strażnicy. To pierwszy krok, w uzmysłowieniu graczowi, że nie wszystkie postacie w grze są jego wrogami. W czasach premiery Half-Life taka sytuacja była jeszcze rzadkością. |
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
Linia 41: | Linia 41: | ||
==Wideosolucja== | ==Wideosolucja== | ||
<videoflash>XXJJMc3zA2A|475|300</videoflash> | <videoflash>XXJJMc3zA2A|475|300</videoflash> | ||
− | + | {{Przypisy}} | |
{{Rozdzialy}} | {{Rozdzialy}} | ||
[[Kategoria:Rozdziały w Half-Life]] | [[Kategoria:Rozdziały w Half-Life]] |
Aktualna wersja na dzień 00:14, 4 lip 2019
Black Mesa Inbound | |
Gra | Half-Life |
Numer | 1 |
Lokacje | Black Mesa Research Facility, Black Mesa Transit System |
Mapy | c0a0, c0a0a, c0a0b, c0a0c, c0a0d, c0a0e |
Black Mesa Inbound (pol. Przybycie do Black Mesa[1]) - to pierwszy rozdział gry Half-Life. Jest on rodzajem interaktywnego intra. Gracz może się dowolnie poruszać i rozglądać, jednak ograniczony jest do przestrzeni wagonika, w którym podróżuje.
Spis treści |
[edytuj] Szczegółowe streszczenie
Gordon Freeman przez cały rozdział przemieszcza się w wagoniku Systemu transportowgo Black Mesy, ani razu go nie opuszczając. Na samym początku słychać dźwięk startującego z miejsca wagonika co może sugerować, że Gordon dopiero co rozpoczął swoją podróż. Kiedy znika ekran tytułowy gry, widać dużą podziemną halę z platformą, z której najprawdopodobniej wystartował. Z głośnika zaczyna dobiegać damski głos, jest to system informacyjny dla podróżujących kolejką. Towarzyszy Gordonowi przez całą podróż, poruszając wiele tematów jak: informacje o stanie pogody, kierunku trasy, zasady postępowania w razie awarii lub wypadku czy informacje o wolnych miejscach pracy w Black Mesa. Przetłumaczony tekst komunikatów możesz przeczytać w oddzielnym artykule:
Osobny artykuł: Cytaty z Half-Life
Trasa wagoniku przebiega przez wiele, różnorodnych lokacji, z których większość znajduje się pod ziemią. Jedynym wyjątkiem jest lotnisko helikopterów usytuowane na powierzchni ziemi. Podczas swej podróży Gordon mija między innymi: stację kolejki, halę przeznaczoną do produkcji lub naprawy elementów rakiet, halę przeładunkową, z uzbrojoną rakietą na platformie kolejowej, generatory (tłoki) o bliżej nieznanym przeznaczeniu i inne. Większość trasy przebiega jednak wzdłuż tunelów kolejki.
Na swojej trasie Gordon dwa razy pokonuje ogromne stalowe wrota, zabezpieczające głębsze sektory kompleksu. Przez większość czasu wagonik porusza się w poziomie, jednak w dwóch miejscach działa też jak winda, poruszając się pionowo w dół.
Podróż kończy się po dotarciu do sektora C. Drzwi wagonika otwiera strażnik, który informuje Gordona, że ten jest spóźniony. Następnie otwiera mu jedne z dwóch ciężkich drzwi prowadzących do sektora C.
[edytuj] Znaczenie
Rozdział ten oswaja gracza z estetyką wnętrz kompleksu Black Mesa. Pokazuje również, że w kompleksie tętni życie i przebywają tu przyjaźnie nastawieni naukowcy i strażnicy. To pierwszy krok, w uzmysłowieniu graczowi, że nie wszystkie postacie w grze są jego wrogami. W czasach premiery Half-Life taka sytuacja była jeszcze rzadkością.
[edytuj] Ciekawostki
- Podczas trwania rozdziału można usłyszeć utwór Vague Voices ze ścieżki dźwiękowej gry.
- Pojazd który przejeżdża podczas zamknięcia się szlabanów na trasie wagoniku, jest taki sam jak ostatnia kolejka w rozdziale On A Rail. Ten jednak nie wymaga torów do poruszania się.
- Na początku podróży, po lewej stronie, można zobaczyć strażnika dobijającego się do drzwi ochrony. Jest to Barney Calhoun. Jest to grywalna postać w grze Half-Life: Blue Shift.
- Podczas jazdy kolejką, na ekranie monitora, wyświetlane są informacje dotyczące Gordona Freemana: jego wiek i wykształcenie. To jedyne w grze dokładne dane o głównym bohaterze.
- Podczas jednego z licznych postojów wagonika, widać G-Mana, w innym wagonie kolejki, obserwującego Gordona.
- Dwa razy pojawia się wielozadaniowy robot typu MTM 8. To jego jedyne występy w grze.
- Fragmenty tego rozdziału zostały ponownie wykorzystane w obu oficjalnych dodatkach: Half-Life: Opposing Force i Half-Life: Blue Shift.
[edytuj] Galeria
[edytuj] Wideosolucja
[edytuj] Przypisy
- ↑ Plik hl1_polish.txt dołączony do Half-Life: Source w wydaniu na Steam