Source

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

 
(Nie pokazano 12 wersji utworzonych przez 7 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{stub-rozbudowa
+
<ikony>valve</ikony>
|*Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła.
+
{{Stub|*Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła.
 
}}
 
}}
[[Plik:hl2hdr.jpg|200px|thumb|left|HDR w Half-Life 2 Lost Coast]]
+
[[Plik:Source_Engine_Logo.png|thumb|200px|Logo silnika Source]]
[[Plik:Source_Engine_Logo.png|thumb|200px|right|Logo silnika Source]]
+
[[Plik:hl2hdr.jpg|200px|thumb|HDR w Half-Life 2 Lost Coast]]
 
+
'''Source''' - zmodyfikowany silnik [[GoldSrc]] wydany wraz z [[Half-Life 2]] 16 listopada 2004. Od tamtego czasu, na nim powstają wszystkie gry [[Valve Software]]. Przez te lata cały czas jest ulepszany. 27 października 2005 zaprezentowano [[HDR]], w [[Half-Life 2: Episode One]] dodano [[Phong Shading]] i [[Color Correction]], a premiera [[Half-Life 2: Episode Two]] wprowadziła dynamiczne oświetlenie i efekty cząsteczkowe.
+
 
+
 
+
  
 +
'''Source''' (ang. ''Źródło'') - silnik graficzny stworzony przez [[Valve Corporation]]. Miał swój  debiut w wydanym w 2004 [[Counter-Strike: Source|Counter-Strike'iem: Source]], i niedługo później, 16 listopada 2004, w [[Half-Life 2|Half-Life'ie 2]]. Od tamtego czasu powstają na nim wszystkie gry Valve. Przez te lata cały czas jest ulepszany. 27 października 2005 zaprezentowano [[wpl:High_dynamic_range_rendering|HDR]], w [[Half-Life 2: Episode One]] dodano [[wpl:Cieniowanie Phonga|cieniowanie Phonga]] i korekcję kolorów, a premiera [[Half-Life 2: Episode Two]] wprowadziła dynamiczne oświetlenie i efekty cząsteczkowe.
  
 
==Gry na silniku Source==
 
==Gry na silniku Source==
;Valve
+
Valve
:''[[Counter-Strike: Source]]''
+
*[[Alien Swarm]] (2010)
:''[[Day of Defeat: Source]]''
+
*[[Counter-Strike: Source]] (2004)
:''[[Half-Life 2]]''
+
*[[Day of Defeat: Source]] (2005)
:''[[Half-Life 2: Deathmatch]]''
+
*[[Dota 2]] (2012)
:''[[Half-Life 2: Episode One]]''
+
*[[Half-Life 2]] (2004)
:''[[Half-Life 2: Episode Two]]''
+
*[[Half-Life 2: Deathmatch]] (2004)
:''[[Half-Life 2: Lost Coast]]''
+
*[[Half-Life 2: Episode One]] (2006)
:''[[Half-Life (video game)#Sequels|Half-Life Deathmatch: Source]]''
+
*[[Half-Life 2: Episode Two]] (2007)
:''[[Half-Life (video game)#Sequels|Half-Life: Source]]''
+
*[[Half-Life 2: Lost Coast]] (2005)
:''[[Left 4 Dead]]''
+
*[[Half-Life Deathmatch: Source]] (2005)
:''[[Left 4 Dead 2]]''
+
*[[Half-Life: Source]] (2005)
:''[[Portal (video game)|Portal]]''
+
*[[Left 4 Dead]] (2008)
:''[[Team Fortress 2]]''
+
*[[Left 4 Dead 2]] (2009)
 +
*[[Portal]] (2007)
 +
*[[Portal 2]] (2011)
 +
*[[Team Fortress 2]] (2007)
  
;Inne gry
+
Inne gry
:''[[The Crossing (Game)|The Crossing]]''
+
*[[Garry's Mod]]
:''[[Dark Messiah of Might and Magic]]''
+
*[[VR Worlds 2]]
:''[[E.Y.E]] [http://eye.streumon-studio.com/]
+
*Bloody Good Time (2010)
:''[[Garry's Mod]]''
+
*The Crossing (prace wstrzymane)
:''[[Mabinogi Heroes|Mabinogi: Heroes]]''
+
*Dark Messiah of Might and Magic (2006)
:''[[Nuclear Dawn]]'' [http://www.interwavestudios.com/forums/nuclear-dawn-news/12419-hello-nuclear-dawn-community.html] [http://www.nuclear-dawn.net/]
+
*Dear Esther (2012)
:''[[Postal III]]''
+
*Deep 6
:''[[Salvation (Video Game)|Salvation]]
+
*Dino D-Day (2011)
:''[[SiN Episodes]]''
+
*DinoHunters
:''[[Sting: The Secret Operations]]
+
*The History Channel's ShootOut! The Game
:''[[The Ship (computer game)|The Ship]]''
+
*Kuma\War 2
:''[[They Hunger#They Hunger: Lost Souls|They Hunger: Lost Souls]]''
+
*Postal 3 (PC, PS3 and Xbox 360)[26]  
:''[[Vampire: The Masquerade Bloodlines]]''
+
*Prime
:''[[Zeno Clash]]''
+
*SiN Episodes  
:Untitled [[Threewave Software]] game
+
*The Ship  
;Kuma Reality Games
+
*They Hunger: Lost Souls  
:''[[Dinohunters|DinoHunters]]''
+
*Twilight War: After the Fall (production resumed)
:''[[Dogfights The Game|Dogfights: The Game]]''
+
*Vampire: The Masquerade - Bloodlines  
:''[[Shootout the Game|The History Channel's ShootOut! The Game]]''
+
*Mabinogi Heroes[27]  
:''[[The Kill Point Game|The Kill Point: Game]]''
+
*Vindictus
:''[[Kuma\War 2]]''
+
*Zeno Clash
;Edukacja i badania
+
*i inne
:''[[VR Worlds 2]]'' [http://www.vrworlds2.com/]
+
  
 +
==Linki zewnętrzne==
 +
*[http://source.valvesoftware.com/ Pokaz silnika Source]
  
Źródło: [http://en.wikipedia.org/wiki/Source_(game_engine) Wikipedia]
+
{{Valve}}
  
==Linki==
+
[[Kategoria:Gry]]
[http://source.valvesoftware.com/ Pokaz silnika]
+
  
{{Kategoria-Valve}}
+
[[overwiki:Source]]
[[Kategoria:Gry]]
+
[[wikipedia:Source (game engine)]]
 +
[[wikipediapl:Source]]

Aktualna wersja na dzień 22:22, 6 kwi 2012

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

  • Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła.
Logo silnika Source
HDR w Half-Life 2 Lost Coast

Source (ang. Źródło) - silnik graficzny stworzony przez Valve Corporation. Miał swój debiut w wydanym w 2004 Counter-Strike'iem: Source, i niedługo później, 16 listopada 2004, w Half-Life'ie 2. Od tamtego czasu powstają na nim wszystkie gry Valve. Przez te lata cały czas jest ulepszany. 27 października 2005 zaprezentowano HDR, w Half-Life 2: Episode One dodano cieniowanie Phonga i korekcję kolorów, a premiera Half-Life 2: Episode Two wprowadziła dynamiczne oświetlenie i efekty cząsteczkowe.

[edytuj] Gry na silniku Source

Valve

Inne gry

  • Garry's Mod
  • VR Worlds 2
  • Bloody Good Time (2010)
  • The Crossing (prace wstrzymane)
  • Dark Messiah of Might and Magic (2006)
  • Dear Esther (2012)
  • Deep 6
  • Dino D-Day (2011)
  • DinoHunters
  • The History Channel's ShootOut! The Game
  • Kuma\War 2
  • Postal 3 (PC, PS3 and Xbox 360)[26]
  • Prime
  • SiN Episodes
  • The Ship
  • They Hunger: Lost Souls
  • Twilight War: After the Fall (production resumed)
  • Vampire: The Masquerade - Bloodlines
  • Mabinogi Heroes[27]
  • Vindictus
  • Zeno Clash
  • i inne

[edytuj] Linki zewnętrzne