Source
(Różnice między wersjami)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(→Gry na silniku Source) |
|||
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 6 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | {{ | + | <ikony>valve</ikony> |
− | |*Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła. | + | {{Stub|*Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła. |
}} | }} | ||
− | [[Plik: | + | [[Plik:Source_Engine_Logo.png|thumb|200px|Logo silnika Source]] |
− | [[Plik: | + | [[Plik:hl2hdr.jpg|200px|thumb|HDR w Half-Life 2 Lost Coast]] |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
+ | '''Source''' (ang. ''Źródło'') - silnik graficzny stworzony przez [[Valve Corporation]]. Miał swój debiut w wydanym w 2004 [[Counter-Strike: Source|Counter-Strike'iem: Source]], i niedługo później, 16 listopada 2004, w [[Half-Life 2|Half-Life'ie 2]]. Od tamtego czasu powstają na nim wszystkie gry Valve. Przez te lata cały czas jest ulepszany. 27 października 2005 zaprezentowano [[wpl:High_dynamic_range_rendering|HDR]], w [[Half-Life 2: Episode One]] dodano [[wpl:Cieniowanie Phonga|cieniowanie Phonga]] i korekcję kolorów, a premiera [[Half-Life 2: Episode Two]] wprowadziła dynamiczne oświetlenie i efekty cząsteczkowe. | ||
==Gry na silniku Source== | ==Gry na silniku Source== | ||
− | + | Valve | |
− | + | *[[Alien Swarm]] (2010) | |
− | + | *[[Counter-Strike: Source]] (2004) | |
− | + | *[[Day of Defeat: Source]] (2005) | |
− | + | *[[Dota 2]] (2012) | |
− | + | *[[Half-Life 2]] (2004) | |
− | + | *[[Half-Life 2: Deathmatch]] (2004) | |
− | + | *[[Half-Life 2: Episode One]] (2006) | |
− | + | *[[Half-Life 2: Episode Two]] (2007) | |
− | + | *[[Half-Life 2: Lost Coast]] (2005) | |
− | + | *[[Half-Life Deathmatch: Source]] (2005) | |
− | + | *[[Half-Life: Source]] (2005) | |
− | + | *[[Left 4 Dead]] (2008) | |
− | + | *[[Left 4 Dead 2]] (2009) | |
+ | *[[Portal]] (2007) | ||
+ | *[[Portal 2]] (2011) | ||
+ | *[[Team Fortress 2]] (2007) | ||
− | + | Inne gry | |
− | + | *[[Garry's Mod]] | |
− | + | *[[VR Worlds 2]] | |
− | + | *Bloody Good Time (2010) | |
− | + | *The Crossing (prace wstrzymane) | |
− | + | *Dark Messiah of Might and Magic (2006) | |
− | + | *Dear Esther (2012) | |
− | + | *Deep 6 | |
− | + | *Dino D-Day (2011) | |
− | + | *DinoHunters | |
− | + | *The History Channel's ShootOut! The Game | |
− | + | *Kuma\War 2 | |
− | + | *Postal 3 (PC, PS3 and Xbox 360)[26] | |
− | + | *Prime | |
− | + | *SiN Episodes | |
− | + | *The Ship | |
− | + | *They Hunger: Lost Souls | |
− | + | *Twilight War: After the Fall (production resumed) | |
− | + | *Vampire: The Masquerade - Bloodlines | |
− | + | *Mabinogi Heroes[27] | |
− | + | *Vindictus | |
− | + | *Zeno Clash | |
− | + | *i inne | |
− | + | ||
− | + | ||
+ | ==Linki zewnętrzne== | ||
+ | *[http://source.valvesoftware.com/ Pokaz silnika Source] | ||
− | + | {{Valve}} | |
− | + | [[Kategoria:Gry]] | |
− | [ | + | |
− | + | [[overwiki:Source]] | |
− | [[ | + | [[wikipedia:Source (game engine)]] |
+ | [[wikipediapl:Source]] |
Aktualna wersja na dzień 22:22, 6 kwi 2012
Source (ang. Źródło) - silnik graficzny stworzony przez Valve Corporation. Miał swój debiut w wydanym w 2004 Counter-Strike'iem: Source, i niedługo później, 16 listopada 2004, w Half-Life'ie 2. Od tamtego czasu powstają na nim wszystkie gry Valve. Przez te lata cały czas jest ulepszany. 27 października 2005 zaprezentowano HDR, w Half-Life 2: Episode One dodano cieniowanie Phonga i korekcję kolorów, a premiera Half-Life 2: Episode Two wprowadziła dynamiczne oświetlenie i efekty cząsteczkowe.
[edytuj] Gry na silniku Source
Valve
- Alien Swarm (2010)
- Counter-Strike: Source (2004)
- Day of Defeat: Source (2005)
- Dota 2 (2012)
- Half-Life 2 (2004)
- Half-Life 2: Deathmatch (2004)
- Half-Life 2: Episode One (2006)
- Half-Life 2: Episode Two (2007)
- Half-Life 2: Lost Coast (2005)
- Half-Life Deathmatch: Source (2005)
- Half-Life: Source (2005)
- Left 4 Dead (2008)
- Left 4 Dead 2 (2009)
- Portal (2007)
- Portal 2 (2011)
- Team Fortress 2 (2007)
Inne gry
- Garry's Mod
- VR Worlds 2
- Bloody Good Time (2010)
- The Crossing (prace wstrzymane)
- Dark Messiah of Might and Magic (2006)
- Dear Esther (2012)
- Deep 6
- Dino D-Day (2011)
- DinoHunters
- The History Channel's ShootOut! The Game
- Kuma\War 2
- Postal 3 (PC, PS3 and Xbox 360)[26]
- Prime
- SiN Episodes
- The Ship
- They Hunger: Lost Souls
- Twilight War: After the Fall (production resumed)
- Vampire: The Masquerade - Bloodlines
- Mabinogi Heroes[27]
- Vindictus
- Zeno Clash
- i inne