Half-Life: Source

Wersja Zwieracz (dyskusja | edycje) z dnia 20:00, 29 kwi 2011
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

Half-Life: Source
Half-life-source.jpg
Producent Valve Corporation
Wydawca Valve Software
Data wydania 1 czerwca 2004
Nośniki DVD, Internet
Gatunek First person shooter
Tryb gry Singleplayer
Platforma Windows
Silnik Source
Wymagania procesor 1,2 GHz, 256 MB RAM, karta graficzna zgodna z DirectX 7, Windows XP/Vista/7
Kontrolery klawiatura i mysz
Kategorie wiekowe BBFC: 15,
ESRB: M,
OFLC: M,
PEGI: 16+
Gra po grze
Poprz. gra Half-Life: Blue Shift
Nast. gra Half-Life 2

Half-Life: Source - klasyczny Half-Life przeniesiony na silnik Source, wydany przez Valve Software 1 czerwca 2004. Dostępna poprzez platformę Steam oraz jako bonus w wydaniu Half-Life 2 Game of The Year Edition.

Spis treści

[edytuj] Nowości

Jeśli chodzi o rozgrywkę to pozostała ona niezmieniona. Gra zyskała wiele technicznych ulepszeń jakie oferuje silnik Source: realistyczne renderowanie wody, ragdolle i silnik fizyczny (w ograniczonym zakresie), refleksy na gładkich powierzchniach i technologię trójwymiarowych skybox'ów. Poprawiono również nieznacznie tekstury oraz niektóre elementy otoczenia (np. rury mają większą liczbę wielokątów).

Gra posiada charakterystyczne dla Source menu główne, identyczne z tym w Half-Life 2. Umożliwia ono start gry bezpośrednio z wybranego rozdziału. W tle wyświetlane są losowo niektóre mapy z gry.

[edytuj] Różnice

Postać gracza w HL:S porusza się szybciej niż w pierwowzorze. Gra zawiera także część aspektów sztucznej inteligencji z Half-Life 2 - przeciwnicy są bardziej "świadomi" obecności gracza, a gdy zostaną ranni, będą szukać osłony. Również sprzymierzeńcy zachowują się podobnie jak w Half-Life 2, choć w HL:S nie ma możliwości wydawania im poleceń.

[edytuj] Krytyka

Half-Life: Source był krytykowany za niskiej jakości grafikę niewykorzystującej możliwości silnika Source, które można podziwiać w Half-Life 2. Gra jest prostą konwersją na silnik Source, toteż używa modeli i tekstur z oryginalnej gry. W odpowiedzi pewna grupa ludzi postanowiła stworzyć modyfikację Black Mesa, która ma być całkowitą konwersją oryginalnego Half-Life z grafiką znaną z Half-Life 2.

[edytuj] Ciekawostki

  • Do Half-Life: Source istnieje nieoficjalne polskie spolszczenie w formie napisów.

[edytuj] Linki