Half-Life: Source

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(rozbudowa)
(rozbudowa)
Linia 21: Linia 21:
 
|nast. gra= [[Half-Life 2]]
 
|nast. gra= [[Half-Life 2]]
 
}}
 
}}
'''Half-Life: Source''' - klasyczny [[Half-Life]] przeniesiony na silnik [[Source]], wydany przez [[Valve Software]] 1 czerwca 2004. Dostępna poprzez platformę [[Steam]] oraz jako bonus w wydaniu ''Half-Life 2 Game of The Year''. Rozgrywka pozostała niezmieniona. Gra zyskała wiele technicznych ulepszeń jakie oferuje silnik Source: realistyczne renderowanie wody, [[ragdoll]]e i silnik fizyczny (w ograniczonym zakresie), refleksy na gładkich powierzchniach i trójwymiarowy skybox. Poprawiono również nieznacznie tekstury oraz niektóre elementy otoczenia (np, rury mają mają większą liczbę wielokątów).
+
'''Half-Life: Source''' - klasyczny [[Half-Life]] przeniesiony na silnik [[Source]], wydany przez [[Valve Software]] 1 czerwca 2004. Dostępna poprzez platformę [[Steam]] oraz jako bonus w wydaniu ''Half-Life 2 Game of The Year''.  
  
Gra posiada charakterystyczne dla Source menu główne. Umożliwia ono start gry bezpośrednio z wybranego rozdziału. W tle wyświetlane są losowo niektóre mapy z gry.
+
==Nowości==
 +
Jeśli chodzi o rozgrywkę to pozostała ona niezmieniona. Gra zyskała wiele technicznych ulepszeń jakie oferuje silnik Source: realistyczne renderowanie wody, [[ragdoll]]e i silnik fizyczny (w ograniczonym zakresie), refleksy na gładkich powierzchniach i technologię trójwymiarowych skybox'ów. Poprawiono również nieznacznie tekstury oraz niektóre elementy otoczenia (np. rury mają większą liczbę wielokątów).
 +
 
 +
Gra posiada charakterystyczne dla Source menu główne, identyczne z tym w [[Half-Life 2]]. Umożliwia ono start gry bezpośrednio z wybranego rozdziału. W tle wyświetlane są losowo niektóre mapy z gry.
 +
 
 +
==Różnice==
 +
Postać gracza w HL:S porusza się szybciej niż w pierwowzorze. Gra zawiera także część aspektów sztucznej inteligencji z Half-Life 2 - przeciwnicy są bardziej "świadomi" obecności gracza, a gdy zostaną ranni, będą szukać osłony. Również sprzymierzeńcy zachowują się podobnie jak w Half-Life 2, choć w HL:S nie ma możliwości wydawania im poleceń.
 +
 
 +
==Krytyka==
 +
Half-Life: Source był krytykowany za niskiej jakości grafikę niewykorzystującej możliwości silnika Source, które można podziwiać w Half-Life 2. Gra jest prostą konwersją na silnik Source, toteż używa modeli i tekstur z oryginalnej gry. W odpowiedzi pewna grupa ludzi postanowiła stworzyć modyfikację [[Black Mesa (modyfikacja)|Black Mesa]], która ma być całkowitą konwersją oryginalnego Half-Life z grafiką znaną z Half-Life 2.
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==

Wersja z 17:36, 29 kwi 2011

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

Half-Life: Source
Half-life-source.jpg
Producent Valve Corporation
Wydawca Valve Software
Data wydania 1 czerwca 2004
Nośniki DVD, Internet
Gatunek First person shooter
Tryb gry Singleplayer
Platforma Windows
Silnik Source
Wymagania procesor 1,2 GHz, 256 MB RAM, karta graficzna zgodna z DirectX 7, Windows XP/Vista/7
Kontrolery klawiatura i mysz
Kategorie wiekowe BBFC: 15,
ESRB: M,
OFLC: M,
PEGI: 16+
Gra po grze
Poprz. gra Half-Life: Blue Shift
Nast. gra Half-Life 2

Half-Life: Source - klasyczny Half-Life przeniesiony na silnik Source, wydany przez Valve Software 1 czerwca 2004. Dostępna poprzez platformę Steam oraz jako bonus w wydaniu Half-Life 2 Game of The Year.

Spis treści

Nowości

Jeśli chodzi o rozgrywkę to pozostała ona niezmieniona. Gra zyskała wiele technicznych ulepszeń jakie oferuje silnik Source: realistyczne renderowanie wody, ragdolle i silnik fizyczny (w ograniczonym zakresie), refleksy na gładkich powierzchniach i technologię trójwymiarowych skybox'ów. Poprawiono również nieznacznie tekstury oraz niektóre elementy otoczenia (np. rury mają większą liczbę wielokątów).

Gra posiada charakterystyczne dla Source menu główne, identyczne z tym w Half-Life 2. Umożliwia ono start gry bezpośrednio z wybranego rozdziału. W tle wyświetlane są losowo niektóre mapy z gry.

Różnice

Postać gracza w HL:S porusza się szybciej niż w pierwowzorze. Gra zawiera także część aspektów sztucznej inteligencji z Half-Life 2 - przeciwnicy są bardziej "świadomi" obecności gracza, a gdy zostaną ranni, będą szukać osłony. Również sprzymierzeńcy zachowują się podobnie jak w Half-Life 2, choć w HL:S nie ma możliwości wydawania im poleceń.

Krytyka

Half-Life: Source był krytykowany za niskiej jakości grafikę niewykorzystującej możliwości silnika Source, które można podziwiać w Half-Life 2. Gra jest prostą konwersją na silnik Source, toteż używa modeli i tekstur z oryginalnej gry. W odpowiedzi pewna grupa ludzi postanowiła stworzyć modyfikację Black Mesa, która ma być całkowitą konwersją oryginalnego Half-Life z grafiką znaną z Half-Life 2.

Ciekawostki

  • Do Half-Life: Source istnieje nieoficjalne polskie spolszczenie w formie napisów.

Linki