Rescue closet
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (grafika ze zbliżeniem.) |
(tu i tam) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | [[Plik:Rescue Closet.jpg|thumb|Przykładowy | + | [[Plik:Rescue Closet.jpg|thumb|300px|Przykładowy rescue closet]] |
[[Plik:RescueClosetZoom.jpg|thumb|Zbliżenie na uwięzionego Ocalonego]] | [[Plik:RescueClosetZoom.jpg|thumb|Zbliżenie na uwięzionego Ocalonego]] | ||
− | '''''Rescue closet''''' ''(pol. | + | '''''Rescue closet''''' ''(pol. „Ratunkowy schowek”)'' – małe pomieszczenie z jednymi drzwiami, w którym respawnują się martwi [[Ocaleni]] w grach z serii [[Left 4 Dead]]. |
− | Po śmierci Ocalonego, gracz który go kontrolował przechodzi w tryb obserwatora, a po określonym czasie respawnuje się w takim pomieszczeniu, dobijając się do drzwi i wzywając pomocy | + | Po śmierci Ocalonego, gracz który go kontrolował przechodzi w tryb obserwatora, a po określonym czasie (domyślnie jednej minucie) respawnuje się w takim pomieszczeniu, dobijając się do drzwi i wzywając pomocy z powodu niemożności ich otworzenia. Żywi gracze będą widzieli jego pomarańczowy kontur, dzięki czemu łatwiej zlokalizować uwięzionego Ocalonego. Ocaleni w takim schowku są bezpieczni, nie zostaną zranieni przez ogień przyjacielski i zarażonych. Po otwarciu drzwi, Ocalony zostaje uratowany i wraca do gry z 50 punktami życia, bronią pierwszego rzędu i pistoletem. Broń z którą się pojawią zależy od tego, jaką posiadał przed śmiercią. W przypadku karabinów szturmowych i snajperskich Ocalony dostaje [[pistolet maszynowy]], gdy posiadał jakikolwiek model strzelby, to otrzyma [[Strzelba powtarzalna|strzelbę powtarzalną]], a gdy posiadał broń I rzędu, to w L4D1 otrzyma tą samą broń, którą posiadał, a w L4D2 dostanie tylko pistolet. |
− | Rescue | + | Rescue closety nie występują w trybie Kontra i w trybie Realizmu. Ocalony, który zginie odrodzi się dopiero w [[saferoom]]ie w następnym rozdziale. Dodatkowo, w [[Left 4 Dead 2]] występuje mniej rescue closetów ze względu na wprowadzenie defibrylatora, który może przywrócić do życia poległych Ocalonych. |
− | W przypadku śmierci wszystkich Ocalałych kontrolowanych przez graczy, gra zakończy się porażką, a Ocaleni wrócą na początek rozdziału | + | W przypadku śmierci wszystkich Ocalałych kontrolowanych przez graczy, gra zakończy się porażką, a Ocaleni wrócą na początek rozdziału. |
− | ==Porady== | + | == Porady == |
− | *Jeśli jesteś ostatnim żywym Ocalonym, to schowaj się w jakimś bezpiecznym miejscu i poczekaj, aż w schowku pojawią się twoi polegli kompani. Samemu masz niewielkie szanse na przeżycie (chyba że masz szczęście lub bardzo wysokie umiejętności, lecz często nawet i to nie wystarcza). W przypadku gdy saferoom znajduje się niedaleko, to spróbuj się do niego dostać, gdyż nie ma sensu ratowania ich, a po rozpoczęciu nowego rozdziału martwi Ocaleni wrócą do gry. | + | * Jeśli jesteś ostatnim żywym Ocalonym, to schowaj się w jakimś bezpiecznym miejscu i poczekaj, aż w schowku pojawią się twoi polegli kompani. Samemu masz niewielkie szanse na przeżycie (chyba że masz szczęście lub bardzo wysokie umiejętności, lecz często nawet i to nie wystarcza). W przypadku gdy saferoom znajduje się niedaleko, to spróbuj się do niego dostać, gdyż nie ma sensu ratowania ich, a po rozpoczęciu nowego rozdziału martwi Ocaleni wrócą do gry. |
− | *W przypadku gry w trybie dla jednego gracza, po śmierci rozdział zostaje zrestartowany. Możliwość respawnu w rescue closecie jest tylko w trybie | + | * W przypadku gry w trybie dla jednego gracza, po śmierci rozdział zostaje zrestartowany. Możliwość respawnu w rescue closecie jest tylko w trybie kooperacji. |
− | *W Left 4 Dead 2 trzeba nauczyć się oceniać, czy warto używać defibrylatora, czy lepiej poczekać na Ocalonego aż pojawi się w schowku. Defibrylatory warto zachować na nagłe przypadki oraz na finały kampanii, w których występuje zazwyczaj tylko jeden rescue closet, a po rozpoczęciu finału nie ma innej możliwości na przywrócenie poległego towarzysza do życia. | + | * W Left 4 Dead 2 trzeba nauczyć się oceniać, czy warto używać defibrylatora, czy lepiej poczekać na Ocalonego aż pojawi się w schowku. Defibrylatory warto zachować na nagłe przypadki oraz na finały kampanii, w których występuje zazwyczaj tylko jeden rescue closet, a po rozpoczęciu finału nie ma innej możliwości na przywrócenie poległego towarzysza do życia. |
− | *Czasami otwarcie drzwi nie przyniesie żadnego skutku. W tym przypadku należy wejść do środka, a Ocalony powinien wrócić do życia. | + | * Czasami otwarcie drzwi nie przyniesie żadnego skutku. W tym przypadku należy wejść do środka, a Ocalony powinien wrócić do życia. |
− | * | + | * Dopóki drzwi nie zostały otwarte, są niezniszczalne nawet, jeśli w pokoju nie ma Ocalonego. Po ich otwarciu można je zniszczyć, ale jeśli nie zostaną uszkodzone, to rescue closet będzie mógł być ponownie użyty. |
− | + | * Rescue closety w Left 4 Dead mogą stanowić bardzo dobre miejsce do obrony przed hordą, a nawet do obrony w finałach, jednak należy pamiętać o paru rzeczach: | |
− | *Rescue | + | ** Podczas ataku hordy wszyscy muszą zostać w pomieszczeniu aż do końca ataku. |
− | **Podczas ataku hordy wszyscy muszą zostać w pomieszczeniu | + | ** W przypadku ataku [[Tank]]a w finale lepiej jest go opuścić, żeby uniknąć zbędnych obrażeń (w trybie Kooperacji Tank może uderzyć za jednym zamachem tylko jednego Ocalonego, więc drużyna wyposażona w [[Strzelba taktyczna|autostrzelby]] szybko się z nim rozprawi). |
− | **W przypadku ataku [[Tank]]a w finale | + | ** Strategia działa tylko w trybie Kampanii. W trybie Kontra i Przetrwanie rescue closety są wyłączone lub mapy są tak przeprojektowane, że są one po prostu nieobecne, a [[Specjalni Zarażeni]] mogą wykonać skuteczniejsze ataki przeciwko Ocalonym. |
− | **Strategia działa tylko w trybie Kampanii. W trybie Kontra i Przetrwanie rescue | + | ** Taktyka jest nieskuteczna w [[Left 4 Dead 2]]. Pierwszy powód to nowi Specjalni Zarażeni – [[Charger]], który może bez problemu zaszarżować w rescue closet, taranując Ocalonych znajdujących się w środku oraz [[Spitter]], który po trafieniu kwasem w to pomieszczenie, szczególnie w przypadku silnego ataku hordy może powalić wszystkich znajdujących się w środku. Drugim powodem jest wprowadzenie ciągłych ataków hordy ([[Gauntlet Crescendo Event]]), które zmuszają graczy do ciągłego ruchu. Mimo wszystko taktyka jest podobna, z tym że należy bronić się w rogu pomieszczenia, lub w korytarzu, skąd Zarażeni będą mogli atakować tylko z dwóch stron. |
− | **Taktyka jest nieskuteczna w [[Left 4 Dead 2]]. Pierwszy powód to nowi | + | |
− | ==Ciekawostki== | + | == Ciekawostki == |
− | + | * Jeżeli w schowku znajdują się jakieś przedmioty do podniesienia, to Ocalony znajdujący się w nim nie podniesie ich, dopóki nie zostanie uwolniony. | |
− | *Jeżeli w schowku znajdują się jakieś przedmioty do podniesienia, to Ocalony znajdujący się w nim nie podniesie ich, dopóki nie zostanie uwolniony. | + | * Jeżeli gracz dołączył do gry w momencie, w którym sterowany przez niego Ocalony był martwy, po uwolnieniu z rescue closetu zawsze otrzyma tylko pistolet. |
− | *W rzadkich sytuacjach Ocalony może pojawić się w pomieszczeniu, które posiada zabarykadowane okno prowadzące do niego (przykład: | + | * W rzadkich sytuacjach Ocalony może pojawić się w pomieszczeniu, które posiada zabarykadowane okno prowadzące do niego (przykład: szopa przed kościołem, w rozdziale o tej samej nazwie w kampanii ''[[Bilans ofiar]]''). Zniszczenie okna nie spowoduje uratowania Ocalonego, zamiast tego będzie widoczna żółta obwódka, zamiast towarzysza. |
[[Kategoria:Lokacje w serii Left 4 Dead]] | [[Kategoria:Lokacje w serii Left 4 Dead]] |
Wersja z 18:01, 18 sie 2014
Rescue closet (pol. „Ratunkowy schowek”) – małe pomieszczenie z jednymi drzwiami, w którym respawnują się martwi Ocaleni w grach z serii Left 4 Dead.
Po śmierci Ocalonego, gracz który go kontrolował przechodzi w tryb obserwatora, a po określonym czasie (domyślnie jednej minucie) respawnuje się w takim pomieszczeniu, dobijając się do drzwi i wzywając pomocy z powodu niemożności ich otworzenia. Żywi gracze będą widzieli jego pomarańczowy kontur, dzięki czemu łatwiej zlokalizować uwięzionego Ocalonego. Ocaleni w takim schowku są bezpieczni, nie zostaną zranieni przez ogień przyjacielski i zarażonych. Po otwarciu drzwi, Ocalony zostaje uratowany i wraca do gry z 50 punktami życia, bronią pierwszego rzędu i pistoletem. Broń z którą się pojawią zależy od tego, jaką posiadał przed śmiercią. W przypadku karabinów szturmowych i snajperskich Ocalony dostaje pistolet maszynowy, gdy posiadał jakikolwiek model strzelby, to otrzyma strzelbę powtarzalną, a gdy posiadał broń I rzędu, to w L4D1 otrzyma tą samą broń, którą posiadał, a w L4D2 dostanie tylko pistolet.
Rescue closety nie występują w trybie Kontra i w trybie Realizmu. Ocalony, który zginie odrodzi się dopiero w saferoomie w następnym rozdziale. Dodatkowo, w Left 4 Dead 2 występuje mniej rescue closetów ze względu na wprowadzenie defibrylatora, który może przywrócić do życia poległych Ocalonych.
W przypadku śmierci wszystkich Ocalałych kontrolowanych przez graczy, gra zakończy się porażką, a Ocaleni wrócą na początek rozdziału.
Porady
- Jeśli jesteś ostatnim żywym Ocalonym, to schowaj się w jakimś bezpiecznym miejscu i poczekaj, aż w schowku pojawią się twoi polegli kompani. Samemu masz niewielkie szanse na przeżycie (chyba że masz szczęście lub bardzo wysokie umiejętności, lecz często nawet i to nie wystarcza). W przypadku gdy saferoom znajduje się niedaleko, to spróbuj się do niego dostać, gdyż nie ma sensu ratowania ich, a po rozpoczęciu nowego rozdziału martwi Ocaleni wrócą do gry.
- W przypadku gry w trybie dla jednego gracza, po śmierci rozdział zostaje zrestartowany. Możliwość respawnu w rescue closecie jest tylko w trybie kooperacji.
- W Left 4 Dead 2 trzeba nauczyć się oceniać, czy warto używać defibrylatora, czy lepiej poczekać na Ocalonego aż pojawi się w schowku. Defibrylatory warto zachować na nagłe przypadki oraz na finały kampanii, w których występuje zazwyczaj tylko jeden rescue closet, a po rozpoczęciu finału nie ma innej możliwości na przywrócenie poległego towarzysza do życia.
- Czasami otwarcie drzwi nie przyniesie żadnego skutku. W tym przypadku należy wejść do środka, a Ocalony powinien wrócić do życia.
- Dopóki drzwi nie zostały otwarte, są niezniszczalne nawet, jeśli w pokoju nie ma Ocalonego. Po ich otwarciu można je zniszczyć, ale jeśli nie zostaną uszkodzone, to rescue closet będzie mógł być ponownie użyty.
- Rescue closety w Left 4 Dead mogą stanowić bardzo dobre miejsce do obrony przed hordą, a nawet do obrony w finałach, jednak należy pamiętać o paru rzeczach:
- Podczas ataku hordy wszyscy muszą zostać w pomieszczeniu aż do końca ataku.
- W przypadku ataku Tanka w finale lepiej jest go opuścić, żeby uniknąć zbędnych obrażeń (w trybie Kooperacji Tank może uderzyć za jednym zamachem tylko jednego Ocalonego, więc drużyna wyposażona w autostrzelby szybko się z nim rozprawi).
- Strategia działa tylko w trybie Kampanii. W trybie Kontra i Przetrwanie rescue closety są wyłączone lub mapy są tak przeprojektowane, że są one po prostu nieobecne, a Specjalni Zarażeni mogą wykonać skuteczniejsze ataki przeciwko Ocalonym.
- Taktyka jest nieskuteczna w Left 4 Dead 2. Pierwszy powód to nowi Specjalni Zarażeni – Charger, który może bez problemu zaszarżować w rescue closet, taranując Ocalonych znajdujących się w środku oraz Spitter, który po trafieniu kwasem w to pomieszczenie, szczególnie w przypadku silnego ataku hordy może powalić wszystkich znajdujących się w środku. Drugim powodem jest wprowadzenie ciągłych ataków hordy (Gauntlet Crescendo Event), które zmuszają graczy do ciągłego ruchu. Mimo wszystko taktyka jest podobna, z tym że należy bronić się w rogu pomieszczenia, lub w korytarzu, skąd Zarażeni będą mogli atakować tylko z dwóch stron.
Ciekawostki
- Jeżeli w schowku znajdują się jakieś przedmioty do podniesienia, to Ocalony znajdujący się w nim nie podniesie ich, dopóki nie zostanie uwolniony.
- Jeżeli gracz dołączył do gry w momencie, w którym sterowany przez niego Ocalony był martwy, po uwolnieniu z rescue closetu zawsze otrzyma tylko pistolet.
- W rzadkich sytuacjach Ocalony może pojawić się w pomieszczeniu, które posiada zabarykadowane okno prowadzące do niego (przykład: szopa przed kościołem, w rozdziale o tej samej nazwie w kampanii Bilans ofiar). Zniszczenie okna nie spowoduje uratowania Ocalonego, zamiast tego będzie widoczna żółta obwódka, zamiast towarzysza.