Half-Life High Definition Pack

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(witam po długiej przerwie; rozbudówka)
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
<ikony>valve|gearbox|hl1</ikony>
+
<ikony>valve|gearbox|hl1|cs</ikony>
[[Plik:HD pack characters.jpg|thumb|Grafika promocyjna]]
+
[[Plik:Zombie.jpg|thumb|Nowy model [[Standard Zombie]]]]
+
'''High Definition Pack''' (znany też m.in. jako '''HD Pack''') - pakiet nowych modeli i tekstur dla [[Half-Life]]'a i dodatków [[Half-Life: Opposing Force|Opposing Force]] i Blue Shift. Część z nich to ulepszone wersje oryginalnych obiektów, ale większość to zupełnie nowe modele, czasami z pewnym stopniu różniące się od oryginalnego zamysłu.  Pakiet został stworzony przez [[Gearbox Software]] i oryginalnie wydany razem z [[Half-Life: Blue Shift]] w 2001 roku.
+
  
Ulepszenia zawarte w High Definition Packu opierają sie głównie na zwiększeniu ilości wielokątków w oryginalnych modelach z Half-Life'a. Poza tym został zmieniony styl niektórych modeli. Dlatego, pomimo, że modele są lepsze pod względem szczegółowości, kwestią sporną pozostaje stwierdzenie, czy wyglądają lepiej.  
+
{{Gra infobox
 +
|grafika = HD pack characters.jpg
 +
|producent= <p></p>
 +
* [[Valve Corporation]]
 +
* [[Gearbox Software]]
 +
|wydawca=
 +
|dystrybucja =
 +
|data wydania = <p></p>
 +
12 czerwca 2001 (WON, w pakiecie z ''Blue Shift'') <br>
 +
30 sierpnia 2005 (Steam)
 +
|nośniki =
 +
|gatunek =
 +
|tryb gry =
 +
|platforma =
 +
|silnik = [[GoldSrc]]
 +
|wymagania =
 +
|kontrolery =
 +
|kategorie wiekowe =
 +
|scenarzysta =
 +
|designer =
 +
|kompozytor =
 +
|poprz. gra =
 +
|nast. gra =
 +
}}
  
Zmodernizowano modele [[Zespół Naukowy Black Mesy|naukowców]], [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|ochroniarzy]], żołnierzy [[HECU]], niektórych stworzeń z [[Xen]] i wszystkich broni. Dokonano też pewnych zmian w arsenale. Pistolet [[Glock 17]] został zastąpiony przez [[wpl:Pistolet M9|Berettę M9]], a [[MP5|pistolet maszynowy MP5]] przez karabin [[wpl:Karabinek M4|M4A1]]. Kosmetyczne zmiany przeszedł też HUD - dodano nowe ikonki dla SMG i strzelby oraz nowe dźwięki strzałów dla tychże broni.
+
'''Half-Life: High Definition Pack''', znany też m.in. jako '''HD Pack''' - pakiet nowych modeli i tekstur dla [[Half-Life]]'a i dodatków [[Half-Life: Opposing Force|Opposing Force]] i [[Blue Shift]]. Pakiet został stworzony przez [[Gearbox Software]] i oryginalnie wydany razem z [[Half-Life: Blue Shift]] w 2001 roku.  
  
==Historia==
+
== Ogólnie ==  
High Definition Pack zrodził się z anulowanego portu Half-Life'a na konsolę Sega Dreamcast, gdzie Blue Shift miał być ekskluzywnym dodatkiem. Port na Dreamcasta charakteryzował się grafiką lepszej jakości, a po jego anulowaniu modele z tej wersji gry przeniesiono na PC'ty. Nie są to jednak bezpośrednio przekonwertowane modele, gdyż te występujące w porcie są ich wczesnymi wersjami. Wersja gry, która wyciekła do internetu zawierała modele, które nieco inaczej wyglądały niż te z High Definition Pack. Wczesne screenshoty z porta na Dreamcasta ukazywały wczesne oblicze niektórych modeli z tego pakietu.
+
High Definition Pack usprawnia warstwę graficzną wymienionych gier. Zmiany skupiają się głównie na zwiększonej liczbie wielokątów, z których są zbudowane modele w grze ''Half-Life'' i jej dodatkach.
 +
Wygląd części modeli, szczególnie żołnierzy [[HECU]], nieco się różni od oryginalnej koncepcji artystycznej, tak więc pomimo, że modele z pakietu posiadają bardziej złożoną geometrię oraz lepsze tekstury, kwestią sporną u części graczy pozostaje stwierdzenie, czy wyglądają lepiej.
  
[[Grafika:barneycompare.png|200px|thumb|right|Porównanie modeli strażnika (oryginalny model, model z pakietu HD Pack i model z wersji na PlayStation 2]]
+
Wśród ulepszonych modeli nie zabrakło [[Zespół Naukowy Black Mesy|naukowców]], [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|ochroniarzy]], żołnierzy [[HECU]] i niektórych stworzeń z [[Xen]]. Także bronie zostały poddane retuszowi, przy czym niektóre z nich wyglądają zupełnie inaczej. [[Pistolet (HL)|Pistolet]] przypominający Glocka 17 został zastąpiony przez [[wpl:Pistolet M9|Berettę M9]], [[Pistolet maszynowy (HL)|pistolet maszynowy MP5]] przez karabinek [[wpl:Karabinek M4|M4]], a [[Strzelba (HL1)|strzelba]] otrzymała odświeżony wygląd oraz posiada składaną kolbę. Zmiany w modelach arsenału wymusiły też aktualizację grafik interfejsu użytkownika, gdzie ikonki broni zostały zamienione na te odpowiadające nowym modelom broni. Ponadto dodano nowe dźwięki strzałów dla strzelby i karabinka.
===PlayStation 2===
+
Remake Half-Life'a przeznaczony na konsolę Sony zawiera bardziej udoskonalone modele, również stworzone przez Gearbox. Posiadają pełną animację twarzy oraz oddzielnie animowane palce. Można stwierdzić, że są kontynuacją pakietu High Definition Pack. Port zawierał także system ''Level of Detail'' (z ang. poziom szczegółów). W każdym pliku z modelem (.dol) jest zaszyty model z najwyższą szczegółowością (LOD0) i jego kolejne wersje zawierające co raz mniej wielokątów. Wersje te są używane, gdy gracz znajdował się w dużej odległości od obiektu, dzięki temu zwiększa się jakość renderingu. Modele nigdy nie doczekały się oficjalnego wydania na komputerach osobistych, jednak modderzy przekonwertowali je i ulepszyli jeszcze bardziej. Ponieważ modele PS2 są spotykane w lepszych jakościowo wersjach, lepszych od oryginalnego High Definition Pack, są nazywane jak ''super definition''. Dla oryginalnych modeli z Half-Life używa się określenia ''low definition''.
+
  
===Wydanie na Steam===
+
== Historia ==
Od 25 sierpnia 2005 roku High Definition Pack jest dostępny na [[Steam]]ie za darmo. Paczka ta jednak nie zawiera poprawionych modeli, które pojawiły się w łatce do [[Blue Shift]]a wydanego przez Gearbox. Poprawione modele zawierały animacje nieumieszczone w tych z pakietu, gdyż nie pojawiały się w żadnej z oficjalnych gier, ale były powszechnie wykorzystywane w fanowskich mapach i modyfikacjach. Bez tych modeli wiele modyfikacji działało nie tak jak trzeba, a brakujące animacje mogły przerwać skryptowane sekwencje, uniemożliwiając przejście dalej lub nawet crashując grę. Wydaną na Steamie paczkę krytykowano również za niemożność korzystania z jakichkolwiek modyfikacji po jej aktywowaniu. Gracze chcą, aby można było grać zarówno z High Definition Pack oraz innymi modyfikacjami; jednym z takich rozwiązań jest rozpakowanie plików High Definition Pack z pliku GCF. Ponad rok później, 30 sierpnia 2006 roku na Planet Half-Life pojawiła się poprawiona wersja High Definition Pack do użytku na platformie [[Steam]].
+
Pakiet ''High Definition Pack'' ma swoje korzenie w porzuconej wersji gry ''Half-Life'', która miała być wydana na konsolę Dreamcast wraz z dodatkiem ''Blue Shift'' jako dodatkowa, ekskluzywna dla tej konsoli zawartość. Dreamcastowy port charakteryzował się ulepszoną warstwą graficzną, a po porzuceniu gry pomysł z lepszą oprawą audiowizualną zdecydowano się ostatecznie przenieść na komputery. Jednakże modele z ostatecznej wersji pakietu nie zostały bezpośrednio przeniesione, gdyż te z porzuconego portu  wyglądy niczym ich wcześniejsze wersje. Wersja gry, która wyciekła do internetu zaraz po jej anulowaniu zawierała modele, które miały pewne bardzo zauważalne różnice od ich końcowych odpowiedników; posiadała nawet garstkę ulepszonych modeli, które nie znalazły się ''High Definition Pack'u''. Sreenshoty<ref>{{Cytuj |autor=|url=http://www.nextdimension.org/betahalflife/dc.htm||tytul=Informacje o porcie na Dreamcasta (ENG)|serwis=|dostep=}}</ref> z portu przed wydaniem pokazują starsze, czy też po prostu inne wersje niektórych modeli, które trafiły do pakietu.
 +
 
 +
=== PlayStation 2 ===
 +
Port Half-Life'a na konsolę PlayStation 2 zawierał jeszcze bardziej ulepszone modele, również stworzone przez Gearbox Software. Ulepszenia obejmowały pełną animację twarzy oraz oddzielnie animowane palce u rąk. Przy takich zmianach można je określić jako rozwinięcie High Definition Pack. Port korzystał również z dobrodziejstw systemu ''Level of Detail'' (z ang. poziom szczegółów), który podmieniał modele z bardziej na mniej szczegółowe i na odwrót, w zależności od odległości dzielącej gracza od obiektu bez negatywnego wpływu na ilość klatek na sekundę. Ładowarki do kombinezonu H.E.V. oraz stacje medyczne zostały przekonwertowane ze składowej mapy do modeli 3D oraz otrzymały specjalne animacje podczas interakcji z nimi. Cała ta zawartość nigdy nie doczekała się oficjalnego wydania w wersji na komputery osobiste.
 +
 
 +
=== Wydanie na Steam ===
 +
25 sierpnia 2005 roku High Definition Pack został udostępniony na platformie [[Steam]] za darmo. Valve zostało jednak skrytykowane za nieumieszczenie poprawionych modeli, które od dłuższego czasu zostały udostępnione w ramach łatki do dodatku ''Blue Shift''. Modele występujące w łatce przywróciły animacje, których oryginalne modele w ''High Definition Pack'' nie zawierały. Animacje te nie były wykorzystywane w oryginalnej grze czy dodatkach, ale dosyć często wykorzystywano je w fanowskich mapach i modyfikacjach. Z modelami bez tej poprawki większość modyfikacji nie działała tak jak powinna, gdyż brakujące animacje mogły przerwać oskryptowane sekwencje, uniemożliwiając tym samym kontynuowania rozgrywki lub nawet doprowadzić do wyrzucenia gry do pulpitu. Kontrowersje budziła również sposób implementacji High Definition Packa - gdy pakiet został aktywowany, nie było możliwe korzystanie z jakichkolwiek modyfikacji. Ponad rok później, 30 sierpnia 2006 roku, pojawiła się w serwisie Planet Half-Life poprawiona wersja pakietu, do użytku na Steam.
 +
 
 +
Obecnie ''High Definition Pack'' może być aktywowany z poziomu menu w zakładce ''Video'', jednak w celu zajścia zmian wymagany jest restart gry. Opcja ta jest też dostępna w grze ''[[Counter-Strike|Counter-Strike 1.6]]'', gdzie naukowcy i G-Man (na paru wyciętych mapach) występują jako zakładnicy.
 +
 
 +
== HD Pack i Half-Life: Source ==
 +
Choć ''High Definition Pack'' nie został oficjalnie wydany dla ''[[Half-Life: Source]]'', to istnieje wersja stworzona przez fanów, gdzie przeniesiono modele z pakietu, a część z nich zawiera ulepszone wersje względem oryginału.
 +
 
 +
== Galeria ==
 +
<gallery>
 +
Grafika: Zombie.jpg | Nowy model [[Standard Zombie]]
 +
Grafika: barneycompare.PNG | Porównanie modeli strażnika (oryginalny model, model z pakietu HD Pack i model z wersji na PlayStation 2
 +
</gallery>
 +
 
 +
{{Przypisy}}
  
 
{{Valve}}
 
{{Valve}}

Aktualna wersja na dzień 00:18, 26 gru 2019

Half-Life High Definition Pack
HD pack characters.jpg
Producent

Data wydania

12 czerwca 2001 (WON, w pakiecie z Blue Shift)
30 sierpnia 2005 (Steam)

Silnik GoldSrc
Gra po grze

Half-Life: High Definition Pack, znany też m.in. jako HD Pack - pakiet nowych modeli i tekstur dla Half-Life'a i dodatków Opposing Force i Blue Shift. Pakiet został stworzony przez Gearbox Software i oryginalnie wydany razem z Half-Life: Blue Shift w 2001 roku.

Spis treści

[edytuj] Ogólnie

High Definition Pack usprawnia warstwę graficzną wymienionych gier. Zmiany skupiają się głównie na zwiększonej liczbie wielokątów, z których są zbudowane modele w grze Half-Life i jej dodatkach. Wygląd części modeli, szczególnie żołnierzy HECU, nieco się różni od oryginalnej koncepcji artystycznej, tak więc pomimo, że modele z pakietu posiadają bardziej złożoną geometrię oraz lepsze tekstury, kwestią sporną u części graczy pozostaje stwierdzenie, czy wyglądają lepiej.

Wśród ulepszonych modeli nie zabrakło naukowców, ochroniarzy, żołnierzy HECU i niektórych stworzeń z Xen. Także bronie zostały poddane retuszowi, przy czym niektóre z nich wyglądają zupełnie inaczej. Pistolet przypominający Glocka 17 został zastąpiony przez Berettę M9, pistolet maszynowy MP5 przez karabinek M4, a strzelba otrzymała odświeżony wygląd oraz posiada składaną kolbę. Zmiany w modelach arsenału wymusiły też aktualizację grafik interfejsu użytkownika, gdzie ikonki broni zostały zamienione na te odpowiadające nowym modelom broni. Ponadto dodano nowe dźwięki strzałów dla strzelby i karabinka.

[edytuj] Historia

Pakiet High Definition Pack ma swoje korzenie w porzuconej wersji gry Half-Life, która miała być wydana na konsolę Dreamcast wraz z dodatkiem Blue Shift jako dodatkowa, ekskluzywna dla tej konsoli zawartość. Dreamcastowy port charakteryzował się ulepszoną warstwą graficzną, a po porzuceniu gry pomysł z lepszą oprawą audiowizualną zdecydowano się ostatecznie przenieść na komputery. Jednakże modele z ostatecznej wersji pakietu nie zostały bezpośrednio przeniesione, gdyż te z porzuconego portu wyglądy niczym ich wcześniejsze wersje. Wersja gry, która wyciekła do internetu zaraz po jej anulowaniu zawierała modele, które miały pewne bardzo zauważalne różnice od ich końcowych odpowiedników; posiadała nawet garstkę ulepszonych modeli, które nie znalazły się High Definition Pack'u. Sreenshoty[1] z portu przed wydaniem pokazują starsze, czy też po prostu inne wersje niektórych modeli, które trafiły do pakietu.

[edytuj] PlayStation 2

Port Half-Life'a na konsolę PlayStation 2 zawierał jeszcze bardziej ulepszone modele, również stworzone przez Gearbox Software. Ulepszenia obejmowały pełną animację twarzy oraz oddzielnie animowane palce u rąk. Przy takich zmianach można je określić jako rozwinięcie High Definition Pack. Port korzystał również z dobrodziejstw systemu Level of Detail (z ang. poziom szczegółów), który podmieniał modele z bardziej na mniej szczegółowe i na odwrót, w zależności od odległości dzielącej gracza od obiektu bez negatywnego wpływu na ilość klatek na sekundę. Ładowarki do kombinezonu H.E.V. oraz stacje medyczne zostały przekonwertowane ze składowej mapy do modeli 3D oraz otrzymały specjalne animacje podczas interakcji z nimi. Cała ta zawartość nigdy nie doczekała się oficjalnego wydania w wersji na komputery osobiste.

[edytuj] Wydanie na Steam

25 sierpnia 2005 roku High Definition Pack został udostępniony na platformie Steam za darmo. Valve zostało jednak skrytykowane za nieumieszczenie poprawionych modeli, które od dłuższego czasu zostały udostępnione w ramach łatki do dodatku Blue Shift. Modele występujące w łatce przywróciły animacje, których oryginalne modele w High Definition Pack nie zawierały. Animacje te nie były wykorzystywane w oryginalnej grze czy dodatkach, ale dosyć często wykorzystywano je w fanowskich mapach i modyfikacjach. Z modelami bez tej poprawki większość modyfikacji nie działała tak jak powinna, gdyż brakujące animacje mogły przerwać oskryptowane sekwencje, uniemożliwiając tym samym kontynuowania rozgrywki lub nawet doprowadzić do wyrzucenia gry do pulpitu. Kontrowersje budziła również sposób implementacji High Definition Packa - gdy pakiet został aktywowany, nie było możliwe korzystanie z jakichkolwiek modyfikacji. Ponad rok później, 30 sierpnia 2006 roku, pojawiła się w serwisie Planet Half-Life poprawiona wersja pakietu, do użytku na Steam.

Obecnie High Definition Pack może być aktywowany z poziomu menu w zakładce Video, jednak w celu zajścia zmian wymagany jest restart gry. Opcja ta jest też dostępna w grze Counter-Strike 1.6, gdzie naukowcy i G-Man (na paru wyciętych mapach) występują jako zakładnicy.

[edytuj] HD Pack i Half-Life: Source

Choć High Definition Pack nie został oficjalnie wydany dla Half-Life: Source, to istnieje wersja stworzona przez fanów, gdzie przeniesiono modele z pakietu, a część z nich zawiera ulepszone wersje względem oryginału.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Przypisy