Half-Life

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(utworzenie)
 
m (poprawa literówki i kategoryzacji)
Linia 62: Linia 62:
 
==Proces powstawania==
 
==Proces powstawania==
  
Prace nad grą zaczęły się już w 1996 roku wraz z powstaniem Valve. Początkowo pracowano nad dwoma odzielnymi tytułami.  
+
Prace nad grą zaczęły się już w 1996 roku wraz z powstaniem Valve. Początkowo pracowano nad dwoma oddzielnymi tytułami.  
  
 
Zręcznościowy, nastawiony na akcję [[Quiver]] i przygodowy [[Prospero]]. Ostatecznie połączono oba projekty w Half-Life
 
Zręcznościowy, nastawiony na akcję [[Quiver]] i przygodowy [[Prospero]]. Ostatecznie połączono oba projekty w Half-Life
  
  
[[Kategoria:Gry]]
 
 
[[Kategoria:Half-life ]]
 
[[Kategoria:Half-life ]]

Wersja z 17:28, 20 cze 2009

Ratunku!
Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł

Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła.


Half-Life - gra komputerowa stworzona przez studio Valve Software, wydana pod szyldem 'Sierra Studios' 19

Listopada 1998 roku. Pierwsza część sagi Half-Life. Zbudowana na silniku GoldSrc - mocno zmodyfikowanej wersji silnika wykorzystanego w grze

Quake.

Spis treści

Fabuła

Akcja gry rozgrywa się na terenie tajnego laboratorium badawczego Black Mesa. Gracz wciela się w postać [[Gordon

Freeman|Gordona Freemana]], młodego doktora nauk ścisłych. Podczas nowo przeprowadzanego eksperymentu dochodzi do

niekontrolowanego powstania tzw. Rezonansu kaskadowego, w wyniku którego na Ziemię przedostają się, bez żadnej

kontroli, stworzenia z innych wymiarów, w tym z Xen. Od tego momentu główny bohater szuka drogi ucieczki z tajnego

ośrodka.

Bronie

W grze dostępny jest szereg broni, zarówno konwencjonalnej, jak fikcyjnej, wykorzystującej technologię Obcych.

Przeciwnicy

W grze wystepują zarówno przeciwnicy jak i sojusznicy, pomagający graczowi.

Przeciwników można podzielić na trzy rodzaje:

Alien Grunt, Ichthyosaur, Tentacle, Gonarch, Gargantua

  • zombie - ludzie kontrolowani przez headcraby


Wydania

Proces powstawania

Prace nad grą zaczęły się już w 1996 roku wraz z powstaniem Valve. Początkowo pracowano nad dwoma oddzielnymi tytułami.

Zręcznościowy, nastawiony na akcję Quiver i przygodowy Prospero. Ostatecznie połączono oba projekty w Half-Life