Half-Life

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (poprawa literówki i kategoryzacji)
m (Poprawienie błędnie wstawionego szablonu :D)
Linia 1: Linia 1:
<div class="current" style="background: #f3f3ff;  border: 1px solid #aaaaaa; padding: 6pt; margin: 6pt 10%; width: 80%">
+
{{stub-zalazek
<div style="float: left;">[[Grafika:Roslinka.png|60px|none|Ratunku!]]</div>
+
|*Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła.
<div style="text-align: center; font-size: 110%;">'''Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł'''<div style="text-align: center; font-size: 95%;"><br>
+
}}
Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła.<div style="clear:left"></div></div></div></div>
+
 
+
<noinclude>[[Kategoria:Szablony/Stuby]]</noinclude>
+
 
+
 
+
  
 
'''Half-Life''' - gra komputerowa stworzona przez studio [[Valve Software]], wydana pod szyldem 'Sierra Studios' 19  
 
'''Half-Life''' - gra komputerowa stworzona przez studio [[Valve Software]], wydana pod szyldem 'Sierra Studios' 19  

Wersja z 17:50, 20 cze 2009

  1. REDIRECT

Szablon:Stub

Half-Life - gra komputerowa stworzona przez studio Valve Software, wydana pod szyldem 'Sierra Studios' 19

Listopada 1998 roku. Pierwsza część sagi Half-Life. Zbudowana na silniku GoldSrc - mocno zmodyfikowanej wersji silnika wykorzystanego w grze

Quake.

Spis treści

Fabuła

Akcja gry rozgrywa się na terenie tajnego laboratorium badawczego Black Mesa. Gracz wciela się w postać [[Gordon

Freeman|Gordona Freemana]], młodego doktora nauk ścisłych. Podczas nowo przeprowadzanego eksperymentu dochodzi do

niekontrolowanego powstania tzw. Rezonansu kaskadowego, w wyniku którego na Ziemię przedostają się, bez żadnej

kontroli, stworzenia z innych wymiarów, w tym z Xen. Od tego momentu główny bohater szuka drogi ucieczki z tajnego

ośrodka.

Bronie

W grze dostępny jest szereg broni, zarówno konwencjonalnej, jak fikcyjnej, wykorzystującej technologię Obcych.

Przeciwnicy

W grze wystepują zarówno przeciwnicy jak i sojusznicy, pomagający graczowi.

Przeciwników można podzielić na trzy rodzaje:

Alien Grunt, Ichthyosaur, Tentacle, Gonarch, Gargantua

  • zombie - ludzie kontrolowani przez headcraby


Wydania

Proces powstawania

Prace nad grą zaczęły się już w 1996 roku wraz z powstaniem Valve. Początkowo pracowano nad dwoma oddzielnymi tytułami.

Zręcznościowy, nastawiony na akcję Quiver i przygodowy Prospero. Ostatecznie połączono oba projekty w Half-Life