Half-Life
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (poprawa literówki i kategoryzacji) |
m (Poprawienie błędnie wstawionego szablonu :D) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | {{stub-zalazek | |
− | + | |*Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła. | |
− | + | }} | |
− | Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła. | + | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
'''Half-Life''' - gra komputerowa stworzona przez studio [[Valve Software]], wydana pod szyldem 'Sierra Studios' 19 | '''Half-Life''' - gra komputerowa stworzona przez studio [[Valve Software]], wydana pod szyldem 'Sierra Studios' 19 |
Wersja z 17:50, 20 cze 2009
- REDIRECT
Half-Life - gra komputerowa stworzona przez studio Valve Software, wydana pod szyldem 'Sierra Studios' 19
Listopada 1998 roku. Pierwsza część sagi Half-Life. Zbudowana na silniku GoldSrc - mocno zmodyfikowanej wersji silnika wykorzystanego w grze
Quake.
Spis treści |
Fabuła
Akcja gry rozgrywa się na terenie tajnego laboratorium badawczego Black Mesa. Gracz wciela się w postać [[Gordon
Freeman|Gordona Freemana]], młodego doktora nauk ścisłych. Podczas nowo przeprowadzanego eksperymentu dochodzi do
niekontrolowanego powstania tzw. Rezonansu kaskadowego, w wyniku którego na Ziemię przedostają się, bez żadnej
kontroli, stworzenia z innych wymiarów, w tym z Xen. Od tego momentu główny bohater szuka drogi ucieczki z tajnego
ośrodka.
Bronie
W grze dostępny jest szereg broni, zarówno konwencjonalnej, jak fikcyjnej, wykorzystującej technologię Obcych.
- łom
- pistolet9mm
- .357 Magnum
- shotgun
- karabin maszynowy MP5
- kusza
- RPG
- granat
- mina laserowa
- bomba zdalna
- Tau Cannon/Gauss Gun
- Hivehand
- Gluon gun
- Snark
Przeciwnicy
W grze wystepują zarówno przeciwnicy jak i sojusznicy, pomagający graczowi.
Przeciwników można podzielić na trzy rodzaje:
- ludzi - żołnierze, zabójczynie
- obcych - headcraby, Vortiguanty (Alien Slave), houd-eye, bullsquid, barnacle, Alien Controller,
Alien Grunt, Ichthyosaur, Tentacle, Gonarch, Gargantua
- zombie - ludzie kontrolowani przez headcraby
Wydania
Proces powstawania
Prace nad grą zaczęły się już w 1996 roku wraz z powstaniem Valve. Początkowo pracowano nad dwoma oddzielnymi tytułami.
Zręcznościowy, nastawiony na akcję Quiver i przygodowy Prospero. Ostatecznie połączono oba projekty w Half-Life