Half-Life High Definition Pack
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(trzeba było się trochę pomęczyć z rozbudową) |
|||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | <ikony>valve|gearbox|hl1</ikony> | + | <ikony>valve|gearbox|hl1|cs</ikony> |
{{Gra infobox | {{Gra infobox | ||
Linia 29: | Linia 29: | ||
== Ogólnie == | == Ogólnie == | ||
− | + | High Definition Pack usprawnia warstwę graficzną wymienionych gier. Zmiany skupiają się głównie na zwiększonej liczbie wielokątów, z których są zbudowane modele w grze ''Half-Life'' i jej dodatkach. | |
+ | Wygląd części modeli, szczególnie żołnierzy [[HECU]], nieco się różni od oryginalnej koncepcji artystycznej, tak więc pomimo, że modele z pakietu posiadają bardziej złożoną geometrię oraz lepsze tekstury, kwestią sporną u części graczy pozostaje stwierdzenie, czy wyglądają lepiej. | ||
− | Wśród ulepszonych modeli nie zabrakło [[Zespół Naukowy Black Mesy|naukowców]], [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|ochroniarzy]], żołnierzy [[HECU]] i niektórych stworzeń z [[Xen]]. Także bronie zostały poddane retuszowi, przy czym niektóre z nich wyglądają zupełnie inaczej. [[ | + | Wśród ulepszonych modeli nie zabrakło [[Zespół Naukowy Black Mesy|naukowców]], [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|ochroniarzy]], żołnierzy [[HECU]] i niektórych stworzeń z [[Xen]]. Także bronie zostały poddane retuszowi, przy czym niektóre z nich wyglądają zupełnie inaczej. [[Pistolet (HL)|Pistolet]] przypominający Glocka 17 został zastąpiony przez [[wpl:Pistolet M9|Berettę M9]], [[Pistolet maszynowy (HL)|pistolet maszynowy MP5]] przez karabinek [[wpl:Karabinek M4|M4]], a [[Strzelba (HL1)|strzelba]] otrzymała odświeżony wygląd oraz posiada składaną kolbę. Zmiany w modelach arsenału wymusiły też aktualizację grafik interfejsu użytkownika, gdzie ikonki broni zostały zamienione na te odpowiadające nowym modelom broni. Ponadto dodano nowe dźwięki strzałów dla strzelby i karabinka. |
== Historia == | == Historia == | ||
− | High Definition Pack | + | Pakiet ''High Definition Pack'' ma swoje korzenie w porzuconej wersji gry ''Half-Life'', która miała być wydana na konsolę Dreamcast wraz z dodatkiem ''Blue Shift'' jako dodatkowa, ekskluzywna dla tej konsoli zawartość. Dreamcastowy port charakteryzował się ulepszoną warstwą graficzną, a po porzuceniu gry pomysł z lepszą oprawą audiowizualną zdecydowano się ostatecznie przenieść na komputery. Jednakże modele z ostatecznej wersji pakietu nie zostały bezpośrednio przeniesione, gdyż te z porzuconego portu wyglądy niczym ich wcześniejsze wersje. Wersja gry, która wyciekła do internetu zaraz po jej anulowaniu zawierała modele, które miały pewne bardzo zauważalne różnice od ich końcowych odpowiedników; posiadała nawet garstkę ulepszonych modeli, które nie znalazły się ''High Definition Pack'u''. Sreenshoty<ref>{{Cytuj |autor=|url=http://www.nextdimension.org/betahalflife/dc.htm||tytul=Informacje o porcie na Dreamcasta (ENG)|serwis=|dostep=}}</ref> z portu przed wydaniem pokazują starsze, czy też po prostu inne wersje niektórych modeli, które trafiły do pakietu. |
=== PlayStation 2 === | === PlayStation 2 === | ||
− | Port Half-Life'a na konsolę PlayStation 2 zawierał jeszcze bardziej ulepszone modele, również stworzone przez Gearbox. Ulepszenia obejmowały pełną animację twarzy oraz oddzielnie animowane palce u rąk. Przy takich zmianach można je określić jako rozwinięcie High Definition Pack. Port korzystał również z dobrodziejstw systemu ''Level of Detail'' (z ang. poziom szczegółów), który podmieniał modele z bardziej na mniej szczegółowe i na odwrót, w zależności od odległości dzielącej gracza od obiektu | + | Port Half-Life'a na konsolę PlayStation 2 zawierał jeszcze bardziej ulepszone modele, również stworzone przez Gearbox Software. Ulepszenia obejmowały pełną animację twarzy oraz oddzielnie animowane palce u rąk. Przy takich zmianach można je określić jako rozwinięcie High Definition Pack. Port korzystał również z dobrodziejstw systemu ''Level of Detail'' (z ang. poziom szczegółów), który podmieniał modele z bardziej na mniej szczegółowe i na odwrót, w zależności od odległości dzielącej gracza od obiektu bez negatywnego wpływu na ilość klatek na sekundę. Ładowarki do kombinezonu H.E.V. oraz stacje medyczne zostały przekonwertowane ze składowej mapy do modeli 3D oraz otrzymały specjalne animacje podczas interakcji z nimi. Cała ta zawartość nigdy nie doczekała się oficjalnego wydania w wersji na komputery osobiste. |
=== Wydanie na Steam === | === Wydanie na Steam === | ||
− | 25 sierpnia 2005 roku High Definition Pack został udostępniony na platformie [[Steam]] za darmo. Valve zostało jednak skrytykowane za nieumieszczenie poprawionych modeli, które | + | 25 sierpnia 2005 roku High Definition Pack został udostępniony na platformie [[Steam]] za darmo. Valve zostało jednak skrytykowane za nieumieszczenie poprawionych modeli, które od dłuższego czasu zostały udostępnione w ramach łatki do dodatku ''Blue Shift''. Modele występujące w łatce przywróciły animacje, których oryginalne modele w ''High Definition Pack'' nie zawierały. Animacje te nie były wykorzystywane w oryginalnej grze czy dodatkach, ale dosyć często wykorzystywano je w fanowskich mapach i modyfikacjach. Z modelami bez tej poprawki większość modyfikacji nie działała tak jak powinna, gdyż brakujące animacje mogły przerwać oskryptowane sekwencje, uniemożliwiając tym samym kontynuowania rozgrywki lub nawet doprowadzić do wyrzucenia gry do pulpitu. Kontrowersje budziła również sposób implementacji High Definition Packa - gdy pakiet został aktywowany, nie było możliwe korzystanie z jakichkolwiek modyfikacji. Ponad rok później, 30 sierpnia 2006 roku, pojawiła się w serwisie Planet Half-Life poprawiona wersja pakietu, do użytku na Steam. |
− | Obecnie High Definition Pack | + | Obecnie ''High Definition Pack'' może być aktywowany z poziomu menu w zakładce ''Video'', jednak w celu zajścia zmian wymagany jest restart gry. Opcja ta jest też dostępna w grze ''[[Counter-Strike|Counter-Strike 1.6]]'', gdzie naukowcy i G-Man (na paru wyciętych mapach) występują jako zakładnicy. |
+ | |||
+ | == HD Pack i Half-Life: Source == | ||
+ | Choć ''High Definition Pack'' nie został oficjalnie wydany dla ''[[Half-Life: Source]]'', to istnieje wersja stworzona przez fanów, gdzie przeniesiono modele z pakietu, a część z nich zawiera ulepszone wersje względem oryginału. | ||
== Galeria == | == Galeria == |
Aktualna wersja na dzień 00:18, 26 gru 2019
Half-Life High Definition Pack | |
Producent | |
Data wydania |
12 czerwca 2001 (WON, w pakiecie z Blue Shift) |
Silnik | GoldSrc |
Gra po grze |
Half-Life: High Definition Pack, znany też m.in. jako HD Pack - pakiet nowych modeli i tekstur dla Half-Life'a i dodatków Opposing Force i Blue Shift. Pakiet został stworzony przez Gearbox Software i oryginalnie wydany razem z Half-Life: Blue Shift w 2001 roku.
Spis treści |
[edytuj] Ogólnie
High Definition Pack usprawnia warstwę graficzną wymienionych gier. Zmiany skupiają się głównie na zwiększonej liczbie wielokątów, z których są zbudowane modele w grze Half-Life i jej dodatkach. Wygląd części modeli, szczególnie żołnierzy HECU, nieco się różni od oryginalnej koncepcji artystycznej, tak więc pomimo, że modele z pakietu posiadają bardziej złożoną geometrię oraz lepsze tekstury, kwestią sporną u części graczy pozostaje stwierdzenie, czy wyglądają lepiej.
Wśród ulepszonych modeli nie zabrakło naukowców, ochroniarzy, żołnierzy HECU i niektórych stworzeń z Xen. Także bronie zostały poddane retuszowi, przy czym niektóre z nich wyglądają zupełnie inaczej. Pistolet przypominający Glocka 17 został zastąpiony przez Berettę M9, pistolet maszynowy MP5 przez karabinek M4, a strzelba otrzymała odświeżony wygląd oraz posiada składaną kolbę. Zmiany w modelach arsenału wymusiły też aktualizację grafik interfejsu użytkownika, gdzie ikonki broni zostały zamienione na te odpowiadające nowym modelom broni. Ponadto dodano nowe dźwięki strzałów dla strzelby i karabinka.
[edytuj] Historia
Pakiet High Definition Pack ma swoje korzenie w porzuconej wersji gry Half-Life, która miała być wydana na konsolę Dreamcast wraz z dodatkiem Blue Shift jako dodatkowa, ekskluzywna dla tej konsoli zawartość. Dreamcastowy port charakteryzował się ulepszoną warstwą graficzną, a po porzuceniu gry pomysł z lepszą oprawą audiowizualną zdecydowano się ostatecznie przenieść na komputery. Jednakże modele z ostatecznej wersji pakietu nie zostały bezpośrednio przeniesione, gdyż te z porzuconego portu wyglądy niczym ich wcześniejsze wersje. Wersja gry, która wyciekła do internetu zaraz po jej anulowaniu zawierała modele, które miały pewne bardzo zauważalne różnice od ich końcowych odpowiedników; posiadała nawet garstkę ulepszonych modeli, które nie znalazły się High Definition Pack'u. Sreenshoty[1] z portu przed wydaniem pokazują starsze, czy też po prostu inne wersje niektórych modeli, które trafiły do pakietu.
[edytuj] PlayStation 2
Port Half-Life'a na konsolę PlayStation 2 zawierał jeszcze bardziej ulepszone modele, również stworzone przez Gearbox Software. Ulepszenia obejmowały pełną animację twarzy oraz oddzielnie animowane palce u rąk. Przy takich zmianach można je określić jako rozwinięcie High Definition Pack. Port korzystał również z dobrodziejstw systemu Level of Detail (z ang. poziom szczegółów), który podmieniał modele z bardziej na mniej szczegółowe i na odwrót, w zależności od odległości dzielącej gracza od obiektu bez negatywnego wpływu na ilość klatek na sekundę. Ładowarki do kombinezonu H.E.V. oraz stacje medyczne zostały przekonwertowane ze składowej mapy do modeli 3D oraz otrzymały specjalne animacje podczas interakcji z nimi. Cała ta zawartość nigdy nie doczekała się oficjalnego wydania w wersji na komputery osobiste.
[edytuj] Wydanie na Steam
25 sierpnia 2005 roku High Definition Pack został udostępniony na platformie Steam za darmo. Valve zostało jednak skrytykowane za nieumieszczenie poprawionych modeli, które od dłuższego czasu zostały udostępnione w ramach łatki do dodatku Blue Shift. Modele występujące w łatce przywróciły animacje, których oryginalne modele w High Definition Pack nie zawierały. Animacje te nie były wykorzystywane w oryginalnej grze czy dodatkach, ale dosyć często wykorzystywano je w fanowskich mapach i modyfikacjach. Z modelami bez tej poprawki większość modyfikacji nie działała tak jak powinna, gdyż brakujące animacje mogły przerwać oskryptowane sekwencje, uniemożliwiając tym samym kontynuowania rozgrywki lub nawet doprowadzić do wyrzucenia gry do pulpitu. Kontrowersje budziła również sposób implementacji High Definition Packa - gdy pakiet został aktywowany, nie było możliwe korzystanie z jakichkolwiek modyfikacji. Ponad rok później, 30 sierpnia 2006 roku, pojawiła się w serwisie Planet Half-Life poprawiona wersja pakietu, do użytku na Steam.
Obecnie High Definition Pack może być aktywowany z poziomu menu w zakładce Video, jednak w celu zajścia zmian wymagany jest restart gry. Opcja ta jest też dostępna w grze Counter-Strike 1.6, gdzie naukowcy i G-Man (na paru wyciętych mapach) występują jako zakładnicy.
[edytuj] HD Pack i Half-Life: Source
Choć High Definition Pack nie został oficjalnie wydany dla Half-Life: Source, to istnieje wersja stworzona przez fanów, gdzie przeniesiono modele z pakietu, a część z nich zawiera ulepszone wersje względem oryginału.
[edytuj] Galeria
Nowy model Standard Zombie
[edytuj] Przypisy
| |||||
Inne gry |
Counter-Strike · Counter-Strike: Condition Zero · Condition Zero Deleted Scenes · Counter-Strike: Source · Counter-Strike: Global Offensive |
||||
Inne produkty |
Steam · The Orange Box · Portal 2 - The Final Hours · Source Filmmaker · Source SDK |
||||
Silniki |
|||||
Demonstracje |
Get Your Free TVs! · Source Particle Benchmark · Half-Life 2: Lost Coast · |
||||
Anulowane |
Prospero · Half-Life 2 Beta · Episode Three · Return to Ravenholm |
||||
Powiązane |
Codename: Gordon · Portal ARG · PotatoFoolsDay ARG · Team Fortress Arcade |
||||
Usługi |