Overwatch Sniper
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (→Karabin snajperski) |
(→Sposoby walki z tym przeciwnikiem) |
||
(Nie pokazano 15 wersji utworzonych przez 6 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | <ikony>hl2</ikony> | ||
{{Istota infobox | {{Istota infobox | ||
− | |grafika=CombineSniper 2.jpg|Wariacja na temat Overwatch Sniper. | + | |grafika = CombineSniper 2.jpg|Wariacja na temat Overwatch Sniper. |
− | |okres=po wojnie siedmiogodzinnej | + | |okres = po wojnie siedmiogodzinnej |
− | |grupa=[[Kombinat]] | + | |grupa = [[Kombinat]] |
− | |pochodzenie= Kombinat | + | |pochodzenie = Kombinat |
− | |rasa=człowiek, hybryda | + | |rasa = człowiek, hybryda |
− | |bronie=<span></span> | + | |bronie = <span></span> |
− | *[[Snajperski Karabin Stacjonarny]] | + | * [[Snajperski Karabin Stacjonarny]] |
− | |dubbing= | + | |dubbing = |
− | |projektant=[[Ted Backman]] | + | |projektant = [[Ted Backman]] |
− | |byt=}} | + | |byt = |
+ | }} | ||
'''Overwatch Sniper''' to jednostka piechoty [[Kombinat]]u, wyspecjalizowana w posługiwaniu się stacjonarnym karabinem snajperskim. | '''Overwatch Sniper''' to jednostka piechoty [[Kombinat]]u, wyspecjalizowana w posługiwaniu się stacjonarnym karabinem snajperskim. | ||
− | ==Zachowanie, wygląd i sposoby działania== | + | == Zachowanie, wygląd i sposoby działania == |
− | Snajperami zostają [[Overwatch Soldier|żołnierze]], którzy zostali przydzieleni do obsługi stacjonarnego karabinu snajperskiego na wyznaczonych pozycjach. Nie różnią się wyglądem od zwykłych szturmowców. Ze względu na brak własnej woli będą utrzymywać jedną pozycję przez cały czas i eliminować dane cele. Pierwszych snajperów można spotkać przy jednym z wyjść z miasteczka [[Ravenholm]](na | + | Snajperami zostają [[Overwatch Soldier|żołnierze]], którzy zostali przydzieleni do obsługi stacjonarnego karabinu snajperskiego na wyznaczonych pozycjach. Nie różnią się wyglądem od zwykłych szturmowców. Ze względu na brak własnej woli będą utrzymywać jedną pozycję przez cały czas i eliminować dane cele. Pierwszych snajperów można spotkać przy jednym z wyjść z miasteczka [[Ravenholm]] (na końcu rozdziału [[„Nie chodzimy już do Ravenholm...”]]), gdzie uniemożliwiają rozprzestrzenianie się [[zombie]] poza jego teren, oraz jego ponowne zasiedlenie przez [[Ruch Oporu]]. Ich pozycje zazwyczaj znajdują się wysoko, w miejscach niedostępnych dla przeciwników, takie jak okna budynków. Ich obecność można poznać po wiązce mocnego, błękitnego lasera, który bada okolice. |
− | ==Karabin snajperski== | + | == Karabin snajperski == |
+ | [[Plik:Hl2 2010-05-31 21-58-58-51.jpg|thumb|200px|left|Ładowanie karabinu.]] | ||
+ | [[Plik:Hl2 2010-05-31 21-59-25-45.jpg|thumb|200px|right|Ładowanie karabinu.]] | ||
Karabin snajperski ma własne, ograniczone źródło zasilania, które służy do wytwarzania pocisków pulsacyjnych, podobnych do [[AR2]]. Pociski posiadają dużą prędkość, siłę obalającą, ale niską wartość przebicia. Świadczy o tym fakt, że nie mogą trafić celu, jeśli chroni go chociażby płyta z giętej blachy. Cała broń wydaje się dosyć ciężka i toporna w użyciu, jednak bardzo zaawansowana technicznie, posiada zintegrowane przyrządy celownicze, najprawdopodobniej o dużym przybliżeniu. Można nawet stwierdzić, że jest to działko stacjonarne. | Karabin snajperski ma własne, ograniczone źródło zasilania, które służy do wytwarzania pocisków pulsacyjnych, podobnych do [[AR2]]. Pociski posiadają dużą prędkość, siłę obalającą, ale niską wartość przebicia. Świadczy o tym fakt, że nie mogą trafić celu, jeśli chroni go chociażby płyta z giętej blachy. Cała broń wydaje się dosyć ciężka i toporna w użyciu, jednak bardzo zaawansowana technicznie, posiada zintegrowane przyrządy celownicze, najprawdopodobniej o dużym przybliżeniu. Można nawet stwierdzić, że jest to działko stacjonarne. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | ==Sposoby walki z tym przeciwnikiem== | + | == Sposoby walki z tym przeciwnikiem == |
− | Ostrzeliwując pozycję snajpera ze zwykłej broni nie można nic zdziałać, jest on zbyt dobrze chroniony. Jedynym sposobem na pozbycie się oponenta jest więc trafienie go rakietą, [[Granat | + | Ostrzeliwując pozycję snajpera ze zwykłej broni nie można nic zdziałać, jest on zbyt dobrze chroniony. Jedynym sposobem na pozbycie się oponenta jest więc trafienie go rakietą, [[Granat odłamkowy|granatem]] lub przeprogramowaną [[Mina energetyczna|miną energetyczną]]. Zwłoki snajpera w większości przypadków wypadają w efektownym wybuchu, ale karabin zostaje na miejscu. |
− | ==Ciekawostki== | + | == Ciekawostki == |
− | *Jedyny model jego broni widziany przez gracza znajduje się w [[Half-Life 2: Episode Two|Episode Two]] i jest on wykorzystywany przez [[Alyx]]. | + | * Jedyny model jego broni widziany przez gracza znajduje się w ''[[Half-Life 2: Episode Two|Episode Two]]'' i jest on wykorzystywany przez [[Alyx]]. |
− | *[[Vortigaunt]]y potrafią ładować zapasy energii karabinu snajperskiego. | + | * [[Vortigaunt]]y potrafią ładować zapasy energii karabinu snajperskiego. |
− | *W czasie [[Powstanie|Powstania w City 17]] grupa snajperów zdołała wziąć w ogień krzyżowy [[Barney Calhoun|Barneya Calhouna]]. | + | * W czasie [[Powstanie|Powstania w City 17]] grupa snajperów zdołała wziąć w ogień krzyżowy [[Barney Calhoun|Barneya Calhouna]]. |
− | *Jedno trafienie w cel wielkości humanoida w większości doprowadza do jego śmierci. | + | * Jedno trafienie w cel wielkości humanoida w większości doprowadza do jego śmierci. |
− | *Karabin podczas strzelania do odsłoniętego gracza osiąga znaczną szybkostrzelność, która może powodować panikę u grającego. | + | * Karabin podczas strzelania do odsłoniętego gracza osiąga znaczną szybkostrzelność, która może powodować panikę u grającego. |
− | *Snajper będzie strzelał do wszystkich przedmiotów za którym cel mógłby się schować. | + | * Snajper będzie strzelał do wszystkich przedmiotów za którym cel mógłby się schować. |
− | *Snajper reaguje na ruch, dowodem tego jest ich zajęcie się strzelaniem do kruków, które wzbiły się w powietrze z budynku, w którym ukrył się Barney. | + | * Snajper reaguje na ruch, dowodem tego jest ich zajęcie się strzelaniem do kruków, które wzbiły się w powietrze z budynku, w którym ukrył się Barney. |
− | *Siła pocisku jest tak duża, że trafiona metalowa szafka na dokumenty może przelecieć parę metrów koziołkując w powietrzu. | + | * Siła pocisku jest tak duża, że trafiona metalowa szafka na dokumenty może przelecieć parę metrów koziołkując w powietrzu. |
− | *Każdemu wystrzałowi towarzyszy krótki, liniowy dźwięk ładowania się karabinu. | + | * Każdemu wystrzałowi towarzyszy krótki, liniowy dźwięk ładowania się karabinu. |
+ | * W EP2 podczas rozdziału „[[Freeman Pontifex]]”, gdy rzucimy granatem w karabin snajperski, którym operuje Alyx Vance mimo wszystko z okna wypadnie snajper. | ||
− | ==Galeria== | + | == Galeria == |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:Sniperc.jpg|Cel namierzony... | Grafika:Sniperc.jpg|Cel namierzony... | ||
− | Grafika:Sniper Rifle2.jpg | Karabin snajperski w EP2. | + | Grafika:Sniper Rifle2.jpg| Karabin snajperski w EP2. |
− | Grafika:Combine sniper rifle.jpg | Model karabinu. | + | Grafika:Combine sniper rifle.jpg| Model karabinu. |
− | Plik:Sniper rtb.jpg | Niewykorzystany concept art [[Ted Backman|Teda Backmana]]. | + | Plik:Sniper rtb.jpg| Niewykorzystany concept art [[Ted Backman|Teda Backmana]]. |
</gallery> | </gallery> | ||
Linia 48: | Linia 49: | ||
[[Kategoria:Kombinat]] | [[Kategoria:Kombinat]] | ||
+ | |||
+ | [[overwiki:Overwatch Sniper]] |
Aktualna wersja na dzień 21:33, 12 gru 2019
Overwatch Sniper | |
Okres występowania | po wojnie siedmiogodzinnej |
Przynależność | Kombinat |
Pochodzenie | Kombinat |
Rasa | człowiek, hybryda |
Bronie | |
Informacje techniczne | |
Projektant | Ted Backman |
Overwatch Sniper to jednostka piechoty Kombinatu, wyspecjalizowana w posługiwaniu się stacjonarnym karabinem snajperskim.
Spis treści |
[edytuj] Zachowanie, wygląd i sposoby działania
Snajperami zostają żołnierze, którzy zostali przydzieleni do obsługi stacjonarnego karabinu snajperskiego na wyznaczonych pozycjach. Nie różnią się wyglądem od zwykłych szturmowców. Ze względu na brak własnej woli będą utrzymywać jedną pozycję przez cały czas i eliminować dane cele. Pierwszych snajperów można spotkać przy jednym z wyjść z miasteczka Ravenholm (na końcu rozdziału „Nie chodzimy już do Ravenholm...”), gdzie uniemożliwiają rozprzestrzenianie się zombie poza jego teren, oraz jego ponowne zasiedlenie przez Ruch Oporu. Ich pozycje zazwyczaj znajdują się wysoko, w miejscach niedostępnych dla przeciwników, takie jak okna budynków. Ich obecność można poznać po wiązce mocnego, błękitnego lasera, który bada okolice.
[edytuj] Karabin snajperski
Karabin snajperski ma własne, ograniczone źródło zasilania, które służy do wytwarzania pocisków pulsacyjnych, podobnych do AR2. Pociski posiadają dużą prędkość, siłę obalającą, ale niską wartość przebicia. Świadczy o tym fakt, że nie mogą trafić celu, jeśli chroni go chociażby płyta z giętej blachy. Cała broń wydaje się dosyć ciężka i toporna w użyciu, jednak bardzo zaawansowana technicznie, posiada zintegrowane przyrządy celownicze, najprawdopodobniej o dużym przybliżeniu. Można nawet stwierdzić, że jest to działko stacjonarne.
[edytuj] Sposoby walki z tym przeciwnikiem
Ostrzeliwując pozycję snajpera ze zwykłej broni nie można nic zdziałać, jest on zbyt dobrze chroniony. Jedynym sposobem na pozbycie się oponenta jest więc trafienie go rakietą, granatem lub przeprogramowaną miną energetyczną. Zwłoki snajpera w większości przypadków wypadają w efektownym wybuchu, ale karabin zostaje na miejscu.
[edytuj] Ciekawostki
- Jedyny model jego broni widziany przez gracza znajduje się w Episode Two i jest on wykorzystywany przez Alyx.
- Vortigaunty potrafią ładować zapasy energii karabinu snajperskiego.
- W czasie Powstania w City 17 grupa snajperów zdołała wziąć w ogień krzyżowy Barneya Calhouna.
- Jedno trafienie w cel wielkości humanoida w większości doprowadza do jego śmierci.
- Karabin podczas strzelania do odsłoniętego gracza osiąga znaczną szybkostrzelność, która może powodować panikę u grającego.
- Snajper będzie strzelał do wszystkich przedmiotów za którym cel mógłby się schować.
- Snajper reaguje na ruch, dowodem tego jest ich zajęcie się strzelaniem do kruków, które wzbiły się w powietrze z budynku, w którym ukrył się Barney.
- Siła pocisku jest tak duża, że trafiona metalowa szafka na dokumenty może przelecieć parę metrów koziołkując w powietrzu.
- Każdemu wystrzałowi towarzyszy krótki, liniowy dźwięk ładowania się karabinu.
- W EP2 podczas rozdziału „Freeman Pontifex”, gdy rzucimy granatem w karabin snajperski, którym operuje Alyx Vance mimo wszystko z okna wypadnie snajper.
[edytuj] Galeria
Niewykorzystany concept art Teda Backmana.
Humanoidalne |
Civil Protection · Overwatch Soldier · Overwatch Shotgunner · Overwatch Sniper · Overwatch Elite · Stalker |
||||
Advisor Pod · Crab Synth · Combine Dropship · Combine Gunship · Hunter · Mortar Synth · Shield Scanner · Strider |
|||||
Wycięte |
|