Half-Life 2 Beta
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(szablon) |
(→Styl: lit.) |
||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 8: | Linia 8: | ||
W czerwcu 2004 Valve ogłosiło, że FBI schwytało kilka osób podejrzanych podejrzanych o wyciek<ref>{{Cytuj |autor=|url=http://play.tm/story/3764 |tytul= 'Phatbot' man linked with Half-Life 2 leak |serwis=play.tm |dostep=29-08-2009}}</ref>. Winnym okazał się niemiecki haker Axel Gembe znany jako "Ago", urodzony w 1982 roku<ref>{{Cytuj |autor=Andy Carvell |url=http://www.geek.com/articles/news/valve-and-fbi-faked-interview-to-lure-hacker-to-us-ready-20081114/ |tytul=Valve and FBI faked interview to lure hacker to US |serwis=geek.com |dostep=29-08-2009}}</ref>. Po tym jak rząd niemiecki się o tym dowiedział, Gembe został aresztowany i oskarżony o przeciek, oraz inne prestępstwa internetowe z listopada 2006, m.in. stworzenie trojana Agobota<ref>{{Cytuj |autor=Cassell Bryan-Low|url=http://wsjclassroom.com/archive/05feb/onln_hacker.htm |tytul=Hacker Hitmen Cyber Attacks Used to Be for Thrill Seekers. Now They're About Money |serwis=The Wall Street Journal |dostep=29-08-2009}}</ref>. Sąd skazał go na dwa lata w zawieszeniu biorąc pod uwagę trudne dzieciństwo, oraz fakt, że dokonał ataku hakerskiego by polepszyć swoją sytuację<ref>{{Cytuj |autor=Cassell Bryan-Low|url=http://online.wsj.com/public/article_print/SB116900488955878543-yrMHYlacFyxijV14BxFZfXeU1_8_20070216.html |tytul=How Legal Codes Can Hinder Hacker Cases|serwis=The Wall Street Journal |dostep=29-08-2009}}</ref>. | W czerwcu 2004 Valve ogłosiło, że FBI schwytało kilka osób podejrzanych podejrzanych o wyciek<ref>{{Cytuj |autor=|url=http://play.tm/story/3764 |tytul= 'Phatbot' man linked with Half-Life 2 leak |serwis=play.tm |dostep=29-08-2009}}</ref>. Winnym okazał się niemiecki haker Axel Gembe znany jako "Ago", urodzony w 1982 roku<ref>{{Cytuj |autor=Andy Carvell |url=http://www.geek.com/articles/news/valve-and-fbi-faked-interview-to-lure-hacker-to-us-ready-20081114/ |tytul=Valve and FBI faked interview to lure hacker to US |serwis=geek.com |dostep=29-08-2009}}</ref>. Po tym jak rząd niemiecki się o tym dowiedział, Gembe został aresztowany i oskarżony o przeciek, oraz inne prestępstwa internetowe z listopada 2006, m.in. stworzenie trojana Agobota<ref>{{Cytuj |autor=Cassell Bryan-Low|url=http://wsjclassroom.com/archive/05feb/onln_hacker.htm |tytul=Hacker Hitmen Cyber Attacks Used to Be for Thrill Seekers. Now They're About Money |serwis=The Wall Street Journal |dostep=29-08-2009}}</ref>. Sąd skazał go na dwa lata w zawieszeniu biorąc pod uwagę trudne dzieciństwo, oraz fakt, że dokonał ataku hakerskiego by polepszyć swoją sytuację<ref>{{Cytuj |autor=Cassell Bryan-Low|url=http://online.wsj.com/public/article_print/SB116900488955878543-yrMHYlacFyxijV14BxFZfXeU1_8_20070216.html |tytul=How Legal Codes Can Hinder Hacker Cases|serwis=The Wall Street Journal |dostep=29-08-2009}}</ref>. | ||
− | Valve nigdy nie zajęło oficjalnego stanowiska w sprawie używania plików, które wyciekły do internetu, nie zostały podjęte też żadne działania ograniczające prawo do ich wykorzystywania. Ogólnie rzecz biorąc, używanie i dystrybucja plików nie jest ani zakazana, ani pochwalana przez Valve, | + | Valve nigdy nie zajęło oficjalnego stanowiska w sprawie używania plików, które wyciekły do internetu, nie zostały podjęte też żadne działania ograniczające prawo do ich wykorzystywania. Ogólnie rzecz biorąc, używanie i dystrybucja plików nie jest ani zakazana, ani pochwalana przez Valve, dopóki nie staje się komercyjna. Świadczy o tym fakt, że Valve w odpowiedzi na e-mail z 20 lipca 2009 dotyczący statusu prawnego moda ''[[Missing Information]]'' odpowiedziało "Pobieranie i granie w moda nie jest nielegalne, dopóki jest tylko modem". |
== Styl == | == Styl == | ||
Linia 14: | Linia 14: | ||
Grywalna wersja, która wyciekła do internetu w 2003 roku była podobna do wersji finalnej, jednak wcześniejszy okres rozwoju gry prezentuje zupełnie inny styl. [[City 17]] było wtedy miastem na zachodnim wybrzeżu USA, stylizowanym na [[wpl:Waszyngton|Waszyngton]] - pełne drapaczy chmur i bardziej odpowiadające projektom z [[Raising the Bar]] - było mroczne, złowrogie, zamglone, dominowała deszczowa pogoda. Było zbudowane głównie z cegły, metalu i szkła. Łączyło się to z wyciętym z ostatecznej wersji motywem, w którym Kombinat emitował do atmosfery trujące gazy i odprowadzał do oceanów toksyczne substancje. Akcja rozgrywała się w [[wpl:Dystopia|dystopijnym]] uniwersum przywodzącym na myśl orwellowski [[wpl:Rok 1984|Rok 1984]] (choć produkt końcowy również go przypomina), zawierającym akcenty [[wpl:Cyberpunk|cyber]]/[[wpl:Steampunk|steampunku]]. Gra na tym etapie produkcji jest wierniejsza wizjom [[Viktor Antonov|Viktora Antonova]]. | Grywalna wersja, która wyciekła do internetu w 2003 roku była podobna do wersji finalnej, jednak wcześniejszy okres rozwoju gry prezentuje zupełnie inny styl. [[City 17]] było wtedy miastem na zachodnim wybrzeżu USA, stylizowanym na [[wpl:Waszyngton|Waszyngton]] - pełne drapaczy chmur i bardziej odpowiadające projektom z [[Raising the Bar]] - było mroczne, złowrogie, zamglone, dominowała deszczowa pogoda. Było zbudowane głównie z cegły, metalu i szkła. Łączyło się to z wyciętym z ostatecznej wersji motywem, w którym Kombinat emitował do atmosfery trujące gazy i odprowadzał do oceanów toksyczne substancje. Akcja rozgrywała się w [[wpl:Dystopia|dystopijnym]] uniwersum przywodzącym na myśl orwellowski [[wpl:Rok 1984|Rok 1984]] (choć produkt końcowy również go przypomina), zawierającym akcenty [[wpl:Cyberpunk|cyber]]/[[wpl:Steampunk|steampunku]]. Gra na tym etapie produkcji jest wierniejsza wizjom [[Viktor Antonov|Viktora Antonova]]. | ||
− | Kombinat częściej wykorzystował istniejące już na ziemi materiały i budynki, nie dodając zbyt wiele od siebie. Dlatego na przykład pierwotnie [[Cytadela]] była obłożona kafelkami. Do czasu wycieku w 2003 autorzy dodawali do obrazu miasta kolejne style, na przykład budynki z lat 30., 40., czy 70., aby ostatecznie skupić się na postkomunistycznej Europie Wschodniej, w której rozgrywa się akcja w wersji oddanej do sprzedaży. Świat stał się | + | Kombinat częściej wykorzystował istniejące już na ziemi materiały i budynki, nie dodając zbyt wiele od siebie. Dlatego na przykład pierwotnie [[Cytadela]] była obłożona kafelkami. Do czasu wycieku w 2003 autorzy dodawali do obrazu miasta kolejne style, na przykład budynki z lat 30., 40., czy 70., aby ostatecznie skupić się na postkomunistycznej Europie Wschodniej, w której rozgrywa się akcja w wersji oddanej do sprzedaży. Świat stał się znacznie jaśniejszy, co mocno różni Half-Life'a 2 od pierwszej części. Jedynym nawiązaniem do dawnego stylu jest [["We Don't Go To Ravenholm..."|rozdział]] rozgrywany w [[Ravenholm]]. |
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} |
Aktualna wersja na dzień 18:37, 19 maj 2017
Half-Life 2 Beta (znana też jako Half-Life 2 Alpha, wyciek, lub po prostu Beta) to ogólne określenie Half-Life'a 2 na różnych etapach rozwoju, od rozpoczęcia produkcji w 1999 do jej zakończenia w 2004. Część materiałów wyciekła do internetu w skutek ataku hakerskiego, co dało to początek jednej z największych afer w historii branży IT.[edytuj] Wyciek
Pokaz Half-Life'a 2 na targach E3 w 2003 roku wywołał mnóstwo szumu i pozostawił po sobie bardzo pozytywne wrażenie - otrzymał wiele nagród za najlepsze show. Data premiery została zapowiedziana na wrzesień 2003, jednak została przesunięta. Ktoś włamał się do sieci wewnętrznej Valve'u, poprzez anonimowe połączenie (null session) do Tangis hostującej sieć. Następnie spowodował wyciek kodu źródłowego gry do internetu, na początku września 2003[1][2]. 2 października dyrektor generalny Valve'u, Gabe Newell opublikował na halflife2.net wyjaśnienie w sprawie tego wydarzenia i poprosił użytkowników o pomoc w znalezieniu sprawcy, jeśli to możliwe[3]
W czerwcu 2004 Valve ogłosiło, że FBI schwytało kilka osób podejrzanych podejrzanych o wyciek[4]. Winnym okazał się niemiecki haker Axel Gembe znany jako "Ago", urodzony w 1982 roku[5]. Po tym jak rząd niemiecki się o tym dowiedział, Gembe został aresztowany i oskarżony o przeciek, oraz inne prestępstwa internetowe z listopada 2006, m.in. stworzenie trojana Agobota[6]. Sąd skazał go na dwa lata w zawieszeniu biorąc pod uwagę trudne dzieciństwo, oraz fakt, że dokonał ataku hakerskiego by polepszyć swoją sytuację[7].
Valve nigdy nie zajęło oficjalnego stanowiska w sprawie używania plików, które wyciekły do internetu, nie zostały podjęte też żadne działania ograniczające prawo do ich wykorzystywania. Ogólnie rzecz biorąc, używanie i dystrybucja plików nie jest ani zakazana, ani pochwalana przez Valve, dopóki nie staje się komercyjna. Świadczy o tym fakt, że Valve w odpowiedzi na e-mail z 20 lipca 2009 dotyczący statusu prawnego moda Missing Information odpowiedziało "Pobieranie i granie w moda nie jest nielegalne, dopóki jest tylko modem".
[edytuj] Styl
Grywalna wersja, która wyciekła do internetu w 2003 roku była podobna do wersji finalnej, jednak wcześniejszy okres rozwoju gry prezentuje zupełnie inny styl. City 17 było wtedy miastem na zachodnim wybrzeżu USA, stylizowanym na Waszyngton - pełne drapaczy chmur i bardziej odpowiadające projektom z Raising the Bar - było mroczne, złowrogie, zamglone, dominowała deszczowa pogoda. Było zbudowane głównie z cegły, metalu i szkła. Łączyło się to z wyciętym z ostatecznej wersji motywem, w którym Kombinat emitował do atmosfery trujące gazy i odprowadzał do oceanów toksyczne substancje. Akcja rozgrywała się w dystopijnym uniwersum przywodzącym na myśl orwellowski Rok 1984 (choć produkt końcowy również go przypomina), zawierającym akcenty cyber/steampunku. Gra na tym etapie produkcji jest wierniejsza wizjom Viktora Antonova.
Kombinat częściej wykorzystował istniejące już na ziemi materiały i budynki, nie dodając zbyt wiele od siebie. Dlatego na przykład pierwotnie Cytadela była obłożona kafelkami. Do czasu wycieku w 2003 autorzy dodawali do obrazu miasta kolejne style, na przykład budynki z lat 30., 40., czy 70., aby ostatecznie skupić się na postkomunistycznej Europie Wschodniej, w której rozgrywa się akcja w wersji oddanej do sprzedaży. Świat stał się znacznie jaśniejszy, co mocno różni Half-Life'a 2 od pierwszej części. Jedynym nawiązaniem do dawnego stylu jest rozdział rozgrywany w Ravenholm.
[edytuj] Przypisy
- ↑ Playable Version of Half-Life 2 Stolen. CNN Money [dostęp 29-08-2009].
- ↑ Half Life 2 Source-Code Leak Delays Debut. TechNewsWorld [dostęp 29-08-2009].
- ↑ Gabe Newell: I need the assistance of the community. Halflife2.net [dostęp 29-08-2009].
- ↑ 'Phatbot' man linked with Half-Life 2 leak. play.tm [dostęp 29-08-2009].
- ↑ Andy Carvell: Valve and FBI faked interview to lure hacker to US. geek.com [dostęp 29-08-2009].
- ↑ Cassell Bryan-Low: Hacker Hitmen Cyber Attacks Used to Be for Thrill Seekers. Now They're About Money. The Wall Street Journal [dostęp 29-08-2009].
- ↑ Cassell Bryan-Low: How Legal Codes Can Hinder Hacker Cases. The Wall Street Journal [dostęp 29-08-2009].
| |||||
Inne gry |
Counter-Strike · Counter-Strike: Condition Zero · Condition Zero Deleted Scenes · Counter-Strike: Source · Counter-Strike: Global Offensive |
||||
Inne produkty |
Steam · The Orange Box · Portal 2 - The Final Hours · Source Filmmaker · Source SDK |
||||
Silniki |
|||||
Demonstracje |
Get Your Free TVs! · Source Particle Benchmark · Half-Life 2: Lost Coast · |
||||
Anulowane |
Prospero · Half-Life 2 Beta · Episode Three · Return to Ravenholm |
||||
Powiązane |
Codename: Gordon · Portal ARG · PotatoFoolsDay ARG · Team Fortress Arcade |
||||
Usługi |