Half-Life soundtrack
(Różnice między wersjami)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (drobne) |
(tabelka na podstawie OverWiki) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Half-Life Soundtrack front cover.jpg|thumb|160px|right|Okładka albumu]] | [[Grafika:Half-Life Soundtrack front cover.jpg|thumb|160px|right|Okładka albumu]] | ||
− | '''Half-Life soundtrack''' – ścieżka dźwiękowa do ''[[Half-Life|Half-Life'a]]'' skomponowana przez [[Kelly Bailey|Kelly'ego Baileya]]. Jest to muzyka z pogranicza elektroniki i rocka. Soundtrack został także wydany na płycie CD w limitowanej serii. Zawiera 27 utworów, z których większość została ponownie użyta, czasem w zmienionej aranżacji, w [[Half-Life 2]]. W wersji Steam [[Half-Life: Opposing Force]] i [[Half-Life: Blue Shift]], soundtrack Half-Life'a zastąpił oryginalną ścieżkę dźwiękowa skomponowaną przez [[Chris Jensen|Chrisa Jensena]]. | + | '''Half-Life soundtrack''' – ścieżka dźwiękowa do ''[[Half-Life|Half-Life'a]]'' skomponowana przez [[Kelly Bailey|Kelly'ego Baileya]]. Jest to muzyka z pogranicza elektroniki i rocka. Soundtrack został także wydany na płycie CD w limitowanej serii. Zawiera 27 utworów, z których większość została ponownie użyta, czasem w zmienionej aranżacji, w [[Half-Life 2]]. W wersji Steam ''[[Half-Life: Opposing Force]]'' i ''[[Half-Life: Blue Shift]]'', soundtrack Half-Life'a zastąpił oryginalną ścieżkę dźwiękowa skomponowaną przez [[Chris Jensen|Chrisa Jensena]], aczkolwiek jest możliwe przywrócenie ścieżki dźwiękowej Jensena. |
− | Dla posiadaczy gry ścieżka dźwiękowa dostępna jest na platformie [[Steam]] za darmo, jako DLC<ref> | + | Dla posiadaczy gry ścieżka dźwiękowa dostępna jest na platformie [[Steam]] za darmo, jako DLC<ref>{{Cytuj |autor = |url = https://store.steampowered.com/app/323130/|tytul = Half-Life Soundtrack w serwisie Steam|serwis = [[Steam]]|data = |dostep = 2019-07-10}}</ref>, jednak ze zmienioną kolejnością utworów. |
==Lista utworów== | ==Lista utworów== | ||
− | {| | + | {| class="wikitable grid sortable plainlinks" width="100%" style="width: 100%; text-align:left" |
|- | |- | ||
− | ! Nr | + | ! class="header" width=" 5%"| Nr w grze |
− | ! | + | ! class="header" width=" 5%"| Nr utworu |
− | ! Tytuł | + | ! class="header" width=" 5%"| Nr utworu (Steam) |
− | ! | + | ! class="header" | Tytuł utworu |
− | ! | + | ! class="header" | Nazwa pliku |
+ | ! class="header" width=" 5%"| Czas (m:ss) | ||
+ | ! class="header unsortable" | Występowanie | ||
+ | ! class="header unsortable" | Uwagi | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top width="70px"| 01 |
− | | ''''' | + | | valign=top width="70px"| 03 |
− | | | + | | valign=top width="70px"| 02 |
− | | | + | | valign=top width="80px"| ''[https://www.youtube.com/watch?v=3BQO-P3OtbE Vague Voices]'' |
− | | | + | | valign=top| <code>Prospero01.mp3</code> |
+ | | valign=top width="80px"| 2:12 | ||
+ | | valign=top| „'''[[Black Mesa Inbound]]'''”: Podczas podróży kolejką Black Mesy do sektora C, na początku gry. | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | * W ''[[Half-Life 2]]'' utwór występuje pod nazwą ''Black Mesa Inbound''<br/> | ||
+ | * Utwór zawiera [[wpl:Sampling (muzyka)|sampel]] „Cosmic Drone” dołączony do albumu ''Malice In Wonderland'' będącego częścią biblioteki sampli ''Altered States'' Zero-G<ref name="samples2">{{Cytuj |autor = Velvetic|url = https://www.YouTube.com/watch?v=Na02e0Fya9Q|tytul = Samples Used in the ''Half-Life'' Soundtrack Part II|serwis = [[wpl:YouTube|YouTube]]|data = 2016-12-09|dostep = 2019-07-13}}</ref>. | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 02 |
− | | ''''' | + | | valign=top| 04 |
− | | | + | | valign=top| 03 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=48FauWjWKtA Klaxon Beat]'' |
− | + | | valign=top| <code>Half-Life12.mp3</code> | |
+ | | valign=top| 1:00 | ||
+ | | valign=top| „'''[[Anomalous Materials]]'''”: Po nałożeniu [[Kombinezon HEV|kombinezonu HEV]]. | ||
+ | | valign=top| | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 03 |
− | | '' | + | | valign=top| 05 |
− | | | + | | valign=top| 04 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=Mpg_o65lPGs Space Ocean]'' |
− | | | + | | valign=top| <code>Half-Life07.mp3</code> |
+ | | valign=top| 1:36 | ||
+ | | valign=top| „'''[[Unforeseen Consequences]]'''”: Na początku rozdziału. | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | * W ''Half-Life 2'' utwór występuje pod nazwą ''Echoes of a Resonance Cascade'' | ||
+ | * Utwór zawiera sample „Deep Sea Atmos”, „The Deep” i „Ominous Sea Cave” pochodzące z albumu ''Ambient'' będącego częścią biblioteki sampli ''Altered States'' Zero-G.<ref name="samples"/> | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 04, 06, 17, 29 |
− | | ''''' | + | | valign=top| 07 |
− | | | + | | valign=top| 06 |
− | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=RgXCSJuCBiE Apprehensive Short]'' | |
− | | | + | | valign=top| <code>Suspense01.mp3</code> |
+ | | valign=top| 0:23 | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | # „'''[[Unforeseen Consequences]]'''”: po zauważeniu [[zombie]] na krześle | ||
+ | # „'''[[Office Complex]]'''”: po wyjściu z windy | ||
+ | # „'''[[Apprehension]]'''”: po zobaczeniu [[Ichthyosaur|Ichthyosaura]] | ||
+ | # „'''[["Forget About Freeman!"]]'''”: w kanałach, przed spotkaniem Ichthyosaura | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | * Ten utwór występuje także w ''Half-Life 2'' | ||
+ | * W wydaniu na [[Steam]] utwór nazywa się ''Apprehensive'' | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 05, 31 |
− | | '' | + | | valign=top| 06 |
− | | | + | | valign=top| 05 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=XtV0LR5GNdI Cavern Ambiance]'' |
− | | | + | | valign=top| <code>Half-Life10.mp3</code> |
+ | | valign=top| 1:40 | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | # „'''Unforeseen Consequences'''”: podczas zjazdu platformą w sektorze B | ||
+ | #„'''[[Lambda Core]]'''”: podczas zjazdu platformą z ciężarówką, przed walką z [[Black Ops]] | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | * W ''Half-Life 2'' utwór występuje pod nazwą ''Zero Point Energy Field'' | ||
+ | * Utwór zawiera sampel z nagrania „Frost”, znajdującego się na albumie ''ProSamples Vol. 9: Future Beats 2'' Zero-G.<ref name="samples"/> | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 07, 18 |
− | | '' | + | | valign=top| 08 |
− | | | + | | valign=top| 07 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=Hm0mwsCAzvE Bass String Short]'' |
− | | | + | | valign=top| <code>Suspense03.mp3</code> |
+ | | valign=top| 0:09 | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | # „'''Office Complex'''”: w dużym pomieszczeniu, z którego sufitu spadają [[Headcrab|Headcraby]] | ||
+ | # „'''Apprehension'''”: w chłodni | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | * Utwór występuje także w ''Half-Life 2'' | ||
+ | * W wydaniu na Steam nazwany jest ''Bass String'' | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 08 |
− | | '''' | + | | valign=top| 09 |
− | | | + | | valign=top| 08 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=DCBO5iufHTs Hurricane Strings]'' (game mix) |
− | | | + | | valign=top| <code>Half-Life09.mp3</code> |
+ | | valign=top| 1:33 | ||
+ | | valign=top| „'''Office Complex'''”: w chłodni | ||
+ | | valign=top| Wersja występująca w grze. Ten sam utwór w ''Half-Life 2'' nazywa się ''Neutrino Trap'' | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| – |
− | | | + | | valign=top| – |
− | | | + | | valign=top| – |
− | | | + | | valign=top| ''Hurricane Strings'' (alpha mix) |
− | | | + | | valign=top| <code>N/A</code> |
+ | | valign=top| 1:37 | ||
+ | | valign=top| ''nie pojawia się w grze'' | ||
+ | | valign=top| Ta wersja występuje w wersji alpha gry dla prasy, wydanej w 1997 roku. Utworu użyto także w prezentacji pt. „Offices” na [[wpl:Electronic Entertainment Expo|E3]] w 1998 r. | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 09, 25 |
− | | '' | + | | valign=top| 10 |
− | | | + | | valign=top| 09 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=MoB0pZAoslo Diabolical Adrenaline Guitar]'' (game mix) |
− | | | + | | valign=top| <code>Half-Life02.mp3</code> |
+ | | valign=top| 1:44 | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | # „'''[["We've Got Hostiles"]]'''”: przy pierwszym spotkaniu z oddziałem [[HECU]] | ||
+ | # „'''[[Surface Tension]]'''”: po zniszczeniu [[AH-64 Apache]] i na klifie | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | * Wersja utworu występująca w grze. Zawiera sample „Beat 17A”, „Beat 17B”, „Beat 19A” i „Beat 19B” pochodzące z albumu sampli ''Methods of Mayhem: Industrial Toolkit'' Sony.<ref name="samples2"/> | ||
+ | * W [[Half-Life 2 soundtrack|ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2'']] nazywa się ''Lambda Core'' | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| – |
− | | '''' | + | | valign=top| – |
− | | | + | | valign=top| – |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=s-4QY9Z08j0 Diabolical Adrenaline Guitar]'' (alpha mix) |
− | | | + | | valign=top| <code>N/A</code> |
+ | | valign=top| 2:39 | ||
+ | | valign=top| ''nie pojawia się w grze'' | ||
+ | | valign=top| Wersja wykorzystywana w różnych reklamach gry oraz wersji alpha gry dla prasy, wydanej w 1997 roku. Utwór pojawił się również w prezentacji „Gruntfight” na E3 w 1998 r. | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 10 |
− | | '' | + | | valign=top| 02 |
− | | | + | | valign=top| 01 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=MzdnwLtKNjE Adrenaline Horror]'' |
− | | | + | | valign=top| <code>Half-Life01.mp3</code> |
+ | | valign=top| 2:10 | ||
+ | | valign=top| „'''"We've Got Hostiles"'''”: podczas pierwszego wyjścia na powierzchnię | ||
+ | | valign=top| | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 11, 23 |
− | | '' | + | | valign=top| 12 |
− | | | + | | valign=top| 11 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=dGVO8o7mds0 Nepal Monastery]'' |
− | | | + | | valign=top| <code>Half-Life04.mp3</code> |
+ | | valign=top| 2:08 | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | # „'''[[Blast Pit]]'''”: podczas wejścia do [[Silos D|silosu D]] znajdującego się w [[Sektor D|Sektorze D]] | ||
+ | # „'''Surface Tension'''”: przechodząc obok gniazda [[Tentacle|Tentacle'a]] w piasku | ||
+ | | valign=top| | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 12, 28 |
− | | ''''' | + | | valign=top| 13 |
− | | | + | | valign=top| 12 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=W3_dcvbJNAE Alien Shock]'' |
− | | | + | | valign=top| <code>Half-Life15.mp3</code> |
+ | | valign=top| 0:36 | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | # „'''[[Power Up]]'''”: pierwsze spotkanie z [[Gargantua|Gargantuą]] | ||
+ | # „'''[[Surface Tension]]'''”: spotkanie z Gargantuą w podziemnym parkingu | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | * Utwór zawiera sampel nagrania „Deep Guts” dołączonego do albumu ''Cuckooland Unhinged'' biblioteki sampli ''Altered States'' Zero-G<ref name="samples">{{Cytuj |autor = Velvetic|url = https://www.YouTube.com/watch?v=odXWmLYHiWQ|tytul = Samples Used in the ''Half-Life'' Soundtrack|serwis = YouTube|data = 2016-12-06|dostep = 2019-07-13}}</ref> | ||
+ | * [[w:pl:Remiks|Remiks]] utworu, nazwany ''Biozeminade Fragment'', pojawia się na ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2'' | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 13 |
− | | ''''' | + | | valign=top| 28 |
− | | | + | | valign=top| 27 |
− | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=1JXnZPFuVCQ Sharp Fear Short]'' | |
− | + | | valign=top| <code>Suspense07.mp3</code> | |
+ | | valign=top| 0:06 | ||
+ | | valign=top| „'''Power Up'''”: po pokonaniu Gargantui | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | * Utwór jest także częścią ścieżki dźwiękowej z ''Half-Life 2'' | ||
+ | * Występuje także w zwiastunie ''Half-Life 2: Episode One'' | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 14 |
− | | '' | + | | valign=top| 14 |
− | | | + | | valign=top| 13 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=LdzmXzZqieQ Sirens in the Distance]'' |
− | | | + | | valign=top| <code>Half-Life14.mp3</code> |
+ | | valign=top| 1:13 | ||
+ | | valign=top| „'''[[On A Rail]]'''”: na początku rozdziału, wchodząc do tuneli | ||
+ | | valign=top| Remiks, nazwany ''Triple Entanglement'', występuje w ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2'' | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 15 |
− | | '' | + | | valign=top| 17 |
− | | | + | | valign=top| 16 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=JsqtdRQiezE Drums and Riffs]'' |
− | | | + | | valign=top| <code>Half-Life03.mp3</code> |
+ | | valign=top| 2:04 | ||
+ | | valign=top| „'''On A Rail'''”: po odpaleniu [[Rakieta|rakiety]] | ||
+ | | valign=top| Utwór występuje także w ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2'', pod nazwą ''Tau-9'' | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 16, 22 |
− | | ''''' | + | | valign=top| 15 |
− | | | + | | valign=top| 14 |
− | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=HISZ-LUcMY4 Nuclear Mission Jam]'' | |
− | + | | valign=top| <code>Half-Life16.mp3</code> | |
+ | | valign=top| 2:00 | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | # „'''[[Apprehension]]'''”: na początku rozdziału, przy spotkaniu żołnierzy [[HECU]] | ||
+ | # „'''[[Questionable Ethics]]'''”: po podniesieniu [[Tau Cannon]] | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | * Instancja z rozdziału „Apprehension” występuje tylko w ''[[Half-Life: Source]]'', aczkolwiek w [[Half-Life|oryginalnej wersji gry]] jest byt odpowiedzialny za odegranie ścieżki (bez wywoływacza) | ||
+ | * W ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2'' nazywa się ''Something Secret Steers Us'' | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 19, 32, 39 |
− | | '' | + | | valign=top| 16 |
− | | | + | | valign=top| 15 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=hxa3ZfOKqlE Scared Confusion Short]'' |
− | | | + | | valign=top| <code>Suspense02.mp3</code> |
+ | | valign=top| 0:16 | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | # „'''Apprehension'''”: po zabójstwie [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|ochroniarza]] przez [[Black Ops]] | ||
+ | # „'''Lambda Core'''”: przy wejściu do pomieszczenia z Black Ops | ||
+ | # „'''[[Endgame]]'''”: po odrzuceniu propozycji [[G-Man|G-Mana]] | ||
+ | | valign=top| Utwór także występuje w ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2'' | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 20 |
− | | '' | + | | valign=top| 22 |
− | | | + | | valign=top| 21 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=bg99aQHkhd0 Military Precision]'' |
− | | | + | | valign=top| <code>Half-Life11.mp3</code> |
+ | | valign=top| 1:21 | ||
+ | | valign=top| „'''[[Residue Processing]]'''”: w trakcie obserwacji ochroniarza zabijającego [[Headcrab|headcraby]], który wkrótce potem ginie przez [[Barnacle|Barnacle'a]] | ||
+ | | valign=top| Utwór zawiera sampel nagrania „Midnight Watch” dołączonego do albumu ''In The Shadows'' GMP Music<ref name="samples2"/> | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 21, 27 |
− | | ''''' | + | | valign=top| 27 |
− | | | + | | valign=top| 26 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=HuxXBXkOmPY Dark Piano Short]'' |
− | + | | valign=top| <code>Suspense05.mp3</code> | |
+ | | valign=top| 0:17 | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | # „'''Questionable Ethics'''”: widząc po raz pierwszy [[Alien Grunt]]a w szklanej komorze | ||
+ | # „'''Surface Tension'''”: w pomieszczeniu przechowującym pociski | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | * Utwór zawiera sampel nagrania „Escaped for Now” dołączonego do albumu ''In The Shadows'' GMP Music<ref name="samples2"/> | ||
+ | * Występuje także w ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2'' | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 24 |
− | | ''''' | + | | valign=top| 11 |
− | | | + | | valign=top| 10 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=djimD6J4x5g Valve Theme]'' (long version) |
− | + | | valign=top| <code>Half-Life13.mp3</code> | |
+ | | valign=top| 1:23 | ||
+ | | valign=top| „'''Surface Tension'''”: podczas fragmentu na górskim klifie | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | * Utwór zawiera sampel nagrania „Smashing 2” dołączonego do albumu ''Cuckooland Ambience'' z biblioteki sampli ''Altered States'' Zero-G<ref name="samples"/> | ||
+ | * To jest motyw muzyczny [[Valve Corporation|Valve Software]], odgrywany jest przy każdym uruchomieniu gier wydanych przez firmę | ||
+ | * W ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2'' utwór nazywa się ''Hazardous Environments'' | ||
+ | * W wydaniu na Steam nazywa się ''Valve Theme [Extended]'' | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 26 |
− | | '' | + | | valign=top| 20 |
− | | | + | | valign=top| 19 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=kEwaF8diQUw Electric Guitar Ambiance]'' |
− | | | + | | valign=top| <code>Half-Life05.mp3</code> |
+ | | valign=top| 1:25 | ||
+ | | valign=top| „'''Surface Tension'''”: w obszarze z [[Mina laserowa|minami laserowymi]] i snajperem HECU | ||
+ | | valign=top| W ''Half-Life 2'' utwór nazwany jest ''Escape Array'' | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 30 |
− | | '' | + | | valign=top| 18 |
− | | | + | | valign=top| 17 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=5uL-5tyWNJ4 Hard Technology Rock]'' |
− | | | + | | valign=top| <code>Half-Life08.mp3</code> |
+ | | valign=top| 1:40 | ||
+ | | valign=top| „'''"Forget About Freeman!"'''”: w trakcie walki [[Alien Grunt|Alien Gruntów]] z oddziałami HECU w [[Sektor F|Sektorze F]] | ||
+ | | valign=top| Utwór zawiera sampel nagrania „Beat 27” dołączonego do albumu sampli ''Methods of Mayhem: Industrial Toolkit'' Sony<ref name="samples2"/> | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 33 |
− | | '' | + | | valign=top| 19 |
− | | | + | | valign=top| 18 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=tPtVEqgcTnQ Steam in the Pipes]'' |
− | | | + | | valign=top| <code>Prospero02.mp3</code> |
+ | | valign=top| 1:56 | ||
+ | | valign=top| „'''Lambda Core'''”: przy otwarciu portalu do [[Xen]] | ||
+ | | valign=top| W ''Half-Life 2'' i ''Half-Life 2: Episode One'' utwór nazywa się ''Negative Pressure'' | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 34, 37 |
− | | '' | + | | valign=top| 26 |
− | | | + | | valign=top| 25 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=VOT3SSxxwtU Threatening Short]'' |
− | | | + | | valign=top| <code>Prospero05.mp3</code> |
+ | | valign=top| 0:37 | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | # „'''[[Xen (rozdział)|Xen]]'''”: po przybyciu na [[Xen]] | ||
+ | # „'''[[Interloper]]'''”: przy teleporcie prowadzącym do [[Nihilanth|Nihilantha]] | ||
+ | | valign=top| W ''Half-Life 2'' występuje pod nazwą ''Xen Relay'' | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | valign=top| 35 |
− | | ''''' | + | | valign=top| 21 |
− | | | + | | valign=top| 20 |
− | | | + | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=dmvf48amIfk Dimensionless Deepness]'' |
− | | | + | | valign=top| <code>Prospero04.mp3</code> |
+ | | valign=top| 1:25 | ||
+ | | valign=top| „'''Xen'''”: podczas aktywacji teleportu prowadzącego do legowiska [[Gonarch|Gonarcha]] | ||
+ | | valign=top| W ''Half-Life 2'' występuje pod nazwą ''Dirac Shore'' | ||
+ | |- | ||
+ | | valign=top| 36 | ||
+ | | valign=top| 23 | ||
+ | | valign=top| 22 | ||
+ | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=UFhl4T2qJ68 Jungle Drums]'' | ||
+ | | valign=top| <code>Half-Life06.mp3</code> | ||
+ | | valign=top| 1:50 | ||
+ | | valign=top| „'''[[Gonarch's Lair]]'''”: na początku rozdziału, przy spotkaniu [[Gonarch|Gonarcha]] | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | |- | ||
+ | | valign=top| 38 | ||
+ | | valign=top| 24 | ||
+ | | valign=top| 23 | ||
+ | | valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=pqw8C1JW70U Traveling Through Limbo]'' | ||
+ | | valign=top| <code>Prospero03.mp3</code> | ||
+ | | valign=top| 1:17 | ||
+ | | valign=top| „'''[[Nihilanth (rozdział)|Nihilanth]]'''”: w trakcie walki z Nihilanthem | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | * Utwór zawiera sampel nagrania „UFO” dołączonego do albumu ''Dream Zone'' z biblioteki sampli ''Altered States'' Zero-G<ref name="samples"/> | ||
+ | * W ''Half-Life 2'' utwór nazywa się ''Singularity'' | ||
+ | * Występuje także w prezentacji „Train” przedstawionej na E3 w 1998 r. | ||
+ | |- | ||
+ | | valign=top| 40 | ||
+ | | valign=top| 25 | ||
+ | | valign=top| 24 | ||
+ | | valign=top| [https://www.youtube.com/watch?v=bwhFs8vIJ_4 ''Credits'' / ''Closing Theme''] | ||
+ | | valign=top| <code>Half-Life17.mp3</code> | ||
+ | | valign=top| 1:39 | ||
+ | | valign=top| podczas napisów końcowych | ||
+ | | valign=top| | ||
+ | * Remiks, nazwany ''Tracking Device'', występuje w ''Half-Life 2'' | ||
+ | * W wydaniu na Steam utwór zatytułowano ''Credits Closing Theme'' | ||
|- | |- | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|} | |} | ||
− | ==Ciekawostki== | + | == Ciekawostki == |
− | *W odcinku ''Woodland Critter Christmas'', ósmego sezonu serialu ''South Park'', w momencie, w którym Święty Mikołaj zaczyna strzelać do zwierząt (ok. 17 min odcinka) słychać początek utworu ''Adrenaline Horror'' | + | * W odcinku ''Woodland Critter Christmas'', ósmego sezonu serialu ''„[[wpl:South Park|South Park]]”'', w momencie, w którym Święty Mikołaj zaczyna strzelać do zwierząt (ok. 17 min odcinka) słychać początek utworu ''Adrenaline Horror''<ref>{{Cytuj |autor = |url = http://www.southparkstudios.com/episodes/103853 |tytul = Woodland Critter Christmas |serwis = SouthParkStudios |dostep = 2010-09-02}}</ref> |
− | *Fragment utworu ''Military Precision'' został użyty w | + | * Fragment utworu ''Military Precision'' został użyty w czołówce [[Machinima|machinimy]] ''[[Freeman's Mind]]''<ref>{{Cytuj |autor = |url = http://www.youtube.com/watch?v=7J80KD4BG7M |tytul = Freeman's Mind - Episode 1 |serwis = YouTube |dostep = 2010-09-02}}</ref> |
− | *W serialu animowanym | + | * W serialu animowanym „[[wpl:Bliźniaki Cramp|Bliźniaki Cramp]]” pojawia się czasami utwór „Dark Piano Short”. |
− | *W grze MediEvil podczas walki z końcowym bossem pojawia się utwór, który zawiera początek | + | * W grze MediEvil podczas walki z końcowym bossem pojawia się utwór, który zawiera początek z ''Adrenaline Horror''<ref>{{Cytuj |autor = SorcererZarok|url = http://www.youtube.com/watch?v=Jd3NIwrWcbQ|tytul = Medievil Soundtrack 19 - Zarok (Final Battle)|serwis = YouTube|data = 2009-11-10|dostep = 2011-02-13}}</ref> |
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
{{Media}} | {{Media}} | ||
[[Kategoria:Muzyka]] | [[Kategoria:Muzyka]] | ||
[[Kategoria:Half-Life]] | [[Kategoria:Half-Life]] | ||
+ | [[overwiki:Half-Life soundtrack]] |
Aktualna wersja na dzień 19:45, 13 lip 2019
Half-Life soundtrack – ścieżka dźwiękowa do Half-Life'a skomponowana przez Kelly'ego Baileya. Jest to muzyka z pogranicza elektroniki i rocka. Soundtrack został także wydany na płycie CD w limitowanej serii. Zawiera 27 utworów, z których większość została ponownie użyta, czasem w zmienionej aranżacji, w Half-Life 2. W wersji Steam Half-Life: Opposing Force i Half-Life: Blue Shift, soundtrack Half-Life'a zastąpił oryginalną ścieżkę dźwiękowa skomponowaną przez Chrisa Jensena, aczkolwiek jest możliwe przywrócenie ścieżki dźwiękowej Jensena.
Dla posiadaczy gry ścieżka dźwiękowa dostępna jest na platformie Steam za darmo, jako DLC[1], jednak ze zmienioną kolejnością utworów.
[edytuj] Lista utworów
Nr w grze
![]() |
Nr utworu
![]() |
Nr utworu (Steam)
![]() |
Tytuł utworu
![]() |
Nazwa pliku
![]() |
Czas (m:ss)
![]() |
Występowanie | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01 | 03 | 02 | Vague Voices | Prospero01.mp3
|
2:12 | „Black Mesa Inbound”: Podczas podróży kolejką Black Mesy do sektora C, na początku gry. |
|
02 | 04 | 03 | Klaxon Beat | Half-Life12.mp3
|
1:00 | „Anomalous Materials”: Po nałożeniu kombinezonu HEV. | |
03 | 05 | 04 | Space Ocean | Half-Life07.mp3
|
1:36 | „Unforeseen Consequences”: Na początku rozdziału. |
|
04, 06, 17, 29 | 07 | 06 | Apprehensive Short | Suspense01.mp3
|
0:23 |
|
|
05, 31 | 06 | 05 | Cavern Ambiance | Half-Life10.mp3
|
1:40 |
|
|
07, 18 | 08 | 07 | Bass String Short | Suspense03.mp3
|
0:09 |
|
|
08 | 09 | 08 | Hurricane Strings (game mix) | Half-Life09.mp3
|
1:33 | „Office Complex”: w chłodni | Wersja występująca w grze. Ten sam utwór w Half-Life 2 nazywa się Neutrino Trap |
– | – | – | Hurricane Strings (alpha mix) | N/A
|
1:37 | nie pojawia się w grze | Ta wersja występuje w wersji alpha gry dla prasy, wydanej w 1997 roku. Utworu użyto także w prezentacji pt. „Offices” na E3 w 1998 r. |
09, 25 | 10 | 09 | Diabolical Adrenaline Guitar (game mix) | Half-Life02.mp3
|
1:44 |
|
|
– | – | – | Diabolical Adrenaline Guitar (alpha mix) | N/A
|
2:39 | nie pojawia się w grze | Wersja wykorzystywana w różnych reklamach gry oraz wersji alpha gry dla prasy, wydanej w 1997 roku. Utwór pojawił się również w prezentacji „Gruntfight” na E3 w 1998 r. |
10 | 02 | 01 | Adrenaline Horror | Half-Life01.mp3
|
2:10 | „"We've Got Hostiles"”: podczas pierwszego wyjścia na powierzchnię | |
11, 23 | 12 | 11 | Nepal Monastery | Half-Life04.mp3
|
2:08 |
|
|
12, 28 | 13 | 12 | Alien Shock | Half-Life15.mp3
|
0:36 |
|
|
13 | 28 | 27 | Sharp Fear Short | Suspense07.mp3
|
0:06 | „Power Up”: po pokonaniu Gargantui |
|
14 | 14 | 13 | Sirens in the Distance | Half-Life14.mp3
|
1:13 | „On A Rail”: na początku rozdziału, wchodząc do tuneli | Remiks, nazwany Triple Entanglement, występuje w ścieżce dźwiękowej z Half-Life 2 |
15 | 17 | 16 | Drums and Riffs | Half-Life03.mp3
|
2:04 | „On A Rail”: po odpaleniu rakiety | Utwór występuje także w ścieżce dźwiękowej z Half-Life 2, pod nazwą Tau-9 |
16, 22 | 15 | 14 | Nuclear Mission Jam | Half-Life16.mp3
|
2:00 |
|
|
19, 32, 39 | 16 | 15 | Scared Confusion Short | Suspense02.mp3
|
0:16 |
|
Utwór także występuje w ścieżce dźwiękowej z Half-Life 2 |
20 | 22 | 21 | Military Precision | Half-Life11.mp3
|
1:21 | „Residue Processing”: w trakcie obserwacji ochroniarza zabijającego headcraby, który wkrótce potem ginie przez Barnacle'a | Utwór zawiera sampel nagrania „Midnight Watch” dołączonego do albumu In The Shadows GMP Music[2] |
21, 27 | 27 | 26 | Dark Piano Short | Suspense05.mp3
|
0:17 |
|
|
24 | 11 | 10 | Valve Theme (long version) | Half-Life13.mp3
|
1:23 | „Surface Tension”: podczas fragmentu na górskim klifie |
|
26 | 20 | 19 | Electric Guitar Ambiance | Half-Life05.mp3
|
1:25 | „Surface Tension”: w obszarze z minami laserowymi i snajperem HECU | W Half-Life 2 utwór nazwany jest Escape Array |
30 | 18 | 17 | Hard Technology Rock | Half-Life08.mp3
|
1:40 | „"Forget About Freeman!"”: w trakcie walki Alien Gruntów z oddziałami HECU w Sektorze F | Utwór zawiera sampel nagrania „Beat 27” dołączonego do albumu sampli Methods of Mayhem: Industrial Toolkit Sony[2] |
33 | 19 | 18 | Steam in the Pipes | Prospero02.mp3
|
1:56 | „Lambda Core”: przy otwarciu portalu do Xen | W Half-Life 2 i Half-Life 2: Episode One utwór nazywa się Negative Pressure |
34, 37 | 26 | 25 | Threatening Short | Prospero05.mp3
|
0:37 |
|
W Half-Life 2 występuje pod nazwą Xen Relay |
35 | 21 | 20 | Dimensionless Deepness | Prospero04.mp3
|
1:25 | „Xen”: podczas aktywacji teleportu prowadzącego do legowiska Gonarcha | W Half-Life 2 występuje pod nazwą Dirac Shore |
36 | 23 | 22 | Jungle Drums | Half-Life06.mp3
|
1:50 | „Gonarch's Lair”: na początku rozdziału, przy spotkaniu Gonarcha | |
38 | 24 | 23 | Traveling Through Limbo | Prospero03.mp3
|
1:17 | „Nihilanth”: w trakcie walki z Nihilanthem |
|
40 | 25 | 24 | Credits / Closing Theme | Half-Life17.mp3
|
1:39 | podczas napisów końcowych |
|
[edytuj] Ciekawostki
- W odcinku Woodland Critter Christmas, ósmego sezonu serialu „South Park”, w momencie, w którym Święty Mikołaj zaczyna strzelać do zwierząt (ok. 17 min odcinka) słychać początek utworu Adrenaline Horror[4]
- Fragment utworu Military Precision został użyty w czołówce machinimy Freeman's Mind[5]
- W serialu animowanym „Bliźniaki Cramp” pojawia się czasami utwór „Dark Piano Short”.
- W grze MediEvil podczas walki z końcowym bossem pojawia się utwór, który zawiera początek z Adrenaline Horror[6]
[edytuj] Przypisy
- ↑ Half-Life Soundtrack w serwisie Steam. Steam [dostęp 2019-07-10].
- ↑ 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Velvetic: Samples Used in the Half-Life Soundtrack Part II. YouTube, 2016-12-09 [dostęp 2019-07-13].
- ↑ 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 Velvetic: Samples Used in the Half-Life Soundtrack. YouTube, 2016-12-06 [dostęp 2019-07-13].
- ↑ Woodland Critter Christmas. SouthParkStudios [dostęp 2010-09-02].
- ↑ Freeman's Mind - Episode 1. YouTube [dostęp 2010-09-02].
- ↑ SorcererZarok: Medievil Soundtrack 19 - Zarok (Final Battle). YouTube, 2009-11-10 [dostęp 2011-02-13].
Media