CZ75-Auto
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
CZ75-Auto | |
Cena | $500 |
Pochodzenie | Republika Czeska |
Używane przez | |
Właściwości | |
Magazynek | 12 |
Tryby ognia | Automatyczny |
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
600 strz./min. |
Czas przeładowania | 2,7 sekundy |
W pełni automatyczna wersja CZ75, najlepsza na krótkim dystansie, pozwala zmienić losy walki i zdobyć broń przeciwnika. Przy swoim małym magazynku wymaga jednak celnych strzałów i pilnowania liczby nabojów.
Opis z ekwipunku
CZ75-Auto – pistolet automatyczny występujący w grze Counter-Strike: Global Offensive.
To jedyny pistolet automatyczny dostępny dla obu stronnictw. Jest zamiennikiem dla Five-seveN u Antyterrorystów i Teca-9 u Terrorystów. Posiada zadowalającą siłę ognia, ale amunicji jest jak na lekarstwo, a celność zdecydowanie nie należy do czołówki. Mimo pewnych wad część graczy używa tego pistoletu – głównie na pistoletówkach.
Spis treści |
Obrażenia
|
|
CZ75-Auto to lekki pistolet. Podczas noszenia tej broni szybkość ruchu wynosi 240 jednostek na sekundę (przy domyślnej wartości 250 jedn./sek.).
Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
Taktyki
- CZ75-Auto można wykorzystać do szybkiego rozprawienia się z pojedynczym przeciwnikiem poprzez zalanie go ołowiem (mały i nawet średni dystans)
- Na większe odległości strzelaj bardzo krótką serią, choć lepszym rozwiązaniem będzie użycie karabinu lub innej broni wyspecjalizowanej do walki na taki dystans.
- Pomimo możliwości strzelania seriami, prucie niczym z broni maszynowej to kiepski pomysł, gdyż amunicja bardzo szybko się wyczerpuje. Na dodatek bardzo mała ilość amunicji w zapasie przekreśla ten pistolet do walki z grupkami przeciwników.
- Pistolet ten może się przydać przy obronie danych punktów strategicznych na mapie np. zakładników lub bombsitetu. Co prawda amunicji jest mało, ale duża szybkostrzelność przy obronie pozycji powinna załatwić sprawę.
- W trybie Turniejowym i Uproszczonym bardzo ważne jest ciągłe kontrolowanie stanu magazynka i amunicji w zapasie - każdy nabój jest na wagę złota, a gracz posiada tylko jeden magazynek w zapasie. Używaj tego pistoletu z głową i strzelaj tylko wtedy, gdy jesteś pewny trafienia.
- CZ75-Auto jest też dobrą bronią podręczną dla snajperów. Możesz nim całkiem w łatwy sposób pozbyć się nacierającego na twoją pozycję przeciwnika. Skuteczność tego pistoletu jest porównywalna z Desert Eagle, a jako broń podręczną nie wykorzystasz jej aż tak często, no chyba że grupka adwersarzy zdecyduje się zaatakować twoją kryjówkę.
- Zawsze miej CZ75-Auto przygotowany (czyt. w pełni załadowany) - przeładowuj go w bezpiecznym miejscu. Długi czas wyciągania broni i przeładowania może decydować o twoich szansach na przeżycie.
Kontrtaktyki
- Użytkownik strzelający długą serią na duży dystans ma nikłe szanse na trafienie, co pozwoli Tobie na dość proste wykończenie go za pomocą bardzo celnej i wyspecjalizowanej na taki dystans broni.
- Pistolet posiada bardzo długi czas przeładowania oraz bardzo ograniczoną ilość amunicji w zapasie, tak więc jeśli niedoświadczony gracz wystrzela wszystko lub będzie musiał przeładować, to będziesz mógł bardzo łatwo się go pozbyć.
- Jeśli możesz unikaj bliskich spotkać z użytkownikami cezetki. Jeśli zajdzie taka potrzeba, bierz nogi za pas.
- Mocniejsze bronie - strzelba na małą odległość lub karabin na dystans nadadzą się do walki z użytkownikami.
- W pistoletówkach przewagę nad użytkownikami w walce na nieco większy dystans mogą ci dać celniejsze pistolety np. P250.
- Użytkownicy mogą się z tą bronią czaić gdzieś za winklem, tak więc warto (jeśli to możliwe) trzymać się blisko swoich towarzyszy żeby powstrzymać takiego adwersarza, zanim zabije Ciebie.
- Na średnie i duże odległości, użytkownicy bardziej doświadczeni w używaniu tego pistoletu będą strzelać bardzo krótką serią lub nawet oddawać pojedyncze strzały. Staraj się przemieszczać w bok, żeby uniknąć niepotrzebnych obrażeń.
- Choć CZ75 w późniejszych rundach nie będzie już stanowić aż tak znaczącego zagrożenia, to warto uważać na użytkowników w rundach na pistolety.
- Granat błyskowy lub dymny mogą się przydać przeciwko użytkownikom. Raczej nigdy im nie przyjdzie do głowy, żeby strzelać na oślep, tracąc przy tym naboje, które w tym pistolecie są na wagę złota.
- Choć pistolet ten jest w pełni automatyczny, to jego szybkostrzelność i pojemność magazynka pozostawiają wiele do życzenia, jeśli porównać je do innych broni automatycznych. Wykorzystuj to na swoją korzyść.
Za kulisami
CZ75-Auto to broń, która od czasu implementacji w grze przeszła najwięcej zmian. W tej sekcji zostały wyszczególnione te najważniejsze.
CZ75-Auto został dodany do gry w aktualizacji z 12 lutego 2014 jako zamiennik dla P250. Jego statystyki były niemalże identyczne z tym ostatnim, z wyjątkiem trybu prowadzonego ognia oraz dużo mniejszej ilości magazynków w zapasie. W przeciwieństwie do innych pistoletów w animacji przeładowania wykorzystywany jest magazynek osadzony na specjalnej przystawce (kadłub przyłączony do szkieletu broni). Animacja ta była odtwarzana niezależnie, czy magazynek ten został już użyty czy nie. Przy kolejnych przeładowaniach broni magazynek po prostu materializował się na przystawce, mimo, że przed przeładowywaniem go tam nie było.
Aktualizacja z 14 maja 2014 poprawiła animację przeładowania: jeżeli magazynek z przystawki został już wykorzystany, każde kolejne przeładowywanie odbywało się tradycyjną metodą, podobną do P250, P2000, Glocka i Five-SeveNa. Animacja została dodatkowo spowolniona, by czas przeładowania pozostał w obu animacjach ten sam. Przedni magazynek wracał na swoje miejsce, jeśli gracz posiadał amunicję w zapasie poprzez schowanie i ponowne wyciągnięcie pistoletu.
2 września 2014 wyszła kolejna aktualizacja, wraz z nią wprowadzono kolejne zmiany do CZ75-Auto. Broń tym razem stała się zamiennikiem dla Five-SeveNa i Tec-9. Tym samym jej cena wzrosła z poprzednich 300$ do 500$.
10 grudnia 2014 roku CZ75-Auto przeszła kolejne zmiany. Lekko zmniejszono szybkostrzelność i obrażenia, pojemność magazynka zmalała do 8 naboi, a ilość amunicji w zapasie zmniejszono do 16 (co dawało 2 magazynki w zapasie zamiast wcześniej jednego). Pistolet otrzymał także nową, prawie dwukrotnie dłuższą animację wyciągania broni. Dzień później dodano alternatywną animację wyciągania broni, która była odtwarzana, gdy graczowi skończyła się amunicja w zapasie.
8 stycznia 2015 cofnięto zmiany z 10 grudnia, które dotknęły szybkostrzelność, pojemność magazynka i ilość amunicji w zapasie.
Ogólnie – oprócz zmian czysto technicznych – statystyki CZ75-Auto osłabiano (najbardziej ze wszystkich broni w grze) dla lepszego balansu, gdyż część graczy uważała tę broń za zbyt przesadzoną.
Ciekawostki
- To pierwszy pistolet automatyczny w serii Counter-Strike.
- Choć CZ75-Auto jest zasilany tą samą amunicją, co Glock-18 (9x19mm), to zadaje większe obrażenia niż ten ostatni. W tym przypadku realizm zszedł na dalszy plan w celu lepszego balansu broni.
- To dość ciekawe, że Terroryści mogą zakupić tą broń, gdyż w świecie rzeczywistym CZ75-Auto jest głównie używany przez służby porządkowe w kilku krajach, podobnie jak Glock-18, który także jest trudno dostępny. Można założyć, że Terroryści zakupili tą broń na czarnym rynku lub poddali modyfikacjom standardowego, samopowtarzalnego CZ75.
- W prawdziwym życiu, magazynek CZ75 zmieści 16 naboi dla wersji kalibru 9mm. W grze CZ75 mieści 12 naboi, co jest pojemnością prawdziwą dla wersji kalibru .40 S&W. Przez pewien czas growy CZ75 mieścił 8 naboi w magazynku (pojemność typowa dla magazynków jednorzędowych), co nie jest prawidłową pojemnością magazynka dla żadnej wersji CZ75.
- Magazynek zamontowany na specjalnej przystawce zdaje się działać jako prowizoryczny chwyt przedni oraz zapasowy magazynek do szybkiego przeładowania. Pomimo to, postać gracza trzyma broń tak jak każdy inny pistolet, a czas przeładowania jest dłuższy w porównaniu do innych broni w tej kategorii.
- Przedni magazynek jest przymocowany do góry nogami, kiedy postać gracza ściąga go w przystawki, to w jakiś sposób daje radę go bardzo szybko obrócić o 180 stopni poza ekranem.
- Podczas przeładowywania z zamontowanym przednim magazynkiem, zamek jest odciągany od tyłu na około dwa razy większą odległość niż jest to fizycznie możliwe, jednakże, podczas innych animacji, gdzie zamek jest odciągany, tj. wyciąganie broni i przeładowanie bez magazynka na przystawce, postać gracza odciąga zamek na poprawną odległość.
- Animacja wyciągania, wdrożona do gry 10 grudnia 2014 roku, przedstawia magazynek wpinany na przystawkę oraz odciągnięcie zamka do tyłu w celu załadowania naboju do komory. Takie zachowanie w prawdziwym życiu (mocowanie chwytu w samym środku walki i przed przeładowaniem broni) jest uznawane za skrajnie nieodpowiedzialne i mogłoby się bardzo tragicznie skończyć.
- Wydłużona lufa i kompensator są spotykane tylko we wczesnych modelach CZ75-Automatic. Późniejsze pistolety mają standardową lufę.