Half-Life soundtrack
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Half-Life soundtrack – ścieżka dźwiękowa do Half-Life'a skomponowana przez Kelly'ego Baileya. Jest to muzyka z pogranicza elektroniki i rocka. Soundtrack został także wydany na płycie CD w limitowanej serii. Zawiera 27 utworów, z których większość została ponownie użyta, czasem w zmienionej aranżacji, w Half-Life 2. W wersji Steam Half-Life: Opposing Force i Half-Life: Blue Shift, soundtrack Half-Life'a zastąpił oryginalną ścieżkę dźwiękowa skomponowaną przez Chrisa Jensena, aczkolwiek jest możliwe przywrócenie ścieżki dźwiękowej Jensena.
Dla posiadaczy gry ścieżka dźwiękowa dostępna jest na platformie Steam za darmo, jako DLC[1], jednak ze zmienioną kolejnością utworów.
Lista utworów
Nr w grze | Nr utworu | Nr utworu (Steam) | Tytuł utworu | Nazwa pliku | Czas (m:ss) | Występowanie | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01 | 03 | 02 | Vague Voices | Prospero01.mp3
|
2:12 | „Black Mesa Inbound”: Podczas podróży kolejką Black Mesy do sektora C, na początku gry. |
|
02 | 04 | 03 | Klaxon Beat | Half-Life12.mp3
|
1:00 | „Anomalous Materials”: Po nałożeniu kombinezonu HEV. | |
03 | 05 | 04 | Space Ocean | Half-Life07.mp3
|
1:36 | „Unforeseen Consequences”: Na początku rozdziału. |
|
04, 06, 17, 29 | 07 | 06 | Apprehensive Short | Suspense01.mp3
|
0:23 |
|
|
05, 31 | 06 | 05 | Cavern Ambiance | Half-Life10.mp3
|
1:40 |
|
|
07, 18 | 08 | 07 | Bass String Short | Suspense03.mp3
|
0:09 |
|
|
08 | 09 | 08 | Hurricane Strings (game mix) | Half-Life09.mp3
|
1:33 | „Office Complex”: w chłodni | Wersja występująca w grze. Ten sam utwór w Half-Life 2 nazywa się Neutrino Trap |
– | – | – | Hurricane Strings (alpha mix) | N/A
|
1:37 | nie pojawia się w grze | Ta wersja występuje w wersji alpha gry dla prasy, wydanej w 1997 roku. Utworu użyto także w prezentacji pt. „Offices” na E3 w 1998 r. |
09, 25 | 10 | 09 | Diabolical Adrenaline Guitar (game mix) | Half-Life02.mp3
|
1:44 |
|
|
– | – | – | Diabolical Adrenaline Guitar (alpha mix) | N/A
|
2:39 | nie pojawia się w grze | Wersja wykorzystywana w różnych reklamach gry oraz wersji alpha gry dla prasy, wydanej w 1997 roku. Utwór pojawił się również w prezentacji „Gruntfight” na E3 w 1998 r. |
10 | 02 | 01 | Adrenaline Horror | Half-Life01.mp3
|
2:10 | „"We've Got Hostiles"”: podczas pierwszego wyjścia na powierzchnię | |
11, 23 | 12 | 11 | Nepal Monastery | Half-Life04.mp3
|
2:08 |
|
|
12, 28 | 13 | 12 | Alien Shock | Half-Life15.mp3
|
0:36 |
|
|
13 | 28 | 27 | Sharp Fear Short | Suspense07.mp3
|
0:06 | „Power Up”: po pokonaniu Gargantui |
|
14 | 14 | 13 | Sirens in the Distance | Half-Life14.mp3
|
1:13 | „On A Rail”: na początku rozdziału, wchodząc do tuneli | Remiks, nazwany Triple Entanglement, występuje w ścieżce dźwiękowej z Half-Life 2 |
15 | 17 | 16 | Drums and Riffs | Half-Life03.mp3
|
2:04 | „On A Rail”: po odpaleniu rakiety | Utwór występuje także w ścieżce dźwiękowej z Half-Life 2, pod nazwą Tau-9 |
16, 22 | 15 | 14 | Nuclear Mission Jam | Half-Life16.mp3
|
2:00 |
|
|
19, 32, 39 | 16 | 15 | Scared Confusion Short | Suspense02.mp3
|
0:16 |
|
Utwór także występuje w ścieżce dźwiękowej z Half-Life 2 |
20 | 22 | 21 | Military Precision | Half-Life11.mp3
|
1:21 | „Residue Processing”: w trakcie obserwacji ochroniarza zabijającego headcraby, który wkrótce potem ginie przez Barnacle'a | Utwór zawiera sampel nagrania „Midnight Watch” dołączonego do albumu In The Shadows GMP Music[2] |
21, 27 | 27 | 26 | Dark Piano Short | Suspense05.mp3
|
0:17 |
|
|
24 | 11 | 10 | Valve Theme (long version) | Half-Life13.mp3
|
1:23 | „Surface Tension”: podczas fragmentu na górskim klifie |
|
26 | 20 | 19 | Electric Guitar Ambiance | Half-Life05.mp3
|
1:25 | „Surface Tension”: w obszarze z minami laserowymi i snajperem HECU | W Half-Life 2 utwór nazwany jest Escape Array |
30 | 18 | 17 | Hard Technology Rock | Half-Life08.mp3
|
1:40 | „"Forget About Freeman!"”: w trakcie walki Alien Gruntów z oddziałami HECU w Sektorze F | Utwór zawiera sampel nagrania „Beat 27” dołączonego do albumu sampli Methods of Mayhem: Industrial Toolkit Sony[2] |
33 | 19 | 18 | Steam in the Pipes | Prospero02.mp3
|
1:56 | „Lambda Core”: przy otwarciu portalu do Xen | W Half-Life 2 i Half-Life 2: Episode One utwór nazywa się Negative Pressure |
34, 37 | 26 | 25 | Threatening Short | Prospero05.mp3
|
0:37 |
|
W Half-Life 2 występuje pod nazwą Xen Relay |
35 | 21 | 20 | Dimensionless Deepness | Prospero04.mp3
|
1:25 | „Xen”: podczas aktywacji teleportu prowadzącego do legowiska Gonarcha | W Half-Life 2 występuje pod nazwą Dirac Shore |
36 | 23 | 22 | Jungle Drums | Half-Life06.mp3
|
1:50 | „Gonarch's Lair”: na początku rozdziału, przy spotkaniu Gonarcha | |
38 | 24 | 23 | Traveling Through Limbo | Prospero03.mp3
|
1:17 | „Nihilanth”: w trakcie walki z Nihilanthem |
|
40 | 25 | 24 | Credits / Closing Theme | Half-Life17.mp3
|
1:39 | podczas napisów końcowych |
|
Ciekawostki
- W odcinku Woodland Critter Christmas, ósmego sezonu serialu „South Park”, w momencie, w którym Święty Mikołaj zaczyna strzelać do zwierząt (ok. 17 min odcinka) słychać początek utworu Adrenaline Horror[4]
- Fragment utworu Military Precision został użyty w czołówce machinimy Freeman's Mind[5]
- W serialu animowanym „Bliźniaki Cramp” pojawia się czasami utwór „Dark Piano Short”.
- W grze MediEvil podczas walki z końcowym bossem pojawia się utwór, który zawiera początek z Adrenaline Horror[6]
Przypisy
- ↑ Half-Life Soundtrack w serwisie Steam. Steam [dostęp 2019-07-10].
- ↑ 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Velvetic: Samples Used in the Half-Life Soundtrack Part II. YouTube, 2016-12-09 [dostęp 2019-07-13].
- ↑ 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 Velvetic: Samples Used in the Half-Life Soundtrack. YouTube, 2016-12-06 [dostęp 2019-07-13].
- ↑ Woodland Critter Christmas. SouthParkStudios [dostęp 2010-09-02].
- ↑ Freeman's Mind - Episode 1. YouTube [dostęp 2010-09-02].
- ↑ SorcererZarok: Medievil Soundtrack 19 - Zarok (Final Battle). YouTube, 2009-11-10 [dostęp 2011-02-13].
Media