Portal 2
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(→Rozgrywka: poprawka) |
(Usunięto jedną linię ponieważ usunięto to z gry) |
||
Linia 40: | Linia 40: | ||
*Aerial Faith Plates - platformy, które wyrzucają w powietrze każdy przedmiot/osobę, która się na nich znajdzie. | *Aerial Faith Plates - platformy, które wyrzucają w powietrze każdy przedmiot/osobę, która się na nich znajdzie. | ||
*Excursion Funnel - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji. | *Excursion Funnel - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji. | ||
− | |||
*Repulsion Gel - żel, który można rozprowadzić po wybranej powierzchni. Osoba poruszająca się po nim nabiera ogromnych prędkości. | *Repulsion Gel - żel, który można rozprowadzić po wybranej powierzchni. Osoba poruszająca się po nim nabiera ogromnych prędkości. | ||
*Propulsion Gel - inny typ żelu, który ma właściwości odbijania przedmiotów. | *Propulsion Gel - inny typ żelu, który ma właściwości odbijania przedmiotów. |
Wersja z 21:06, 21 maj 2011
Portal 2 | |
Producent | Valve Software |
Wydawca | Valve Software |
Dystrybucja | Electronic Arts, Steam |
Data wydania | 20 kwietnia 2011 |
Nośniki | DVD, Steam |
Gatunek | First Person Perspective, logiczna |
Tryb gry | Singleplayer, multiplayer (co-op) |
Platforma | Microsoft Windows, Mac, PlayStation 3, Xbox 360 |
Silnik | Source |
Kontrolery | klawiatura i mysz, joystick, gamepad |
Scenarzysta | Marc Laidlaw, Chet Faliszek, Erik Wolpaw |
Kompozytor | Kelly Bailey, Jonathan Coulton |
Gra po grze | |
Poprz. gra | Portal |
Portal was a test bed. Portal 2 is a game.
(Portal był poletkiem doświadczalnym. Portal 2 jest grą.)
Portal 2 - to sequel logiczno-zręcznościowej gry Portal z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na 19 kwietnia 2011 roku. Gra ma zawierać 2 tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza i tryb kooperacji dla dwóch graczy, również między platformami PC, Mac i Playstation 3. Oba mają przedstawiać inną historię.
Spis treści |
Fabuła
Tryb dla jednego gracza
Akcja trybu single-player będzie toczyła się po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie laboratorium Aperture, jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry pozostanie Chell, która z jeszcze niewiadomych przyczyn zostaje wybudzona z długoletniej hibernacji (która nastąpiła zaraz po wydarzeniach z pierwszej części gry). Po przebudzeniu spotyka Wheatley'a - samodzielny rdzeń, podobny do tych będących częścią GLaDOS. Ponieważ sam może poruszać się tylko po zamontowanych szynach, wykorzystuje niepowtarzalną okazję jaką jest Chell i uwalnia się z prowadnic. Od tej pory Chell jest jego środkiem transportu.
Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą kontynuowały eksperymenty z technologią portali, zapoczątkowane przy ich pierwszym spotkaniu. Jednocześnie Chell będzie miała większą swobodę poruszania się i często będzie opuszczać komory testowe na rzecz zaplecza kompleksu.
Tryb co-op
Na temat tła fabularnego tego trybu na razie nic nie wiadomo. Pewne jest tylko, że głównymi bohaterami będą dwa humanoidalne roboty, Atlas i P-body, które będą wykonywać kolejne zadania wyznaczone przez GLaDOS.
Rozgrywka
Gra oprócz dobrze znanych z części pierwszej portali, zaprezentuje zupełnie nowe mechanizmy rozgrywki, takie jak (dotychczas ujawnione):
- Thermal Discouragement Beam - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia.
- Aerial Faith Plates - platformy, które wyrzucają w powietrze każdy przedmiot/osobę, która się na nich znajdzie.
- Excursion Funnel - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji.
- Repulsion Gel - żel, który można rozprowadzić po wybranej powierzchni. Osoba poruszająca się po nim nabiera ogromnych prędkości.
- Propulsion Gel - inny typ żelu, który ma właściwości odbijania przedmiotów.
- Żel Konwertujący - zamienia powierzchnie, na których nie można tworzyć portali, na białe które umożliwiają stawianie portali.
W Portal 2 zostaną także wprowadzone wizualne tagi, dzięki którym gracze będą mogli porozumiewać się ze sobą bez słów.
Roboty będą również posiadały zestaw drwin (podobnie jak postacie w Team Fortress 2), które w zależności od zaangażowania drugiego gracza będą różnie wykonywane (np, tradycyjne "przybicie piątki").
Portal ARG
Osobny artykuł: Portal ARG
Przed oficjalną zapowiedzią Portal 2, Valve zaserwowało fanom tzw. ARG (Alternate reality game). Rozpoczęła się ona od aktualizacji do gry Portal, w której dodano nowe pliki dźwiękowe z zakodowanym przekazem. Kolejne odkrywane fakty odsłaniały nowe informacje prowadząc ostatecznie do ujawnienia prac nad drugą częścią gry.
Linki
| |||||
Inne gry |
Counter-Strike · Counter-Strike: Condition Zero · Condition Zero Deleted Scenes · Counter-Strike: Source · Counter-Strike: Global Offensive |
||||
Inne produkty |
Steam · The Orange Box · Portal 2 - The Final Hours · Source Filmmaker · Source SDK |
||||
Silniki |
|||||
Demonstracje |
Get Your Free TVs! · Source Particle Benchmark · Half-Life 2: Lost Coast · |
||||
Anulowane |
Prospero · Half-Life 2 Beta · Episode Three · Return to Ravenholm |
||||
Powiązane |
Codename: Gordon · Portal ARG · PotatoFoolsDay ARG · Team Fortress Arcade |
||||
Usługi |