Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(→Ciekawostki) |
m (skórki, skórki, żadne 'skiny') |
||
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>cs</ikony> | <ikony>cs</ikony> | ||
− | {{ | + | {{Broń CS |
|grafika=G3sg1.png | |grafika=G3sg1.png | ||
|altname=<p></p> | |altname=<p></p> | ||
− | * | + | * D3/AU-1 |
− | + | ||
− | + | ||
|cena=$5000 | |cena=$5000 | ||
|kraj=Niemcy | |kraj=Niemcy | ||
Linia 27: | Linia 25: | ||
{{Cytat|Kosztowny G3SG1 znacznie spowalnia posiadacza, ale nadrabia to szybkostrzelnością znacznie wyższą od tej w innych karabinach snajperskich.|Opis z ekwipunku}} | {{Cytat|Kosztowny G3SG1 znacznie spowalnia posiadacza, ale nadrabia to szybkostrzelnością znacznie wyższą od tej w innych karabinach snajperskich.|Opis z ekwipunku}} | ||
− | ''' | + | '''G3SG1''', znany wcześniej jako '''D3/AU-1''' - niemiecki samopowtarzalny karabin występujący we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]]. |
==Ogólnie== | ==Ogólnie== | ||
− | + | G3SG1 jest potężnym półautomatycznym karabinem snajperskim udostępnionym wyłącznie [[Terroryści|terrorystom]]. Razem z [[SG 550]] i jego następcą [[SCAR-20]], jest znana jako jedna z najpotężniejszych i niezbalansowanych broni w grze mimo ich wad. Z tego powodu G3SG1 jest na wielu serwerach zablokowany, co czyni go bezużytecznym. W turniejowych rozgrywkach gracze często wybierają [[AWP]] zamiast wspomniane samopowtarzalne karabiny, gdyż ma większą moc obalającą, lepszą celność i jest po prostu tańsze. | |
==Właściwości== | ==Właściwości== | ||
Linia 69: | Linia 67: | ||
</table> | </table> | ||
− | + | G3SG1 jest ciężką bronią. Gdy się ją nosi, prędkość gracza jest równa 210 jedn./sek. (domyślna prędkość wynosi 250 jedn./sek.), co oznacza, że jesteśmy bardzo spowalniani (w CS:GO prędkość jest równa 215 jedn./sek., więc gracz porusza się minimalnie szybciej). G3SG1 jest jedną z wielu broni, które mogą strzelać pod wodą. | |
==Zalety i wady== | ==Zalety i wady== | ||
− | {{ | + | {{Zalety i wady |
|zalety=* Bardzo wysokie obrażenia | |zalety=* Bardzo wysokie obrażenia | ||
* Ponadprzeciętna dokładność przy strzale z biodra | * Ponadprzeciętna dokładność przy strzale z biodra | ||
Linia 98: | Linia 96: | ||
* Podczas przybliżenia nie strzelaj jak z broni automatycznej (chyba że walczysz z grupą przeciwników). Jest to najczęściej popełniany błąd podczas korzystania z tej broni. Zamiast tego próbuj robić półsekundowe przerwy pomiędzy strzałami. | * Podczas przybliżenia nie strzelaj jak z broni automatycznej (chyba że walczysz z grupą przeciwników). Jest to najczęściej popełniany błąd podczas korzystania z tej broni. Zamiast tego próbuj robić półsekundowe przerwy pomiędzy strzałami. | ||
* Pociski przebijają się przez cienkie pudła i ściany. | * Pociski przebijają się przez cienkie pudła i ściany. | ||
− | * Możesz też przybliżyć widok i zaznaczyć punkt (1.6 i [[Counter-Strike: Condition Zero|Condition Zero]])/środek ([[Counter-Strike: Source|Source]]) celownika czymś ścieralnym lub markerem. Dzięki temu | + | * Możesz też przybliżyć widok i zaznaczyć punkt (1.6 i [[Counter-Strike: Condition Zero|Condition Zero]])/środek ([[Counter-Strike: Source|Source]]) celownika czymś ścieralnym lub markerem. Dzięki temu G3SG1 może być używane bez przybliżenia jak zwykły karabin. Działa to też z SG 550 i Scout'em. |
− | * Bądź wyposażony w [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle'a]]. Używaj | + | * Bądź wyposażony w [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle'a]]. Używaj G3SG1 na długich dystansach i przełączaj na Deserta, gdy przeciwnik podejdzie zbyt blisko. |
− | * Jeśli nosisz [[SG 550]] i napotkasz się na | + | * Jeśli nosisz [[SG 550]] i napotkasz się na G3SG1 to podnieś tego ostatniego. Jest niepodważalnie lepszą bronią od SG 550, a nawet od standardowej snajperki dzięki półautomatycznemu trybowi ognia. |
− | * Gracze z wyższym pingiem preferują SG 550, gdyż | + | * Gracze z wyższym pingiem preferują SG 550, gdyż G3SG1 posiada mniejszy magazynek i większy odrzut. Celność pierwszego strzału jest jednak wyższa w przypadku tego ostatniego. |
− | * | + | * G3SG1 i jego konkurent są najlepszymi brońmi na tzw. "rusherów", czyli graczy pędzących np. na respawn drużyny przeciwnej. Bronie te spełniają swoją rolę szczególnie na zamkniętym obszarze. |
==Antytaktyka== | ==Antytaktyka== | ||
Linia 109: | Linia 107: | ||
* Używaj silnych broni, takich jak AK-47, aby strzelić mu w głowę zanim zacznie strzelać. | * Używaj silnych broni, takich jak AK-47, aby strzelić mu w głowę zanim zacznie strzelać. | ||
* Atakuj od tył używając pistoletów maszynowych lub strzelb. | * Atakuj od tył używając pistoletów maszynowych lub strzelb. | ||
− | * Użytkownicy | + | * Użytkownicy G3SG1 mogą nie wiedzieć co się dzieje za nimi, gdy używają przybliżenia, gdyż są bardziej skoncentrowani na tym co obserwują. Z powodu małej widoczności w czasie przybliżenia, zadźgaj ich lub zabij ich strzelbą. |
* Rzuć do niego [[Granat odłamkowy (Counter-Strike)|granat odłamkowy]], a potem rzuć się na niego. | * Rzuć do niego [[Granat odłamkowy (Counter-Strike)|granat odłamkowy]], a potem rzuć się na niego. | ||
− | * Używaj [[Arctic Warfare Super Magnum|AWSM]] przeciwko użytkownikom | + | * Używaj [[Arctic Warfare Super Magnum|AWSM]] przeciwko użytkownikom G3SG1, ale nadal musisz uważać na ich strzały. |
==Osiągnięcia== | ==Osiągnięcia== | ||
Linia 123: | Linia 121: | ||
|- | |- | ||
| style="text-align:center"|[[Plik:D3au1expert.jpg]] | | style="text-align:center"|[[Plik:D3au1expert.jpg]] | ||
− | | style="text-align:center"|'''''D3/AU-1 | + | | style="text-align:center"|'''''D3/AU-1 Expert''''' |
− | | style="text-align:center"|Zabij 500 przeciwników używając D3/AU-1 | + | | style="text-align:center"|Zabij 500 przeciwników używając '''D3/AU-1''' |
|} | |} | ||
− | ====Dot. | + | ====Dot. zabójstw==== |
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|- | |- | ||
Linia 152: | Linia 150: | ||
|- | |- | ||
| style="text-align:center"|[[Plik:G3SG1 Expert csgo.png]] | | style="text-align:center"|[[Plik:G3SG1 Expert csgo.png]] | ||
− | | style="text-align:center"|''''' | + | | style="text-align:center"|'''''Ekspert G3SG1''''' |
− | | style="text-align:center"|Zabij | + | | style="text-align:center"|Zabij 100 przeciwników przy użyciu '''G3SG1''' |
|} | |} | ||
− | ====Dot. | + | ====Dot. zabójstw==== |
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|- | |- | ||
Linia 177: | Linia 175: | ||
==Ciekawostki== | ==Ciekawostki== | ||
− | * | + | * G3SG1 pojawił się w pierwszej becie Counter-Strike'a i był samopowtarzalnym karabinem snajperskim udostępnionym dwóm drużynom. Od czasów dodania SG 550 do CS 1.0, G3SG1 stał się ekskluzywnym karabinem Terrorystów. W CS 1.6 boty w drużynie Antyterrorystów mają tendencję do podnoszenia upuszczonych G3SG1. |
* We wcześniejszych wersjach Counter-Strike'a, ta broń była stosunkowo nieskuteczna ze względu na niewygodny problem, w którym odrzut był nieodpowiednio zwiększany przez grę, gdy gracz miał ping większy niż 0. Problem polegał na tym, że odrzut pierwszych paru wystrzałów był szalenie wysoki i niezgodny, i często broń musiała być "rozgrzewana" poprzez wystrzelenie kilku pierwszych pocisków zanim precyzja mogła zostać utrzymana na największej szybkostrzelności. W późniejszych wersjach odrzut naprawiony i zredukowany, co sprawiło, że broń stała się bardzo precyzyjna podczas pełnej szybkostrzelności podczas przybliżenia. | * We wcześniejszych wersjach Counter-Strike'a, ta broń była stosunkowo nieskuteczna ze względu na niewygodny problem, w którym odrzut był nieodpowiednio zwiększany przez grę, gdy gracz miał ping większy niż 0. Problem polegał na tym, że odrzut pierwszych paru wystrzałów był szalenie wysoki i niezgodny, i często broń musiała być "rozgrzewana" poprzez wystrzelenie kilku pierwszych pocisków zanim precyzja mogła zostać utrzymana na największej szybkostrzelności. W późniejszych wersjach odrzut naprawiony i zredukowany, co sprawiło, że broń stała się bardzo precyzyjna podczas pełnej szybkostrzelności podczas przybliżenia. | ||
* Pliki gry określają tą broń jako ''g3sg1''. | * Pliki gry określają tą broń jako ''g3sg1''. | ||
* Wiele serwerów blokuje tą broń za bycie zbyt potężną (potrafi zabić gracza dwoma strzałami lub nawet jednym). Broń nie jest dostępna w scenariuszu [[Zabójstwo]]. | * Wiele serwerów blokuje tą broń za bycie zbyt potężną (potrafi zabić gracza dwoma strzałami lub nawet jednym). Broń nie jest dostępna w scenariuszu [[Zabójstwo]]. | ||
* W starszych grach podczas animacji przeładowania, postać wyciąga magazynek i ten sam magazynek wkłada z powrotem. | * W starszych grach podczas animacji przeładowania, postać wyciąga magazynek i ten sam magazynek wkłada z powrotem. | ||
− | * | + | * G3SG1 w ''Deleted Scenes'' i ''Global Offensive'' posiadają kolbę i łoże w kolorze oliwkowym, a w reszcie gier są one koloru czarnego. |
− | * Tak jak SG 550, | + | * Tak jak SG 550, G3SG1 jest bardziej zabójczy w ''Counter-Strike: Source'' z powodu zwiększenia celności i zmiejszenia rozrzutu. Obrażenia pozostały niezmienione. |
* W ''Counter-Strike: Source'' przełącznik rodzaju ognia jest ustawiony na pozycji "Safe". Oznacza to że broń jest zabezpieczona i niezdolna do strzelania. | * W ''Counter-Strike: Source'' przełącznik rodzaju ognia jest ustawiony na pozycji "Safe". Oznacza to że broń jest zabezpieczona i niezdolna do strzelania. | ||
− | * W ''Counter-Strike: Global Offensive'' | + | * W ''Counter-Strike: Global Offensive'' G3SG1 miał krótszą rączkę napinania zamka, którą później w wersji detalicznej zmieniono w aktualizacji na dłuższą. |
− | * W prawdziwym świecie, | + | * W prawdziwym świecie, G3SG1 jest sensowniejszym wyborem niż AWSM biorąc pod uwagę ogólny dystans podczas strzelaniny, choć snajperzy rzadko używają G3SG1 na dużym dystansie. |
− | * To dość dziwne, że | + | * To dość dziwne, że G3SG1 jest bronią dostępną dla Terrorystów. Co prawda kilka organizacji terrorystycznych używało tego karabinu, ale z drugiej strony G3SG1 od wielu lat używa wiele wojskowych organizacji i służb porządkowych. |
− | ** Co ciekawe, boty w drużynie Antyterrorystów mogą podnieść | + | ** Co ciekawe, boty w drużynie Antyterrorystów mogą podnieść G3SG1 jeśli niosą [[Scout (Counter-Strike)|Scout]]a, podobnie jak boty Terroryści podnoszący SG 550, gdy ich bronią jest Scout i G3/SG1. |
− | *** Dla większego balansu, boty w Tour the Duty na wysokich poziomach trudności praktycznie nie kupują | + | *** Dla większego balansu, boty w Tour the Duty na wysokich poziomach trudności praktycznie nie kupują G3SG1. Zamiast niego kupują [[AWSM|AWP]]. Jednak boty nie posiadające preferowanej broni (zazwyczaj te na niskim poziomie trudności) lub snajperzy z MP5 lub Scout mogą kupić lub podnieść tą broń. |
*** Do roli samopowtarzalnego karabinu snajperskiego dla Terrorystów bardziej trafnym wyborem byłby [http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_SWD radziecki karabin wyborowy Dragunowa] - SWD, jego pochodne lub precyzyjny wariant karabinka AK, które były używane przez irackich powstańców. | *** Do roli samopowtarzalnego karabinu snajperskiego dla Terrorystów bardziej trafnym wyborem byłby [http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_SWD radziecki karabin wyborowy Dragunowa] - SWD, jego pochodne lub precyzyjny wariant karabinka AK, które były używane przez irackich powstańców. | ||
− | * | + | * G3SG1 w ''Global Offensive'' wygląda podobnie do [[Karabin snajperski (L4D)|karabinu snajperskiego]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Animacje są podobne (choć ta z G3SG1 jest dłuższa), ale karabin w ''Counter-Strike'' nie posiada latarki, ma mniejszy magazynek (dwudziestonabojowy zamiast trzydziestu) i posiada inne tekstury. |
* W ''Counter-Strike'' i ''Condition Zero'' przy wyborze broni z ekwipunku po najechaniu na pierwszy slot brakuje w ikonce HUD wyrazu ''PRIMARY'' (ang. ''PODSTAWOWY''). Jednak podnosząc broń wyświetla się ikonka HUD razem z tym napisem. Można to zobaczyć w galerii poniżej. | * W ''Counter-Strike'' i ''Condition Zero'' przy wyborze broni z ekwipunku po najechaniu na pierwszy slot brakuje w ikonce HUD wyrazu ''PRIMARY'' (ang. ''PODSTAWOWY''). Jednak podnosząc broń wyświetla się ikonka HUD razem z tym napisem. Można to zobaczyć w galerii poniżej. | ||
Linia 197: | Linia 195: | ||
[[Plik:Sg550hud.png|right|250px|link=SG 550]] | [[Plik:Sg550hud.png|right|250px|link=SG 550]] | ||
[[Plik:Sg550hud cz.png|right|250px|link=SG 550]] | [[Plik:Sg550hud cz.png|right|250px|link=SG 550]] | ||
− | ===Na korzyść=== | + | |
− | *Większe obrażenia | + | === Na korzyść === |
− | * | + | * Większe obrażenia; |
− | * | + | * lepsza celność (także przy strzelaniu z biodra); |
+ | * krótszy czas przeładowania w ''Condition-Zero''. | ||
===Neutralne=== | ===Neutralne=== | ||
− | *Obie bronie wyposażone są w celowniki | + | * Obie bronie wyposażone są w celowniki; |
− | * | + | * taka sama waga; |
− | * | + | * taka sama maksymalna ilość amunicji w zapasie (90 naboi); |
===Na niekorzyść=== | ===Na niekorzyść=== | ||
− | *Droższy (5000$ vs 4200$) | + | * Droższy (5000$ vs 4200$); |
− | * | + | * mniejszy magazynek (20 naboi vs 30 naboi); |
− | * | + | * wyższa cena amunicji (o 20$); |
− | * | + | * większy odrzut; |
− | * | + | * dłuższy czas przeładowania w ''1.6'' i ''Source'' (4,7 sekundy vs 4 sekundy); |
==Galeria== | ==Galeria== | ||
Linia 219: | Linia 218: | ||
Grafika:G3sg1_hud_primary_lack.png|Podświetlona ikonka HUD, brak napisu ''PRIMARY'' | Grafika:G3sg1_hud_primary_lack.png|Podświetlona ikonka HUD, brak napisu ''PRIMARY'' | ||
Grafika:Buyicon g3sg1 cs1.0.png|Ikonka z menu kupowania broni | Grafika:Buyicon g3sg1 cs1.0.png|Ikonka z menu kupowania broni | ||
− | Grafika:W g3sg1 cs1.0.png|Model | + | Grafika:W g3sg1 cs1.0.png|Model G3SG1 |
− | Grafika:V g3sg1 cs1.0.png| | + | Grafika:V g3sg1 cs1.0.png|G3SG1 trzymany przez gracza |
Grafika:V_awp_scoped_cs1.0.png|Celownik | Grafika:V_awp_scoped_cs1.0.png|Celownik | ||
</gallery> | </gallery> | ||
Linia 227: | Linia 226: | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:G3sg1hud.png|Ikonka z menu kupowania broni | Grafika:G3sg1hud.png|Ikonka z menu kupowania broni | ||
− | Grafika:W g3sg1.png|Model | + | Grafika:W g3sg1.png|Model G3SG1 |
− | Grafika:G3 16.png| | + | Grafika:G3 16.png|G3SG1 trzymany przez gracza |
Grafika:V sniper scoped cz.png|Celownik | Grafika:V sniper scoped cz.png|Celownik | ||
</gallery> | </gallery> | ||
Linia 235: | Linia 234: | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:G3sg1hud cz (1).png|Ikonka z menu kupowania broni | Grafika:G3sg1hud cz (1).png|Ikonka z menu kupowania broni | ||
− | Grafika:W g3sg1 cz.png|Model | + | Grafika:W g3sg1 cz.png|Model G3SG1 |
− | Grafika:G3 cz.png| | + | Grafika:G3 cz.png|G3SG1 trzymany przez gracza |
</gallery> | </gallery> | ||
Linia 242: | Linia 241: | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:G3sg1 ds hud off.png|Ikonka HUD | Grafika:G3sg1 ds hud off.png|Ikonka HUD | ||
− | Grafika:W g3sg1 ds.png|Model | + | Grafika:W g3sg1 ds.png|Model G3SG1 |
− | Grafika:V g3sg1 ds.png| | + | Grafika:V g3sg1 ds.png|G3SG1 trzymany przez gracza |
Grafika:V sniper scoped ds.png|Celownik | Grafika:V sniper scoped ds.png|Celownik | ||
Grafika:W762ammoboxsmall.png|Małe pudełko z amunicją | Grafika:W762ammoboxsmall.png|Małe pudełko z amunicją | ||
Linia 253: | Linia 252: | ||
Grafika:G3sg1_killicon_source.png|Ikonka zabójstwa | Grafika:G3sg1_killicon_source.png|Ikonka zabójstwa | ||
Grafika:G3sg1 hud source.png|Ikonka HUD | Grafika:G3sg1 hud source.png|Ikonka HUD | ||
− | Grafika:W g3sg1 source.png|Model | + | Grafika:W g3sg1 source.png|Model G3SG1 |
− | Grafika:G3 s.png| | + | Grafika:G3 s.png|G3SG1 trzymany przez gracza |
Grafika:V sniper scoped css.png|Celownik | Grafika:V sniper scoped css.png|Celownik | ||
</gallery> | </gallery> | ||
Linia 262: | Linia 261: | ||
Grafika:g3sg1goiconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni | Grafika:g3sg1goiconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni | ||
Grafika:G3sg1_killicon_source.png|Ikonka HUD | Grafika:G3sg1_killicon_source.png|Ikonka HUD | ||
− | Grafika:G3SG1 (PRE-ALPHA).PNG| | + | Grafika:G3SG1 (PRE-ALPHA).PNG|G3SG1 (wczesna wersja alfa) |
− | Grafika:G3 cs go.png|Bałkan trzymający | + | Grafika:G3 cs go.png|Bałkan trzymający G3SG1 |
− | Grafika:g3sg1wrekachbalkanav2.png|Bałkan trzymający | + | Grafika:g3sg1wrekachbalkanav2.png|Bałkan trzymający G3SG1 (wersja obecna) |
− | Grafika:2014-08-03_00002. | + | Grafika:2014-08-03_00002.png|Terrorysta z G3SG1 (widok trzecioosobowy) |
− | Grafika:G3sg1_worldmodel.png|Worldmodel | + | Grafika:G3sg1_worldmodel.png|Worldmodel G3SG1 |
</gallery> | </gallery> | ||
− | ==== | + | ====Skórki==== |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:G3sg1.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=G3SG1 Skórka domyślna] | Grafika:G3sg1.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=G3SG1 Skórka domyślna] | ||
Linia 284: | Linia 283: | ||
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].'' | ''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].'' | ||
− | {{CS}} | + | {{CS bronie}} |
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] | [[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] |
Aktualna wersja na dzień 09:00, 6 lip 2015
G3SG1 | |
![]() | |
Inna nazwa |
|
Cena | $5000 |
Pochodzenie | Niemcy |
Używane przez | Terroryści |
Właściwości | |
Odrzut | mały |
Obrażenia | duże |
Magazynek | 20 |
Tryby ognia | samopowtarzalny |
Amunicja | ![]() |
Szybko- strzelność |
ok. 240 strz./min. |
Masa broni załadowanej |
4.41 kg |
Masa pocisku | 8 gramów |
Prędkość wylotowa | 2800 stóp/sek. |
Energia | 2200 dżuli |
Czas przeładowania |
|
Kosztowny G3SG1 znacznie spowalnia posiadacza, ale nadrabia to szybkostrzelnością znacznie wyższą od tej w innych karabinach snajperskich.
Opis z ekwipunku
G3SG1, znany wcześniej jako D3/AU-1 - niemiecki samopowtarzalny karabin występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike.
Spis treści[ukryj] |
[edytuj] Ogólnie
G3SG1 jest potężnym półautomatycznym karabinem snajperskim udostępnionym wyłącznie terrorystom. Razem z SG 550 i jego następcą SCAR-20, jest znana jako jedna z najpotężniejszych i niezbalansowanych broni w grze mimo ich wad. Z tego powodu G3SG1 jest na wielu serwerach zablokowany, co czyni go bezużytecznym. W turniejowych rozgrywkach gracze często wybierają AWP zamiast wspomniane samopowtarzalne karabiny, gdyż ma większą moc obalającą, lepszą celność i jest po prostu tańsze.
[edytuj] Właściwości
Część ciała | Podst. tryb ognia | |
---|---|---|
Bez pancerza | Z pancerzem | |
Głowa | 319 | 263 |
Klatka pier., ramię | 79 | 65 |
Brzuch | 99 | 82 |
Noga | 59 | 59 |
|
G3SG1 jest ciężką bronią. Gdy się ją nosi, prędkość gracza jest równa 210 jedn./sek. (domyślna prędkość wynosi 250 jedn./sek.), co oznacza, że jesteśmy bardzo spowalniani (w CS:GO prędkość jest równa 215 jedn./sek., więc gracz porusza się minimalnie szybciej). G3SG1 jest jedną z wielu broni, które mogą strzelać pod wodą.
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Taktyka
- Ukucnij i nie ruszaj się dla lepszej celności.
- Nie próbuj strzelać w głowę, trafienia w klatkę piersiową są wystarczająco silne.
- Jeśli wróg stoi w miejscu i nie widzi cię, strzelaj w głowę.
- Używaj osłony, gdy używasz tej broni.
- Podczas przybliżenia nie strzelaj jak z broni automatycznej (chyba że walczysz z grupą przeciwników). Jest to najczęściej popełniany błąd podczas korzystania z tej broni. Zamiast tego próbuj robić półsekundowe przerwy pomiędzy strzałami.
- Pociski przebijają się przez cienkie pudła i ściany.
- Możesz też przybliżyć widok i zaznaczyć punkt (1.6 i Condition Zero)/środek (Source) celownika czymś ścieralnym lub markerem. Dzięki temu G3SG1 może być używane bez przybliżenia jak zwykły karabin. Działa to też z SG 550 i Scout'em.
- Bądź wyposażony w Desert Eagle'a. Używaj G3SG1 na długich dystansach i przełączaj na Deserta, gdy przeciwnik podejdzie zbyt blisko.
- Jeśli nosisz SG 550 i napotkasz się na G3SG1 to podnieś tego ostatniego. Jest niepodważalnie lepszą bronią od SG 550, a nawet od standardowej snajperki dzięki półautomatycznemu trybowi ognia.
- Gracze z wyższym pingiem preferują SG 550, gdyż G3SG1 posiada mniejszy magazynek i większy odrzut. Celność pierwszego strzału jest jednak wyższa w przypadku tego ostatniego.
- G3SG1 i jego konkurent są najlepszymi brońmi na tzw. "rusherów", czyli graczy pędzących np. na respawn drużyny przeciwnej. Bronie te spełniają swoją rolę szczególnie na zamkniętym obszarze.
[edytuj] Antytaktyka
- Rzuć się na wroga, gdy przeładowuje, ale uważaj na osłaniających go kolegów.
- Używaj Granatów błyskowych lub granatów dymnych aby rozproszyć ich uwagę.
- Używaj silnych broni, takich jak AK-47, aby strzelić mu w głowę zanim zacznie strzelać.
- Atakuj od tył używając pistoletów maszynowych lub strzelb.
- Użytkownicy G3SG1 mogą nie wiedzieć co się dzieje za nimi, gdy używają przybliżenia, gdyż są bardziej skoncentrowani na tym co obserwują. Z powodu małej widoczności w czasie przybliżenia, zadźgaj ich lub zabij ich strzelbą.
- Rzuć do niego granat odłamkowy, a potem rzuć się na niego.
- Używaj AWSM przeciwko użytkownikom G3SG1, ale nadal musisz uważać na ich strzały.
[edytuj] Osiągnięcia
[edytuj] Counter-Strike: Source
[edytuj] Broń
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
![]() |
D3/AU-1 Expert | Zabij 500 przeciwników używając D3/AU-1 |
[edytuj] Dot. zabójstw
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
![]() |
Snipe Hunter | Zabij 100 snajperów patrzących przez lunetę. |
![]() |
Eye to Eye | Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim. |
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
[edytuj] Bronie
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
![]() |
Ekspert G3SG1 | Zabij 100 przeciwników przy użyciu G3SG1 |
[edytuj] Dot. zabójstw
[edytuj] Ciekawostki
- G3SG1 pojawił się w pierwszej becie Counter-Strike'a i był samopowtarzalnym karabinem snajperskim udostępnionym dwóm drużynom. Od czasów dodania SG 550 do CS 1.0, G3SG1 stał się ekskluzywnym karabinem Terrorystów. W CS 1.6 boty w drużynie Antyterrorystów mają tendencję do podnoszenia upuszczonych G3SG1.
- We wcześniejszych wersjach Counter-Strike'a, ta broń była stosunkowo nieskuteczna ze względu na niewygodny problem, w którym odrzut był nieodpowiednio zwiększany przez grę, gdy gracz miał ping większy niż 0. Problem polegał na tym, że odrzut pierwszych paru wystrzałów był szalenie wysoki i niezgodny, i często broń musiała być "rozgrzewana" poprzez wystrzelenie kilku pierwszych pocisków zanim precyzja mogła zostać utrzymana na największej szybkostrzelności. W późniejszych wersjach odrzut naprawiony i zredukowany, co sprawiło, że broń stała się bardzo precyzyjna podczas pełnej szybkostrzelności podczas przybliżenia.
- Pliki gry określają tą broń jako g3sg1.
- Wiele serwerów blokuje tą broń za bycie zbyt potężną (potrafi zabić gracza dwoma strzałami lub nawet jednym). Broń nie jest dostępna w scenariuszu Zabójstwo.
- W starszych grach podczas animacji przeładowania, postać wyciąga magazynek i ten sam magazynek wkłada z powrotem.
- G3SG1 w Deleted Scenes i Global Offensive posiadają kolbę i łoże w kolorze oliwkowym, a w reszcie gier są one koloru czarnego.
- Tak jak SG 550, G3SG1 jest bardziej zabójczy w Counter-Strike: Source z powodu zwiększenia celności i zmiejszenia rozrzutu. Obrażenia pozostały niezmienione.
- W Counter-Strike: Source przełącznik rodzaju ognia jest ustawiony na pozycji "Safe". Oznacza to że broń jest zabezpieczona i niezdolna do strzelania.
- W Counter-Strike: Global Offensive G3SG1 miał krótszą rączkę napinania zamka, którą później w wersji detalicznej zmieniono w aktualizacji na dłuższą.
- W prawdziwym świecie, G3SG1 jest sensowniejszym wyborem niż AWSM biorąc pod uwagę ogólny dystans podczas strzelaniny, choć snajperzy rzadko używają G3SG1 na dużym dystansie.
- To dość dziwne, że G3SG1 jest bronią dostępną dla Terrorystów. Co prawda kilka organizacji terrorystycznych używało tego karabinu, ale z drugiej strony G3SG1 od wielu lat używa wiele wojskowych organizacji i służb porządkowych.
- Co ciekawe, boty w drużynie Antyterrorystów mogą podnieść G3SG1 jeśli niosą Scouta, podobnie jak boty Terroryści podnoszący SG 550, gdy ich bronią jest Scout i G3/SG1.
- Dla większego balansu, boty w Tour the Duty na wysokich poziomach trudności praktycznie nie kupują G3SG1. Zamiast niego kupują AWP. Jednak boty nie posiadające preferowanej broni (zazwyczaj te na niskim poziomie trudności) lub snajperzy z MP5 lub Scout mogą kupić lub podnieść tą broń.
- Do roli samopowtarzalnego karabinu snajperskiego dla Terrorystów bardziej trafnym wyborem byłby radziecki karabin wyborowy Dragunowa - SWD, jego pochodne lub precyzyjny wariant karabinka AK, które były używane przez irackich powstańców.
- Co ciekawe, boty w drużynie Antyterrorystów mogą podnieść G3SG1 jeśli niosą Scouta, podobnie jak boty Terroryści podnoszący SG 550, gdy ich bronią jest Scout i G3/SG1.
- G3SG1 w Global Offensive wygląda podobnie do karabinu snajperskiego z Left 4 Dead 2. Animacje są podobne (choć ta z G3SG1 jest dłuższa), ale karabin w Counter-Strike nie posiada latarki, ma mniejszy magazynek (dwudziestonabojowy zamiast trzydziestu) i posiada inne tekstury.
- W Counter-Strike i Condition Zero przy wyborze broni z ekwipunku po najechaniu na pierwszy slot brakuje w ikonce HUD wyrazu PRIMARY (ang. PODSTAWOWY). Jednak podnosząc broń wyświetla się ikonka HUD razem z tym napisem. Można to zobaczyć w galerii poniżej.
[edytuj] Zestawienie z Krieg 550 Commando
[edytuj] Na korzyść
- Większe obrażenia;
- lepsza celność (także przy strzelaniu z biodra);
- krótszy czas przeładowania w Condition-Zero.
[edytuj] Neutralne
- Obie bronie wyposażone są w celowniki;
- taka sama waga;
- taka sama maksymalna ilość amunicji w zapasie (90 naboi);
[edytuj] Na niekorzyść
- Droższy (5000$ vs 4200$);
- mniejszy magazynek (20 naboi vs 30 naboi);
- wyższa cena amunicji (o 20$);
- większy odrzut;
- dłuższy czas przeładowania w 1.6 i Source (4,7 sekundy vs 4 sekundy);
[edytuj] Galeria
[edytuj] Counter-Strike 1.0
[edytuj] Counter-Strike 1.6
[edytuj] Counter-Strike: Condition Zero
[edytuj] Counter-Strike: Condition Zero Deleted Scenes
[edytuj] Counter-Strike: Source
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
[edytuj] Skórki
Kafelki *
* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.