MAC-10
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(co tu taka biedota?) |
m (→Counter-Strike: Source) |
||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>cs</ikony> | <ikony>cs</ikony> | ||
{{Broń CS | {{Broń CS | ||
− | |grafika= | + | | grafika = MAC-10 Standardowy.png |
− | |altname= | + | | altname = Ingram Mac-10 |
− | |cena=$1400 | + | | cena = <p></p> |
− | |kraj=Stany Zjednoczone | + | * $1400 (CS, CS:CZ, CS:S) |
− | |odrzut= | + | * $1050 (CS:GO) |
− | |obrazenia= | + | | kraj = Stany Zjednoczone |
− | |magazynek=30 | + | | odrzut = |
− | |ogien=Automatyczny | + | | obrazenia = 29 |
− | |amun=.45 ACP (11.43×23mm) | + | | magazynek = 30 naboi |
− | |szybkosc= | + | | ogien = Automatyczny |
− | |masa=3.82 kg | + | | amun = [[Plik:45 ACP Source.png|35px|.45 ACP (11.43×23mm)|link=]] |
− | |masapocisk=15.2 grama | + | | szybkosc = 800 strz./min. |
− | |predwylot=919 stóp/sek. | + | | masa = 3.82 kg |
− | |energia=584 dżuli | + | | masapocisk = 15.2 grama |
− | |uzycie=[[Terroryści]] | + | | predwylot = 919 stóp/sek. |
− | |przeladowanie=3 | + | | energia = 584 dżuli |
+ | | uzycie = [[Terroryści]] | ||
+ | | przeladowanie = <p></p> | ||
+ | * 3,2 sekundy (CS, CS:CZ, CS:S) | ||
+ | * 2,6 sekundy (CS:GO) | ||
}} | }} | ||
− | + | {{Cytat|Praktycznie rzecz biorąc pudełko, z którego lecą kule - pistolet maszynowy MAC-10 szczyci się wysoką szybkostrzelnością, lecz jest również niecelny i ma duży rozrzut.|Opis z ekwipunku}} | |
− | + | '''M'''ilitary '''A'''rmament '''C'''orporation Model-'''10''' ('''MAC-10''') - pistolet maszynowy występujący w grach z serii [[Counter-Strike]]. | |
− | MAC-10 | + | |
− | == | + | == Ogólnie == |
− | + | MAC-10 to silna jak na pistolet maszynowy broń dostępna tylko dla [[Terroryści|Terrorystów]]. Cechuje się dużą szybkostrzelnością oraz dość atrakcyjną ceną (1400$ dla wcześniejszych gier i 1050$ dla ''Global Offensive''). Jego poważniejszymi wadami są mierna celność, dyskwalifikująca ją z walk na większe dystanse i duży odrzut głównie znoszący broń na boki. Mimo użycia silnej amunicji nie posiada dużej penetracji pancerza, czyniąc go raczej bezużytecznym w późniejszych rundach. Z tych powodów MAC-10 jest bardzo rzadko używany w publicznych grach oraz sparingach. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą. | + | Jego odpowiednikami po stonie [[Antyterroryści|Antyterrorystów]] są [[Schmidt Machine Pistol]] oraz [[MP9]] w przypadku ''Global Offensive''. |
+ | |||
+ | == Właściwości == | ||
+ | Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S | ||
+ | {{Broń CS właściwości | ||
+ | | głowa bez = 114 | ||
+ | | głowa z = 54 | ||
+ | | klatka bez = 28 | ||
+ | | klatka z = 13 | ||
+ | | brzuch bez = 35 | ||
+ | | brzuch z = 17 | ||
+ | | noga bez = 21 | ||
+ | | noga z = 21 | ||
+ | }} | ||
+ | |||
+ | Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO | ||
+ | {{Broń CS właściwości | ||
+ | | głowa bez = 114 | ||
+ | | głowa z = 65 | ||
+ | | klatka bez = 28 | ||
+ | | klatka z = 16 | ||
+ | | brzuch bez = 35 | ||
+ | | brzuch z = 20 | ||
+ | | noga bez = 21 | ||
+ | | noga z = 21 | ||
+ | | nagroda = <p></p> | ||
+ | * $600 (tryb turniejowy) | ||
+ | * $300 (tryb uproszczony) | ||
+ | | obrażenia = 29 | ||
+ | | odrzut = 21/26 (80%) | ||
+ | | zasięg = 11 m | ||
+ | | p pancerza = 57,5% | ||
+ | | penetracja = 100 | ||
+ | }} | ||
+ | |||
+ | Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W ''Global Offensive'' szybkość poruszania się jest taka sama, co w pistoletach - 240 jednostek na sekundę. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą. | ||
==Zalety i wady== | ==Zalety i wady== | ||
{{Zalety i wady | {{Zalety i wady | ||
|zalety=* Niezła szybkostrzelność | |zalety=* Niezła szybkostrzelność | ||
− | * | + | * Duże obrażenia w swojej klasie |
− | * Niska | + | * Niska cena |
− | * | + | * Duża mobilność dzięki niskiej masie |
+ | * Działa pod wodą | ||
|wady=* Kiepska celność | |wady=* Kiepska celność | ||
+ | * Mała penetracja pancerza | ||
* Duży odrzut | * Duży odrzut | ||
}} | }} | ||
− | ==Taktyki== | + | == Taktyki == |
− | * | + | {{Porady}} |
− | * Na | + | * MAC-10 wręcz błyszczy w walkach na niewielką odległość, a dzięki dużej szybkostrzelności i dość dużej mocy obalającej można niemalże zalać wroga gradem pocisków. |
− | * Na średnim dystansie, | + | * Duża szybkostrzelność ma też swoją wadę - dość negatywnie odbija się to na stanie pocisków w magazynku, tak więc staraj się nie marnować zbyt dużej ilości amunicji na jednego wroga, zwłaszcza, gdy ten jest ukryty za przeszkodą. |
− | * Broń nie nadaje się na duży dystans, a jeśli to konieczne, strzelaj pojedynczo. MAC-10 | + | * Na małym dystansie próbuj celować w głowę lub w jej okolice, gdyż możesz dzięki temu wyeliminować wrogiego gracza zaledwie dwoma lub nawet jednym pociskiem, jeżeli nie nosi kamizelki. |
− | * | + | * Na średnim dystansie, staraj się kucnąć i strzelaj serią po dwa strzały każda i mierz w klatkę piersiową lub brzuch. |
+ | * Broń nie nadaje się na duży dystans, a jeśli to konieczne, strzelaj pojedynczo. Choć celność MAC-10 nie należy do czołówki, to dokładność pierwszego strzału nie odbiega zbytnio od niektórych karabinów szturmowych. | ||
+ | * Ten pistolet maszynowy doskonale nadaje się do strzelania podczas biegu, pod warunkiem, że jesteś w stanie kontrolować odrzut. | ||
+ | * W ''Global Offensive'' cena tej broni jest niższa niż w poprzednich grach - nie tylko jest to najtańszy pistolet maszynowy w grze, ale dzięki dużej nagrodzie za zabójstwo (600$ w przypadku trybu turniejowego) koszt zakupu tego narzędzia zagłady może się szybko zwrócić. | ||
− | == | + | == Kontrtaktyki == |
− | * | + | * Na wrogów używających MAC-10 najlepiej jest używać strzelb typu [[Leone 12 Gauge Super]] czy też [[XM1014]], które właściwie użyte mogą dać użytkownikom MAC-10 bolesną nauczkę. |
− | + | * Na dużym dystansie użytkownicy nie stanowią żadnego zagrożenia, jeżeli używasz karabinów snajperskich czy też tradycyjnych karabinów automatycznych. | |
− | + | * Staraj się jak najwięcej przemieszczać, by utrudnić wrogowi trafienie w głowę. Choć kucanie nie wydaje się złym pomysłem, zważywszy na dość duży odrzut tego pistoletu maszynowego i dodatkowy wzrost celności twojej broni, to bardziej doświadczony gracz może z łatwością zabić cię strzałem w głowę, jeżeli tak zrobisz. | |
− | * | + | |
− | ==Osiągnięcia== | + | == Osiągnięcia == |
− | + | === Counter-Strike: Source === | |
− | + | {{Osiągnięcie CSS|Ingrammac10expert.jpg|Ekspert Ingram Mac-10|Zabij 500 wrogów z '''Ingram Mac-10'''}} | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | | | + | |
− | + | ||
− | | | + | |
− | | Zabij 500 | + | |
− | + | ||
− | ==Ciekawostki== | + | === Counter-Strike: Global Offensive === |
+ | {{Osiągnięcie CSS|MAC-10 Expert csgo.png|Ekspert MAC-10|Zabij 100 przeciwników przy użyciu '''MAC-10'''}} | ||
+ | |||
+ | == Ciekawostki == | ||
+ | * MAC-10 to broń, która w oficjalnych wydaniach Counter-Strike'a zachowała swoją prawdziwą nazwę, ponieważ spółka posiadająca prawa do nazwy zbankrutowała. | ||
* Jeśli wyposaży się w zarówno MAC-10 i [[USP|KM .45 Tactical]], będą posiadać tyle samo amunicji rezerwowej, gdyż używają tego samego naboju. | * Jeśli wyposaży się w zarówno MAC-10 i [[USP|KM .45 Tactical]], będą posiadać tyle samo amunicji rezerwowej, gdyż używają tego samego naboju. | ||
− | * | + | * W ''Counter-Strike 1.6'', ikonka z menu zakupów i ikonka zabójstwa MAC-10 nie posiada podpiętego magazynka. Trochę podobnie sprawa ma się z TMP, ale w ikonce zabójstwa ma już podpięty magazynek. |
− | * W | + | * W części gier MAC-10 jest błędnie przedstawiony jako broń strzelająca z zamka zamkniętego (czego dowodem jest zamknięte okienko wyrzutu łusek oraz rączka przeładowania w przedniej pozycji). Problem ten częściowo naprawiono w porcie na XBOXa, ''Condition Zero'' i ''Deleted Scenes'', gdzie rękojeść zamka znajduje się już w tylnej pozycji, choć okienko wciąż jest zamknięte. W ''[[Counter-Strike: Source]]'' problem okienka w pewnym sensie załatano poprzez odbicie lustrzane modelu, by całkowicie zażegnać go w ''Global Offensive''. |
− | + | ||
− | + | ||
* W widoku trzecioosobowym można zauważyć, że MAC-10 jest trzymany jak pistolet, choć w ''Source'' broń jest trzymana słabszą ręką za szkielet, podobnie jest z [[Schmidt Machine Pistol|TMP]] w tej samej grze. | * W widoku trzecioosobowym można zauważyć, że MAC-10 jest trzymany jak pistolet, choć w ''Source'' broń jest trzymana słabszą ręką za szkielet, podobnie jest z [[Schmidt Machine Pistol|TMP]] w tej samej grze. | ||
** We wcześniejszych grach model broni trzymany przez postać gracza w widoku trzecioosobowym nie miał rzemyka na przodzie broni. W ''Source'' broń posiada już rzemień, choć postać go nie wykorzystuje. Dopiero w ''Global Offensive'' robi z niego prowizoryczny chwyt przedni. | ** We wcześniejszych grach model broni trzymany przez postać gracza w widoku trzecioosobowym nie miał rzemyka na przodzie broni. W ''Source'' broń posiada już rzemień, choć postać go nie wykorzystuje. Dopiero w ''Global Offensive'' robi z niego prowizoryczny chwyt przedni. | ||
− | * | + | * Tekstura modelu pierwszoosobowego w ''Source'' zawiera bicia sugerującego, że broń jest zasilana nabojem .380 ACP, choć sama broń jest oparta na modelu zasilanym nabojem .45 ACP. |
+ | * MAC-10 z ''Counter-Strike: Global Offensive'' jest zmodyfikowaną [[Pistolet maszynowy z tłumikiem|wersją]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto tłumik z przyczepioną do niego trytkami latarką oraz zmieniono tekstury. | ||
+ | ** Co więcej, podczas badania broni w CS:GO można zauważyć, że okienko wyrzutu łusek jest otwarte (co nie powinno dziwić, gdyż MAC-10 strzela z zamka otwartego). Co więcej, można też zobaczyć nabój pobrany z magazynka, gotowy do wprowadzenia do komory. Co ciekawe, nabój zawsze tam będzie, nawet jeśli magazynek będzie pusty. | ||
+ | ** Model trzecioosobowy broni dla odmiany posiada zamknięte okienko wyrzutu łusek. | ||
− | ==Galeria== | + | == Galeria == |
− | ===Counter-Strike 1.0=== | + | === Counter-Strike 1.0 === |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:Mac10 hud on.png|Ikonka HUD | Grafika:Mac10 hud on.png|Ikonka HUD | ||
− | Grafika:640 mac10.png| | + | Grafika:640 mac10.png|Grafika z menu zakupów |
Grafika:Mac10 killicon.png|Ikonka zabójstwa | Grafika:Mac10 killicon.png|Ikonka zabójstwa | ||
− | Grafika:W mac10 beta.png|Model | + | Grafika:W mac10 beta.png|Model trzecioosobowy Ingram Mac-10 |
− | Grafika:V mac10 beta.png| | + | Grafika:V mac10 beta.png|Ingram Mac-10 w rękach gracza |
</gallery> | </gallery> | ||
− | ===Counter-Strike 1.6=== | + | |
+ | === Counter-Strike 1.6 === | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | Grafika:Mac10hud.png| | + | Grafika:Mac10hud.png|Grafika z menu zakupów |
− | Grafika:W mac10.png|Model | + | Grafika:W mac10.png|Model trzecioosobowy Ingram Mac-10 |
− | Grafika:Mac10.png| | + | Grafika:Mac10.png|Ingram Mac-10 w rękach gracza |
</gallery> | </gallery> | ||
− | ===Condition Zero=== | + | |
+ | === Condition Zero === | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | Grafika:Mac10hud cz.png| | + | Grafika:Mac10hud cz.png|Grafika z menu zakupów |
− | Grafika:W mac10 cz.png|Model | + | Grafika:W mac10 cz.png|Model trzecioosobowy Ingram Mac-10 |
− | Grafika:Mac10 cscz.png| | + | Grafika:Mac10 cscz.png|Ingram Mac-10 w rękach gracza |
</gallery> | </gallery> | ||
− | ===Condition Zero: Deleted Scenes=== | + | |
+ | === Condition Zero: Deleted Scenes === | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:Mac10 ds hud on.png|Ikonka HUD | Grafika:Mac10 ds hud on.png|Ikonka HUD | ||
− | Grafika:W mac10 ds.png|Model | + | Grafika:W mac10 ds.png|Model trzecioosobowy Ingram Mac-10 |
− | Grafika:V mac10 ds.png| | + | Grafika:V mac10 ds.png|Ingram Mac-10 w rękach gracza |
</gallery> | </gallery> | ||
− | ===Counter-Strike: Source=== | + | |
+ | === Counter-Strike: Source === | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:Mac10 hud source.png|Ikonka HUD | Grafika:Mac10 hud source.png|Ikonka HUD | ||
Grafika:Mac10 killicon source.png|Ikonka zabójstwa | Grafika:Mac10 killicon source.png|Ikonka zabójstwa | ||
− | Grafika:W mac10 source.png|Model | + | Grafika:W mac10 source.png|Model trzecioosobowy Ingram Mac-10 |
− | Grafika:Mac10 css.png| | + | Grafika:Mac10 css.png|Ingram Mac-10 w rękach gracza |
</gallery> | </gallery> | ||
− | ===Counter-Strike: Global Offensive=== | + | |
+ | === Counter-Strike: Global Offensive === | ||
+ | ==== Wersja alfa i beta ==== | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Grafika:MAC-10 (PRE-ALPHA).PNG|MAC-10 w rękach gracza (Pre-Alfa) | ||
+ | Grafika:mac10 glboal.png|MAC-10 w rękach gracza (wersja z update'a z 5 marca) | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | ==== Wersja finalna ==== | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Grafika:MAC-10 ikonka HUD GO.png|Ikonka HUD | ||
+ | Grafika:MAC-10 ikonka zabojstwa GO.png|Ikonka zabójstwa | ||
+ | Grafika:MAC-10 model GO.png|Model trzecioosobowy MAC-10 | ||
+ | Grafika:MAC-10 magazynek.png|Model magazynka upuszczanego na ziemię podczas przeładowania | ||
+ | Grafika:MAC-10 w rece GO.png|MAC-10 w rękach gracza | ||
+ | Grafika:MAC-10 ladowanie GO.png|Ładowanie świeżego magazynka, widoczny nabój w magazynku | ||
+ | Grafika:MAC-10 klatka GO.png|Klatka animacji wyciągnięcia | ||
+ | Grafika:MAC-10 klatka inspekcja.png|Klatka animacji inspekcji z widoczną komorą nabojową | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | ==== Skórki ==== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | Grafika:MAC-10 | + | Grafika:MAC-10 Aloha.png|{{Opis skórki |wojskowa |Aloha |Aloha}} * |
− | Grafika: | + | Grafika:MAC-10 Dojezdzajacy.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Dojeżdżający |Commuter}} |
+ | Grafika:MAC-10 Glabiel.png|{{Opis skórki |wojskowa |Głąbiel |Whitefish}} * | ||
+ | Grafika:MAC-10 Gradient.png|{{Opis skórki |wojskowa |Gradient |Fade}} | ||
+ | Grafika:MAC-10 Grawer.png|{{Opis skórki |zakazany |Grawer |Graven}} * | ||
+ | Grafika:MAC-10 Indygo.png|{{Opis skórki |konsumencka |Indygo |Indigo}} | ||
+ | Grafika:MAC-10 Jablko kandyzowane.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Jabłko kandyzowane |Candy Apple}} | ||
+ | Grafika:MAC-10 Klatwa.png|{{Opis skórki |zakazany |Klątwa |Curse}} * | ||
+ | Grafika:MAC-10 Lachman.png|{{Opis skórki |zakazany |Łachman |Tatter}} * | ||
+ | Grafika:MAC-10 Malachit.png|{{Opis skórki |zakazany |Malachit |Malachite}} * | ||
+ | Grafika:MAC-10 Miejski DDPAT.png|{{Opis skórki |konsumencka |Miejski DDPAT |Urban DDPAT}} | ||
+ | Grafika:MAC-10 Miesozerca.png|{{Opis skórki |wojskowa |Mięsożerca |Carnivore}} * | ||
+ | Grafika:MAC-10 Neonowy jezdziec.png|{{Opis skórki |tajny |Neonowy jeździec |Neon Rider}} * | ||
+ | Grafika:MAC-10 Niebieski aligator.png|{{Opis skórki |wojskowa |Niebieski aligator |Lapis Gator}} * | ||
+ | Grafika:MAC-10 Nuklearny ogrod.png|{{Opis skórki |wojskowa |Nuklearny ogród |Nuclear Garden}} | ||
+ | Grafika:MAC-10 Oceaniczny.png|{{Opis skórki |wojskowa |Oceaniczny |Oceanic}} * | ||
+ | Grafika:MAC-10 Ostatnie zanurzenie.png|{{Opis skórki |zakazany |Ostatnie zanurzenie |Last Dive}} * | ||
+ | Grafika:MAC-10 Palma.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Palma |Palm}} | ||
+ | Grafika:MAC-10 Rangeen.png|{{Opis skórki |wojskowa |Rangeen |Rangeen}} * | ||
+ | Grafika:MAC-10 Rurowany.png|{{Opis skórki |zakazany |Rurowany |Pipe Down}} * | ||
+ | Grafika:MAC-10 Skora cieleca.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Skóra cielęca |Calf Skin}} | ||
+ | Grafika:MAC-10 Skwar.png|{{Opis skórki |zakazany |Skwar |Heat}} * | ||
+ | Grafika:MAC-10 Splowialy bursztyn.png|{{Opis skórki |wojskowa |Spłowiały bursztyn |Amber Fade}} | ||
+ | Grafika:MAC-10 Srebro.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Srebro |Silver}} | ||
+ | Grafika:MAC-10 Tornado.png|{{Opis skórki |konsumencka |Tornado |Tornado}} | ||
+ | Grafika:MAC-10 Ultrafiolet.png|{{Opis skórki |wojskowa |Ultrafiolet |Ultraviolet}} * | ||
</gallery> | </gallery> | ||
+ | ''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].'' | ||
{{CS bronie}} | {{CS bronie}} | ||
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] | [[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] |
Aktualna wersja na dzień 15:01, 30 kwi 2019
MAC-10 | |
Inna nazwa | Ingram Mac-10 |
Cena |
|
Pochodzenie | Stany Zjednoczone |
Używane przez | Terroryści |
Właściwości | |
Obrażenia | 29 |
Magazynek | 30 naboi |
Tryby ognia | Automatyczny |
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
800 strz./min. |
Masa broni załadowanej |
3.82 kg |
Masa pocisku | 15.2 grama |
Prędkość wylotowa | 919 stóp/sek. |
Energia | 584 dżuli |
Czas przeładowania |
|
Praktycznie rzecz biorąc pudełko, z którego lecą kule - pistolet maszynowy MAC-10 szczyci się wysoką szybkostrzelnością, lecz jest również niecelny i ma duży rozrzut.
Opis z ekwipunku
Military Armament Corporation Model-10 (MAC-10) - pistolet maszynowy występujący w grach z serii Counter-Strike.
Spis treści |
[edytuj] Ogólnie
MAC-10 to silna jak na pistolet maszynowy broń dostępna tylko dla Terrorystów. Cechuje się dużą szybkostrzelnością oraz dość atrakcyjną ceną (1400$ dla wcześniejszych gier i 1050$ dla Global Offensive). Jego poważniejszymi wadami są mierna celność, dyskwalifikująca ją z walk na większe dystanse i duży odrzut głównie znoszący broń na boki. Mimo użycia silnej amunicji nie posiada dużej penetracji pancerza, czyniąc go raczej bezużytecznym w późniejszych rundach. Z tych powodów MAC-10 jest bardzo rzadko używany w publicznych grach oraz sparingach.
Jego odpowiednikami po stonie Antyterrorystów są Schmidt Machine Pistol oraz MP9 w przypadku Global Offensive.
[edytuj] Właściwości
Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S
|
Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO
|
|
Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W Global Offensive szybkość poruszania się jest taka sama, co w pistoletach - 240 jednostek na sekundę. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Taktyki
- MAC-10 wręcz błyszczy w walkach na niewielką odległość, a dzięki dużej szybkostrzelności i dość dużej mocy obalającej można niemalże zalać wroga gradem pocisków.
- Duża szybkostrzelność ma też swoją wadę - dość negatywnie odbija się to na stanie pocisków w magazynku, tak więc staraj się nie marnować zbyt dużej ilości amunicji na jednego wroga, zwłaszcza, gdy ten jest ukryty za przeszkodą.
- Na małym dystansie próbuj celować w głowę lub w jej okolice, gdyż możesz dzięki temu wyeliminować wrogiego gracza zaledwie dwoma lub nawet jednym pociskiem, jeżeli nie nosi kamizelki.
- Na średnim dystansie, staraj się kucnąć i strzelaj serią po dwa strzały każda i mierz w klatkę piersiową lub brzuch.
- Broń nie nadaje się na duży dystans, a jeśli to konieczne, strzelaj pojedynczo. Choć celność MAC-10 nie należy do czołówki, to dokładność pierwszego strzału nie odbiega zbytnio od niektórych karabinów szturmowych.
- Ten pistolet maszynowy doskonale nadaje się do strzelania podczas biegu, pod warunkiem, że jesteś w stanie kontrolować odrzut.
- W Global Offensive cena tej broni jest niższa niż w poprzednich grach - nie tylko jest to najtańszy pistolet maszynowy w grze, ale dzięki dużej nagrodzie za zabójstwo (600$ w przypadku trybu turniejowego) koszt zakupu tego narzędzia zagłady może się szybko zwrócić.
[edytuj] Kontrtaktyki
- Na wrogów używających MAC-10 najlepiej jest używać strzelb typu Leone 12 Gauge Super czy też XM1014, które właściwie użyte mogą dać użytkownikom MAC-10 bolesną nauczkę.
- Na dużym dystansie użytkownicy nie stanowią żadnego zagrożenia, jeżeli używasz karabinów snajperskich czy też tradycyjnych karabinów automatycznych.
- Staraj się jak najwięcej przemieszczać, by utrudnić wrogowi trafienie w głowę. Choć kucanie nie wydaje się złym pomysłem, zważywszy na dość duży odrzut tego pistoletu maszynowego i dodatkowy wzrost celności twojej broni, to bardziej doświadczony gracz może z łatwością zabić cię strzałem w głowę, jeżeli tak zrobisz.
[edytuj] Osiągnięcia
[edytuj] Counter-Strike: Source
Ekspert Ingram Mac-10 Zabij 500 wrogów z Ingram Mac-10 |
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
Ekspert MAC-10 Zabij 100 przeciwników przy użyciu MAC-10 |
[edytuj] Ciekawostki
- MAC-10 to broń, która w oficjalnych wydaniach Counter-Strike'a zachowała swoją prawdziwą nazwę, ponieważ spółka posiadająca prawa do nazwy zbankrutowała.
- Jeśli wyposaży się w zarówno MAC-10 i KM .45 Tactical, będą posiadać tyle samo amunicji rezerwowej, gdyż używają tego samego naboju.
- W Counter-Strike 1.6, ikonka z menu zakupów i ikonka zabójstwa MAC-10 nie posiada podpiętego magazynka. Trochę podobnie sprawa ma się z TMP, ale w ikonce zabójstwa ma już podpięty magazynek.
- W części gier MAC-10 jest błędnie przedstawiony jako broń strzelająca z zamka zamkniętego (czego dowodem jest zamknięte okienko wyrzutu łusek oraz rączka przeładowania w przedniej pozycji). Problem ten częściowo naprawiono w porcie na XBOXa, Condition Zero i Deleted Scenes, gdzie rękojeść zamka znajduje się już w tylnej pozycji, choć okienko wciąż jest zamknięte. W Counter-Strike: Source problem okienka w pewnym sensie załatano poprzez odbicie lustrzane modelu, by całkowicie zażegnać go w Global Offensive.
- W widoku trzecioosobowym można zauważyć, że MAC-10 jest trzymany jak pistolet, choć w Source broń jest trzymana słabszą ręką za szkielet, podobnie jest z TMP w tej samej grze.
- We wcześniejszych grach model broni trzymany przez postać gracza w widoku trzecioosobowym nie miał rzemyka na przodzie broni. W Source broń posiada już rzemień, choć postać go nie wykorzystuje. Dopiero w Global Offensive robi z niego prowizoryczny chwyt przedni.
- Tekstura modelu pierwszoosobowego w Source zawiera bicia sugerującego, że broń jest zasilana nabojem .380 ACP, choć sama broń jest oparta na modelu zasilanym nabojem .45 ACP.
- MAC-10 z Counter-Strike: Global Offensive jest zmodyfikowaną wersją z Left 4 Dead 2. Z modelu broni usunięto tłumik z przyczepioną do niego trytkami latarką oraz zmieniono tekstury.
- Co więcej, podczas badania broni w CS:GO można zauważyć, że okienko wyrzutu łusek jest otwarte (co nie powinno dziwić, gdyż MAC-10 strzela z zamka otwartego). Co więcej, można też zobaczyć nabój pobrany z magazynka, gotowy do wprowadzenia do komory. Co ciekawe, nabój zawsze tam będzie, nawet jeśli magazynek będzie pusty.
- Model trzecioosobowy broni dla odmiany posiada zamknięte okienko wyrzutu łusek.
[edytuj] Galeria
[edytuj] Counter-Strike 1.0
[edytuj] Counter-Strike 1.6
[edytuj] Condition Zero
[edytuj] Condition Zero: Deleted Scenes
[edytuj] Counter-Strike: Source
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
[edytuj] Wersja alfa i beta
[edytuj] Wersja finalna
[edytuj] Skórki
* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.