M249 (CS)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(odświeżam) |
(→Ciekawostki) |
||
Linia 119: | Linia 119: | ||
== Ciekawostki == | == Ciekawostki == | ||
* Pliki gry określają tą broń jako ''m249''. | * Pliki gry określają tą broń jako ''m249''. | ||
− | * M249 w ''Counter-Strike i ''Condition Zero'' jest oparty na M249 w wersji Paratrooper, ale nie posiada kolby, a jego pokrywa zamka jest mniejsza niż w oryginale, oraz otwiera się w bok, zamiast w przód. Model z ''Counter-Strike: Source'' i ''Counter-Strike: Global Offensive'' bazuje na M249 w wersji E2, gdzie model z ''Source'' nie posiada kolby. | + | * M249 w ''Counter-Strike'' i ''Condition Zero'' jest oparty na M249 w wersji Paratrooper, ale nie posiada kolby, a jego pokrywa zamka jest mniejsza niż w oryginale, oraz otwiera się w bok, zamiast w przód. Model z ''Counter-Strike: Source'' i ''Counter-Strike: Global Offensive'' bazuje na M249 w wersji E2, gdzie model z ''Source'' nie posiada kolby. |
* Taśma amunicyjna M249 we wcześniejszych grach nigdy nie znika, nawet gdy licznik stanu amunicji wskazuje na zero, co sprawia wrażenie broni z nieskończoną ilością amunicji. | * Taśma amunicyjna M249 we wcześniejszych grach nigdy nie znika, nawet gdy licznik stanu amunicji wskazuje na zero, co sprawia wrażenie broni z nieskończoną ilością amunicji. | ||
** W ''Global Offensive'' taśma z nabojami kurczy się, gdy ilość amunicji w magazynku zmierza ku zeru. | ** W ''Global Offensive'' taśma z nabojami kurczy się, gdy ilość amunicji w magazynku zmierza ku zeru. |
Aktualna wersja na dzień 17:58, 16 maj 2019
Potężny na otwartych przestrzeniach CKM M249 to idealny wybór dla graczy, którzy skorzy są poświęcić niską szybkostrzelność dla zwiększonej celności i bardzo pojemnego magazynka.
Opis z ekwipunku
M249 – lekki karabinek maszynowy występujący w każdej odsłonie Counter-Strike.
Spis treści |
[edytuj] Opis ogólny
M249 przez długi czas był jedynym karabinem maszynowym w serii Counter-Strike, aż do momentu wydania Counter-Strike: Global Offensive, w którym pojawił się Negev. Jest to broń dostępna dla obu drużyn, choć w scenariuszu Zabójstwo Terroryści nie mają do niego dostępu. Jego niepodważalnymi zaletami są duża pojemność magazynka oraz niezła siła ognia. Niestety całokształt psuje bardzo duża masa własna karabinu, wątpliwa celność na duże odległości oraz bardzo zaporowa cena wynosząca ponad 5 tysięcy dolarów. Z tego też powodu w poważniejszych rozgrywkach, gdzie liczy się umiejętne zarządzanie ekonomią, M249 jest bardzo rzadko używane, choć niektórzy gracze używają tego środka zagłady głównie z chęci zabawy.
[edytuj] Właściwości
Wartości dla CS i CS:CZ
|
Wartości dla CS:S
|
Wartości i statystyki dla CS:GO
|
|
M249 jest zdecydowanie ciężką bronią. Podczas niesienia ruch gracza wynosi 220 jednostek na sekundę (prędkość domyślnie 250), co oznacza, że gracz jest bardzo spowolniony. W Global Offensive brón ta jest jescze cięższa, gdyż gracz z tym karabinem porusza się z prędkością 190 jedn./sek.
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Taktyka
- Idealna broń do zalania ołowiem przeciwnika w ciasnych korytarzach.
- Jeżeli opcja zadawania obrażeń graczom z drużyny przyjaznej (friendly fire) jest włączona, staraj się nie strzelać na oślep, jeżeli w zasięgu są twoi kompani. To samo tyczy się zakładników.
- Na dystansie większym niż mały oszczędzaj spust, gdyż celność M249 przy strzelaniu długimi seriami zdecydowanie nie należy do czołówki, a tym samym wystawisz się przeciwnikowi na odstrzał. Na jeszcze większe odległości staraj się strzelać bardzo krótkimi seriami.
- Jeżeli zajdzie potrzeba zalania wroga deszczem pocisków na średnią lub dużą odległość, to staraj się celować w okolice nóg, a przy odrobinie szczęścia wróg zginie od trafienia w głowę.
- Jeżeli przeciwnik jest daleko i posiada karabin snajperski, nawet nie myśl o konfrontacji z nim - gdy Ty będziesz się starał go trafić, to możesz pożegnać się z życiem po zaledwie pojedynczym strzale przeciwnika.
- Używaj tej broni do wsparcia ogniowego Twojej drużyny, przygważdżając przeciwnika, by ten nie wychylał się zza osłony.
- M249 nie jest bronią wszechstronną - duża masa sprawia, że gracz porusza się jak mucha w smole, co odbija się na późniejszym czasie reakcji. Przydatny jest za to w osłanianiu towarzyszy lub obronie danego punktu.
- Jeżeli musisz się gdzieś szybko przemieścić, wyjmij swoją broń boczną lub nóż.
- Nie próbuj taktyki biegania i strzelania jednocześnie, gdyż pogorszy to i tak kiepską już celność.
- M249 będzie całkowicie niszczyć osłonę przeciwnika - wykorzystaj to, aby wykurzyć wrogów zza osłony.
- Staraj się przeładowywać wtedy, gdy pozostała ilość sztuk amunicji w magazynku będzie mniejsza niż 30 i rób to w ukryciu lub w towarzystwie osłaniających Ciebie kolegów z drużyny.
[edytuj] Antytaktyka
- Za wszelką cenę unikaj bliskich kontaktów z wrogiem.
- M249 ma długi czas przeładowania. Wykorzystaj to aby zabić przeciwnika.
- Pamiętaj, aby kryć się za grubymi murami, z dala od narożników. Broń ta może strzelać przez skrzynie i drzwi z łatwością, rażąc graczy ukrytych za nimi.
- Na dużym dystansie doskonałą bronią w walce z użytkownikami M249 są karabiny snajperskie.
[edytuj] Osiągnięcia
[edytuj] Counter-Strike: Source
Ekspert M249 Zabij 500 wrogów z M249 |
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
Ekspert M249 Zabij 100 przeciwników przy użyciu M249 |
[edytuj] Ciekawostki
- Pliki gry określają tą broń jako m249.
- M249 w Counter-Strike i Condition Zero jest oparty na M249 w wersji Paratrooper, ale nie posiada kolby, a jego pokrywa zamka jest mniejsza niż w oryginale, oraz otwiera się w bok, zamiast w przód. Model z Counter-Strike: Source i Counter-Strike: Global Offensive bazuje na M249 w wersji E2, gdzie model z Source nie posiada kolby.
- Taśma amunicyjna M249 we wcześniejszych grach nigdy nie znika, nawet gdy licznik stanu amunicji wskazuje na zero, co sprawia wrażenie broni z nieskończoną ilością amunicji.
- W Global Offensive taśma z nabojami kurczy się, gdy ilość amunicji w magazynku zmierza ku zeru.
- W grach wykorzystujących silnik GoldSrc, jeżeli gracz pominie animację przeładowania, to M249 znów będzie miał taśmę nabojową. Jednak taśma ta zniknie po ponownym rozpoczęciu sekwencji przeładowania.
- Model trzecioosobowy M249 w grach poprzedzających Condition Zero nie posiada taśmy amunicyjnej oraz chwytu transportowego, które są obecne w modelu pierwszoosobowym.
- W grach poprzedzających Counter-Strike: Source podczas animacji przeładowania w modelu trzecioosobowym jest wymieniana tylko taśma z nabojami, a zarówno w Source jak i Global Offensive wymieniana jest taśma oraz pudełko.
- Mimo zasilania nabojem 5.56mm, amunicja dla M249 nie jest taka sama jak w karabinach automatycznych zasilanych tym samym nabojem. Tą sytuację można wyjaśnić tym, że M249 jest zasilanych z pudełek zawierających taśmę nabojową, a karabiny automatyczne z magazynków.
- Dane techniczne M249 w menu zakupów w Counter-Strike: Source mówią o szybkostrzelności równej 600 strz./min. Jednak w grze broń ma szybkostrzelność rzędu 750 strz./min. Zapewne Valve ponownie użyło starych danych z Counter-Strike 1.6.
[edytuj] Galeria
[edytuj] Counter-Strike 1.0
[edytuj] Counter-Strike 1.6
[edytuj] Counter-Strike: Condition Zero
[edytuj] Condition Zero: Deleted Scenes
[edytuj] Counter-Strike: Source
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
[edytuj] Skórki
* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.