Galil AR
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(odświeżony artykuł, najpierw warstwa tekstowa) |
m (→Ciekawostki) |
||
Linia 92: | Linia 92: | ||
* Karabinek został oparty na modelu Galil ACE 22, który mechanicznie bazuje na starszych Galilach. Największym wyróżnikiem nowszej konstrukcji jest m.in. przeniesienie dźwigni przeładowania na stronę lewą i obecność sprężynującej osłony wycięcia, w którym porusza się rękojeść zamkowa. | * Karabinek został oparty na modelu Galil ACE 22, który mechanicznie bazuje na starszych Galilach. Największym wyróżnikiem nowszej konstrukcji jest m.in. przeniesienie dźwigni przeładowania na stronę lewą i obecność sprężynującej osłony wycięcia, w którym porusza się rękojeść zamkowa. | ||
* Biorąc pod uwagę ciekawostkę powyżej, nazwa ''Galil AR'' jest błędna. W rzeczywistości karabinek o takim oznaczeniu wygląda zupełnie inaczej niż przedstawiono to w grze. Jest on wariantem wariant [[IDF Defender|oryginalnego Galila]], bez chwytu transportowego i dwójnogu. | * Biorąc pod uwagę ciekawostkę powyżej, nazwa ''Galil AR'' jest błędna. W rzeczywistości karabinek o takim oznaczeniu wygląda zupełnie inaczej niż przedstawiono to w grze. Jest on wariantem wariant [[IDF Defender|oryginalnego Galila]], bez chwytu transportowego i dwójnogu. | ||
− | ** Możliwym jest, że | + | ** Możliwym jest, że ''AR'' jest po prostu ogólnym przyrostkiem z punktu widzenia gry, co może oznaczać ''Assault Rifle'' lub ''Automatic Rifle''. |
− | * Pierwotnie broń miała nosić nazwę | + | * Pierwotnie broń miała nosić nazwę ''IDF Sentinel 22''. |
* Pierwotnie Galil AR miał być wyposażony w celownik kolimatorowy, oparty na jednym z celowników firmy Meprolight, który był przymocowany do szyny znajdującej się nad łożem. Celownik fukcjonował podobnie do celowników [[SG 553]] i [[Steyr AUG|AUG]]a. Jeszcze w wersji beta tytułu podjęto decyzję o usunięciu funkcji przybliżania z broni, w efekcie wprowadzając zmodyfikowaną wersję z innymi teksturami oraz bez kolimatora zamontowanego ponad łożem. | * Pierwotnie Galil AR miał być wyposażony w celownik kolimatorowy, oparty na jednym z celowników firmy Meprolight, który był przymocowany do szyny znajdującej się nad łożem. Celownik fukcjonował podobnie do celowników [[SG 553]] i [[Steyr AUG|AUG]]a. Jeszcze w wersji beta tytułu podjęto decyzję o usunięciu funkcji przybliżania z broni, w efekcie wprowadzając zmodyfikowaną wersję z innymi teksturami oraz bez kolimatora zamontowanego ponad łożem. | ||
** Prawdopodobną przyczyną usunięcia tej funkcji był lepszy balans względem [[FAMAS|konkurenta]] po stronie Antyterrorystów. | ** Prawdopodobną przyczyną usunięcia tej funkcji był lepszy balans względem [[FAMAS|konkurenta]] po stronie Antyterrorystów. |
Wersja z 15:17, 31 sty 2021
Ten artykuł dotyczy broni z CS:GO. Zobacz też: artykuł o jego poprzedniku.
Galil AR | |
250px | |
Cena | $1800 |
Pochodzenie | Izrael |
Używane przez | Tyterroryści |
Właściwości | |
Obrażenia | 33 |
Magazynek | 35 naboi |
Tryby ognia | Automatyczny |
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
666 strz./min. |
Czas przeładowania | 3 sekundy |
Tańsza opcja wśród trzech unikalnych dla terrorystów karabinów szturmowych - Galil AR to doborowa broń do starć na średnim i dalekim zasięgu.
Opis z ekwipunku
Galil AR to karabin automatyczny debiutujący w Counter-Strike: Global Offensive, następca IDF Defendera z poprzednich gier.
Spis treści |
Opis ogólny
Galil AR to dość mocny karabin automatyczny, dostępny do zakupu wyłącznie po stronie Terrorystów. Choć wydaje się być nowoczesnym wcieleniem swojego poprzednika, to w gruncie rzeczy odziedziczył po nim większość jego cech - niską cenę (najtańszy karabinek w grze) nawet w porównaniu z pistoletami maszynowymi oraz przyzwoite osiągi. Do wad tego karabinka należy wliczyć brak możliwości zabicia przeciwnika ubranego w pełny pancerz jednym strzałem w głowę oraz dość niską celność na większe odległości.
Choć w rundach, gdzie ilość pieniędzy nie gra większej roli nie jest dobrym wyborem ze względu na statystyki odstające od rywali, to jest to świetna broń na rundy tzw. ekonomiczne i nie najgorszy wybór po przegranej rundzie na pistolety.
Właściwości
|
|
Galil AR to ciężka broń. Podczas poruszania się z wyciągniętym Galilem, szybkość ruchu jest równa 215 jedn./sek., co w porównaniu do poprzednika jest lepszym wynikiem o 5 jednostek.
Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
Taktyki
- Świetna broń na rundy ekonomiczne. Można też rozważyć zakup po przegranej rundzie na pistolety i tym samym zwiększyć siłę ognia.
- Jeżeli szukasz broni zadającej większe obrażenia opancerzonemi przeciwnikomi, wybierz inne karabiny, gdyż Galil AR ze względu na obniżone obrażenia w starciu takim przeciwnikiem może nie zdać egzaminu.
- Na małych i średnich dystansach możesz śmiało strzelać ogniem ciągłym, przy czym celuj w klatkę piersiową.
- Jeżeli wypadnie Tobie walka na dużą odległość, strzelaj krótką serią lub pojedyńczo. Pamiętaj także o przemieszczaniu się, by nie wystawiać się na obrażenia i tym samym nie ułatwiać przeciwnikowi zadania zabicia Ciebie.
- Mimo wszystko karabinek ten jest mizerny w starciu przeciwko wrogim snajperom ze względu na obniżone obrażenia względem opancerzonego przeciwnika i niemożność zabicia takowego jednym strzałem w głowę. Jeżeli to możliwe, unikaj miejscówek, gdzie może się czaić wrogi snajper.
- Unikaj biegania oraz strzelania z tej broni - Galil AR cierpi wtedy na duży rozrzut. Co więcej, gracze wyposażeni w lżejszą i celniejszą broń mogą cię łatwo "oblecieć".
- Jeśli już musisz strzelać aż do wyczerpania magazynka, rób to na małym dystansie, upuszczając przy tym linię celowania, kontrując tym samym odrzut.
Kontrtaktyki
- Unikaj bliższych kontaktów z użytkownikami Galila AR - duża szybkostrzelność i wybaczający błędy odrzut może podziałać na jego korzyść.
- Najlepiej jest walczyć z takimi adwersarzami na dużym dystansie, gdyż Galil AR nie ma dobrej celności na takie odległości.
- Używaj silniejszych lub celniejszych broni. FAMAS w trybie serii jest dużo celniejszy, AUG nie tylko przewyższa celnością Galila AR, ale też obrażeniami i możliwością skorzystania z zamontowanego celownika.
- Jeśli użytkownik strzela długą serią, można go z łatwością pokonać strzelbą (na małym dystansie) lub bronią o wyższej celności.
Zmiany w aktualizacjach
Lista zmian z dnia 18.11.2019:
- Zmniejszono cenę karabinów FAMAS i Galil o 200$ (do odpowiednio 2050$ i 1800$).
- Zwiększono celność karabinów FAMAS i Galil podczas prowadzenia ognia ciągłego.
Osiągnięcia
Ekspert Galil AR Zabij 250 przeciwników przy użyciu Galil AR |
Ciekawostki
- Karabinek został oparty na modelu Galil ACE 22, który mechanicznie bazuje na starszych Galilach. Największym wyróżnikiem nowszej konstrukcji jest m.in. przeniesienie dźwigni przeładowania na stronę lewą i obecność sprężynującej osłony wycięcia, w którym porusza się rękojeść zamkowa.
- Biorąc pod uwagę ciekawostkę powyżej, nazwa Galil AR jest błędna. W rzeczywistości karabinek o takim oznaczeniu wygląda zupełnie inaczej niż przedstawiono to w grze. Jest on wariantem wariant oryginalnego Galila, bez chwytu transportowego i dwójnogu.
- Możliwym jest, że AR jest po prostu ogólnym przyrostkiem z punktu widzenia gry, co może oznaczać Assault Rifle lub Automatic Rifle.
- Pierwotnie broń miała nosić nazwę IDF Sentinel 22.
- Pierwotnie Galil AR miał być wyposażony w celownik kolimatorowy, oparty na jednym z celowników firmy Meprolight, który był przymocowany do szyny znajdującej się nad łożem. Celownik fukcjonował podobnie do celowników SG 553 i AUGa. Jeszcze w wersji beta tytułu podjęto decyzję o usunięciu funkcji przybliżania z broni, w efekcie wprowadzając zmodyfikowaną wersję z innymi teksturami oraz bez kolimatora zamontowanego ponad łożem.
- Prawdopodobną przyczyną usunięcia tej funkcji był lepszy balans względem konkurenta po stronie Antyterrorystów.
- Galila z celownikiem kolimatorowym można zobaczyć w materiale prezentującym mecz między zawodnikami z Europy i Ameryki Północnej rozgrywany na bardzo wczesnej wersji gry, dostępnym w serwisie Youtube oraz grafikach promocyjnych.
- We wczesnych stadiach rozwoju dźwięki operowania dźwigną przeładowania nie były zsynchronizowane z animacją.
- Przed cyklem aktualizacji zmieniających udźwiękowienie broni, Galil AR dzielił dźwięki przeładowania z P90, SG 553 i AUGiem.
- Galil AR jest nieco lżejszy od swojego protoplasty - IDF Defendera, co ma w pewnym sensie odzwierciedlenie w rzeczywistości; Galil AR (a właściwie Galil ACE) wykorzystuje w swojej budowie kompozyt.
- Podobnie jak G3SG1 w starszych grach, podczas oglądania animacji przeładowania z pozycji "klasycznej" w widoku pierwszoosobowym, można zauważyć, że magazynek jest wyjmowany z gniazda i wkładany z powrotem.
- Ikonka HUD oraz zabójstwa przestawiają karabinek Galil SAR, pomimo faktu, że broń jest wymodelowana na podstawie Galila ACE 22.
Galeria
Wczesna wersja
- Galil viewmodel csgo.png
Galil AR trzymany przez gracza
Retail
- Galilar csgobuy.png
Ikonka z menu kupowania broni
- GALILACE21wrekachLeet.PNG
Członek Elite Crew trzymający Galila AR
- Galilar worldmodel.png
Worldmodel broni
Skiny
- Galilar.png
Skórka domyślna
- Galil-ar-orange-ddpat-market.png
- Galil-ar-shattered-market.png
- Galil-ar-winter-forest-market.png
- Galilhuntingblind.png
- Galilsagespray.png
- Galilvaricamo.png
- Galil Blue Titanium.png
- Galil-ar-sandstorm-market.png
- Galil-ar-kami-market.png
Kami *
- Galil-ar-tuxedo-workshop.png
* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.