Galil AR

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(galilar)
 
m (sknociłem link, no nie wierzę...)
 
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>cs</ikony>
 
<ikony>cs</ikony>
{{przekierowanie|broni z CS:GO|[[Galil|artykuł]] o jego poprzedniku.}}
+
{{przekierowanie|broni z CS:GO|[[IDF Defender|artykuł]] o jego poprzedniku.}}
{{BronCS infobox
+
{{Broń CS
|grafika=Galilar.png
+
| grafika       = Galil AR Standardowy.png
|altname=Galil ACE 22
+
| altname       =  
|cena=$2000
+
| cena         = $1800
|kraj=<p></p>
+
| kraj         = Izrael
*Izrael
+
| odrzut       =
*Kolumbia
+
| obrazenia     = 33
|odrzut=
+
| magazynek     = 35 naboi
|obrazenia=
+
| ogien         = Automatyczny
|magazynek=35
+
| amun         = [[Plik:5.56 caliber.png|35px|5.56x45mm NATO]]
|ogien=Automatyczny
+
| szybkosc     = 666 strz./min.
|amun=[[Grafika:5.56_caliber.png|35px|5.56x45mm NATO]]
+
| masa         =
|szybkosc=666 strz./min.
+
| masapocisk   =
|masa=3.30 kg
+
| predwylot     =
|masapocisk=
+
| energia       =
|predwylot=2788 stóp/sek.
+
| uzycie       = [[Terroryści]]
|energia=
+
| przeladowanie = 3 sekundy
|uzycie=[[Terroryści]]
+
|przeladowanie=3 sekundy
+
 
}}
 
}}
  
 
{{Cytat|Tańsza opcja wśród trzech unikalnych dla terrorystów karabinów szturmowych - Galil AR to doborowa broń do starć na średnim i dalekim zasięgu.|Opis z ekwipunku}}
 
{{Cytat|Tańsza opcja wśród trzech unikalnych dla terrorystów karabinów szturmowych - Galil AR to doborowa broń do starć na średnim i dalekim zasięgu.|Opis z ekwipunku}}
  
'''Galil AR''' to karabin automatyczny debiutujący w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'', następca [[Galil|IDF Defender]]a z poprzednich gier.
+
'''Galil AR''' to karabin automatyczny debiutujący w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'', następca [[IDF Defender]]a z poprzednich gier.
  
==Ogólnie==
+
== Opis ogólny ==
'''Galil AR''' lub znany pod prawdziwą nazwą '''Galil ACE 22''' jest dość silnym karabinem automatycznym udostępnionym wyłącznie Terrorystom. Jest tani, ale ma duży odrzut przy strzelaniu dłuższą serią. To świetna broń na rundy tzw. ekonomiczne i nie najgorszy wybór po przegranej rundzie na pistolety.
+
'''Galil AR''' to dość mocny karabin automatyczny, dostępny do zakupu wyłącznie po stronie Terrorystów. Choć wydaje się być nowoczesnym wcieleniem swojego poprzednika, to w gruncie rzeczy odziedziczył po nim większość jego cech - niską cenę (najtańszy karabinek w grze) nawet w porównaniu z pistoletami maszynowymi oraz przyzwoite osiągi. Do wad tego karabinka należy wliczyć brak możliwości zabicia przeciwnika ubranego w pełny pancerz jednym strzałem w głowę oraz dość niską celność na większe odległości.
  
==Właściwości==
+
Choć w rundach, gdzie ilość pieniędzy nie gra większej roli nie jest dobrym wyborem ze względu na statystyki odstające od rywali, to jest to świetna broń na rundy tzw. ekonomiczne i nie najgorszy wybór po przegranej rundzie na pistolety.  
<table class="wikitable">
+
<tr>
+
<th rowspan="2">Część ciała</th>
+
<th colspan="2">Podst. tryb ognia</th>
+
</tr>
+
<tr>
+
<th>Bez pancerza</th>
+
<th>Z pancerzem</th>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Głowa</td>
+
<td><span style="color: red;">120</span></td>
+
<td>93</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Klatka pier., ramię</td>
+
<td>30</td>
+
<td>23</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Brzuch</td>
+
<td>37</td>
+
<td>29</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Noga</td>
+
<td>22</td>
+
<td>22</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<th colspan="3">
+
<center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny strzał.</small></center>
+
</th>
+
</tr>
+
</table>
+
  
Jest to dość ciężka broń. Podczas noszenia jej, szybkość ruchu wynosi 215 jedn./sek. (domyślna szybkość to 250 jedn./sek.).
+
== Właściwości  ==
 +
{{broń CS właściwości
 +
| głowa bez  = 120
 +
| głowa z    = 93
 +
| klatka bez = 30
 +
| klatka z  = 23
 +
| brzuch bez = 37
 +
| brzuch z  = 29
 +
| noga bez  = 22
 +
| noga z    = 22
 +
| nagroda    = <p></p>
 +
* $300 (tryb turniejowy)
 +
* $150 (tryb uproszczony)
 +
| obrażenia  = 30
 +
| odrzut    = 20/26 (76%)
 +
| zasięg    = 16 m
 +
| p pancerza = 77.5%
 +
| penetracja = 200
 +
}}
 +
 
 +
Galil AR to ciężka broń. Podczas poruszania się z wyciągniętym Galilem, szybkość ruchu jest równa 215 jedn./sek., co w porównaniu do [[IDF Defender|poprzednika]] jest lepszym wynikiem o 5 jednostek.
  
==Zalety i wady==
+
== Zalety i wady ==
{{Plusminus
+
{{Zalety i wady
 
|zalety=* Duża pojemność magazynka (większa od reszty broni tej klasy)
 
|zalety=* Duża pojemność magazynka (większa od reszty broni tej klasy)
 
* Przyzwoite obrażenia
 
* Przyzwoite obrażenia
 
* Przyzwoita celność
 
* Przyzwoita celność
* Najtańszy karabin w grze (kosztuje 2000$)
+
* Przyzwoita szybkostrzelność
* Duża szybkostrzelność
+
* Atrakcyjna cena, nawet w porównaniu z pistoletami maszynowymi
 
* Zadowalająca penetracja pocisku
 
* Zadowalająca penetracja pocisku
* Mniejszy odrzut od [[AK-47 (Counter-Strike)|AK]]
+
* Mniejszy odrzut od [[AK-47 (CS)|AK]]
 
|wady=* Mniej celny w porównaniu z AK i [[M4A4|obiema]] [[M4A1-S|M4]]
 
|wady=* Mniej celny w porównaniu z AK i [[M4A4|obiema]] [[M4A1-S|M4]]
* Ciut mniejsze obrażenia od AK
+
* Mniejsze obrażenia względem innych karabinów dostępnych dla Terrorystów
 +
* Raczej nie nadaje się do starć ze snajperami
 
}}
 
}}
  
==Taktyki==
+
== Taktyki ==
 
{{Porady}}
 
{{Porady}}
* Na małych i średnich dystansach strzelaj ogniem ciągłym i celuj w klatkę piersiową.
+
* Świetna broń na rundy ekonomiczne. Można też rozważyć zakup po przegranej rundzie na pistolety i tym samym zwiększyć siłę ognia.
* Na dużych dystansach kucaj i strzelaj seriami po jeden/dwa pociski na serię.
+
* Jeżeli szukasz broni zadającej większe obrażenia opancerzonemi przeciwnikomi, wybierz [[AK-47 (CS)|inne]] [[SG 553|karabiny]], gdyż Galil AR ze względu na obniżone obrażenia w starciu takim przeciwnikiem może nie zdać egzaminu.
* Nie okrążań oponenta z tą bronią, gdyż ma duży rozrzut. Jeżeli oponent ma lżejszą broń, może cię z łatwością okrążyć.
+
* Na małych i średnich dystansach możesz śmiało strzelać ogniem ciągłym, przy czym celuj w klatkę piersiową.
* Jeśli już musisz wyrzucić cały magazynek to rób to na małym dystansie, upuszczając przy tym linię celowania.
+
* Jeżeli wypadnie Tobie walka na dużą odległość, strzelaj krótką serią lub pojedyńczo. Pamiętaj także o przemieszczaniu się, by nie wystawiać się na obrażenia i tym samym nie ułatwiać przeciwnikowi zadania zabicia Ciebie.
==Antytaktyki==
+
* Mimo wszystko karabinek ten jest mizerny w starciu przeciwko wrogim snajperom ze względu na obniżone obrażenia względem opancerzonego przeciwnika i niemożność zabicia takowego jednym strzałem w głowę. Jeżeli to możliwe, unikaj miejscówek, gdzie może się czaić wrogi snajper.
* Unikaj bliższych kontaktów z użytkownikami Galila AR - duża szybkostrzelność może podziałać na jego korzyść.
+
* Unikaj biegania oraz strzelania z tej broni - Galil AR cierpi wtedy na duży rozrzut. Co więcej, gracze wyposażeni w lżejszą i celniejszą broń mogą cię łatwo "oblecieć".
** Najlepiej jest walczyć z takimi adwersarzami na dużym dystansie, gdyż Galil AR nie ma dobrej celności na takie odległości.
+
* Jeśli już musisz strzelać aż do wyczerpania magazynka, rób to na małym dystansie, upuszczając przy tym linię celowania, kontrując tym samym odrzut.
* Używaj silniejszych lub celniejszych broni. [[FAMAS]] jest dużo celniejszy i posiada tryb serii, [[Steyr AUG|AUG]] nie tylko przewyższa celnością Galila AR, ale też obrażeniami i możliwością skorzystania z zamontowanego celownika.
+
 
 +
== Kontrtaktyki ==
 +
* Unikaj bliższych kontaktów z użytkownikami Galila AR - duża szybkostrzelność i wybaczający błędy odrzut może podziałać na jego korzyść.
 +
* Najlepiej jest walczyć z takimi adwersarzami na dużym dystansie, gdyż Galil AR nie ma dobrej celności na takie odległości.
 +
* Używaj silniejszych lub celniejszych broni. [[FAMAS]] w trybie serii jest dużo celniejszy, [[AUG]] nie tylko przewyższa celnością Galila AR, ale też obrażeniami i możliwością skorzystania z zamontowanego celownika.
 
* Jeśli użytkownik strzela długą serią, można go z łatwością pokonać strzelbą (na małym dystansie) lub bronią o wyższej celności.
 
* Jeśli użytkownik strzela długą serią, można go z łatwością pokonać strzelbą (na małym dystansie) lub bronią o wyższej celności.
  
==Osiągnięcia==
+
== Zmiany w aktualizacjach ==
{| class="wikitable"
+
Lista zmian z dnia 18.11.2019:
|-
+
* Zmniejszono cenę karabinów FAMAS i Galil o 200$ (do odpowiednio 2050$ i 1800$).
! style="text-align:center"|Obrazek
+
* Zwiększono celność karabinów FAMAS i Galil podczas prowadzenia ognia ciągłego.
! style="text-align:center"|Nazwa
+
! style="text-align:center"|Opis
+
|-
+
| style="text-align:center"|[[Plik:Galil AR Expert csgo.png]]
+
| style="text-align:center"|'''''Ekspert Galil AR'''''
+
| style="text-align:center"|Zabij 250 przeciwników przy użyciu '''Galil AR'''
+
|}
+
  
==Ciekawostki==
+
== Osiągnięcia ==
* Pliki gry określają tą broń jako ''galilar''.
+
{{Osiągnięcie CSS|Galil AR Expert csgo.png|Ekspert Galil AR|Zabij 250 przeciwników przy użyciu '''Galil AR'''}}
* W wersji Alfa ''Global Offensive'' Galil AR posiadał zamontowany celownik kolimatorowy, który fukcjonował podobnie do celowników [[SG 553]] i [[Steyr AUG|AUG]]a. Jednak kiedy broń dodano do wersji beta tejże gry, celownik ten został usunięty, żeby lepiej broń zbalansować względem [[FAMAS|konkurenta]]. Można to zobaczyć na zdjęciach niżej.
+
 
* We wczesnych stadiach rozwoju dźwięki napinania zamka nie były zsynchronizowane z animacją.
+
== Ciekawostki ==
* W rzeczywistości '''Galil AR''' wygląda zupełnie inaczej niż przedstawiono to w grze. Jest to wariant [[Galil|oryginalnego Galila]], bez chwytu transportowego i dwójnogu.
+
* Karabinek został oparty na modelu Galil ACE 22, który mechanicznie bazuje na starszych Galilach. Największym wyróżnikiem nowszej konstrukcji jest m.in. przeniesienie dźwigni przeładowania na stronę lewą i obecność sprężynującej osłony wycięcia, w którym porusza się rękojeść zamkowa.
 +
* Biorąc pod uwagę ciekawostkę powyżej, nazwa ''Galil AR'' jest błędna. W rzeczywistości karabinek o takim oznaczeniu wygląda zupełnie inaczej niż przedstawiono to w grze. Jest on wariantem wariant [[IDF Defender|oryginalnego Galila]], bez chwytu transportowego i dwójnogu.
 +
** Możliwym jest, że ''AR'' jest po prostu ogólnym przyrostkiem z punktu widzenia gry, co może oznaczać ''Assault Rifle'' lub ''Automatic Rifle''.
 +
* Pierwotnie broń miała nosić nazwę ''IDF Sentinel 22''.
 +
* Pierwotnie Galil AR miał być wyposażony w celownik kolimatorowy, oparty na jednym z celowników firmy Meprolight, który był przymocowany do szyny znajdującej się nad łożem. Celownik fukcjonował podobnie do celowników [[SG 553]] i [[Steyr AUG|AUG]]a. Jeszcze w wersji beta tytułu podjęto decyzję o usunięciu funkcji przybliżania z broni, w efekcie wprowadzając zmodyfikowaną wersję z innymi teksturami oraz bez kolimatora zamontowanego ponad łożem.
 +
** Prawdopodobną przyczyną usunięcia tej funkcji był lepszy balans względem [[FAMAS|konkurenta]] po stronie Antyterrorystów.
 +
** Galila z celownikiem kolimatorowym można zobaczyć w materiale prezentującym mecz między zawodnikami z Europy i Ameryki Północnej rozgrywany na bardzo wczesnej wersji gry, dostępnym w serwisie Youtube<ref name="film">[https://www.youtube.com/watch?t=35m3s&v=ogcBfHjzsIU Counter-Strike Global Offensive: America vs. Europe (około 35 minuty)]</ref> oraz grafikach promocyjnych, które zostały zamieszczone w galerii poniżej.
 +
* We wczesnych stadiach rozwoju dźwięki operowania dźwigną przeładowania nie były zsynchronizowane z animacją.
 +
* Przed cyklem aktualizacji zmieniających udźwiękowienie broni, Galil AR dzielił dźwięki przeładowania z [[P90]], [[SG 553]] i [[AUG]]iem.
 +
* Galil AR jest nieco lżejszy od swojego protoplasty - [[IDF Defender]]a, co ma w pewnym sensie odzwierciedlenie w rzeczywistości; Galil AR (a właściwie Galil ACE) wykorzystuje w swojej budowie kompozyt.
 +
* Podobnie jak [[G3SG1]] w starszych grach, podczas oglądania animacji przeładowania z pozycji "klasycznej" w widoku pierwszoosobowym, można zauważyć, że magazynek jest wyjmowany z gniazda i wkładany z powrotem.
 +
* Ikonka HUD oraz zabójstwa przestawiają karabinek Galil SAR, pomimo faktu, że broń jest wymodelowana na podstawie Galila ACE 22<ref name="sar">http://www.imfdb.org/wiki/Counter-Strike:_Global_Offensive#IWI_Galil_ACE_22</ref>.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
===Wczesna wersja===
+
=== Wczesna wersja (alfa i beta) ===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Galil_viewmodel_csgo.png|Galil AR trzymany przez gracza
+
Plik:Galil AR ikonka zabojstwa alfabeta.png|Ikonka zabójstwa
Grafika:Counter-Strike-Global-Offensive-6.jpg|Screenshot przedstawiający Galila AR w widoku trzecioosobowym
+
Plik:Galil AR menu zakupow alfa.png|Ikonka z menu zakupów
 +
Plik:Galil AR w rece Alfa.png|Galil AR w rękach gracza
 +
Plik:Galil AR ladowanie alfa.png|Ładowanie świeżego magazynka do gniazda
 +
Plik:Galil AR klatka alfa.png|Klatka animacji wyciągnięcia
 +
Plik:Counter-Strike Global Offensive 5.jpg|Screenshot przedstawiający Antyterrorystę uzbrojonego we wczesną wersję Galila AR na mapie [[Shoots]]
 +
Plik:Counter-Strike-Global-Offensive-6.jpg|Screenshot przedstawiający lepszy widok na wczesną wersję karabinu
 +
Plik:Ekspert Galil AR alfa.png|Pierwotna wersja ikonki osiągnięcia związanego z tym karabinem
 
</gallery>
 
</gallery>
  
===Retail===
+
=== Wersja finalna ===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Galil killicon source.png|Ikonka HUD
+
Plik:Galil killicon source.png|Ikonka HUD
Grafika:Galilar_csgobuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
+
Plik:Galil AR ikonka zabojstwa.png|Ikonka zabójstwa
Grafika:GALILACE21wrekachLeet.PNG|Członek [[Elite Crew]] trzymający Galila AR
+
Plik:Galil AR menu zakupow.png|Ikonka z menu zakupów, przed wprowadzeniem aktualizacji Arms Deal
Grafika:Galilar_worldmodel.png|Worldmodel broni
+
Plik:Galil AR model.png|Model trzecioosobowy uchwycony z obu stron
 +
Plik:Galil AR magazynek.png|Model magazynka upuszczanego na ziemię podczas przeładowania
 +
Plik:Galil AR w rece.png|Galil AR w rękach gracza
 +
Plik:Galil AR w rece stara tekstura.png|Obecny model pierwszoosobowy z teksturą pochodzącą z wersji alfa gry. Widoczny cień na górnej szynie łoża to pozostałość po wyciętym kolimatorze.
 +
Plik:Galil AR ladowanie.png|Ładowanie świeżego magazynka, widoczny brak podajnika i naboi w magazynku
 +
Plik:Galil AR klatka.png|Klatka animacji wyciągnięcia
 +
Plik:Galil AR klatka inspekcja.png|Klatka animacji inspekcji z widokiem na lewy bok karabinka
 
</gallery>
 
</gallery>
  
===Skiny===
+
=== Skórki ===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Galilar.png|Skórka domyślna
+
Plik:Galil AR Akoben.png|{{Opis skórki |wojskowa |Akoben |Akoben}} *
Grafika:Galil-ar-orange-ddpat-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730%3B+galil%3B+orange Pomarańczowy DDPAT] *
+
Plik:Galil AR Burza piaskowa.png|{{Opis skórki |wojskowa |Burza piaskowa |Sandstorm}} *
Grafika:Galil-ar-shattered-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730%3B+galil%3B+shattered Roztrzask] *
+
Plik:Galil AR Cerber.png|{{Opis skórki |zakazany |Cerber |Cerberus}} *
Grafika:Galil-ar-winter-forest-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730%3B+galil%3B+winter Las zimowy]
+
Plik:Galil AR Connexion.png|{{Opis skórki |zakazany |Connexion |Connexion}} *
Grafika:galilhuntingblind.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730%3B+galil%3B+hunting Łowiecka przykrywka]
+
Plik:Galil AR Cukrowa goraczka.png|{{Opis skórki |poufny |Cukrowa gorączka |Sugar Rush}} *
Grafika:galilsagespray.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730%3B+galil%3B+sage Szałwia]
+
Plik:Galil AR Czarny piasek.png|{{Opis skórki |wojskowa |Czarny piasek |Black Sand}} *
Grafika:galilvaricamo.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730%3B+galil%3B+varicamo VariCamo]
+
Plik:Galil AR Eco.png|{{Opis skórki |poufny |Eco |Eco}} *
Grafika:Galil Blue Titanium.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=Galil+AR%3B+Blue+Titanium Niebieski tytan] *
+
Plik:Galil AR Kami.png|{{Opis skórki |wojskowa |Kami |Kami}} *
Grafika:Galil-ar-sandstorm-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=Galil+AR+Sandstorm Burza Piaskowa] *
+
Plik:Galil AR Las zimowy.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Las zimowy |Winter Forest}}
Grafika:galil-ar-kami-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+Galil+AR+%7C+Kami Kami] *
+
Plik:Galil AR Lowiecka przykrywka.png|{{Opis skórki |konsumencka |Łowiecka przykrywka |Hunting Blind}}
Grafika:galil-ar-tuxedo-workshop.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+Galil+AR+%7C+Tuxedo Smoking]
+
Plik:Galil AR Miejski gruz.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Miejski gruz |Urban Rubble}}
 +
Plik:Galil AR Niebieski tytan.png|{{Opis skórki |wojskowa |Niebieski tytan |Blue Titanium}} *
 +
Plik:Galil AR Papla.png|{{Opis skórki |tajny |Papla |Chatterbox}} *
 +
Plik:Galil AR Pomaranczowy DDPAT.png|{{Opis skórki |zakazany |Pomarańczowy DDPAT |Orange DDPAT}} *
 +
Plik:Galil AR Rakietowe bum.png|{{Opis skórki |wojskowa |Rakietowe bum |Rocket Pop}} *
 +
Plik:Galil AR Roztrzask.png|{{Opis skórki |wojskowa |Roztrzask |Shattered}} *
 +
Plik:Galil AR Ruiny o zmroku.png|{{Opis skórki |wojskowa |Ruiny o zmroku |Dusk Ruins}}
 +
Plik:Galil AR Smoking.png|{{Opis skórki |wojskowa |Smoking |Tuxedo}}
 +
Plik:Galil AR Strzelanina.png|{{Opis skórki |zakazany |Strzelanina |Firefight}} *
 +
Plik:Galil AR Sygnal.png|{{Opis skórki |zakazany |Sygnał |Signal}} *
 +
Plik:Galil AR Szalwia.png|{{Opis skórki |konsumencka |Szałwia |Sage Spray}}
 +
Plik:Galil AR Szkarlatne tsunami.png|{{Opis skórki |zakazany |Szkarłatne tsunami |Crimson Tsunami}} *
 +
Plik:Galil AR Tornado.png|{{Opis skórki |konsumencka |Tornado |Tornado}}
 +
Plik:Galil AR Ultrafiolet Phoenix.png|{{Opis skórki |zakazany |Ultrafiolet Phoenix |Phoenix Blacklight}}
 +
Plik:Galil AR VariCamo.png|{{Opis skórki |przemysłowa |VariCamo |VariCamo}}
 +
Plik:Galil AR Wandal.png|{{Opis skórki |wojskowa |Wandal |Vandal}} *
 +
Plik:Galil AR Wodne schodki.png|{{Opis skórki |wojskowa |Wodne schodki |Aqua Terrace}}
 +
Plik:Galil AR Zimna fuzja.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Zimna fuzja |Cold Fusion}}
 +
Plik:Galil AR Zimny jak glaz.png|{{Opis skórki |zakazany |Zimny jak głaz |Stone Cold}} *
 
</gallery>
 
</gallery>
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
+
''* - dostępna również z licznikiem [[StatTrak™]].''
 +
 
 +
== Przypisy ==
 +
<div class="przypisy">
 +
<references />
 +
</div><noinclude>[[Kategoria:Elementy strony]]</noinclude>
  
{{CS}}
+
{{CS bronie}}
  
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]

Aktualna wersja na dzień 21:02, 31 sty 2021

Ujednoznacznienie

Ten artykuł dotyczy broni z CS:GO. Zobacz też: artykuł o jego poprzedniku.

Galil AR
Galil AR Standardowy.png
Cena $1800
Pochodzenie Izrael
Używane przez Terroryści
Właściwości
Obrażenia 33
Magazynek 35 naboi
Tryby ognia Automatyczny
Amunicja 5.56x45mm NATO
Szybko-
strzelność
666 strz./min.
Czas przeładowania 3 sekundy

Tańsza opcja wśród trzech unikalnych dla terrorystów karabinów szturmowych - Galil AR to doborowa broń do starć na średnim i dalekim zasięgu.

Opis z ekwipunku

Galil AR to karabin automatyczny debiutujący w Counter-Strike: Global Offensive, następca IDF Defendera z poprzednich gier.

Spis treści

[edytuj] Opis ogólny

Galil AR to dość mocny karabin automatyczny, dostępny do zakupu wyłącznie po stronie Terrorystów. Choć wydaje się być nowoczesnym wcieleniem swojego poprzednika, to w gruncie rzeczy odziedziczył po nim większość jego cech - niską cenę (najtańszy karabinek w grze) nawet w porównaniu z pistoletami maszynowymi oraz przyzwoite osiągi. Do wad tego karabinka należy wliczyć brak możliwości zabicia przeciwnika ubranego w pełny pancerz jednym strzałem w głowę oraz dość niską celność na większe odległości.

Choć w rundach, gdzie ilość pieniędzy nie gra większej roli nie jest dobrym wyborem ze względu na statystyki odstające od rywali, to jest to świetna broń na rundy tzw. ekonomiczne i nie najgorszy wybór po przegranej rundzie na pistolety.

[edytuj] Właściwości

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 120 93
Klatka pier., ramię 30 23
Brzuch 37 29
Noga 22 22
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.
Rodzaj statystyki Wartość
Nagroda za zabójstwo

  • $300 (tryb turniejowy)
  • $150 (tryb uproszczony)
Obrażenia 30
Kontrola odrzutu 20/26 (76%)
Zasięg efektywny 16 m
Penetracja pancerza 77.5%
Siła penetracji 200

Galil AR to ciężka broń. Podczas poruszania się z wyciągniętym Galilem, szybkość ruchu jest równa 215 jedn./sek., co w porównaniu do poprzednika jest lepszym wynikiem o 5 jednostek.

[edytuj] Zalety i wady

Zalety Wady
  • Duża pojemność magazynka (większa od reszty broni tej klasy)
  • Przyzwoite obrażenia
  • Przyzwoita celność
  • Przyzwoita szybkostrzelność
  • Atrakcyjna cena, nawet w porównaniu z pistoletami maszynowymi
  • Zadowalająca penetracja pocisku
  • Mniejszy odrzut od AK
  • Mniej celny w porównaniu z AK i obiema M4
  • Mniejsze obrażenia względem innych karabinów dostępnych dla Terrorystów
  • Raczej nie nadaje się do starć ze snajperami

[edytuj] Taktyki

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Świetna broń na rundy ekonomiczne. Można też rozważyć zakup po przegranej rundzie na pistolety i tym samym zwiększyć siłę ognia.
  • Jeżeli szukasz broni zadającej większe obrażenia opancerzonemi przeciwnikomi, wybierz inne karabiny, gdyż Galil AR ze względu na obniżone obrażenia w starciu takim przeciwnikiem może nie zdać egzaminu.
  • Na małych i średnich dystansach możesz śmiało strzelać ogniem ciągłym, przy czym celuj w klatkę piersiową.
  • Jeżeli wypadnie Tobie walka na dużą odległość, strzelaj krótką serią lub pojedyńczo. Pamiętaj także o przemieszczaniu się, by nie wystawiać się na obrażenia i tym samym nie ułatwiać przeciwnikowi zadania zabicia Ciebie.
  • Mimo wszystko karabinek ten jest mizerny w starciu przeciwko wrogim snajperom ze względu na obniżone obrażenia względem opancerzonego przeciwnika i niemożność zabicia takowego jednym strzałem w głowę. Jeżeli to możliwe, unikaj miejscówek, gdzie może się czaić wrogi snajper.
  • Unikaj biegania oraz strzelania z tej broni - Galil AR cierpi wtedy na duży rozrzut. Co więcej, gracze wyposażeni w lżejszą i celniejszą broń mogą cię łatwo "oblecieć".
  • Jeśli już musisz strzelać aż do wyczerpania magazynka, rób to na małym dystansie, upuszczając przy tym linię celowania, kontrując tym samym odrzut.

[edytuj] Kontrtaktyki

  • Unikaj bliższych kontaktów z użytkownikami Galila AR - duża szybkostrzelność i wybaczający błędy odrzut może podziałać na jego korzyść.
  • Najlepiej jest walczyć z takimi adwersarzami na dużym dystansie, gdyż Galil AR nie ma dobrej celności na takie odległości.
  • Używaj silniejszych lub celniejszych broni. FAMAS w trybie serii jest dużo celniejszy, AUG nie tylko przewyższa celnością Galila AR, ale też obrażeniami i możliwością skorzystania z zamontowanego celownika.
  • Jeśli użytkownik strzela długą serią, można go z łatwością pokonać strzelbą (na małym dystansie) lub bronią o wyższej celności.

[edytuj] Zmiany w aktualizacjach

Lista zmian z dnia 18.11.2019:

  • Zmniejszono cenę karabinów FAMAS i Galil o 200$ (do odpowiednio 2050$ i 1800$).
  • Zwiększono celność karabinów FAMAS i Galil podczas prowadzenia ognia ciągłego.

[edytuj] Osiągnięcia

Galil AR Expert csgo.png Ekspert Galil AR
Zabij 250 przeciwników przy użyciu Galil AR

[edytuj] Ciekawostki

  • Karabinek został oparty na modelu Galil ACE 22, który mechanicznie bazuje na starszych Galilach. Największym wyróżnikiem nowszej konstrukcji jest m.in. przeniesienie dźwigni przeładowania na stronę lewą i obecność sprężynującej osłony wycięcia, w którym porusza się rękojeść zamkowa.
  • Biorąc pod uwagę ciekawostkę powyżej, nazwa Galil AR jest błędna. W rzeczywistości karabinek o takim oznaczeniu wygląda zupełnie inaczej niż przedstawiono to w grze. Jest on wariantem wariant oryginalnego Galila, bez chwytu transportowego i dwójnogu.
    • Możliwym jest, że AR jest po prostu ogólnym przyrostkiem z punktu widzenia gry, co może oznaczać Assault Rifle lub Automatic Rifle.
  • Pierwotnie broń miała nosić nazwę IDF Sentinel 22.
  • Pierwotnie Galil AR miał być wyposażony w celownik kolimatorowy, oparty na jednym z celowników firmy Meprolight, który był przymocowany do szyny znajdującej się nad łożem. Celownik fukcjonował podobnie do celowników SG 553 i AUGa. Jeszcze w wersji beta tytułu podjęto decyzję o usunięciu funkcji przybliżania z broni, w efekcie wprowadzając zmodyfikowaną wersję z innymi teksturami oraz bez kolimatora zamontowanego ponad łożem.
    • Prawdopodobną przyczyną usunięcia tej funkcji był lepszy balans względem konkurenta po stronie Antyterrorystów.
    • Galila z celownikiem kolimatorowym można zobaczyć w materiale prezentującym mecz między zawodnikami z Europy i Ameryki Północnej rozgrywany na bardzo wczesnej wersji gry, dostępnym w serwisie Youtube[1] oraz grafikach promocyjnych, które zostały zamieszczone w galerii poniżej.
  • We wczesnych stadiach rozwoju dźwięki operowania dźwigną przeładowania nie były zsynchronizowane z animacją.
  • Przed cyklem aktualizacji zmieniających udźwiękowienie broni, Galil AR dzielił dźwięki przeładowania z P90, SG 553 i AUGiem.
  • Galil AR jest nieco lżejszy od swojego protoplasty - IDF Defendera, co ma w pewnym sensie odzwierciedlenie w rzeczywistości; Galil AR (a właściwie Galil ACE) wykorzystuje w swojej budowie kompozyt.
  • Podobnie jak G3SG1 w starszych grach, podczas oglądania animacji przeładowania z pozycji "klasycznej" w widoku pierwszoosobowym, można zauważyć, że magazynek jest wyjmowany z gniazda i wkładany z powrotem.
  • Ikonka HUD oraz zabójstwa przestawiają karabinek Galil SAR, pomimo faktu, że broń jest wymodelowana na podstawie Galila ACE 22[2].

[edytuj] Galeria

[edytuj] Wczesna wersja (alfa i beta)

[edytuj] Wersja finalna

[edytuj] Skórki

* - dostępna również z licznikiem StatTrak™.

[edytuj] Przypisy

Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike