Galil AR
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(odświeżony artykuł, najpierw warstwa tekstowa) |
m (sknociłem link, no nie wierzę...) |
||
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>cs</ikony> | <ikony>cs</ikony> | ||
− | {{przekierowanie|broni z CS:GO|[[ | + | {{przekierowanie|broni z CS:GO|[[IDF Defender|artykuł]] o jego poprzedniku.}} |
{{Broń CS | {{Broń CS | ||
− | | grafika = | + | | grafika = Galil AR Standardowy.png |
| altname = | | altname = | ||
| cena = $1800 | | cena = $1800 | ||
Linia 16: | Linia 16: | ||
| predwylot = | | predwylot = | ||
| energia = | | energia = | ||
− | | uzycie = [[ | + | | uzycie = [[Terroryści]] |
| przeladowanie = 3 sekundy | | przeladowanie = 3 sekundy | ||
}} | }} | ||
Linia 92: | Linia 92: | ||
* Karabinek został oparty na modelu Galil ACE 22, który mechanicznie bazuje na starszych Galilach. Największym wyróżnikiem nowszej konstrukcji jest m.in. przeniesienie dźwigni przeładowania na stronę lewą i obecność sprężynującej osłony wycięcia, w którym porusza się rękojeść zamkowa. | * Karabinek został oparty na modelu Galil ACE 22, który mechanicznie bazuje na starszych Galilach. Największym wyróżnikiem nowszej konstrukcji jest m.in. przeniesienie dźwigni przeładowania na stronę lewą i obecność sprężynującej osłony wycięcia, w którym porusza się rękojeść zamkowa. | ||
* Biorąc pod uwagę ciekawostkę powyżej, nazwa ''Galil AR'' jest błędna. W rzeczywistości karabinek o takim oznaczeniu wygląda zupełnie inaczej niż przedstawiono to w grze. Jest on wariantem wariant [[IDF Defender|oryginalnego Galila]], bez chwytu transportowego i dwójnogu. | * Biorąc pod uwagę ciekawostkę powyżej, nazwa ''Galil AR'' jest błędna. W rzeczywistości karabinek o takim oznaczeniu wygląda zupełnie inaczej niż przedstawiono to w grze. Jest on wariantem wariant [[IDF Defender|oryginalnego Galila]], bez chwytu transportowego i dwójnogu. | ||
− | ** Możliwym jest, że | + | ** Możliwym jest, że ''AR'' jest po prostu ogólnym przyrostkiem z punktu widzenia gry, co może oznaczać ''Assault Rifle'' lub ''Automatic Rifle''. |
− | * Pierwotnie broń miała nosić nazwę | + | * Pierwotnie broń miała nosić nazwę ''IDF Sentinel 22''. |
* Pierwotnie Galil AR miał być wyposażony w celownik kolimatorowy, oparty na jednym z celowników firmy Meprolight, który był przymocowany do szyny znajdującej się nad łożem. Celownik fukcjonował podobnie do celowników [[SG 553]] i [[Steyr AUG|AUG]]a. Jeszcze w wersji beta tytułu podjęto decyzję o usunięciu funkcji przybliżania z broni, w efekcie wprowadzając zmodyfikowaną wersję z innymi teksturami oraz bez kolimatora zamontowanego ponad łożem. | * Pierwotnie Galil AR miał być wyposażony w celownik kolimatorowy, oparty na jednym z celowników firmy Meprolight, który był przymocowany do szyny znajdującej się nad łożem. Celownik fukcjonował podobnie do celowników [[SG 553]] i [[Steyr AUG|AUG]]a. Jeszcze w wersji beta tytułu podjęto decyzję o usunięciu funkcji przybliżania z broni, w efekcie wprowadzając zmodyfikowaną wersję z innymi teksturami oraz bez kolimatora zamontowanego ponad łożem. | ||
** Prawdopodobną przyczyną usunięcia tej funkcji był lepszy balans względem [[FAMAS|konkurenta]] po stronie Antyterrorystów. | ** Prawdopodobną przyczyną usunięcia tej funkcji był lepszy balans względem [[FAMAS|konkurenta]] po stronie Antyterrorystów. | ||
− | ** Galila z celownikiem kolimatorowym można zobaczyć w materiale prezentującym mecz między zawodnikami z Europy i Ameryki Północnej rozgrywany na bardzo wczesnej wersji gry, dostępnym w serwisie Youtube oraz grafikach promocyjnych. | + | ** Galila z celownikiem kolimatorowym można zobaczyć w materiale prezentującym mecz między zawodnikami z Europy i Ameryki Północnej rozgrywany na bardzo wczesnej wersji gry, dostępnym w serwisie Youtube<ref name="film">[https://www.youtube.com/watch?t=35m3s&v=ogcBfHjzsIU Counter-Strike Global Offensive: America vs. Europe (około 35 minuty)]</ref> oraz grafikach promocyjnych, które zostały zamieszczone w galerii poniżej. |
* We wczesnych stadiach rozwoju dźwięki operowania dźwigną przeładowania nie były zsynchronizowane z animacją. | * We wczesnych stadiach rozwoju dźwięki operowania dźwigną przeładowania nie były zsynchronizowane z animacją. | ||
* Przed cyklem aktualizacji zmieniających udźwiękowienie broni, Galil AR dzielił dźwięki przeładowania z [[P90]], [[SG 553]] i [[AUG]]iem. | * Przed cyklem aktualizacji zmieniających udźwiękowienie broni, Galil AR dzielił dźwięki przeładowania z [[P90]], [[SG 553]] i [[AUG]]iem. | ||
* Galil AR jest nieco lżejszy od swojego protoplasty - [[IDF Defender]]a, co ma w pewnym sensie odzwierciedlenie w rzeczywistości; Galil AR (a właściwie Galil ACE) wykorzystuje w swojej budowie kompozyt. | * Galil AR jest nieco lżejszy od swojego protoplasty - [[IDF Defender]]a, co ma w pewnym sensie odzwierciedlenie w rzeczywistości; Galil AR (a właściwie Galil ACE) wykorzystuje w swojej budowie kompozyt. | ||
* Podobnie jak [[G3SG1]] w starszych grach, podczas oglądania animacji przeładowania z pozycji "klasycznej" w widoku pierwszoosobowym, można zauważyć, że magazynek jest wyjmowany z gniazda i wkładany z powrotem. | * Podobnie jak [[G3SG1]] w starszych grach, podczas oglądania animacji przeładowania z pozycji "klasycznej" w widoku pierwszoosobowym, można zauważyć, że magazynek jest wyjmowany z gniazda i wkładany z powrotem. | ||
− | * Ikonka HUD oraz zabójstwa przestawiają karabinek Galil SAR, pomimo faktu, że broń jest wymodelowana na podstawie Galila ACE 22. | + | * Ikonka HUD oraz zabójstwa przestawiają karabinek Galil SAR, pomimo faktu, że broń jest wymodelowana na podstawie Galila ACE 22<ref name="sar">http://www.imfdb.org/wiki/Counter-Strike:_Global_Offensive#IWI_Galil_ACE_22</ref>. |
==Galeria== | ==Galeria== | ||
− | ===Wczesna wersja=== | + | === Wczesna wersja (alfa i beta) === |
<gallery> | <gallery> | ||
− | + | Plik:Galil AR ikonka zabojstwa alfabeta.png|Ikonka zabójstwa | |
− | + | Plik:Galil AR menu zakupow alfa.png|Ikonka z menu zakupów | |
+ | Plik:Galil AR w rece Alfa.png|Galil AR w rękach gracza | ||
+ | Plik:Galil AR ladowanie alfa.png|Ładowanie świeżego magazynka do gniazda | ||
+ | Plik:Galil AR klatka alfa.png|Klatka animacji wyciągnięcia | ||
+ | Plik:Counter-Strike Global Offensive 5.jpg|Screenshot przedstawiający Antyterrorystę uzbrojonego we wczesną wersję Galila AR na mapie [[Shoots]] | ||
+ | Plik:Counter-Strike-Global-Offensive-6.jpg|Screenshot przedstawiający lepszy widok na wczesną wersję karabinu | ||
+ | Plik:Ekspert Galil AR alfa.png|Pierwotna wersja ikonki osiągnięcia związanego z tym karabinem | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | === | + | === Wersja finalna === |
<gallery> | <gallery> | ||
− | + | Plik:Galil killicon source.png|Ikonka HUD | |
− | + | Plik:Galil AR ikonka zabojstwa.png|Ikonka zabójstwa | |
− | + | Plik:Galil AR menu zakupow.png|Ikonka z menu zakupów, przed wprowadzeniem aktualizacji Arms Deal | |
− | + | Plik:Galil AR model.png|Model trzecioosobowy uchwycony z obu stron | |
+ | Plik:Galil AR magazynek.png|Model magazynka upuszczanego na ziemię podczas przeładowania | ||
+ | Plik:Galil AR w rece.png|Galil AR w rękach gracza | ||
+ | Plik:Galil AR w rece stara tekstura.png|Obecny model pierwszoosobowy z teksturą pochodzącą z wersji alfa gry. Widoczny cień na górnej szynie łoża to pozostałość po wyciętym kolimatorze. | ||
+ | Plik:Galil AR ladowanie.png|Ładowanie świeżego magazynka, widoczny brak podajnika i naboi w magazynku | ||
+ | Plik:Galil AR klatka.png|Klatka animacji wyciągnięcia | ||
+ | Plik:Galil AR klatka inspekcja.png|Klatka animacji inspekcji z widokiem na lewy bok karabinka | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | === | + | === Skórki === |
<gallery> | <gallery> | ||
− | + | Plik:Galil AR Akoben.png|{{Opis skórki |wojskowa |Akoben |Akoben}} * | |
− | + | Plik:Galil AR Burza piaskowa.png|{{Opis skórki |wojskowa |Burza piaskowa |Sandstorm}} * | |
− | + | Plik:Galil AR Cerber.png|{{Opis skórki |zakazany |Cerber |Cerberus}} * | |
− | + | Plik:Galil AR Connexion.png|{{Opis skórki |zakazany |Connexion |Connexion}} * | |
− | + | Plik:Galil AR Cukrowa goraczka.png|{{Opis skórki |poufny |Cukrowa gorączka |Sugar Rush}} * | |
− | + | Plik:Galil AR Czarny piasek.png|{{Opis skórki |wojskowa |Czarny piasek |Black Sand}} * | |
− | + | Plik:Galil AR Eco.png|{{Opis skórki |poufny |Eco |Eco}} * | |
− | + | Plik:Galil AR Kami.png|{{Opis skórki |wojskowa |Kami |Kami}} * | |
− | + | Plik:Galil AR Las zimowy.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Las zimowy |Winter Forest}} | |
− | + | Plik:Galil AR Lowiecka przykrywka.png|{{Opis skórki |konsumencka |Łowiecka przykrywka |Hunting Blind}} | |
− | + | Plik:Galil AR Miejski gruz.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Miejski gruz |Urban Rubble}} | |
+ | Plik:Galil AR Niebieski tytan.png|{{Opis skórki |wojskowa |Niebieski tytan |Blue Titanium}} * | ||
+ | Plik:Galil AR Papla.png|{{Opis skórki |tajny |Papla |Chatterbox}} * | ||
+ | Plik:Galil AR Pomaranczowy DDPAT.png|{{Opis skórki |zakazany |Pomarańczowy DDPAT |Orange DDPAT}} * | ||
+ | Plik:Galil AR Rakietowe bum.png|{{Opis skórki |wojskowa |Rakietowe bum |Rocket Pop}} * | ||
+ | Plik:Galil AR Roztrzask.png|{{Opis skórki |wojskowa |Roztrzask |Shattered}} * | ||
+ | Plik:Galil AR Ruiny o zmroku.png|{{Opis skórki |wojskowa |Ruiny o zmroku |Dusk Ruins}} | ||
+ | Plik:Galil AR Smoking.png|{{Opis skórki |wojskowa |Smoking |Tuxedo}} | ||
+ | Plik:Galil AR Strzelanina.png|{{Opis skórki |zakazany |Strzelanina |Firefight}} * | ||
+ | Plik:Galil AR Sygnal.png|{{Opis skórki |zakazany |Sygnał |Signal}} * | ||
+ | Plik:Galil AR Szalwia.png|{{Opis skórki |konsumencka |Szałwia |Sage Spray}} | ||
+ | Plik:Galil AR Szkarlatne tsunami.png|{{Opis skórki |zakazany |Szkarłatne tsunami |Crimson Tsunami}} * | ||
+ | Plik:Galil AR Tornado.png|{{Opis skórki |konsumencka |Tornado |Tornado}} | ||
+ | Plik:Galil AR Ultrafiolet Phoenix.png|{{Opis skórki |zakazany |Ultrafiolet Phoenix |Phoenix Blacklight}} | ||
+ | Plik:Galil AR VariCamo.png|{{Opis skórki |przemysłowa |VariCamo |VariCamo}} | ||
+ | Plik:Galil AR Wandal.png|{{Opis skórki |wojskowa |Wandal |Vandal}} * | ||
+ | Plik:Galil AR Wodne schodki.png|{{Opis skórki |wojskowa |Wodne schodki |Aqua Terrace}} | ||
+ | Plik:Galil AR Zimna fuzja.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Zimna fuzja |Cold Fusion}} | ||
+ | Plik:Galil AR Zimny jak glaz.png|{{Opis skórki |zakazany |Zimny jak głaz |Stone Cold}} * | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | ''* - | + | ''* - dostępna również z licznikiem [[StatTrak™]].'' |
+ | |||
+ | == Przypisy == | ||
+ | <div class="przypisy"> | ||
+ | <references /> | ||
+ | </div><noinclude>[[Kategoria:Elementy strony]]</noinclude> | ||
{{CS bronie}} | {{CS bronie}} | ||
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] | [[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] |
Aktualna wersja na dzień 21:02, 31 sty 2021
Ten artykuł dotyczy broni z CS:GO. Zobacz też: artykuł o jego poprzedniku.
Galil AR | |
Cena | $1800 |
Pochodzenie | Izrael |
Używane przez | Terroryści |
Właściwości | |
Obrażenia | 33 |
Magazynek | 35 naboi |
Tryby ognia | Automatyczny |
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
666 strz./min. |
Czas przeładowania | 3 sekundy |
Tańsza opcja wśród trzech unikalnych dla terrorystów karabinów szturmowych - Galil AR to doborowa broń do starć na średnim i dalekim zasięgu.
Opis z ekwipunku
Galil AR to karabin automatyczny debiutujący w Counter-Strike: Global Offensive, następca IDF Defendera z poprzednich gier.
Spis treści |
[edytuj] Opis ogólny
Galil AR to dość mocny karabin automatyczny, dostępny do zakupu wyłącznie po stronie Terrorystów. Choć wydaje się być nowoczesnym wcieleniem swojego poprzednika, to w gruncie rzeczy odziedziczył po nim większość jego cech - niską cenę (najtańszy karabinek w grze) nawet w porównaniu z pistoletami maszynowymi oraz przyzwoite osiągi. Do wad tego karabinka należy wliczyć brak możliwości zabicia przeciwnika ubranego w pełny pancerz jednym strzałem w głowę oraz dość niską celność na większe odległości.
Choć w rundach, gdzie ilość pieniędzy nie gra większej roli nie jest dobrym wyborem ze względu na statystyki odstające od rywali, to jest to świetna broń na rundy tzw. ekonomiczne i nie najgorszy wybór po przegranej rundzie na pistolety.
[edytuj] Właściwości
|
|
Galil AR to ciężka broń. Podczas poruszania się z wyciągniętym Galilem, szybkość ruchu jest równa 215 jedn./sek., co w porównaniu do poprzednika jest lepszym wynikiem o 5 jednostek.
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
[edytuj] Taktyki
- Świetna broń na rundy ekonomiczne. Można też rozważyć zakup po przegranej rundzie na pistolety i tym samym zwiększyć siłę ognia.
- Jeżeli szukasz broni zadającej większe obrażenia opancerzonemi przeciwnikomi, wybierz inne karabiny, gdyż Galil AR ze względu na obniżone obrażenia w starciu takim przeciwnikiem może nie zdać egzaminu.
- Na małych i średnich dystansach możesz śmiało strzelać ogniem ciągłym, przy czym celuj w klatkę piersiową.
- Jeżeli wypadnie Tobie walka na dużą odległość, strzelaj krótką serią lub pojedyńczo. Pamiętaj także o przemieszczaniu się, by nie wystawiać się na obrażenia i tym samym nie ułatwiać przeciwnikowi zadania zabicia Ciebie.
- Mimo wszystko karabinek ten jest mizerny w starciu przeciwko wrogim snajperom ze względu na obniżone obrażenia względem opancerzonego przeciwnika i niemożność zabicia takowego jednym strzałem w głowę. Jeżeli to możliwe, unikaj miejscówek, gdzie może się czaić wrogi snajper.
- Unikaj biegania oraz strzelania z tej broni - Galil AR cierpi wtedy na duży rozrzut. Co więcej, gracze wyposażeni w lżejszą i celniejszą broń mogą cię łatwo "oblecieć".
- Jeśli już musisz strzelać aż do wyczerpania magazynka, rób to na małym dystansie, upuszczając przy tym linię celowania, kontrując tym samym odrzut.
[edytuj] Kontrtaktyki
- Unikaj bliższych kontaktów z użytkownikami Galila AR - duża szybkostrzelność i wybaczający błędy odrzut może podziałać na jego korzyść.
- Najlepiej jest walczyć z takimi adwersarzami na dużym dystansie, gdyż Galil AR nie ma dobrej celności na takie odległości.
- Używaj silniejszych lub celniejszych broni. FAMAS w trybie serii jest dużo celniejszy, AUG nie tylko przewyższa celnością Galila AR, ale też obrażeniami i możliwością skorzystania z zamontowanego celownika.
- Jeśli użytkownik strzela długą serią, można go z łatwością pokonać strzelbą (na małym dystansie) lub bronią o wyższej celności.
[edytuj] Zmiany w aktualizacjach
Lista zmian z dnia 18.11.2019:
- Zmniejszono cenę karabinów FAMAS i Galil o 200$ (do odpowiednio 2050$ i 1800$).
- Zwiększono celność karabinów FAMAS i Galil podczas prowadzenia ognia ciągłego.
[edytuj] Osiągnięcia
Ekspert Galil AR Zabij 250 przeciwników przy użyciu Galil AR |
[edytuj] Ciekawostki
- Karabinek został oparty na modelu Galil ACE 22, który mechanicznie bazuje na starszych Galilach. Największym wyróżnikiem nowszej konstrukcji jest m.in. przeniesienie dźwigni przeładowania na stronę lewą i obecność sprężynującej osłony wycięcia, w którym porusza się rękojeść zamkowa.
- Biorąc pod uwagę ciekawostkę powyżej, nazwa Galil AR jest błędna. W rzeczywistości karabinek o takim oznaczeniu wygląda zupełnie inaczej niż przedstawiono to w grze. Jest on wariantem wariant oryginalnego Galila, bez chwytu transportowego i dwójnogu.
- Możliwym jest, że AR jest po prostu ogólnym przyrostkiem z punktu widzenia gry, co może oznaczać Assault Rifle lub Automatic Rifle.
- Pierwotnie broń miała nosić nazwę IDF Sentinel 22.
- Pierwotnie Galil AR miał być wyposażony w celownik kolimatorowy, oparty na jednym z celowników firmy Meprolight, który był przymocowany do szyny znajdującej się nad łożem. Celownik fukcjonował podobnie do celowników SG 553 i AUGa. Jeszcze w wersji beta tytułu podjęto decyzję o usunięciu funkcji przybliżania z broni, w efekcie wprowadzając zmodyfikowaną wersję z innymi teksturami oraz bez kolimatora zamontowanego ponad łożem.
- Prawdopodobną przyczyną usunięcia tej funkcji był lepszy balans względem konkurenta po stronie Antyterrorystów.
- Galila z celownikiem kolimatorowym można zobaczyć w materiale prezentującym mecz między zawodnikami z Europy i Ameryki Północnej rozgrywany na bardzo wczesnej wersji gry, dostępnym w serwisie Youtube[1] oraz grafikach promocyjnych, które zostały zamieszczone w galerii poniżej.
- We wczesnych stadiach rozwoju dźwięki operowania dźwigną przeładowania nie były zsynchronizowane z animacją.
- Przed cyklem aktualizacji zmieniających udźwiękowienie broni, Galil AR dzielił dźwięki przeładowania z P90, SG 553 i AUGiem.
- Galil AR jest nieco lżejszy od swojego protoplasty - IDF Defendera, co ma w pewnym sensie odzwierciedlenie w rzeczywistości; Galil AR (a właściwie Galil ACE) wykorzystuje w swojej budowie kompozyt.
- Podobnie jak G3SG1 w starszych grach, podczas oglądania animacji przeładowania z pozycji "klasycznej" w widoku pierwszoosobowym, można zauważyć, że magazynek jest wyjmowany z gniazda i wkładany z powrotem.
- Ikonka HUD oraz zabójstwa przestawiają karabinek Galil SAR, pomimo faktu, że broń jest wymodelowana na podstawie Galila ACE 22[2].
[edytuj] Galeria
[edytuj] Wczesna wersja (alfa i beta)
Screenshot przedstawiający Antyterrorystę uzbrojonego we wczesną wersję Galila AR na mapie Shoots
[edytuj] Wersja finalna
[edytuj] Skórki
* - dostępna również z licznikiem StatTrak™.