Portal
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(→Rozgrywka) |
(→Rozgrywka) |
||
Linia 34: | Linia 34: | ||
==Rozgrywka== | ==Rozgrywka== | ||
− | W grze musimy używać Podręcznego Urządzenia Portalowego Aperture Science do przejścia kolejnych komór testowych. Początkowo mamy możliwość tworzenia tylko jednego portalu, drugi jest już usytuowany, jednak później do urządzenia zostaje dołączony drugi moduł, umożliwiający stworzenie własnoręcznie dwóch portali. Do każdej komory testowej dostarczani jesteśmy windą, która jest oddzielona od komory Siatką Dematerializującą Aperture Science, powoduje ona wyparowywanie każdego niepożądanego przedmiotu. Na początku każdego poziomu znajduję się informacja z numerem komory i ewentualnymi zagrożeniami. Na kolejnych poziomach musimy używać urządzenia portalowego aby dojść do następnej windy. Najczęściej wymaga to przeniesienia Obciążeniowej Kostki Towarzyszącej Aperture Science na przycisk, bądź doprowadzenia kulki energetycznej do celu co powoduje otwarcie się drzwi. Rzadziej wymaga to zniszczenia androidów bądź użycia umiejętności zręcznościowych. | + | W grze musimy używać Podręcznego Urządzenia Portalowego Aperture Science do przejścia kolejnych komór testowych. Początkowo mamy możliwość tworzenia tylko jednego portalu, drugi jest już usytuowany, jednak później do urządzenia zostaje dołączony drugi moduł, umożliwiający stworzenie własnoręcznie dwóch portali. Do każdej komory testowej dostarczani jesteśmy windą, która jest oddzielona od komory [[Siatka Dematerializująca Aperture Science|Siatką Dematerializującą Aperture Science]], powoduje ona wyparowywanie każdego niepożądanego przedmiotu. Na początku każdego poziomu znajduję się informacja z numerem komory i ewentualnymi zagrożeniami. Na kolejnych poziomach musimy używać urządzenia portalowego aby dojść do następnej windy. Najczęściej wymaga to przeniesienia [[Obciążeniowa Kostka Towarzysząca Aperture Science|Obciążeniowej Kostki Towarzyszącej Aperture Science]] na przycisk, bądź doprowadzenia kulki energetycznej do celu co powoduje otwarcie się drzwi. Rzadziej wymaga to zniszczenia androidów bądź użycia umiejętności zręcznościowych. |
==Postacie i przeciwnicy== | ==Postacie i przeciwnicy== |
Wersja z 18:29, 13 lis 2009
Portal | |
Producent | Valve Software |
Wydawca | Valve Software |
Dystrybucja | Electronic Arts, Steam |
Data wydania | 10 października 2007 |
Nośniki | DVD, Steam |
Gatunek | First Person Perspective, logiczna |
Tryb gry | Singleplayer |
Platforma | Microsoft Windows, Xbox, Xbox 360, PlayStation 3 |
Silnik | Source |
Wymagania | minimalne:
zalecane:
|
Kontrolery | klawiatura i mysz, joystick, gamepad |
Kategorie wiekowe | PEGI: 12+ ESRB: T OFLC: M USK: 12 |
Scenarzysta | Marc Laidlaw, Chet Faliszek, Erik Wolpaw |
Kompozytor | Kelly Bailey, Jonathan Coulton, Mike Morasky |
Gra po grze | |
Poprz. gra | Narbacular Drop |
Nast. gra | Portal 2 |
Portal - logiczno-zręcznościowa gra komputerowa wydana przez Valve Software w 2007 roku. Dostępna w pakiecie "The Orange Box" oraz osobno przez Steam.
Spis treści |
Fabuła
Miejsce rozgrywania fabuły gry, oraz czas są nieznane. Bohaterka gry, Chell, budzi się w jednej z komór ośrodka badawczego Aperture Science Enrichment Center. Po chwili dowiaduje się, że aby przeżyć musi przejść kilkanaście testów, z użyciem Podręcznego Urządzenia Portalowego Aperture Science. Nie mając wyboru bierze w nich udział.
Rozgrywka
W grze musimy używać Podręcznego Urządzenia Portalowego Aperture Science do przejścia kolejnych komór testowych. Początkowo mamy możliwość tworzenia tylko jednego portalu, drugi jest już usytuowany, jednak później do urządzenia zostaje dołączony drugi moduł, umożliwiający stworzenie własnoręcznie dwóch portali. Do każdej komory testowej dostarczani jesteśmy windą, która jest oddzielona od komory Siatką Dematerializującą Aperture Science, powoduje ona wyparowywanie każdego niepożądanego przedmiotu. Na początku każdego poziomu znajduję się informacja z numerem komory i ewentualnymi zagrożeniami. Na kolejnych poziomach musimy używać urządzenia portalowego aby dojść do następnej windy. Najczęściej wymaga to przeniesienia Obciążeniowej Kostki Towarzyszącej Aperture Science na przycisk, bądź doprowadzenia kulki energetycznej do celu co powoduje otwarcie się drzwi. Rzadziej wymaga to zniszczenia androidów bądź użycia umiejętności zręcznościowych.
Postacie i przeciwnicy
Gra przedstawia nam dwóch bohaterów: kontrolowaną przez gracza Chell, oraz jej przeciwnika, GLaDOS (Genetic Lifeform and Disk Operating System) - sztuczną inteligencję którą w angielskiej wersji językowej, głos podkładała Ellen McLain.
Ścieżka dźwiękowa
Proces powstawania
Ciekawostki
- Valve uruchomiło stronę internetową ApertureScience.com na której po wpisaniu danych znajdujących się w jednej z komór testowych uzyskujemy możliwość do przeczytania historii Aparture Science. Więcej o tej stronie w artykule na temat witryny aperturescience.com.
Linki
| |||||
Inne gry |
Counter-Strike · Counter-Strike: Condition Zero · Condition Zero Deleted Scenes · Counter-Strike: Source · Counter-Strike: Global Offensive |
||||
Inne produkty |
Steam · The Orange Box · Portal 2 - The Final Hours · Source Filmmaker · Source SDK |
||||
Silniki |
|||||
Demonstracje |
Get Your Free TVs! · Source Particle Benchmark · Half-Life 2: Lost Coast · |
||||
Anulowane |
Prospero · Half-Life 2 Beta · Episode Three · Return to Ravenholm |
||||
Powiązane |
Codename: Gordon · Portal ARG · PotatoFoolsDay ARG · Team Fortress Arcade |
||||
Usługi |