Portal 2
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(update) |
(okładka) |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
{{Spoiler}} | {{Spoiler}} | ||
{{Gra infobox | {{Gra infobox | ||
− | |grafika= | + | |grafika=Portalwmacpft jpg jpgcopy.jpg |
|producent=[[Valve Software]] | |producent=[[Valve Software]] | ||
|wydawca=[[Valve Software]] | |wydawca=[[Valve Software]] | ||
Linia 23: | Linia 23: | ||
}} | }} | ||
{{Cytat|Portal was a test bed. Portal 2 is a game.<br />(Portal był poletkiem doświadczalem. Portal 2 jest grą.)|[[Doug Lombardi]]}} | {{Cytat|Portal was a test bed. Portal 2 is a game.<br />(Portal był poletkiem doświadczalem. Portal 2 jest grą.)|[[Doug Lombardi]]}} | ||
− | '''Portal 2''' - to sequel logiczno-zręcznościowej gry [[Portal]] z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na 20 kwietnia 2011 roku. Gra ma zawierać 2 tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza i tryb kooperacji dla dwóch graczy, również między platformami PC, Mac i Playstation 3 | + | '''Portal 2''' - to sequel logiczno-zręcznościowej gry [[Portal]] z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na 20 kwietnia 2011 roku. Gra ma zawierać 2 tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza i tryb kooperacji dla dwóch graczy, również między platformami PC, Mac i Playstation 3. Oba mają przedstawiać inną historię. |
==Fabuła== | ==Fabuła== | ||
Linia 50: | Linia 50: | ||
{{Main|Portal ARG}} | {{Main|Portal ARG}} | ||
Przed oficjalną zapowiedzią Portal 2, Valve zaserwowało fanom tzw. ARG ([[w:Alternate reality game|Alternate reality game]]). Rozpoczęła się ona od aktualizacji do gry [[Portal]], w której dodano nowe pliki dźwiękowe z zakodowanym przekazem. Kolejne odkrywane fakty odsłaniały nowe informacje prowadząc ostatecznie do ujawnienia prac nad drugą częścią gry. | Przed oficjalną zapowiedzią Portal 2, Valve zaserwowało fanom tzw. ARG ([[w:Alternate reality game|Alternate reality game]]). Rozpoczęła się ona od aktualizacji do gry [[Portal]], w której dodano nowe pliki dźwiękowe z zakodowanym przekazem. Kolejne odkrywane fakty odsłaniały nowe informacje prowadząc ostatecznie do ujawnienia prac nad drugą częścią gry. | ||
+ | |||
+ | <gallery> | ||
+ | Grafika:Portalps3pft jpg jpgcopy.jpg|Okładka gry dla Playstation 3 | ||
+ | Grafika:Portalx360pft jpg jpgcopy.jpg|Okładka gry dla X-box 360 | ||
+ | Grafika:Pcg b.jpg|Okładka PC Gamera z zapowiedzią Portal 2 | ||
+ | </gallery> | ||
==Linki== | ==Linki== | ||
*[http://www.thinkwithportals.com/ Oficjalna strona gry] | *[http://www.thinkwithportals.com/ Oficjalna strona gry] | ||
*[http://store.steampowered.com/video/5739 Oficjalny teaser trailer] | *[http://store.steampowered.com/video/5739 Oficjalny teaser trailer] | ||
+ | *[http://store.steampowered.com/video/620/5926 Trailer trybu co-op] | ||
{{Valve}} | {{Valve}} |
Wersja z 17:19, 22 sty 2011
Portal 2 | |
Producent | Valve Software |
Wydawca | Valve Software |
Dystrybucja | Electronic Arts, Steam |
Data wydania | 20 kwietnia 2011 |
Nośniki | DVD, Steam |
Gatunek | First Person Perspective, logiczna |
Tryb gry | Singleplayer, multiplayer (co-op) |
Platforma | Microsoft Windows, Mac, PlayStation 3, Xbox 360 |
Silnik | Source |
Kontrolery | klawiatura i mysz, joystick, gamepad |
Scenarzysta | Marc Laidlaw, Chet Faliszek, Erik Wolpaw |
Kompozytor | Kelly Bailey, Jonathan Coulton |
Gra po grze | |
Poprz. gra | Portal |
Portal was a test bed. Portal 2 is a game.
(Portal był poletkiem doświadczalem. Portal 2 jest grą.)
Portal 2 - to sequel logiczno-zręcznościowej gry Portal z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na 20 kwietnia 2011 roku. Gra ma zawierać 2 tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza i tryb kooperacji dla dwóch graczy, również między platformami PC, Mac i Playstation 3. Oba mają przedstawiać inną historię.
Spis treści |
Fabuła
Tryb dla jednego gracza
Akcja trybu single-player będzie toczyła się setki lat w przyszłości, po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie laboratorium Aperture, jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry pozostanie Chell, która z jeszcze niewiadomych przyczyn zostaje wybudzona z długoletniej hibernacji (która nastąpiła zaraz po wydarzeniach z pierwszej części gry). Po przebudzeniu spotyka Wheatley'a - samodzielny rdzeń, podobny do tych będących częścią GLaDOS. Ponieważ sam może poruszać się tylko po zamontowanych szynach, wykorzystuje niepowtarzalną okazję jaką jest Chell i uwalnia się z prowadnic. Od tej pory Chell jest jego środkiem transportu.
Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą kontynuowały eksperymenty z technologią portali, zapoczątkowane przy ich pierwszym spotkaniu. Jednocześnie Chell będzie miała większą swobodę poruszania się i często będzie opuszczać komory testowe na rzecz zaplecza kompleksu.
Tryb co-op
Na temat tła fabularnego tego trybu na razie nic nie wiadomo. Pewne jest tylko, że głównymi bohaterami będą dwa humanoidalne roboty, Atlas i P-body, które będą wykonywać kolejne zadania wyznaczone przez GLaDOS.
Rozgrywka
Gra oprócz dobrze znanych z części pierwszej portali, zaprezentuje zupełnie nowe mechanizmy rozgrywki, takie jak (dotychczas ujawnione):
- Thermal Discouragement Beam - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia.
- Aerial Faith Plates - platformy, które wyrzucają w powietrze każdy przedmiot/osobę, która się na nich znajdzie.
- Excursion Funnel - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji.
- Pneumatic Diversity Vent - kanał wentylacyjny o bardzo dużej mocy ssącej.
- Repulsion Gel - żel, który można rozprowadzić po wybranej powierzchni. Osoba poruszająca się po nim nabiera ogromnych prędkości.
- Propulsion Gel - inny typ żelu, który ma właściwości odbijania przedmiotów.
W Portal 2 zostaną także wprowadzone wizualne tagi, dzięki którym gracze będą mogli porozumiewać się ze sobą bez słów. Roboty będą również posiadały zestaw drwin (podobnie jak postacie w Team Fortress 2), które w zależności od zaangażowania drugiego gracza będą różnie wykonywane (np, tradycyjne "przybicie piątki").
Portal ARG
Osobny artykuł: Portal ARG
Przed oficjalną zapowiedzią Portal 2, Valve zaserwowało fanom tzw. ARG (Alternate reality game). Rozpoczęła się ona od aktualizacji do gry Portal, w której dodano nowe pliki dźwiękowe z zakodowanym przekazem. Kolejne odkrywane fakty odsłaniały nowe informacje prowadząc ostatecznie do ujawnienia prac nad drugą częścią gry.
Linki
| |||||
Inne gry |
Counter-Strike · Counter-Strike: Condition Zero · Condition Zero Deleted Scenes · Counter-Strike: Source · Counter-Strike: Global Offensive |
||||
Inne produkty |
Steam · The Orange Box · Portal 2 - The Final Hours · Source Filmmaker · Source SDK |
||||
Silniki |
|||||
Demonstracje |
Get Your Free TVs! · Source Particle Benchmark · Half-Life 2: Lost Coast · |
||||
Anulowane |
Prospero · Half-Life 2 Beta · Episode Three · Return to Ravenholm |
||||
Powiązane |
Codename: Gordon · Portal ARG · PotatoFoolsDay ARG · Team Fortress Arcade |
||||
Usługi |