M4A1-S
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(M4A1-S, dodany w update'cie Arms Deal) |
m |
||
(Nie pokazano 16 wersji utworzonych przez 13 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>cs</ikony> | <ikony>cs</ikony> | ||
− | {{DisambigR|broni z CS:GO|[[M4A1|jego poprzedniku]]}} | + | {{DisambigR|broni z CS:GO|[[M4A1|artykuł o jego poprzedniku]]}} |
− | + | {{Broń CS | |
− | {{ | + | | grafika = M4A1-S Standardowy.png |
− | |grafika=M4A1- | + | | altname = |
− | |altname= | + | | cena = $3100<ref name="cena">od aktualizacji z 15 września 2015 roku</ref> |
− | |cena=$ | + | | kraj = USA |
− | |kraj=USA | + | | odrzut = |
− | |odrzut= | + | | obrazenia = |
− | |obrazenia= | + | | magazynek = 25 |
− | |magazynek= | + | | ogien = Automatyczny |
− | |ogien=Automatyczny | + | | amun = [[Grafika:5.56_caliber.png|35px|5.56x45mm NATO]] |
− | |amun=[[Grafika:5.56_caliber.png|35px|5.56x45mm NATO]] | + | | szybkosc = 600 strz./min. |
− | |szybkosc= | + | | masa = |
− | |masa= | + | | masapocisk = |
− | |masapocisk= | + | | predwylot = |
− | |predwylot= | + | | energia = |
− | |energia= | + | | uzycie = [[Antyterroryści]] |
− | |uzycie=[[Antyterroryści]] | + | | przeladowanie = 3,1 sekundy |
− | |przeladowanie=3, | + | |
}} | }} | ||
+ | {{Cytat|Posiadający mniejszy magazynek niż jego [[M4A4|niewytłumiony odpowiednik]], karabin M4A1-S zapewnia cichsze strzały, mniejszy odrzut i lepszą celność.|Opis z ekwipunku}} | ||
+ | '''M4A1-S''' – karabinek automatyczny występujący w [[Counter-Strike: Global Offensive]]. Wariant [[M4A4]], w który można się wyposażyć w menu ekwipunku. Następca [[M4A1]] z poprzednich gier. | ||
− | + | M4A1-S jest, podobnie jak M4A4, karabinkiem udostępnionym wyłącznie Antyterrorystom. Został dodany wraz z aktualizacją Arms Deal, podobnie jak [[USP-S]]. Posiada odrobinkę mniejszy magazynek (równy FAMASowi) i troszkę mniej amunicji w zapasie od M4A4, ale dzięki dokręcanemu tłumikowi można po cichu zdejmować cele. | |
− | + | == Obrażenia == | |
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | ! rowspan="2" | Część ciała | ||
+ | ! colspan="2" | Podst. tryb ognia | ||
+ | |- | ||
+ | ! Bez pancerza | ||
+ | ! Z pancerzem | ||
+ | |- | ||
+ | | Głowa | ||
+ | | <span style="color: red;">132</span> | ||
+ | | 92 | ||
+ | |- | ||
+ | | Klatka pier., ramię | ||
+ | | 32 | ||
+ | | 23 | ||
+ | |- | ||
+ | | Brzuch | ||
+ | | 41 | ||
+ | | 28 | ||
+ | |- | ||
+ | | Noga | ||
+ | | 24 | ||
+ | | 24 | ||
+ | |- | ||
+ | ! colspan="3" | <center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny strzał.</small></center> | ||
+ | |} | ||
− | = | + | {| class="wikitable" |
− | + | ! Rodzaj statystyki !! Wartość | |
+ | |- | ||
+ | | Nagroda za zabójstwo || $300 (tryb turniejowy)<br> | ||
+ | $150 (tryb uproszczony) | ||
+ | |- | ||
+ | | Obrażenia || 33 | ||
+ | |- | ||
+ | | Kontrola odrzutu || 19/26 (73%) | ||
+ | |- | ||
+ | | Zasięg efektywny || 39 m | ||
+ | |- | ||
+ | | Penetracja pancerza|| 62,5% | ||
+ | |- | ||
+ | | Siła penetracji || 200 | ||
+ | |} | ||
− | + | M4A1-S to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 225 jednostek na sekundę (o 5 jednostek mniej niż poprzednik). | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | == Zalety i wady == | |
− | + | {{Zalety i wady | |
− | ==Zalety i wady== | + | | zalety = |
− | {{ | + | * Dokręcany tłumik |
− | |zalety=* Dokręcany tłumik | + | |
* Niski odrzut (w porównaniu do M4A4) | * Niski odrzut (w porównaniu do M4A4) | ||
− | * Nie widać | + | * Nie widać lecącego pocisku po wystrzale |
− | * | + | * Wysoka dokładność i niski rozrzut |
− | |wady=* Mała | + | | wady = |
− | + | * Mała pojemność magazynka | |
* Duży rozrzut bez tłumika | * Duży rozrzut bez tłumika | ||
+ | * Dokręcony tłumik zwiększa długość broni, co może zdradzić pozycję | ||
}} | }} | ||
− | ==Taktyki== | + | == Taktyki == |
{{Porady}} | {{Porady}} | ||
− | *Jeśli nie możesz umknąć dwóm (lub więcej) przeciwnikom na małym lub średnim dystansie i nie żal ci amunicji, ładuj ile wlezie. | + | * Jeśli nie możesz umknąć dwóm (lub więcej) przeciwnikom na małym lub średnim dystansie i nie żal ci amunicji, ładuj ile wlezie. |
− | **Żeby oszczędzać naboje przy zachowaniu celności, strzelaj krótką serią na średnim/dużym dystansie. Celuj w głowę lub brzuch/pierś, jeśli nie potrafisz zapanować nad odrzutem. | + | ** Żeby oszczędzać naboje przy zachowaniu celności, strzelaj krótką serią na średnim/dużym dystansie. Celuj w głowę lub brzuch/pierś, jeśli nie potrafisz zapanować nad odrzutem. |
− | *Nie odkręcaj tłumika. Nic na tym nie zyskasz oprócz zwiększenia odrzutu i rzecz jasna hałasu. | + | * Nie odkręcaj tłumika. Nic na tym nie zyskasz oprócz zwiększenia odrzutu i rzecz jasna hałasu. |
− | *Pojemność magazynka i amunicja w zapasie jest najmniejsza ze wszystkich karabinów automatycznych w grze. Strzelając z takiej broni, niemalże każdy wystrzelony pocisk jest na wagę złota. | + | ** Co prawda tłumik nie zawsze sprawdza się w ataku z zaskoczenia, ale przeciwnikom będzie trudniej zlokalizować strzelca, tym bardziej, gdy ten ostatni się dobrze ukryje. Chowając się za dość ciasną zasłoną warto zdjąć tłumik, gdyż zwiększa długość karabinu i może on zdradzić twoją pozycję. |
− | **Cały czas przeładowuj broń nawet jeśli wystrzelisz choćby krótką serię. Rób to oczywiście w bezpiecznym miejscu. | + | ** M4A1-S z dokręconym tłumikiem świetnie się nadaje na tzw. partyzantkę, czyli szybkie ataki od tyłu i natychmiastowe branie nóg za pas. |
+ | ** Jeśli już chcesz korzystać z "gołego" M4A1-S (bez tłumika), to najlepiej rób to, gdy masz w pobliżu swoich kompanów. | ||
+ | * Pojemność magazynka i amunicja w zapasie jest najmniejsza ze wszystkich karabinów automatycznych w grze. Strzelając z takiej broni, niemalże każdy wystrzelony pocisk jest na wagę złota. | ||
+ | ** Cały czas przeładowuj broń nawet jeśli wystrzelisz choćby krótką serię. Rób to oczywiście w bezpiecznym miejscu. | ||
− | ==Kontrtaktyki== | + | == Kontrtaktyki == |
− | *Użytkownicy tego karabinka praktycznie nie zdejmują tłumika, więc najlepiej atakować ich w dwójkę. Dzięki tłumikowi, przeciwnik może z łatwością atakować i ukryć się przed wrogiem, szczególnie na otwartej przestrzeni. | + | * Użytkownicy tego karabinka praktycznie nie zdejmują tłumika, więc najlepiej atakować ich w dwójkę. Dzięki tłumikowi, przeciwnik może z łatwością atakować i ukryć się przed wrogiem, szczególnie na otwartej przestrzeni. |
− | *Każdy inny karabin automatyczny jest dobry przeciwko użytkownikom tej wytłumionej broni. AK-47 to doskonały karabin, gdyż ma dużą moc i pojemność magazynka (ale ma duży odrzut) | + | * Każdy inny karabin automatyczny jest dobry przeciwko użytkownikom tej wytłumionej broni. AK-47 to doskonały karabin, gdyż ma dużą moc i pojemność magazynka (ale ma duży odrzut). |
− | **Innym przykładem doskonałego karabinka jest [[SG 553]]. Dzięki jego dużej mocy obalającej (100% penetracja pancerza), przyzwoitej celności można go użyć przeciwko użytkownikom M4A1-S. | + | ** Innym przykładem doskonałego karabinka jest [[SG 553]]. Dzięki jego dużej mocy obalającej (100% penetracja pancerza), przyzwoitej celności można go użyć przeciwko użytkownikom M4A1-S. |
− | *[[P90]] to dobry PM na użytkowników tego wytłumionego karabinka, gdyż posiada duży magazynek i szybkostrzelność. | + | * [[P90]] to dobry PM na użytkowników tego wytłumionego karabinka, gdyż posiada duży magazynek i szybkostrzelność. |
− | **Można także wykorzystać rosyjskiego [[PP-Bizon|Bizona]], który ma jeszcze większy magazynek i szybkostrzelność, którą M4A1-S mu nie dorównuje. | + | ** Można także wykorzystać rosyjskiego [[PP-Bizon|Bizona]], który ma jeszcze większy magazynek i szybkostrzelność, którą M4A1-S mu nie dorównuje. Weź jednak pod uwagę to, że Bizon ma bardzo niskie obrażenia. |
− | ==Ciekawostki== | + | == Ciekawostki == |
− | *M4A1-S, [[M4A4]] i [[SCAR-20]] posiadają te same animacje przeładowywania. | + | * M4A1-S, [[M4A4]] i [[SCAR-20]] posiadają te same animacje przeładowywania. |
− | *M4A1-S opiera się na karabinku M4A1, jednak chwyt transportowy przypomina ten w starych M16. | + | ** We wszystkich trzech karabinach podczas wspomnianej animacji następuje uderzenie płaską dłonią o bok broni po wymianie magazynka. Ta czynność to uderzenie w zatrzask zamka (małą dźwignię w kształcie paletki do ping-ponga). Choć projektowany z myślą o naciśnięciu kciukiem, część strzelców dla wygody preferuje wspomnianą wcześniej czynność. |
− | *Broń jest hołdem dla [[M4A1|Maverick M4A1 Carbine]] z poprzednich gier z serii ''Counter-Strike'', który został wyparty przez ''M4A4''. | + | * M4A1-S opiera się na karabinku M4A1, jednak chwyt transportowy przypomina ten w starych M16. Karabin najbardziej przypominający M4A1-S w rzeczywistości to Colt M723, gdyż posiada po prawej stronie dosyłacz zamka, osłonka w kształcie piramidki przy wyrzutniku łusek (które pojawiły się w M16A2), a chwyt transportowy kształtem jest identyczny z M16 do wersji A1, które nie posiadały wspomnianej piramidki. |
− | **W przeciwieństwie do poprzednika odkręcanie i dokręcanie tłumika zajmuje teraz więcej czasu. Ponadto animacje te widoczne są również w widoku trzecioosobowym co można zobaczyć w galerii. | + | * Broń jest pewnego rodzaju hołdem dla [[M4A1|Maverick M4A1 Carbine]] z poprzednich gier z serii ''Counter-Strike'', który został wyparty przez ''M4A4''. |
− | **Posiada także mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie. | + | ** W przeciwieństwie do poprzednika odkręcanie i dokręcanie tłumika zajmuje teraz więcej czasu. Ponadto animacje te widoczne są również w widoku trzecioosobowym co można zobaczyć w galerii. |
− | **W trybie Deathmatch, broń wciąż jest klasyfikowana jako ''M4A4''. | + | ** Ponadto, M4A1-S po zakupie ma już dokręcony tłumik. |
− | *Magazynek M4A1-S to | + | ** Posiada także mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie. |
+ | ** W trybie Deathmatch, broń wciąż jest klasyfikowana jako ''M4A4'', także zabójstwa z tej broni są wliczane do progresu w osiągnięciu ''Ekspert M4A4''. | ||
+ | * Dźwięki strzału broni (wytłumiony i niewytłumiony) są zapożyczone z ''[[Counter-Strike: Source]]''. | ||
+ | * Magazynek M4A1-S, podobnie jak FAMAS w ''Global Offensive'' jest magazynkiem STANAG, mieszczącym 30 naboi przy pełnym ładowaniu, jednak w obu karabinach mieści on tylko 25. | ||
+ | * Redukcja hałasu przez tłumik w grze jest bardzo wyolbrzymiona. W grze strzały przypominają ciche syknięcia, które nawet na małej odległości mogą być niesłyszalne. W rzeczywistości nawet przy zastosowaniu amunicji poddźwiękowej broń wydawałaby hałas rzędu 130-145 decybeli, tak więc broń była tak samo głośna jak młot pneumatyczny. | ||
+ | ** Podkreśla to fakt, że tłumiki powstały z myślą o redukcji hałasu, a nie całkowitym jego wyciszeniu. | ||
+ | * Cena broni zmieniała się wraz z następującymi aktualizacjami: | ||
+ | ** Przed aktualizacją z 10 grudnia 2014 roku, M4A1-S kosztował $2900. | ||
+ | ** Od 10 grudnia 2014 roku do 1 kwietnia 2015, broń kosztowała $3100 (tyle samo, co M4A4). Po 1 kwietniu cena wzrosła o 100$, ale 15 września wróciła do poprzedniego pułapu. | ||
+ | * Przed wspomnianą wcześniej aktualizacją z 15 września 2015 roku, M4A1-S miał szybkostrzelność rzędu 666 strz./min. Aktualizacja obniżyła tą wartość do poziomu 600 strz./min. | ||
+ | * Początkowo M4A1-S posiadał 20 naboi w magazynku, czyli najmniejszą ilość sztuk amunicji w magazynku ze wszystkich karabinów (wyłączając karabiny snajperskie) oraz 40 naboi w zapasie. Aktualizacja z 12 czerwca 2018 zmieniła ilość amunicji w zapasie na 60, zaś aktualizacja 13 marca 2019 zmieniła ilość amunicji na odpowiednio 25 sztuk w magazynku oraz 75 w zapasie. | ||
− | ==Zestawienie z [[M4A4]]== | + | == Zestawienie z [[M4A4]] == |
− | [[Plik: | + | [[Plik:M4A4.png|right|250px|link=M4A4]] |
− | ===Na korzyść=== | + | |
− | * | + | === Na korzyść === |
− | + | *Lepsza celność (także w ruchu) i niższy odrzut | |
*Dokręcany tłumik pozwalający na likwidację celów po cichu | *Dokręcany tłumik pozwalający na likwidację celów po cichu | ||
− | ===Neutralne=== | + | *Mniejszy spadek obrażeń wraz ze wzrostem odległości |
− | *Identyczne obrażenia | + | |
− | * | + | === Neutralne === |
− | *Ten sam | + | *Identyczne obrażenia (33, jedynie 1 punkt różnicy przy strzale w głowę) |
− | ===Na niekorzyść=== | + | *Ten sam czas przeładowania i wyciągnięcia broni |
− | *Mniejszy magazynek i | + | *Taka sama nagroda za zabójstwo ($300 w trybie turniejowym, $150 w uproszczonym) |
+ | *Taka sama siła penetracji (200) | ||
+ | *Taka sama szybkość poruszania się (225 jedn./sek.) | ||
+ | *Ten sam zasięg skuteczny (39 metrów) | ||
+ | *Ta sama cena ($3100)<ref name="cena" /> | ||
+ | |||
+ | === Na niekorzyść === | ||
+ | *Mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie (<span style="color: red;">25/75</span> vs. 30/90) | ||
+ | *Niższa szybkostrzelność (<span style="color: red;">600 strz./min.</span> vs. 666 strz./min.) | ||
+ | *Mniejszy współczynnik penetracji pancerza (<span style="color: red;">62,5%</span> vs. 70%) | ||
+ | *Niesamowicie długi z zamontowanym tłumikiem | ||
− | ==Galeria== | + | == Galeria == |
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika: AR15wrekachFBIsil.png| Członek FBI trzymający M4A1-S | Grafika: AR15wrekachFBIsil.png| Członek FBI trzymający M4A1-S | ||
Linia 122: | Linia 150: | ||
Grafika: Terrozakladatlumik.png| Terrorysta zakłada tłumik na lufę (widok z trzeciej osoby) | Grafika: Terrozakladatlumik.png| Terrorysta zakłada tłumik na lufę (widok z trzeciej osoby) | ||
</gallery> | </gallery> | ||
− | === | + | |
+ | === Skórki === | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | Grafika:M4A1- | + | Grafika:M4A1-S.png|Skórka domyślna |
Grafika:bloodtiger.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+m4a1-s+%7C+blood+tiger Krwawy tygrys] * | Grafika:bloodtiger.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+m4a1-s+%7C+blood+tiger Krwawy tygrys] * | ||
Grafika:brightwater.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+m4a1-s+%7C+bright+water Jasne wody] * | Grafika:brightwater.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+m4a1-s+%7C+bright+water Jasne wody] * | ||
Linia 135: | Linia 164: | ||
Grafika:M4a1-s-Cyrex.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+M4A1-S+%7C+Cyrex Cyrex] * | Grafika:M4a1-s-Cyrex.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+M4A1-S+%7C+Cyrex Cyrex] * | ||
Grafika:M4A1-S-knight-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+M4A1-S+%7C+Knight Rycerz] | Grafika:M4A1-S-knight-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+M4A1-S+%7C+Knight Rycerz] | ||
− | Grafika:M4A1-S Master Piece.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+M4A1-S+%7C+Master+Piece | + | Grafika:M4A1-S Master Piece.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+M4A1-S+%7C+Master+Piece Dzieło Sztuki] |
</gallery> | </gallery> | ||
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].'' | ''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].'' | ||
− | {{CS}} | + | {{Bronie CS}} |
+ | |||
+ | {{Przypisy}} | ||
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] | [[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] |
Aktualna wersja na dzień 10:03, 27 kwi 2019
Ten artykuł dotyczy broni z CS:GO. Zobacz też: artykuł o jego poprzedniku
M4A1-S | |
Cena | $3100[1] |
Pochodzenie | USA |
Używane przez | Antyterroryści |
Właściwości | |
Magazynek | 25 |
Tryby ognia | Automatyczny |
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
600 strz./min. |
Czas przeładowania | 3,1 sekundy |
Posiadający mniejszy magazynek niż jego niewytłumiony odpowiednik, karabin M4A1-S zapewnia cichsze strzały, mniejszy odrzut i lepszą celność.
Opis z ekwipunku
M4A1-S – karabinek automatyczny występujący w Counter-Strike: Global Offensive. Wariant M4A4, w który można się wyposażyć w menu ekwipunku. Następca M4A1 z poprzednich gier.
M4A1-S jest, podobnie jak M4A4, karabinkiem udostępnionym wyłącznie Antyterrorystom. Został dodany wraz z aktualizacją Arms Deal, podobnie jak USP-S. Posiada odrobinkę mniejszy magazynek (równy FAMASowi) i troszkę mniej amunicji w zapasie od M4A4, ale dzięki dokręcanemu tłumikowi można po cichu zdejmować cele.
Spis treści |
[edytuj] Obrażenia
Część ciała | Podst. tryb ognia | |
---|---|---|
Bez pancerza | Z pancerzem | |
Głowa | 132 | 92 |
Klatka pier., ramię | 32 | 23 |
Brzuch | 41 | 28 |
Noga | 24 | 24 |
|
Rodzaj statystyki | Wartość |
---|---|
Nagroda za zabójstwo | $300 (tryb turniejowy) $150 (tryb uproszczony) |
Obrażenia | 33 |
Kontrola odrzutu | 19/26 (73%) |
Zasięg efektywny | 39 m |
Penetracja pancerza | 62,5% |
Siła penetracji | 200 |
M4A1-S to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 225 jednostek na sekundę (o 5 jednostek mniej niż poprzednik).
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Taktyki
- Jeśli nie możesz umknąć dwóm (lub więcej) przeciwnikom na małym lub średnim dystansie i nie żal ci amunicji, ładuj ile wlezie.
- Żeby oszczędzać naboje przy zachowaniu celności, strzelaj krótką serią na średnim/dużym dystansie. Celuj w głowę lub brzuch/pierś, jeśli nie potrafisz zapanować nad odrzutem.
- Nie odkręcaj tłumika. Nic na tym nie zyskasz oprócz zwiększenia odrzutu i rzecz jasna hałasu.
- Co prawda tłumik nie zawsze sprawdza się w ataku z zaskoczenia, ale przeciwnikom będzie trudniej zlokalizować strzelca, tym bardziej, gdy ten ostatni się dobrze ukryje. Chowając się za dość ciasną zasłoną warto zdjąć tłumik, gdyż zwiększa długość karabinu i może on zdradzić twoją pozycję.
- M4A1-S z dokręconym tłumikiem świetnie się nadaje na tzw. partyzantkę, czyli szybkie ataki od tyłu i natychmiastowe branie nóg za pas.
- Jeśli już chcesz korzystać z "gołego" M4A1-S (bez tłumika), to najlepiej rób to, gdy masz w pobliżu swoich kompanów.
- Pojemność magazynka i amunicja w zapasie jest najmniejsza ze wszystkich karabinów automatycznych w grze. Strzelając z takiej broni, niemalże każdy wystrzelony pocisk jest na wagę złota.
- Cały czas przeładowuj broń nawet jeśli wystrzelisz choćby krótką serię. Rób to oczywiście w bezpiecznym miejscu.
[edytuj] Kontrtaktyki
- Użytkownicy tego karabinka praktycznie nie zdejmują tłumika, więc najlepiej atakować ich w dwójkę. Dzięki tłumikowi, przeciwnik może z łatwością atakować i ukryć się przed wrogiem, szczególnie na otwartej przestrzeni.
- Każdy inny karabin automatyczny jest dobry przeciwko użytkownikom tej wytłumionej broni. AK-47 to doskonały karabin, gdyż ma dużą moc i pojemność magazynka (ale ma duży odrzut).
- Innym przykładem doskonałego karabinka jest SG 553. Dzięki jego dużej mocy obalającej (100% penetracja pancerza), przyzwoitej celności można go użyć przeciwko użytkownikom M4A1-S.
- P90 to dobry PM na użytkowników tego wytłumionego karabinka, gdyż posiada duży magazynek i szybkostrzelność.
- Można także wykorzystać rosyjskiego Bizona, który ma jeszcze większy magazynek i szybkostrzelność, którą M4A1-S mu nie dorównuje. Weź jednak pod uwagę to, że Bizon ma bardzo niskie obrażenia.
[edytuj] Ciekawostki
- M4A1-S, M4A4 i SCAR-20 posiadają te same animacje przeładowywania.
- We wszystkich trzech karabinach podczas wspomnianej animacji następuje uderzenie płaską dłonią o bok broni po wymianie magazynka. Ta czynność to uderzenie w zatrzask zamka (małą dźwignię w kształcie paletki do ping-ponga). Choć projektowany z myślą o naciśnięciu kciukiem, część strzelców dla wygody preferuje wspomnianą wcześniej czynność.
- M4A1-S opiera się na karabinku M4A1, jednak chwyt transportowy przypomina ten w starych M16. Karabin najbardziej przypominający M4A1-S w rzeczywistości to Colt M723, gdyż posiada po prawej stronie dosyłacz zamka, osłonka w kształcie piramidki przy wyrzutniku łusek (które pojawiły się w M16A2), a chwyt transportowy kształtem jest identyczny z M16 do wersji A1, które nie posiadały wspomnianej piramidki.
- Broń jest pewnego rodzaju hołdem dla Maverick M4A1 Carbine z poprzednich gier z serii Counter-Strike, który został wyparty przez M4A4.
- W przeciwieństwie do poprzednika odkręcanie i dokręcanie tłumika zajmuje teraz więcej czasu. Ponadto animacje te widoczne są również w widoku trzecioosobowym co można zobaczyć w galerii.
- Ponadto, M4A1-S po zakupie ma już dokręcony tłumik.
- Posiada także mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie.
- W trybie Deathmatch, broń wciąż jest klasyfikowana jako M4A4, także zabójstwa z tej broni są wliczane do progresu w osiągnięciu Ekspert M4A4.
- Dźwięki strzału broni (wytłumiony i niewytłumiony) są zapożyczone z Counter-Strike: Source.
- Magazynek M4A1-S, podobnie jak FAMAS w Global Offensive jest magazynkiem STANAG, mieszczącym 30 naboi przy pełnym ładowaniu, jednak w obu karabinach mieści on tylko 25.
- Redukcja hałasu przez tłumik w grze jest bardzo wyolbrzymiona. W grze strzały przypominają ciche syknięcia, które nawet na małej odległości mogą być niesłyszalne. W rzeczywistości nawet przy zastosowaniu amunicji poddźwiękowej broń wydawałaby hałas rzędu 130-145 decybeli, tak więc broń była tak samo głośna jak młot pneumatyczny.
- Podkreśla to fakt, że tłumiki powstały z myślą o redukcji hałasu, a nie całkowitym jego wyciszeniu.
- Cena broni zmieniała się wraz z następującymi aktualizacjami:
- Przed aktualizacją z 10 grudnia 2014 roku, M4A1-S kosztował $2900.
- Od 10 grudnia 2014 roku do 1 kwietnia 2015, broń kosztowała $3100 (tyle samo, co M4A4). Po 1 kwietniu cena wzrosła o 100$, ale 15 września wróciła do poprzedniego pułapu.
- Przed wspomnianą wcześniej aktualizacją z 15 września 2015 roku, M4A1-S miał szybkostrzelność rzędu 666 strz./min. Aktualizacja obniżyła tą wartość do poziomu 600 strz./min.
- Początkowo M4A1-S posiadał 20 naboi w magazynku, czyli najmniejszą ilość sztuk amunicji w magazynku ze wszystkich karabinów (wyłączając karabiny snajperskie) oraz 40 naboi w zapasie. Aktualizacja z 12 czerwca 2018 zmieniła ilość amunicji w zapasie na 60, zaś aktualizacja 13 marca 2019 zmieniła ilość amunicji na odpowiednio 25 sztuk w magazynku oraz 75 w zapasie.
[edytuj] Zestawienie z M4A4
[edytuj] Na korzyść
- Lepsza celność (także w ruchu) i niższy odrzut
- Dokręcany tłumik pozwalający na likwidację celów po cichu
- Mniejszy spadek obrażeń wraz ze wzrostem odległości
[edytuj] Neutralne
- Identyczne obrażenia (33, jedynie 1 punkt różnicy przy strzale w głowę)
- Ten sam czas przeładowania i wyciągnięcia broni
- Taka sama nagroda za zabójstwo ($300 w trybie turniejowym, $150 w uproszczonym)
- Taka sama siła penetracji (200)
- Taka sama szybkość poruszania się (225 jedn./sek.)
- Ten sam zasięg skuteczny (39 metrów)
- Ta sama cena ($3100)[1]
[edytuj] Na niekorzyść
- Mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie (25/75 vs. 30/90)
- Niższa szybkostrzelność (600 strz./min. vs. 666 strz./min.)
- Mniejszy współczynnik penetracji pancerza (62,5% vs. 70%)
- Niesamowicie długi z zamontowanym tłumikiem
[edytuj] Galeria
[edytuj] Skórki
* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.