MP5-SD
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (→Ciekawostki) |
(→Ciekawostki) |
||
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 8: | Linia 8: | ||
| odrzut = | | odrzut = | ||
| obrazenia = | | obrazenia = | ||
− | | magazynek = 30 | + | | magazynek = 30 naboi |
| ogien = Automatyczny | | ogien = Automatyczny | ||
| amun = [[File:9mm_caliber.png|35px|9x19mm Parabellum]] | | amun = [[File:9mm_caliber.png|35px|9x19mm Parabellum]] | ||
Linia 27: | Linia 27: | ||
== Opis ogólny == | == Opis ogólny == | ||
− | MP5-SD, podobnie jak poprzednik, jest pistoletem maszynowym dostępnym dla obu drużyn. W przeciwieństwie do niego posiada zintegrowany, przytwierdzony na stałe tłumik. Zasięg słyszalności strzału z tej broni jest równy ok. 1000 jednostek. Ogólnie statystyki tej broni są niemalże identyczną kalką [[MP7]], od którego różni się wspomnianym tłumikiem, nieco mniejszą wagą przekładającą się na większą prędkość poruszania się gracza oraz mniejszymi obrażeniami. | + | MP5-SD, podobnie jak poprzednik, jest pistoletem maszynowym dostępnym dla obu drużyn. W przeciwieństwie do niego posiada zintegrowany, przytwierdzony na stałe tłumik. Zasięg słyszalności strzału z tej broni jest równy ok. 1000 jednostek. Ogólnie statystyki tej broni są niemalże identyczną kalką [[MP7 (CS)|MP7]], od którego różni się wspomnianym tłumikiem, nieco mniejszą wagą przekładającą się na większą prędkość poruszania się gracza oraz mniejszymi obrażeniami. |
− | Początkowo MP5-SD był dostępny jedynie w wybranych trybach online (tryb uproszczony i deathmatch) oraz w rozgrywkach z botami (offline). Z dniem 21 sierpnia 2018 roku stał się dostępny w trybie Skrzydłowy, a od 3 października tego samego roku jest już dostępny w trybie turniejowym. Prawdopodobną przyczyną nieimplementowania broni bezpośrednio do wszystkich mogło być uniknięcie kontrowersji związanych ze zniszczeniem balansu, innymi słowy Valve nie chciało powtórzyć tego samego błędu, co przy [[Rewolwer R8|rewolwerze R8]]. | + | Początkowo MP5-SD był dostępny jedynie w wybranych trybach online (tryb uproszczony i deathmatch) oraz w rozgrywkach z botami (offline). Z dniem 21 sierpnia 2018 roku stał się dostępny w trybie Skrzydłowy, a od 3 października tego samego roku jest już dostępny w trybie turniejowym. Prawdopodobną przyczyną nieimplementowania broni bezpośrednio do wszystkich trybów gry mogło być uniknięcie kontrowersji związanych ze zniszczeniem balansu, innymi słowy Valve nie chciało powtórzyć tego samego błędu, co przy [[Rewolwer R8|rewolwerze R8]]. |
== Obrażenia == | == Obrażenia == | ||
Linia 41: | Linia 41: | ||
| noga bez = 20 | | noga bez = 20 | ||
| noga z = 20 | | noga z = 20 | ||
− | | nagroda = | + | | nagroda = 600$ (tryb turniejowy) <br /> 300$ (tryb uproszczony) |
− | + | ||
− | + | ||
| obrażenia = 29 | | obrażenia = 29 | ||
| odrzut = 22 / 26 (85%) | | odrzut = 22 / 26 (85%) | ||
Linia 76: | Linia 74: | ||
* MP5-SD jest pierwszą bronią dodaną do ''Global Offensive'' po premierze w ramach aktualizacji, która od nie posiada ograniczonej ilości amunicji w zapasie (jedynym wyjątkiem może być [[M4A1-S]], ale ilość jego amunicji w zapasie oraz pojemność magazynka została zwiększona w późniejszych aktualizacjach). | * MP5-SD jest pierwszą bronią dodaną do ''Global Offensive'' po premierze w ramach aktualizacji, która od nie posiada ograniczonej ilości amunicji w zapasie (jedynym wyjątkiem może być [[M4A1-S]], ale ilość jego amunicji w zapasie oraz pojemność magazynka została zwiększona w późniejszych aktualizacjach). | ||
* MP5-SD swoim wyglądem przypomina nieco model pierwszoosobowy [[Pistolet maszynowy (HL)|pistoletu maszynowego]] z gry ''[[Half-Life]]'', który również oparto na MP5SD3. | * MP5-SD swoim wyglądem przypomina nieco model pierwszoosobowy [[Pistolet maszynowy (HL)|pistoletu maszynowego]] z gry ''[[Half-Life]]'', który również oparto na MP5SD3. | ||
− | * W przeciwieństwie do [[K&M Sub-Machine Gun|swojego poprzednika]], postać gracza podczas animacji przeładowania odciąga rączkę zamka w tył, ustawiając go w pozycji tylnej, wymienia magazynki i ustawia go do pozycji pierwotnej. Jest to poprawny sposób przeładowywania pistoletu maszynowego MP5 w prawdziwym życiu, którego konstrukcja czyni podpięcie magazynka z zamkiem w przedniej pozycji bardzo trudnym. | + | * W przeciwieństwie do [[K&M Sub-Machine Gun|swojego poprzednika]], postać gracza podczas animacji przeładowania odciąga rączkę zamka w tył, ustawiając go w pozycji tylnej, wymienia magazynki i ustawia go do pozycji pierwotnej. Jest to poprawny sposób przeładowywania pistoletu maszynowego MP5 w prawdziwym życiu, którego konstrukcja czyni podpięcie w pełni załadowanego magazynka z zamkiem w przedniej pozycji bardzo trudnym. |
* Zabójstwa z tej broni liczą się do osiągnięcia '''Ekspert MP7'''. | * Zabójstwa z tej broni liczą się do osiągnięcia '''Ekspert MP7'''. | ||
== Galeria == | == Galeria == | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | + | Plik:MP5-SD ikonka HUD.png|Ikonka HUD | |
− | + | Plik:MP5-SD ikonka zabojstwa.png|Ikonka zabójstwa | |
− | + | Plik:MP5-SD model.png|Model trzecioosobowy MP5-SD | |
− | + | Plik:MP5-SD magazynek.png|Model magazynka upuszczanego na ziemię podczas przeładowania | |
− | + | Plik:MP5-SD w rece.png|MP5-SD w rękach gracza | |
− | + | Plik:MP5-SD ladowanie.png|Ładowanie świeżego magazynka, widoczne naboje w magazynku | |
− | + | Plik:MP5-SD klatka.png|Klatka animacji wyciągnięcia | |
</gallery> | </gallery> | ||
+ | |||
=== Skórki === | === Skórki === | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | + | Plik:MP5-SD Fosfor.png|{{Opis skórki |poufny |Fosfor |Phosphor}} * | |
− | + | Plik:MP5-SD Gauss.png|{{Opis skórki |zakazany |Gauss |Gauss}} * | |
− | + | Plik:MP5-SD Koprocesor.png|{{Opis skórki |wojskowa |Koprocesor |Co-Processor}} | |
− | + | Plik:MP5-SD Szczury laboratoryjne.png|{{Opis skórki |zakazany |Szczury laboratoryjne |Lab Rats}} | |
− | + | Plik:MP5-SD Tuman kurzu.png|{{Opis skórki |konsumencka |Tuman kurzu |Dirt Drop}} | |
</gallery> | </gallery> | ||
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].'' | ''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].'' |
Aktualna wersja na dzień 12:21, 30 wrz 2019
Ten artykuł dotyczy broni z CS:GO. Zobacz też: artykuł o jego poprzedniku
MP5-SD | |
Cena | $1500 |
Pochodzenie | Niemcy |
Używane przez | |
Właściwości | |
Magazynek | 30 naboi |
Tryby ognia | Automatyczny |
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
750 strz./min. |
Czas przeładowania | 2,97 sekundy |
Często kopiowany, lecz nigdy niezrównany kultowy MP5 jest prawdopodobnie najskuteczniejszym i najpopularniejszym pistoletem maszynowym na całym świecie. Ten wariant SD posiada wbudowany tłumik, czyniąc tym samym tę groźną broń cichuteńką niczym szept.
Opis z ekwipunku
MP5-SD to pistolet maszynowy, który zadebiutował w grze Counter-Strike: Global Offensive dnia 15 sierpnia 2018 roku. Jest następcą MP5 z poprzednich gier oraz zamiennikiem MP7.
Spis treści |
[edytuj] Opis ogólny
MP5-SD, podobnie jak poprzednik, jest pistoletem maszynowym dostępnym dla obu drużyn. W przeciwieństwie do niego posiada zintegrowany, przytwierdzony na stałe tłumik. Zasięg słyszalności strzału z tej broni jest równy ok. 1000 jednostek. Ogólnie statystyki tej broni są niemalże identyczną kalką MP7, od którego różni się wspomnianym tłumikiem, nieco mniejszą wagą przekładającą się na większą prędkość poruszania się gracza oraz mniejszymi obrażeniami.
Początkowo MP5-SD był dostępny jedynie w wybranych trybach online (tryb uproszczony i deathmatch) oraz w rozgrywkach z botami (offline). Z dniem 21 sierpnia 2018 roku stał się dostępny w trybie Skrzydłowy, a od 3 października tego samego roku jest już dostępny w trybie turniejowym. Prawdopodobną przyczyną nieimplementowania broni bezpośrednio do wszystkich trybów gry mogło być uniknięcie kontrowersji związanych ze zniszczeniem balansu, innymi słowy Valve nie chciało powtórzyć tego samego błędu, co przy rewolwerze R8.
[edytuj] Obrażenia
|
|
MP5-SD jest dość lekki co ma odzwierciedlenie w prędkości poruszania się, która jest równa 235 jednostek na sekundę, czyli minimalnie wolniej od pistoletów.
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Taktyki i kontrtaktyki
W zasadzie MP5-SD posiada niemalże identyczne statystyki, co MP7, różni się jedynie zamontowanym na stałe tłumikiem umożliwiającym zabicie wroga po cichu, niższą masą przekładającą się na większą prędkość poruszania się, troszkę krótszym czasem przeładowania i troszkę mniejszymi obrażeniami, dlatego dla porad dotyczących grania MP5'tką odsyłamy do tego artykułu.
[edytuj] Ciekawostki
- MP5-SD jest oparty na pistolecie maszynowym MP5SD3.
- MP5-SD jest jedyną bronią w Global Offensive z tłumikiem, którą mogą kupić Terroryści.
- MP5-SD jest drugim po Schmidt Machine Pistol pistoletem maszynowym w serii Counter-Strike posiadającym zintegrowany tłumik.
- Dodatkowo jest drugą po rewolwerze R8 bronią posiadającą dwie animacje, które odtwarzają się po wybraniu z inwentarza.
- Jest to jedna z niewielu broni grze, w której podczas animacji przeładowania można zobaczyć naboje w magazynku. Innymi takimi przykładami są M4A4 oraz MAC-10.
- MP5-SD jest pierwszą bronią dodaną do Global Offensive po premierze w ramach aktualizacji, która od nie posiada ograniczonej ilości amunicji w zapasie (jedynym wyjątkiem może być M4A1-S, ale ilość jego amunicji w zapasie oraz pojemność magazynka została zwiększona w późniejszych aktualizacjach).
- MP5-SD swoim wyglądem przypomina nieco model pierwszoosobowy pistoletu maszynowego z gry Half-Life, który również oparto na MP5SD3.
- W przeciwieństwie do swojego poprzednika, postać gracza podczas animacji przeładowania odciąga rączkę zamka w tył, ustawiając go w pozycji tylnej, wymienia magazynki i ustawia go do pozycji pierwotnej. Jest to poprawny sposób przeładowywania pistoletu maszynowego MP5 w prawdziwym życiu, którego konstrukcja czyni podpięcie w pełni załadowanego magazynka z zamkiem w przedniej pozycji bardzo trudnym.
- Zabójstwa z tej broni liczą się do osiągnięcia Ekspert MP7.
[edytuj] Galeria
[edytuj] Skórki
* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.