UMP-45
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (→Właściwości) |
(→Ciekawostki) |
||
Linia 109: | Linia 109: | ||
* Pliki gry określają tą broń jako ''ump45''. | * Pliki gry określają tą broń jako ''ump45''. | ||
* W większości gier przełącznik rodzaju ognia jest na pozycji ''Zabezpieczony'' lub ognia pojedynczego, więc broń nie powinna strzelać ogniem ciągłym. | * W większości gier przełącznik rodzaju ognia jest na pozycji ''Zabezpieczony'' lub ognia pojedynczego, więc broń nie powinna strzelać ogniem ciągłym. | ||
− | |||
** W ''Global Offensive'' sprawa jest ciekawsza, gdyż przełącznik po lewej stronie UMP jest ustawiony za pozycją ognia ciągłego, co jest niemożliwe w prawdziwym życiu. Natomiast przełącznik po prawej stronie (widoczny podczas badania broni klawiszem {{Klawisz|F}}) jest w pozycji ''Zabezpieczony''. | ** W ''Global Offensive'' sprawa jest ciekawsza, gdyż przełącznik po lewej stronie UMP jest ustawiony za pozycją ognia ciągłego, co jest niemożliwe w prawdziwym życiu. Natomiast przełącznik po prawej stronie (widoczny podczas badania broni klawiszem {{Klawisz|F}}) jest w pozycji ''Zabezpieczony''. | ||
+ | * UMP-45 w każdej grze występuje z przednim chwytem pionowym zamontowanym na dolnej szynie łoża. | ||
* Tekstura magazynka w ''Counter-Strike 1.6'' zawiera naboje widoczne poprzez specjalne wycięcie. Sam magazynek zawsze będzie pokazywać, że posiada te naboje bez względu na to ile pocisków jest naprawdę w magazynku. | * Tekstura magazynka w ''Counter-Strike 1.6'' zawiera naboje widoczne poprzez specjalne wycięcie. Sam magazynek zawsze będzie pokazywać, że posiada te naboje bez względu na to ile pocisków jest naprawdę w magazynku. | ||
** W ''Global Offensive'' również występuje taki sam typ magazynka, ale sama broń jest trzymana pod ostrzejszym kątem, więc nie można tego zobaczyć w standardowej animacji bezczynności. Dodatkowo animacja przeładowania pokazuje, że świeży magazynek ładowany do broni, mimo obecności naboi w wycięciu, nie zawiera naboi przy szczękach. | ** W ''Global Offensive'' również występuje taki sam typ magazynka, ale sama broń jest trzymana pod ostrzejszym kątem, więc nie można tego zobaczyć w standardowej animacji bezczynności. Dodatkowo animacja przeładowania pokazuje, że świeży magazynek ładowany do broni, mimo obecności naboi w wycięciu, nie zawiera naboi przy szczękach. |
Aktualna wersja na dzień 19:57, 13 cze 2019
UMP-45 | |
Inna nazwa | K&M UMP45 KM UMP45 |
Cena | $1700 (większość gier) $1200 (CS:GO) $1500 (CS:GO na konsole) |
Pochodzenie | Niemcy |
Używane przez | |
Właściwości | |
Odrzut | mały |
Obrażenia | średnie |
Magazynek | 25 naboi |
Tryby ognia | Automatyczny |
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
571 strz./min. 600 strz./min. [1] 666 strz./min. (CS:GO) |
Masa broni załadowanej |
2,27 kg |
Masa pocisku | 15,2 gramów |
Prędkość wylotowa | 1005 stóp/sek. |
Energia | 625 dżuli |
Czas przeładowania | 3,5 sekundy |
Niezrozumiałe drugie dziecko w rodzinie pistoletów maszynowych - mały magazynek UMP45 to jedyna wada tej wszechstronnej broni do starć na krótkim zasięgu.
Opis z ekwipunku
UMP-45, znany we wcześniejszych grach jako K&M UMP45 – pistolet maszynowy występujący w grach z serii Counter-Strike.
Spis treści |
[edytuj] Opis ogólny
UMP-45 jest dość silną bronią dostępną dla obu drużyn. W grach poprzedzających Counter-Strike: Global Offensive był bardzo rzadko używaną bronią wśród graczy, a w wydaniu pod tytułem Global Offensive, dzięki ulepszonym statystykom i niższej cenie, jest chętniej wybierany.
Jako pistolet maszynowy UMP jest w miarę lekki, choć nieco cięższy niż inni przedstawiciele tej klasy, podobnie jak P90. Jego współczynnik penetracji pancerza jest duży w Global Offensive, zaś w starszych tytułach jest niski. Inną wadą UMP jest jego szybkostrzelność, która jest najniższa wśród dostępnych pistoletów maszynowych oraz dość mała pojemność magazynka, która podobnie do szybkostrzelności, również jest najniższa w klasie. Dodatkowo jest to jeden z najdroższych pistoletów maszynowych w grze (wyłączając CS:GO) - kosztuje aż 1700 dolarów.
Zdecydowanie mocną stroną UMP-45 są obrażenia, szczególnie w Global Offensive, gdzie obrażenia są niemalże równe karabinom automatycznym, jednak obrażenia te dość szybko spadają z coraz to większą odległością (25% na każde 500 jednostek długości).
[edytuj] Właściwości
Wartości dla CS, CS:CZ i CS:S
|
Wartości i statystyki dla CS:GO
|
|
Tak tak to zostało wspomniane wcześniej, UMP-45 to lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jednostek na sekundę), choć w Global Offensive wartość ta spadła do 230 jedn./sek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Taktyka
- Strzelaj ogniem ciągłym, jeśli walczysz na małych dystansach.
- Walcząc w zwarciu staraj się okrążać przeciwnika. Przechyli to szalę wygranej na twoją stronę.
- Choć skuteczny w walce na większy dystans przy strzelaniu kontrolowaną serią, UMP-45 nie jest skuteczny przeciwko snajperom. Jednak ta taktyka jest znacznie bardziej użyteczna w Global Offensive, gdzie bazowe obrażenia i penetracja pancerza są najwyższe w kategorii pistoletów maszynowych.
- W Global Offensive UMP-45, właściwie użyty, na małym i średnim dystansie może rywalizować nawet z karabinami. Obrażenia zadawane wrogom bez pancerza z tego pistoletu maszynowego są większe od FAMASa i Galila AR.
- W starszych grach odrzut UMP-45 nie zmienia się podczas ruchu - wykorzystaj to do okrążenia przeciwnika i unikania potencjalnych obrażeń.
- Zawsze się chowaj, kiedy snajper cię zauważy, użyj granatów oślepiających, wykorzystaj swoją szybkość.
- UMP-45 ma dość mały magazynek, więc pamiętaj co jakiś czas o przeładowaniu.
- W Global Offensive szybkostrzelność i obrażenia UMP-45 zostały zwiększone, choć ogólna celność jest nieco słabsza, tym samym rozrzut jest większy. Mimo to we właściwych rękach, w połączeniu z przystępną ceną oraz dużą nagrodą za zabójstwo jego zakup może się szybko zwrócić.
[edytuj] Kontrtaktyki
- Używaj broni dużego zasięgu, szczególnie karabinów przeciwko użytkownikom tej broni.
- Ogłuszaj ich i trzymaj się od nich z daleka.
- UMP-45 ma najniższą szybkostrzelność ze wszystkich pistoletów maszynowych, tak więc każdy inny PM w walce w zwarciu może być skuteczniejszy.
[edytuj] Osiągnięcia
[edytuj] Counter-Strike: Source
Ekspert KM UMP45 Zabij 1000 wrogów z KM UMP45 |
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
Ekspert UMP-45 Zabij 250 przeciwników przy użyciu UMP-45 |
[edytuj] Ciekawostki
- Pliki gry określają tą broń jako ump45.
- W większości gier przełącznik rodzaju ognia jest na pozycji Zabezpieczony lub ognia pojedynczego, więc broń nie powinna strzelać ogniem ciągłym.
- W Global Offensive sprawa jest ciekawsza, gdyż przełącznik po lewej stronie UMP jest ustawiony za pozycją ognia ciągłego, co jest niemożliwe w prawdziwym życiu. Natomiast przełącznik po prawej stronie (widoczny podczas badania broni klawiszem F) jest w pozycji Zabezpieczony.
- UMP-45 w każdej grze występuje z przednim chwytem pionowym zamontowanym na dolnej szynie łoża.
- Tekstura magazynka w Counter-Strike 1.6 zawiera naboje widoczne poprzez specjalne wycięcie. Sam magazynek zawsze będzie pokazywać, że posiada te naboje bez względu na to ile pocisków jest naprawdę w magazynku.
- W Global Offensive również występuje taki sam typ magazynka, ale sama broń jest trzymana pod ostrzejszym kątem, więc nie można tego zobaczyć w standardowej animacji bezczynności. Dodatkowo animacja przeładowania pokazuje, że świeży magazynek ładowany do broni, mimo obecności naboi w wycięciu, nie zawiera naboi przy szczękach.
- Jeśli wyposaży się w zarówno UMP .45 i KM .45 Tactical, będą posiadać tyle samo amunicji rezerwowej, gdyż używają tego samego naboju.
- Skórki Szablozębny oraz Stos czaszek w wydaniu chińskim Global Offensive zostały zmienione, by zaspokoić wymagania miejscowych cenzorów.
[edytuj] Galeria
[edytuj] Counter-Strike 1.0
[edytuj] Counter-Strike 1.6
[edytuj] Counter-Strike: Condition Zero
[edytuj] Condition Zero: Deleted Scenes
[edytuj] Counter-Strike: Source
[edytuj] Counter-Strike:Global Offensive
[edytuj] Skórki
* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.
[edytuj] Przypisy
- ↑ według danych z menu zakupów w większości gier serii