Rewolwer R8

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!


Wersja z 15:46, 29 gru 2015

Rewolwer R8
Rewolwer R8.png
Cena $850
Pochodzenie Stany Zjednoczone
Używane przez

Właściwości
Magazynek 8
Tryby ognia półautomatyczny
Amunicja .50 AE
Szybko-
strzelność

  • 64 strz./min (podstawowy tryb strzału)
  • 150 strz./min (dodatkowy tryb strzału)
Czas przeładowania 2,3 sekundy

Rewolwer R8 to bardzo celna broń, która zadaje ogromne obrażenia, ale kosztem długiego czasu pociągnięcia spustu. Szybkie strzelanie poprzez ręczne napinanie kurka może się okazać lepszym wyjściem, gdy wymagane jest dostarczenie pełnej mocy obalającej na krótkim dystansie.

Opis z ekwipunku

Rewolwer R8 (ang. R8 Revolver) – amerykański rewolwer debiutujący w Counter-Strike: Global Offensive i jednocześnie pierwszy rewolwer w serii gier Counter-Strike.

R8 to pistolet wprowadzony do gry podczas zimowej aktualizacji z 8 grudnia 2015 roku. Tak jak w wypadku M4A1-S, USP-S i CZ75-Auto gracz ma możliwość wyboru, czy chce posiadać R8 w ekwipunku czy nie – rewolwer podmienia Desert Eagle'a.

R8 posiada dwa tryby strzału: podstawowy to strzał z samonapinaniem kurka – powolny (zwłoka między pociągnięciem za spust a strzałem wynosi ok. 0,4 sekundy), ale idealnie celny nawet w biegu, zaś dodatkowy to strzał z ręcznym napięciem kurka z użyciem drugiej ręki (z ang. fanning), który zwiększa szybkostrzelność i likwiduje opóźnienie przy strzale, ale obniża celność do poziomu obrzyna.

W porównaniu do Desert Eagle'a rewolwer jest znacznie cięższy, celniejszy, posiada większy magazynek mieszczący 8 pocisków, ale jest od niego droższy, a ponadto ma znacznie niższą szybkostrzelność przy korzystaniu z podstawowego trybu strzału – z użyciem dodatkowego celność jest podobna, a szybkostrzelność wciąż niższa.

Spis treści

Właściwości

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 342 319
Klatka pier., ramię 85 79
Brzuch 107 99
Noga 64 64
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.
Rodzaj statystyki Wartość
Nagroda za zabójstwo $300 (zarówno w trybie turniejowym, jak i uproszczonym)
Obrażenia 86
Kontrola odrzutu 21/26 (81%)
Zasięg efektywny 84 m
Penetracja pancerza 93%
Siła penetracji 200

R8 Revolver to pistolet, który w największym stopniu wpływa na prędkość biegu gracza, obniżając ją z 250 do 220 jednostek na sekundę.

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Moc obalająca
  • Laserowa wręcz dokładność podstawowego trybu strzału
  • Świetny w rundach eko
  • Tani, proporcjonalnie do osiągów…
  • …jednak wciąż najdroższy spośród pistoletów…
  • …i zbyt drogi, żeby móc go kupić w rundzie pistoletowej w trybie turniejowym
  • Ogromna strata prędkości, proporcjonalnie do rozmiarów broni
  • Tylko jeden pełny magazynek (8 naboi) w zapasie

Taktyki i kontrtaktyki

W zasadzie z R8 strzela się tak samo jak z Deagle'a – jeśli pierwszym strzałem nie trafisz przeciwnika w głowę, to jest całkiem spora szansa, że już nie uda Ci się naprawić tego błędu, z tym że nie dlatego, że drugi strzał poleci kilka metrów od celu, a dlatego, że nie zdążysz ani uciec, ani strzelić drugi raz, dlatego dla porad dotyczących grania R8 odsyłamy do tego artykułu.

Porównanie

Z Desert Eaglem

Weapon deagle.png

Na plus

  • Wyższe obrażenia
  • Mniejszy odrzut
  • Znacznie lepsza celność
  • Większy magazynek (8 vs. 7)

Na minus

  • Mniejsza rezerwa amunicji (8/8 vs. 7/35)
  • Mniejsza szybkostrzelność (max 150 strz./min. vs. 267 strz./min.)
  • Opóźnienie przy oddawaniu strzału, spowodowane mechanizmem działania broni
  • Minimalnie dłuższe przeładowanie (2,3 sekundy vs. 2,2 sekundy)
  • Wyższa cena ($850 vs. $700)

Za kulisami

R8 Revolver to prawdopodobnie broń, która wywołała dotąd największą burzę wśród społeczności zgromadzonej wokół CS:GO. Stało się to za sprawą bardzo złego (a właściwie braku w ogóle) balansu broni w stosunku do Desert Eagle'a, pozostałych pistoletów, a nawet AWP – pierwotnie R8 tak naprawdę posiadało statystki identyczne z tą snajperką, posiadając jedynie niższe (według statystyk w menu kupna): odrzut (21/26 wobec 1/26) i zasięg skuteczny (86 wobec 96 metrów), a nadrabiało jeszcze lepszą celnością, dumpingową wręcz ceną i wyższą nagrodą za zabójstwo, co sprawiało, że koszt zakupu broni zwracał się bardzo szybko. W efekcie 8 grudnia praktycznie każdy gracz, niezależnie od trybu rozgrywki, korzystał wyłącznie z R8. Ponadto, broń była niedopracowana – wykorzystując dodatkowy tryb strzału, można było strzelać zarówno podczas tzw. freeze time jak i podczas rozbrajania bomby, a także, przytrzymując oba klawisze myszy, broń zatrzymywała się w pozycji odbezpieczonego kurka, co pozwalało na natychmiastowe oddanie perfekcyjnie celnego strzału. To wszystko w połączeniu z przypadkowo wprowadzonym błędem z granatem dymnym (zminimalizowanie gry za pomocą kombinacji Alt+Tab i powrót do niej sprawiało, że z ekranu znikał dym) całkowicie zdestabilizowało rozgrywkę w CS:GO.

Taki stan nie potrwał jednak długo i już następnego dnia Valve wydało łatkę naprawiającą te błędy, a kolejne sześć dni później, tj. 15 grudnia, dodatkowo wydało poprawkę, która m.in. uczyniła dźwięk napinania kurka w R8 słyszalnym również dla graczy znajdujących się w okolicy jego posiadacza.

Ciekawostki

  • W grze R8 wykorzystuje ten sam pocisk, co Desert Eagle – .50 Action Express, choć prawdziwy Smith&Wesson M&P R8 może być zasilany tylko pociskami .357 Magnum lub .38 Special.
  • Zabójstwa z R8 wliczają się do osiągnięcia Ekspert Desert Eagle.
  • Znacznie wcześniej przed aktualizacją dodającą R8 do gry można było znaleźć wpisy o rewolwerze w plikach gry, m.in. nazwę kodową weapon_revolver w jednym z plików konfiguracyjnych oraz kilka ikon, które jednak przedstawiały rewolwer z nieco dłuższą lufą niż R8, posiadającym 5-calową lufę.


Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike