MAC-10
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (→Właściwości) |
m (→Counter-Strike: Source) |
||
Linia 96: | Linia 96: | ||
== Osiągnięcia == | == Osiągnięcia == | ||
=== Counter-Strike: Source === | === Counter-Strike: Source === | ||
− | {{Osiągnięcie CSS|Ingrammac10expert.jpg|Ingram Mac-10 | + | {{Osiągnięcie CSS|Ingrammac10expert.jpg|Ekspert Ingram Mac-10|Zabij 500 wrogów z '''Ingram Mac-10'''}} |
=== Counter-Strike: Global Offensive === | === Counter-Strike: Global Offensive === |
Aktualna wersja na dzień 15:01, 30 kwi 2019
MAC-10 | |
Inna nazwa | Ingram Mac-10 |
Cena |
|
Pochodzenie | Stany Zjednoczone |
Używane przez | Terroryści |
Właściwości | |
Obrażenia | 29 |
Magazynek | 30 naboi |
Tryby ognia | Automatyczny |
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
800 strz./min. |
Masa broni załadowanej |
3.82 kg |
Masa pocisku | 15.2 grama |
Prędkość wylotowa | 919 stóp/sek. |
Energia | 584 dżuli |
Czas przeładowania |
|
Praktycznie rzecz biorąc pudełko, z którego lecą kule - pistolet maszynowy MAC-10 szczyci się wysoką szybkostrzelnością, lecz jest również niecelny i ma duży rozrzut.
Opis z ekwipunku
Military Armament Corporation Model-10 (MAC-10) - pistolet maszynowy występujący w grach z serii Counter-Strike.
Spis treści |
[edytuj] Ogólnie
MAC-10 to silna jak na pistolet maszynowy broń dostępna tylko dla Terrorystów. Cechuje się dużą szybkostrzelnością oraz dość atrakcyjną ceną (1400$ dla wcześniejszych gier i 1050$ dla Global Offensive). Jego poważniejszymi wadami są mierna celność, dyskwalifikująca ją z walk na większe dystanse i duży odrzut głównie znoszący broń na boki. Mimo użycia silnej amunicji nie posiada dużej penetracji pancerza, czyniąc go raczej bezużytecznym w późniejszych rundach. Z tych powodów MAC-10 jest bardzo rzadko używany w publicznych grach oraz sparingach.
Jego odpowiednikami po stonie Antyterrorystów są Schmidt Machine Pistol oraz MP9 w przypadku Global Offensive.
[edytuj] Właściwości
Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S
|
Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO
|
|
Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W Global Offensive szybkość poruszania się jest taka sama, co w pistoletach - 240 jednostek na sekundę. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Taktyki
- MAC-10 wręcz błyszczy w walkach na niewielką odległość, a dzięki dużej szybkostrzelności i dość dużej mocy obalającej można niemalże zalać wroga gradem pocisków.
- Duża szybkostrzelność ma też swoją wadę - dość negatywnie odbija się to na stanie pocisków w magazynku, tak więc staraj się nie marnować zbyt dużej ilości amunicji na jednego wroga, zwłaszcza, gdy ten jest ukryty za przeszkodą.
- Na małym dystansie próbuj celować w głowę lub w jej okolice, gdyż możesz dzięki temu wyeliminować wrogiego gracza zaledwie dwoma lub nawet jednym pociskiem, jeżeli nie nosi kamizelki.
- Na średnim dystansie, staraj się kucnąć i strzelaj serią po dwa strzały każda i mierz w klatkę piersiową lub brzuch.
- Broń nie nadaje się na duży dystans, a jeśli to konieczne, strzelaj pojedynczo. Choć celność MAC-10 nie należy do czołówki, to dokładność pierwszego strzału nie odbiega zbytnio od niektórych karabinów szturmowych.
- Ten pistolet maszynowy doskonale nadaje się do strzelania podczas biegu, pod warunkiem, że jesteś w stanie kontrolować odrzut.
- W Global Offensive cena tej broni jest niższa niż w poprzednich grach - nie tylko jest to najtańszy pistolet maszynowy w grze, ale dzięki dużej nagrodzie za zabójstwo (600$ w przypadku trybu turniejowego) koszt zakupu tego narzędzia zagłady może się szybko zwrócić.
[edytuj] Kontrtaktyki
- Na wrogów używających MAC-10 najlepiej jest używać strzelb typu Leone 12 Gauge Super czy też XM1014, które właściwie użyte mogą dać użytkownikom MAC-10 bolesną nauczkę.
- Na dużym dystansie użytkownicy nie stanowią żadnego zagrożenia, jeżeli używasz karabinów snajperskich czy też tradycyjnych karabinów automatycznych.
- Staraj się jak najwięcej przemieszczać, by utrudnić wrogowi trafienie w głowę. Choć kucanie nie wydaje się złym pomysłem, zważywszy na dość duży odrzut tego pistoletu maszynowego i dodatkowy wzrost celności twojej broni, to bardziej doświadczony gracz może z łatwością zabić cię strzałem w głowę, jeżeli tak zrobisz.
[edytuj] Osiągnięcia
[edytuj] Counter-Strike: Source
Ekspert Ingram Mac-10 Zabij 500 wrogów z Ingram Mac-10 |
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
Ekspert MAC-10 Zabij 100 przeciwników przy użyciu MAC-10 |
[edytuj] Ciekawostki
- MAC-10 to broń, która w oficjalnych wydaniach Counter-Strike'a zachowała swoją prawdziwą nazwę, ponieważ spółka posiadająca prawa do nazwy zbankrutowała.
- Jeśli wyposaży się w zarówno MAC-10 i KM .45 Tactical, będą posiadać tyle samo amunicji rezerwowej, gdyż używają tego samego naboju.
- W Counter-Strike 1.6, ikonka z menu zakupów i ikonka zabójstwa MAC-10 nie posiada podpiętego magazynka. Trochę podobnie sprawa ma się z TMP, ale w ikonce zabójstwa ma już podpięty magazynek.
- W części gier MAC-10 jest błędnie przedstawiony jako broń strzelająca z zamka zamkniętego (czego dowodem jest zamknięte okienko wyrzutu łusek oraz rączka przeładowania w przedniej pozycji). Problem ten częściowo naprawiono w porcie na XBOXa, Condition Zero i Deleted Scenes, gdzie rękojeść zamka znajduje się już w tylnej pozycji, choć okienko wciąż jest zamknięte. W Counter-Strike: Source problem okienka w pewnym sensie załatano poprzez odbicie lustrzane modelu, by całkowicie zażegnać go w Global Offensive.
- W widoku trzecioosobowym można zauważyć, że MAC-10 jest trzymany jak pistolet, choć w Source broń jest trzymana słabszą ręką za szkielet, podobnie jest z TMP w tej samej grze.
- We wcześniejszych grach model broni trzymany przez postać gracza w widoku trzecioosobowym nie miał rzemyka na przodzie broni. W Source broń posiada już rzemień, choć postać go nie wykorzystuje. Dopiero w Global Offensive robi z niego prowizoryczny chwyt przedni.
- Tekstura modelu pierwszoosobowego w Source zawiera bicia sugerującego, że broń jest zasilana nabojem .380 ACP, choć sama broń jest oparta na modelu zasilanym nabojem .45 ACP.
- MAC-10 z Counter-Strike: Global Offensive jest zmodyfikowaną wersją z Left 4 Dead 2. Z modelu broni usunięto tłumik z przyczepioną do niego trytkami latarką oraz zmieniono tekstury.
- Co więcej, podczas badania broni w CS:GO można zauważyć, że okienko wyrzutu łusek jest otwarte (co nie powinno dziwić, gdyż MAC-10 strzela z zamka otwartego). Co więcej, można też zobaczyć nabój pobrany z magazynka, gotowy do wprowadzenia do komory. Co ciekawe, nabój zawsze tam będzie, nawet jeśli magazynek będzie pusty.
- Model trzecioosobowy broni dla odmiany posiada zamknięte okienko wyrzutu łusek.
[edytuj] Galeria
[edytuj] Counter-Strike 1.0
[edytuj] Counter-Strike 1.6
[edytuj] Condition Zero
[edytuj] Condition Zero: Deleted Scenes
[edytuj] Counter-Strike: Source
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
[edytuj] Wersja alfa i beta
[edytuj] Wersja finalna
[edytuj] Skórki
* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.