AUG
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
m (→Counter-Strike: Source) |
|||
Linia 13: | Linia 13: | ||
* [[File:7.62_caliber.png|35px|7.62x51mm]] (CSS) | * [[File:7.62_caliber.png|35px|7.62x51mm]] (CSS) | ||
| szybkosc = <p></p> | | szybkosc = <p></p> | ||
− | * 666 strz./min. | + | * 600 strz./min. (CS:GO) |
+ | * 666 strz./min. (reszta gier) | ||
* 429 strz./min. (przybliżenie, CS, CS:CZ, CS:S) | * 429 strz./min. (przybliżenie, CS, CS:CZ, CS:S) | ||
| masa = 4.09 kg | | masa = 4.09 kg | ||
Linia 111: | Linia 112: | ||
* Przed aktualizacją z 26 czerwca 2013 szybkostrzelność podczas korzystania z celownika była równa 360 strz./min. Po tej aktualizacji zmieniono tą wartość na 429 strz./min. | * Przed aktualizacją z 26 czerwca 2013 szybkostrzelność podczas korzystania z celownika była równa 360 strz./min. Po tej aktualizacji zmieniono tą wartość na 429 strz./min. | ||
* Aktualizacja z 12 lutego 2014 roku zmieniła wygląd przybliżania broni oraz dźwięk strzału. Nowy wygląd przypomina teraz funkcję korzystania z przyrządów celowniczych, obecną w większości współczesnych strzelanek pierwszoosobowych. | * Aktualizacja z 12 lutego 2014 roku zmieniła wygląd przybliżania broni oraz dźwięk strzału. Nowy wygląd przypomina teraz funkcję korzystania z przyrządów celowniczych, obecną w większości współczesnych strzelanek pierwszoosobowych. | ||
+ | * W starszych wersjach gry ''Counter-Strike: Global Offensive'', przed aktualizacją z 18 czerwca 2019 roku, AUG miał szybkostrzelność w trybie bez celownika równą 666 strz./min. - taką samą, jak w starszych grach. | ||
== Galeria == | == Galeria == |
Aktualna wersja na dzień 10:35, 23 cze 2019
AUG | |
Inna nazwa | Bullpup |
Cena | $3300 (CS:GO) $3500 (pozostałe) |
Pochodzenie | Austria |
Używane przez | Antyterroryści |
Właściwości | |
Odrzut | duży |
Obrażenia | średnie |
Magazynek | 30 |
Tryby ognia | Automatyczny |
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
|
Masa broni załadowanej |
4.09 kg |
Masa pocisku | 4 gramy |
Prędkość wylotowa | 2900 stóp/sek. |
Energia | 1570 dżuli |
Czas przeładowania |
|
Celny i potężny karabin szturmowy AUG z lunetą rekompensuje długi czas przeładowania niskim rozrzutem i wysoką szybkostrzelnością.
Opis z ekwipunku
AUG – jedna z wielu broni występujących we wszystkich grach z serii Counter-Strike. W częściach poprzedzających Counter-Strike: Global Offensive występowała pod nazwą Bullpup.
AUG jest mocnym karabinem automatycznym, który mogą kupić jedynie Antyterroryści. Jego odpowiednikiem, który mogą kupić Terroryści, jest SG 553 w Global Offensive i Krieg 552 w starszych odsłonach serii. Mimo, że nie jest tak popularny jak M4A1, wielu graczy używa go ze względu na funkcję przybliżenia, czyli nieco większą uniwersalność. Jest bardziej popularny niż FAMAS i można go uznać za drugi najsławniejszy karabin Antyterrorystów.
Spis treści |
[edytuj] Właściwości
Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S
|
Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO
|
|
Steyr AUG to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu jest równa 221 jedn./sek.(domyślna szybkość to 250). Inaczej sprawa ma się w Global Offensive, gdzie szybkość poruszania się jest równa 220 jedn./sek. (minimalnie mniej niż w częściach poprzednich), ale podczas korzystania z celownika szybkość zostaje zredukowana do 150 jednostek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Taktyki
- Idealna broń dla zadań defensywnych typu obrona.
- Używaj lunety wbudowanej w broń. Mimo że zmniejsza to szybkostrzelność pozwala ci częściej trafiać w głowy.
- W Global Offensive korzystanie z celownika już nie zmiejsza szybkostrzelności, więc możesz go śmiało używać nawet do walk na małe dystanse. Miej tylko na uwadze nieco zmniejszony obszar widzenia poprzez zasłaniający go celownik.
- Odrzut broni dość szybko się ustatecznia. Na średnim dystansie strzelaj krótkimi seriami, najlepiej dwustrzałowymi.
- W Global Offensive AUG nie jest tak silny jak pozostałe karabiny automatyczne, ale dobra penetracja pancerza sprawia, że nawet przeciwnik wyposażony w kamizelkę z hełmem nie będzie miał szans na przeżycie po postrzale w głowę.
- AUG w Source i Global Offensive bardzo długo się przeładowuje, dlatego najlepiej jest to robić w ukryciu.
[edytuj] Antytaktyki
- Unikaj bliskich kontaktów z użytkownikami tej broni.
- Jeśli używasz automatów, wybierz broń z większą szybkostrzelnością.
- Użyj broni posiadającej dużą moc obalającą.
- Kiedy wróg celuje z lunety, możesz go podejść od tyłu i zabić dźgnięciem noża lub zabić salwą ze strzelby.
[edytuj] Osiągnięcia
[edytuj] Counter-Strike: Source
Ekspert Bullpup Zabij 500 wrogów z Bullpup |
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
Ekspert AUG Zabij 250 przeciwników przy użyciu AUG |
[edytuj] Ciekawostki
- W plikach nazwa tej broni to aug, co ostatecznie przekonuje nas że jest to broń Steyra.
- Celownik 1,5x używany w AUG-ach o oznaczeniu A1 jest również znany pod nazwą luneta Swarovski.
- Początkowo rolę AUG-a odgrywał M4A1 z zamontowanym tłumikiem i celownikiem optycznym typu ACOG.
- We wszystkich wydaniach oficjalnych poprzedzających Counter-Strike: Global Offensive broń ta jest określana jako Bullpup. Bullpup to określenie układu konstrukcyjnego bez kolby właściwej, w której komora, jak i gniazdo magazynka znajdują się za mechanizmem spustowym. Biorąc pod uwagę tą kwestię, to P90 i FAMAS również są brońmi skonstuowanymi w tym układzie.
- W Counter-Strike: Source rękojeść przeładowania nie jest zamontowana w broni, tylko po prostu sobie wisi w powietrzu.
- Dodatkowo magazynek podczas animacji przeładowania podczas wkładania w gniazdo przez ułamek sekundy wisi w powietrzu, zanim zostanie dopchnięty głębiej w gniazdo.
- W Counter-Strike: Source HUD pokazuje, że broń używa amunicji 7.62x51mm; tak naprawdę jest to 5.56x45mm.
- W Global Offensive Steyr Aug A1 został zastąpiony przez nowszy model oznaczony jako A3, jednak jest to zmiana czysto kosmetyczna.
- Model magazynka AUG'a w tej grze został oparty na modelu mieszczącym 42 naboje, jednak mieści on ich jedynie 30.
- Przed aktualizacją z 26 czerwca 2013 szybkostrzelność podczas korzystania z celownika była równa 360 strz./min. Po tej aktualizacji zmieniono tą wartość na 429 strz./min.
- Aktualizacja z 12 lutego 2014 roku zmieniła wygląd przybliżania broni oraz dźwięk strzału. Nowy wygląd przypomina teraz funkcję korzystania z przyrządów celowniczych, obecną w większości współczesnych strzelanek pierwszoosobowych.
- W starszych wersjach gry Counter-Strike: Global Offensive, przed aktualizacją z 18 czerwca 2019 roku, AUG miał szybkostrzelność w trybie bez celownika równą 666 strz./min. - taką samą, jak w starszych grach.
[edytuj] Galeria
[edytuj] Counter-Strike 1.6
- Błąd przy generowaniu miniatury Chyba brakuje pliku /srv/http/borealis.net.pl/html/images/b/b4/AUG_-_CS_-_w_ręce.png
Bullpup w rękach gracza
- Błąd przy generowaniu miniatury Chyba brakuje pliku /srv/http/borealis.net.pl/html/images/e/e3/AUG_-_CS_-_menu_zakupów.png
Grafika z menu zakupów
[edytuj] Counter-Strike: Condition Zero
- Błąd przy generowaniu miniatury Chyba brakuje pliku /srv/http/borealis.net.pl/html/images/9/95/AUG_-_CS_CZ_-_w_ręce.png
Bullpup w rękach gracza
[edytuj] Condition Zero: Deleted Scenes
- Błąd przy generowaniu miniatury Chyba brakuje pliku /srv/http/borealis.net.pl/html/images/2/25/AUG_-_CS_CZ_DS_-_w_ręce.png
Bullpup trzymany przez gracza
[edytuj] Counter-Strike: Source
- Błąd przy generowaniu miniatury Chyba brakuje pliku /srv/http/borealis.net.pl/html/images/0/0a/AUG_-_CSS_-_w_ręce.png
Bullpup w rękach gracza
- Błąd przy generowaniu miniatury Chyba brakuje pliku /srv/http/borealis.net.pl/html/images/d/d1/AUG_-_CSS_-_ikona_zabójstwa.png
Ikonka zabójstwa
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
[edytuj] Skórki
* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.