M4A1-S
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Ten artykuł dotyczy broni z CS:GO. Zobacz też: artykuł o jego poprzedniku
M4A1-S | |
250px | |
Cena | $3100[1] |
Pochodzenie | USA |
Używane przez | Antyterroryści |
Właściwości | |
Magazynek | 25 |
Tryby ognia | Automatyczny |
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
600 strz./min. |
Czas przeładowania | 3,1 sekundy |
Posiadający mniejszy magazynek niż jego niewytłumiony odpowiednik, karabin M4A1-S zapewnia cichsze strzały, mniejszy odrzut i lepszą celność.
Opis z ekwipunku
M4A1-S – karabinek automatyczny występujący w Counter-Strike: Global Offensive. Wariant M4A4, w który można się wyposażyć w menu ekwipunku. Następca M4A1 z poprzednich gier.
M4A1-S jest, podobnie jak M4A4, karabinkiem udostępnionym wyłącznie Antyterrorystom. Został dodany wraz z aktualizacją Arms Deal, podobnie jak USP-S. Posiada odrobinkę mniejszy magazynek (równy FAMASowi) i troszkę mniej amunicji w zapasie od M4A4, ale dzięki dokręcanemu tłumikowi można po cichu zdejmować cele.
Spis treści |
Obrażenia
Część ciała | Podst. tryb ognia | |
---|---|---|
Bez pancerza | Z pancerzem | |
Głowa | 132 | 92 |
Klatka pier., ramię | 32 | 23 |
Brzuch | 41 | 28 |
Noga | 24 | 24 |
|
Rodzaj statystyki | Wartość |
---|---|
Nagroda za zabójstwo | $300 (tryb turniejowy) $150 (tryb uproszczony) |
Obrażenia | 33 |
Kontrola odrzutu | 19/26 (73%) |
Zasięg efektywny | 39 m |
Penetracja pancerza | 62,5% |
Siła penetracji | 200 |
M4A1-S to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 225 jednostek na sekundę (o 5 jednostek mniej niż poprzednik).
Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
Taktyki
- Jeśli nie możesz umknąć dwóm (lub więcej) przeciwnikom na małym lub średnim dystansie i nie żal ci amunicji, ładuj ile wlezie.
- Żeby oszczędzać naboje przy zachowaniu celności, strzelaj krótką serią na średnim/dużym dystansie. Celuj w głowę lub brzuch/pierś, jeśli nie potrafisz zapanować nad odrzutem.
- Nie odkręcaj tłumika. Nic na tym nie zyskasz oprócz zwiększenia odrzutu i rzecz jasna hałasu.
- Co prawda tłumik nie zawsze sprawdza się w ataku z zaskoczenia, ale przeciwnikom będzie trudniej zlokalizować strzelca, tym bardziej, gdy ten ostatni się dobrze ukryje. Chowając się za dość ciasną zasłoną warto zdjąć tłumik, gdyż zwiększa długość karabinu i może on zdradzić twoją pozycję.
- M4A1-S z dokręconym tłumikiem świetnie się nadaje na tzw. partyzantkę, czyli szybkie ataki od tyłu i natychmiastowe branie nóg za pas.
- Jeśli już chcesz korzystać z "gołego" M4A1-S (bez tłumika), to najlepiej rób to, gdy masz w pobliżu swoich kompanów.
- Pojemność magazynka i amunicja w zapasie jest najmniejsza ze wszystkich karabinów automatycznych w grze. Strzelając z takiej broni, niemalże każdy wystrzelony pocisk jest na wagę złota.
- Cały czas przeładowuj broń nawet jeśli wystrzelisz choćby krótką serię. Rób to oczywiście w bezpiecznym miejscu.
Kontrtaktyki
- Użytkownicy tego karabinka praktycznie nie zdejmują tłumika, więc najlepiej atakować ich w dwójkę. Dzięki tłumikowi, przeciwnik może z łatwością atakować i ukryć się przed wrogiem, szczególnie na otwartej przestrzeni.
- Każdy inny karabin automatyczny jest dobry przeciwko użytkownikom tej wytłumionej broni. AK-47 to doskonały karabin, gdyż ma dużą moc i pojemność magazynka (ale ma duży odrzut).
- Innym przykładem doskonałego karabinka jest SG 553. Dzięki jego dużej mocy obalającej (100% penetracja pancerza), przyzwoitej celności można go użyć przeciwko użytkownikom M4A1-S.
- P90 to dobry PM na użytkowników tego wytłumionego karabinka, gdyż posiada duży magazynek i szybkostrzelność.
- Można także wykorzystać rosyjskiego Bizona, który ma jeszcze większy magazynek i szybkostrzelność, którą M4A1-S mu nie dorównuje. Weź jednak pod uwagę to, że Bizon ma bardzo niskie obrażenia.
Ciekawostki
- M4A1-S, M4A4 i SCAR-20 posiadają te same animacje przeładowywania.
- We wszystkich trzech karabinach podczas wspomnianej animacji następuje uderzenie płaską dłonią o bok broni po wymianie magazynka. Ta czynność to uderzenie w zatrzask zamka (małą dźwignię w kształcie paletki do ping-ponga). Choć projektowany z myślą o naciśnięciu kciukiem, część strzelców dla wygody preferuje wspomnianą wcześniej czynność.
- M4A1-S opiera się na karabinku M4A1, jednak chwyt transportowy przypomina ten w starych M16. Karabin najbardziej przypominający M4A1-S w rzeczywistości to Colt M723, gdyż posiada po prawej stronie dosyłacz zamka, osłonka w kształcie piramidki przy wyrzutniku łusek (które pojawiły się w M16A2), a chwyt transportowy kształtem jest identyczny z M16 do wersji A1, które nie posiadały wspomnianej piramidki.
- Broń jest pewnego rodzaju hołdem dla Maverick M4A1 Carbine z poprzednich gier z serii Counter-Strike, który został wyparty przez M4A4.
- W przeciwieństwie do poprzednika odkręcanie i dokręcanie tłumika zajmuje teraz więcej czasu. Ponadto animacje te widoczne są również w widoku trzecioosobowym co można zobaczyć w galerii.
- Ponadto, M4A1-S po zakupie ma już dokręcony tłumik.
- Posiada także mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie.
- W trybie Deathmatch, broń wciąż jest klasyfikowana jako M4A4, także zabójstwa z tej broni są wliczane do progresu w osiągnięciu Ekspert M4A4.
- Dźwięki strzału broni (wytłumiony i niewytłumiony) są zapożyczone z Counter-Strike: Source.
- Magazynek M4A1-S, podobnie jak FAMAS w Global Offensive jest magazynkiem STANAG, mieszczącym 30 naboi przy pełnym ładowaniu, jednak w obu karabinach mieści on tylko 25.
- Redukcja hałasu przez tłumik w grze jest bardzo wyolbrzymiona. W grze strzały przypominają ciche syknięcia, które nawet na małej odległości mogą być niesłyszalne. W rzeczywistości nawet przy zastosowaniu amunicji poddźwiękowej broń wydawałaby hałas rzędu 130-145 decybeli, tak więc broń była tak samo głośna jak młot pneumatyczny.
- Podkreśla to fakt, że tłumiki powstały z myślą o redukcji hałasu, a nie całkowitym jego wyciszeniu.
- Cena broni zmieniała się wraz z następującymi aktualizacjami:
- Przed aktualizacją z 10 grudnia 2014 roku, M4A1-S kosztował $2900.
- Od 10 grudnia 2014 roku do 1 kwietnia 2015, broń kosztowała $3100 (tyle samo, co M4A4). Po 1 kwietniu cena wzrosła o 100$, ale 15 września wróciła do poprzedniego pułapu.
- Przed wspomnianą wcześniej aktualizacją z 15 września 2015 roku, M4A1-S miał szybkostrzelność rzędu 666 strz./min. Aktualizacja obniżyła tą wartość do poziomu 600 strz./min.
- Początkowo M4A1-S posiadał 20 naboi w magazynku, czyli najmniejszą ilość sztuk amunicji w magazynku ze wszystkich karabinów (wyłączając karabiny snajperskie) oraz 40 naboi w zapasie. Aktualizacja z 12 czerwca 2018 zmieniła ilość amunicji w zapasie na 60, zaś aktualizacja 13 marca 2019 zmieniła ilość amunicji na odpowiednio 25 sztuk w magazynku oraz 75 w zapasie.
Zestawienie z M4A4
Na korzyść
- Lepsza celność (także w ruchu) i niższy odrzut
- Dokręcany tłumik pozwalający na likwidację celów po cichu
- Mniejszy spadek obrażeń wraz ze wzrostem odległości
Neutralne
- Identyczne obrażenia (33, jedynie 1 punkt różnicy przy strzale w głowę)
- Ten sam czas przeładowania i wyciągnięcia broni
- Taka sama nagroda za zabójstwo ($300 w trybie turniejowym, $150 w uproszczonym)
- Taka sama siła penetracji (200)
- Taka sama szybkość poruszania się (225 jedn./sek.)
- Ten sam zasięg skuteczny (39 metrów)
- Ta sama cena ($3100)[1]
Na niekorzyść
- Mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie (25/75 vs. 30/90)
- Niższa szybkostrzelność (600 strz./min. vs. 666 strz./min.)
- Mniejszy współczynnik penetracji pancerza (62,5% vs. 70%)
- Niesamowicie długi z zamontowanym tłumikiem
Galeria
Skórki
* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.