Half-Life High Definition Pack

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(napisane od nowa)
(witam po długiej przerwie; rozbudówka)
Linia 6: Linia 6:
 
Ulepszenia zawarte w High Definition Packu opierają sie głównie na zwiększeniu ilości wielokątków w oryginalnych modelach z Half-Life'a. Poza tym został zmieniony styl niektórych modeli. Dlatego, pomimo, że modele są lepsze pod względem szczegółowości, kwestią sporną pozostaje stwierdzenie, czy wyglądają lepiej.  
 
Ulepszenia zawarte w High Definition Packu opierają sie głównie na zwiększeniu ilości wielokątków w oryginalnych modelach z Half-Life'a. Poza tym został zmieniony styl niektórych modeli. Dlatego, pomimo, że modele są lepsze pod względem szczegółowości, kwestią sporną pozostaje stwierdzenie, czy wyglądają lepiej.  
  
Zmodernizowano modele [[Zespół Naukowy Black Mesy|naukowców]], [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|ochroniarzy]], żołnierzy [[HECU]], niektórych stworzeń z [[Xen]] i wszystkich broni. Dokonano też pewnych zmian w arsenale. Pistolet [[Glock 17]] został zastąpiony przez [[wpl:Pistolet M9|Berettę M9]], a [[MP5|pistolet maszynowy MP5]] przez karabin [[wpl:Karabinek M4|M41A]]
+
Zmodernizowano modele [[Zespół Naukowy Black Mesy|naukowców]], [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|ochroniarzy]], żołnierzy [[HECU]], niektórych stworzeń z [[Xen]] i wszystkich broni. Dokonano też pewnych zmian w arsenale. Pistolet [[Glock 17]] został zastąpiony przez [[wpl:Pistolet M9|Berettę M9]], a [[MP5|pistolet maszynowy MP5]] przez karabin [[wpl:Karabinek M4|M4A1]]. Kosmetyczne zmiany przeszedł też HUD - dodano nowe ikonki dla SMG i strzelby oraz nowe dźwięki strzałów dla tychże broni.
 +
 
 +
==Historia==
 +
High Definition Pack zrodził się z anulowanego portu Half-Life'a na konsolę Sega Dreamcast, gdzie Blue Shift miał być ekskluzywnym dodatkiem. Port na Dreamcasta charakteryzował się grafiką lepszej jakości, a po jego anulowaniu modele z tej wersji gry przeniesiono na PC'ty. Nie są to jednak bezpośrednio przekonwertowane modele, gdyż te występujące w porcie są ich wczesnymi wersjami. Wersja gry, która wyciekła do internetu zawierała modele, które nieco inaczej wyglądały niż te z High Definition Pack. Wczesne screenshoty z porta na Dreamcasta ukazywały wczesne oblicze niektórych modeli z tego pakietu.
 +
 
 +
[[Grafika:barneycompare.png|200px|thumb|right|Porównanie modeli strażnika (oryginalny model, model z pakietu HD Pack i model z wersji na PlayStation 2]]
 +
===PlayStation 2===
 +
Remake Half-Life'a przeznaczony na konsolę Sony zawiera bardziej udoskonalone modele, również stworzone przez Gearbox. Posiadają pełną animację twarzy oraz oddzielnie animowane palce. Można stwierdzić, że są kontynuacją pakietu High Definition Pack. Port zawierał także system ''Level of Detail'' (z ang. poziom szczegółów). W każdym pliku z modelem (.dol) jest zaszyty model z najwyższą szczegółowością (LOD0) i jego kolejne wersje zawierające co raz mniej wielokątów. Wersje te są używane, gdy gracz znajdował się w dużej odległości od obiektu, dzięki temu zwiększa się jakość renderingu. Modele nigdy nie doczekały się oficjalnego wydania na komputerach osobistych, jednak modderzy przekonwertowali je i ulepszyli jeszcze bardziej. Ponieważ modele PS2 są spotykane w lepszych jakościowo wersjach, lepszych od oryginalnego High Definition Pack, są nazywane jak ''super definition''. Dla oryginalnych modeli z Half-Life używa się określenia ''low definition''.
 +
 
 +
===Wydanie na Steam===
 +
Od 25 sierpnia 2005 roku High Definition Pack jest dostępny na [[Steam]]ie za darmo. Paczka ta jednak nie zawiera poprawionych modeli, które pojawiły się w łatce do [[Blue Shift]]a wydanego przez Gearbox. Poprawione modele zawierały animacje nieumieszczone w tych z pakietu, gdyż nie pojawiały się w żadnej z oficjalnych gier, ale były powszechnie wykorzystywane w fanowskich mapach i modyfikacjach. Bez tych modeli wiele modyfikacji działało nie tak jak trzeba, a brakujące animacje mogły przerwać skryptowane sekwencje, uniemożliwiając przejście dalej lub nawet crashując grę. Wydaną na Steamie paczkę krytykowano również za niemożność korzystania z jakichkolwiek modyfikacji po jej aktywowaniu. Gracze chcą, aby można było grać zarówno z High Definition Pack oraz innymi modyfikacjami; jednym z takich rozwiązań jest rozpakowanie plików High Definition Pack z pliku GCF. Ponad rok później, 30 sierpnia 2006 roku na Planet Half-Life pojawiła się poprawiona wersja High Definition Pack do użytku na platformie [[Steam]].
  
 
{{Valve}}
 
{{Valve}}

Wersja z 16:56, 23 cze 2011

Grafika promocyjna
Nowy model Standard Zombie

High Definition Pack (znany też m.in. jako HD Pack) - pakiet nowych modeli i tekstur dla Half-Life'a i dodatków Opposing Force i Blue Shift. Część z nich to ulepszone wersje oryginalnych obiektów, ale większość to zupełnie nowe modele, czasami z pewnym stopniu różniące się od oryginalnego zamysłu. Pakiet został stworzony przez Gearbox Software i oryginalnie wydany razem z Half-Life: Blue Shift w 2001 roku.

Ulepszenia zawarte w High Definition Packu opierają sie głównie na zwiększeniu ilości wielokątków w oryginalnych modelach z Half-Life'a. Poza tym został zmieniony styl niektórych modeli. Dlatego, pomimo, że modele są lepsze pod względem szczegółowości, kwestią sporną pozostaje stwierdzenie, czy wyglądają lepiej.

Zmodernizowano modele naukowców, ochroniarzy, żołnierzy HECU, niektórych stworzeń z Xen i wszystkich broni. Dokonano też pewnych zmian w arsenale. Pistolet Glock 17 został zastąpiony przez Berettę M9, a pistolet maszynowy MP5 przez karabin M4A1. Kosmetyczne zmiany przeszedł też HUD - dodano nowe ikonki dla SMG i strzelby oraz nowe dźwięki strzałów dla tychże broni.

Historia

High Definition Pack zrodził się z anulowanego portu Half-Life'a na konsolę Sega Dreamcast, gdzie Blue Shift miał być ekskluzywnym dodatkiem. Port na Dreamcasta charakteryzował się grafiką lepszej jakości, a po jego anulowaniu modele z tej wersji gry przeniesiono na PC'ty. Nie są to jednak bezpośrednio przekonwertowane modele, gdyż te występujące w porcie są ich wczesnymi wersjami. Wersja gry, która wyciekła do internetu zawierała modele, które nieco inaczej wyglądały niż te z High Definition Pack. Wczesne screenshoty z porta na Dreamcasta ukazywały wczesne oblicze niektórych modeli z tego pakietu.

Plik:Barneycompare.png
Porównanie modeli strażnika (oryginalny model, model z pakietu HD Pack i model z wersji na PlayStation 2

PlayStation 2

Remake Half-Life'a przeznaczony na konsolę Sony zawiera bardziej udoskonalone modele, również stworzone przez Gearbox. Posiadają pełną animację twarzy oraz oddzielnie animowane palce. Można stwierdzić, że są kontynuacją pakietu High Definition Pack. Port zawierał także system Level of Detail (z ang. poziom szczegółów). W każdym pliku z modelem (.dol) jest zaszyty model z najwyższą szczegółowością (LOD0) i jego kolejne wersje zawierające co raz mniej wielokątów. Wersje te są używane, gdy gracz znajdował się w dużej odległości od obiektu, dzięki temu zwiększa się jakość renderingu. Modele nigdy nie doczekały się oficjalnego wydania na komputerach osobistych, jednak modderzy przekonwertowali je i ulepszyli jeszcze bardziej. Ponieważ modele PS2 są spotykane w lepszych jakościowo wersjach, lepszych od oryginalnego High Definition Pack, są nazywane jak super definition. Dla oryginalnych modeli z Half-Life używa się określenia low definition.

Wydanie na Steam

Od 25 sierpnia 2005 roku High Definition Pack jest dostępny na Steamie za darmo. Paczka ta jednak nie zawiera poprawionych modeli, które pojawiły się w łatce do Blue Shifta wydanego przez Gearbox. Poprawione modele zawierały animacje nieumieszczone w tych z pakietu, gdyż nie pojawiały się w żadnej z oficjalnych gier, ale były powszechnie wykorzystywane w fanowskich mapach i modyfikacjach. Bez tych modeli wiele modyfikacji działało nie tak jak trzeba, a brakujące animacje mogły przerwać skryptowane sekwencje, uniemożliwiając przejście dalej lub nawet crashując grę. Wydaną na Steamie paczkę krytykowano również za niemożność korzystania z jakichkolwiek modyfikacji po jej aktywowaniu. Gracze chcą, aby można było grać zarówno z High Definition Pack oraz innymi modyfikacjami; jednym z takich rozwiązań jest rozpakowanie plików High Definition Pack z pliku GCF. Ponad rok później, 30 sierpnia 2006 roku na Planet Half-Life pojawiła się poprawiona wersja High Definition Pack do użytku na platformie Steam.