M4A4
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(→Zestawienie z wytłumionym M4A1-S) |
|||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 2: | Linia 2: | ||
{{DisambigR|broni z CS:GO|[[M4A1|artykuł o jego poprzedniku]]}} | {{DisambigR|broni z CS:GO|[[M4A1|artykuł o jego poprzedniku]]}} | ||
{{Broń CS | {{Broń CS | ||
− | | grafika = M4A4.png | + | | grafika = M4A4 Standardowy.png |
| altname = | | altname = | ||
| cena = $3100 | | cena = $3100 | ||
| kraj = USA | | kraj = USA | ||
| odrzut = | | odrzut = | ||
− | | obrazenia = | + | | obrazenia = 33 |
− | | magazynek = 30 | + | | magazynek = 30 naboi |
| ogien = Automatyczny | | ogien = Automatyczny | ||
| amun = [[Plik:5.56 caliber.png|35px|5.56x45mm NATO]] | | amun = [[Plik:5.56 caliber.png|35px|5.56x45mm NATO]] | ||
Linia 20: | Linia 20: | ||
}} | }} | ||
− | {{Cytat|Celniejszy, ale zadający mniej obrażeń, co swój odpowiednik - [[AK-47 ( | + | {{Cytat|Celniejszy, ale zadający mniej obrażeń, co swój odpowiednik - [[AK-47 (CS)|AK-47]], M4A4 to najczęściej wybierany przez antyterrorystów automatyczny karabin szturmowy.|Opis z ekwipunku}} |
− | '''M4A4''' – amerykański karabinek występujący w [[Counter-Strike: Global Offensive]] | + | '''M4A4''' – amerykański karabinek występujący w [[Counter-Strike: Global Offensive]]. Jest następcą karabinka [[Maverick M4A1 Carbine]] z poprzednich gier. |
− | + | M4A4 to dość mocny karabin dostępny tylko dla Antyterrorystów. Nie posiada tak dużej mocy obalającej, co jego rywal po stronie Terrorystów, ale jego celność w połączeniu z łatwością w opanowaniu przy strzelaniu krótkimi seriami kompensują tą stratę. Niestety już nie posiada, tak jak jego poprzednik, dokręcanego tłumika. W grze istnieje alternatywa dla M4A4 w postaci [[M4A1-S]], który już posiada zdejmowalny tłumik, kosztem mniejszej ilości naboi w magazynku i zapasie. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | {| | + | == Obrażenia == |
− | + | {{broń CS właściwości | |
− | | | + | | głowa bez = 131 |
− | | | + | | głowa z = 92 |
− | $150 (tryb uproszczony) | + | | klatka bez = 32 |
− | | | + | | klatka z = 23 |
− | + | | brzuch bez = 40 | |
− | | | + | | brzuch z = 28 |
− | + | | noga bez = 24 | |
− | | | + | | noga z = 24 |
− | + | | nagroda = <p></p> | |
− | | | + | * $300 (tryb turniejowy) |
− | + | * $150 (tryb uproszczony) | |
− | | | + | | obrażenia = 28 |
− | + | | odrzut = 22/26 (84%) | |
− | + | | zasięg = 28 m | |
+ | | p pancerza = 70% | ||
+ | | penetracja = 200 | ||
+ | }} | ||
− | M4A4 to broń | + | M4A4 to broń średnich gabarytów. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 225 jedn./sek. (o 5 jedn. mniej niż poprzednik). |
== Zalety i wady == | == Zalety i wady == | ||
Linia 76: | Linia 54: | ||
* Łatwy w opanowaniu | * Łatwy w opanowaniu | ||
* Całkiem niezłe obrażenia | * Całkiem niezłe obrażenia | ||
+ | * Przyzwoita szybkostrzelność | ||
| wady = | | wady = | ||
* Na dłuższych dystansach zdeklasowany przez snajperki | * Na dłuższych dystansach zdeklasowany przez snajperki | ||
Linia 84: | Linia 63: | ||
== Taktyki == | == Taktyki == | ||
{{Porady}} | {{Porady}} | ||
− | * M4A4 jest celny i posiada mały odrzut przy strzelaniu krótkimi seriami. Nie zawsze warto strzelać | + | * M4A4 jest celny i posiada mały odrzut przy strzelaniu krótkimi seriami. Nie zawsze warto strzelać z wciśniętym spustem do oporu do opróżnienia magazynka, no chyba że walka toczy się na małym dystansie. Na dużych dystansach zatem strzelaj bardzo krótką serią lub oddawaj pojedyncze strzały. |
− | + | * Na małym/średnim dystansie, celując w brzuch lub pierś, na małej odległości możesz strzelać do oporu. Pamiętaj tylko o kontrolowaniu odrzutu. | |
− | + | * Kucanie z tą bronią daje wymierne korzyści w postaci łatwiejszej kontroli odrzutu. | |
− | * | + | |
* Ten karabinek świetnie się nadaje do kontrataku w adwersarzy wyposażonych w broń o dużym odrzucie lub o małej szybkostrzelności. Przykładami są Kałasznikow i [[SG 553]]. | * Ten karabinek świetnie się nadaje do kontrataku w adwersarzy wyposażonych w broń o dużym odrzucie lub o małej szybkostrzelności. Przykładami są Kałasznikow i [[SG 553]]. | ||
+ | * Choć trafienie w głowę nie zawsze wyłączy przeciwnika z walki, to warto celować właśnie w tą część ciała, zwłaszcza na dużej odległości. Ranny przeciwnik ma prawie zerową szansę na przeżycie, a gracz ze stuprocentowym zdrowiem, jeżeli nie zginie od razu, to kolejne trafienie w dowolną część ciała na pewno pośle go do grobu. | ||
+ | * M4A4 ma pojemniejszy magazynek oraz więcej amunicji w zapasie, dzięki temu lepiej nadaje się do walki defensywnej, aniżeli [[M4A1-S]]. | ||
== Kontrtaktyki == | == Kontrtaktyki == | ||
* Jeśli zostaniesz przygwożdzony przez użytkownika M4A4, to jeśli to możliwe to nie wdawaj się w walkę na mały dystans. Rzuć granat błyskowy i utrzymaj dystans lub go nieco zwiększ. | * Jeśli zostaniesz przygwożdzony przez użytkownika M4A4, to jeśli to możliwe to nie wdawaj się w walkę na mały dystans. Rzuć granat błyskowy i utrzymaj dystans lub go nieco zwiększ. | ||
** Możesz także wykorzystać broń wyspecjalizowaną na mały dystans, czyli shotguny. | ** Możesz także wykorzystać broń wyspecjalizowaną na mały dystans, czyli shotguny. | ||
− | * Choć jest to dość ryzykowne, wykorzystaj karabinek AK, gdyż jest w pewnym sensie lepszy na mały dystans - przy odpowiednim celowaniu może zadać nawet | + | * Choć jest to dość ryzykowne, wykorzystaj karabinek AK, gdyż jest w pewnym sensie lepszy na mały dystans - przy odpowiednim celowaniu może zadać nawet śmiertelną ranę. |
== Osiągnięcia == | == Osiągnięcia == | ||
− | + | {{Osiągnięcie CSS|M4A4 Expert csgo.png|Ekspert M4A4|Zabij 1000 przeciwników przy użyciu '''M4A4'''}} | |
− | {| | + | |
− | + | ||
− | + | ||
− | | | + | |
− | + | ||
− | + | ||
== Ciekawostki == | == Ciekawostki == | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
* M4A4 jest oparty na subkarabinku [http://en.wikipedia.org/wiki/Close_Quarters_Battle_Receiver Mark 18 Mod 0], który jest zmodyfikowaną wersją M4A1 przeznaczoną do walki w pomieszczeniach. | * M4A4 jest oparty na subkarabinku [http://en.wikipedia.org/wiki/Close_Quarters_Battle_Receiver Mark 18 Mod 0], który jest zmodyfikowaną wersją M4A1 przeznaczoną do walki w pomieszczeniach. | ||
+ | * Model trzecioosobowy występujący w pierwszym trailerze i wczesnych screenshotach jest modelem trzecioosobowym M4A1 wziętym z ''[[Counter-Strike: Source]]''. | ||
+ | * We wczesnych wersjach gry, M4A4 używało ikonki HUD oraz ikonki zabójstwa pochodzącej z ''Counter-Strike: Source''. Choć ikonka HUD na premierę została zmieniona na właściwą, to ikonka zabójstwa została zmieniona na aktualną dopiero w aktualizacji Arms Deal. | ||
+ | * M4A4 początkowo miało inny dźwięk strzału, ale później zastąpiono go nowym, który bardziej przypomina ten z oryginalnego M4A1. | ||
+ | ** Po aktualizacjach z 2016 roku M4A4 otrzymało całkowicie nowe udźwiękowienie, od dźwięków strzału, po dźwięki ładowania magazynka i zwalniania zamka do przedniej pozycji. Ponadto sam dźwięk strzału jest podobny do obecnego dźwięku strzału karabinka [[Galil AR]]. | ||
+ | * Nazwa M4A4 wskazuje, że broń jest dalszym rozwinięciem karabinka M4. W nazewnictwie używanym przez wojsko Stanów Zjednoczonych, desygnata A# oznacza kolejną iterację lub wersję broni palnej po wprowadzeniu do służby. Obecnie najnowszą iteracją karabinka M4 jest M4A1, tak więc M4A4 jest fikcyjną bronią z punktu widzenia nomenklatury. | ||
* M4A4, [[M4A1-S]] i [[SCAR-20]] posiadają te same animacje przeładowywania. | * M4A4, [[M4A1-S]] i [[SCAR-20]] posiadają te same animacje przeładowywania. | ||
+ | ** We wszystkich trzech karabinach podczas wspomnianej animacji następuje uderzenie płaską dłonią o bok broni po wymianie magazynka. Ta czynność to uderzenie w zatrzask zamka (małą dźwignię w kształcie paletki do ping-ponga). Choć projektowany z myślą o naciśnięciu kciukiem, część strzelców dla wygody preferuje wspomnianą wcześniej czynność. | ||
+ | * To jedyna broń w grze, która posiada skórkę jakości "Kontrabanda" - Ryk (ang. ''Howl''). To oznacza, że tej skórki nie można pozyskać, otwierając skrzynie lub poprzez kontrakt wymiany. Powodem tego stanu rzeczy było wykorzystanie grafiki bez zgody autora (tzw. plagiat), co przełożyło się na zawrotne ceny już instniejących skórek. | ||
+ | ** Podobnie było ze skórką o nazwie Gryf (ang. ''Griffin''), która również otrzymała nowy wygląd niegodzący w prawa autorskie, ale jej jakość nie została zmieniona na kontrabandę. | ||
+ | * Byt tej broni (''weapon_m4a1'') jest taki sam, co poprzednika. | ||
== Zestawienie z wytłumionym [[M4A1-S]] == | == Zestawienie z wytłumionym [[M4A1-S]] == | ||
− | [[Plik:M4A1- | + | [[Plik:M4A1-S Standardowy.png|right|250px|link=M4A1-S]] |
=== Na korzyść === | === Na korzyść === | ||
− | * Pojemniejszy magazynek i więcej nabojów w zapasie (<span style="color: green;">30/90</span> vs. | + | * Pojemniejszy magazynek i więcej nabojów w zapasie (<span style="color: green;">30/90</span> vs. 25/75) |
* Mniejsza długość w porównaniu do M4A1-S (z zamontowanym tłumikiem) | * Mniejsza długość w porównaniu do M4A1-S (z zamontowanym tłumikiem) | ||
− | * | + | * Większa szybkostrzelność (666 strz./min. vs. 600 strz./min.) |
=== Neutralne === | === Neutralne === | ||
* Identyczne obrażenia (33, jedynie 1 punkt różnicy przy strzale w głowę) | * Identyczne obrażenia (33, jedynie 1 punkt różnicy przy strzale w głowę) | ||
− | |||
* Ten sam czas przeładowania i wyciągnięcia broni | * Ten sam czas przeładowania i wyciągnięcia broni | ||
* Taka sama nagroda za zabójstwo ($300 w trybie turniejowym, $150 w uproszczonym) | * Taka sama nagroda za zabójstwo ($300 w trybie turniejowym, $150 w uproszczonym) | ||
+ | * Taka sama cena ($3100) | ||
* Taka sama siła penetracji (200) | * Taka sama siła penetracji (200) | ||
* Taka sama szybkość poruszania się (225 jedn./sek.) | * Taka sama szybkość poruszania się (225 jedn./sek.) | ||
− | * Ten sam zasięg skuteczny ( | + | * Ten sam zasięg skuteczny (28 metrów) |
=== Na niekorzyść === | === Na niekorzyść === | ||
Linia 133: | Linia 112: | ||
== Galeria == | == Galeria == | ||
+ | === Wersja alfa i beta === | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Grafika: M4a1 killicon source.png|Ikonka HUD | ||
+ | Grafika: M4A4 ikonka zabojstwa alfabeta.png|Ikonka zabójstwa | ||
+ | Grafika: M4A4 menu zakupow alfa.png|Wczesna grafika z menu zakupów | ||
+ | Grafika: Terrozpaka.PNG|M4A4 w rękach Terrorysty (widok trzecioosobowy) | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | === Wydanie finalne === | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Grafika: M4A4 ikonka HUD.png|Ikonka HUD | ||
+ | Grafika: M4A4 ikonka zabojstwa.png|Ikonka zabójstwa | ||
+ | Grafika: M4A4 model.png|Model trzecioosobowy M4A4 | ||
+ | Grafika: M4A4 plecy.png|Model trzecioosobowy, wariant występujący na plecach postaci | ||
+ | Grafika: M4A4 magazynek.png|Model magazynka upuszczanego na ziemię podczas przeładowania | ||
+ | Grafika: M4A4 w rece.png|M4A4 w rękach gracza | ||
+ | Grafika: M4A4 Ladowanie.png|Ładowanie świeżego magazynka, widoczne naboje w magazynku | ||
+ | Grafika: M4A4 Klatka.png|Klatka animacji wyciągnięcia | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | === Skórki === | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | + | Grafika: M4A4 Asiimov.png|{{Opis skórki |tajny |Asiimov |Asiimov}} * | |
− | Grafika: | + | Grafika: M4A4 Brzask.png|{{Opis skórki |zakazany |Brzask |Daybreak}} |
+ | Grafika: M4A4 Cesarz.png|{{Opis skórki |tajny |Cesarz |The Emperor}} * | ||
+ | Grafika: M4A4 Deszcz kul.png|{{Opis skórki |tajny |Deszcz kul |Bullet Rain}} * | ||
+ | Grafika: M4A4 Gryf.png|{{Opis skórki |zakazany |Gryf |Griffin}} * | ||
+ | Grafika: M4A4 Komputer glowny.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Komputer główny |Mainframe}} | ||
+ | Grafika: M4A4 Konwerter.png|{{Opis skórki |wojskowa |Konwerter |Converter}} | ||
+ | Grafika: M4A4 Kosmiczna pustka.png|{{Opis skórki |poufny |Kosmiczna pustka |Desolate Space}}* | ||
+ | Grafika: M4A4 Krolewski paladyn.png|{{Opis skórki |tajny |Królewski paladyn |Royal Paladin}} * | ||
+ | Grafika: M4A4 Magnez.png|{{Opis skórki |wojskowa |Magnez |Magnesium}}* | ||
+ | Grafika: M4A4 Miejski DDPAT.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Miejski DDPAT |Urban DDPAT}} | ||
+ | Grafika: M4A4 Neo-noir.png|{{Opis skórki |tajny |Neo-noir |Neo-Noir}} * | ||
+ | Grafika: M4A4 Ogien piekielny.png|{{Opis skórki |poufny |Ogień piekielny |Hellfire}} * | ||
+ | Grafika: M4A4 Posejdon.png|{{Opis skórki |poufny |Posejdon |Poseidon}} | ||
+ | Grafika: M4A4 Przyczajony tygrys.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Przyczajony tygrys |Jungle Tiger}} | ||
+ | Grafika: M4A4 Pustynna burza.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Pustynna burza |Desert Storm}} | ||
+ | Grafika: M4A4 Pustynny szturm.png|{{Opis skórki |tajny |Pustynny szturm |Desert-Strike}} * | ||
+ | Grafika: M4A4 Rentgen.png|{{Opis skórki |tajny |Rentgen |X-Ray}} * | ||
+ | Grafika: M4A4 Ryk.png|{{Opis skórki |kontrabanda |Ryk |Howl}} * | ||
+ | Grafika: M4A4 Ryzyko napromieniowania.png|{{Opis skórki |wojskowa |Ryzyko napromieniowania |Radiation Hazard}} | ||
+ | Grafika: M4A4 Smoczy wladca.png|{{Opis skórki |poufny |龍王 (Smoczy władca) |龍王 (Dragon King)}} * | ||
+ | Grafika: M4A4 Sztywniak.png|{{Opis skórki |tajny |Sztywniak |Buzz Kill}} * | ||
+ | Grafika: M4A4 Tornado.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Tornado |Tornado}} | ||
+ | Grafika: M4A4 Waleczna gwiazda.png|{{Opis skórki |tajny |Waleczna gwiazda |The Battlestar}} * | ||
+ | Grafika: M4A4 Wspolczesny lowca.png|{{Opis skórki |zakazany |Współczesny łowca |Modern Hunter}} | ||
+ | Grafika: M4A4 Wyblakla zebra.png|{{Opis skórki |wojskowa |Wyblakła zebra |Faded Zebra}} * | ||
+ | Grafika: M4A4 Zirka.png|{{Opis skórki |zakazany |Zirka |Zirka}} * | ||
+ | Grafika: M4A4 Zly daimyo.png|{{Opis skórki |zakazany |Zły daimyō |Evil Daimyo}} * | ||
</gallery> | </gallery> | ||
+ | ''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].'' | ||
{{CS bronie}} | {{CS bronie}} | ||
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] | [[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] |
Aktualna wersja na dzień 15:40, 25 cze 2019
Ten artykuł dotyczy broni z CS:GO. Zobacz też: artykuł o jego poprzedniku
M4A4 | |
Cena | $3100 |
Pochodzenie | USA |
Używane przez | Antyterroryści |
Właściwości | |
Obrażenia | 33 |
Magazynek | 30 naboi |
Tryby ognia | Automatyczny |
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
666 strz./min. |
Czas przeładowania | 3,1 sekundy |
Celniejszy, ale zadający mniej obrażeń, co swój odpowiednik - AK-47, M4A4 to najczęściej wybierany przez antyterrorystów automatyczny karabin szturmowy.
Opis z ekwipunku
M4A4 – amerykański karabinek występujący w Counter-Strike: Global Offensive. Jest następcą karabinka Maverick M4A1 Carbine z poprzednich gier.
M4A4 to dość mocny karabin dostępny tylko dla Antyterrorystów. Nie posiada tak dużej mocy obalającej, co jego rywal po stronie Terrorystów, ale jego celność w połączeniu z łatwością w opanowaniu przy strzelaniu krótkimi seriami kompensują tą stratę. Niestety już nie posiada, tak jak jego poprzednik, dokręcanego tłumika. W grze istnieje alternatywa dla M4A4 w postaci M4A1-S, który już posiada zdejmowalny tłumik, kosztem mniejszej ilości naboi w magazynku i zapasie.
Spis treści |
[edytuj] Obrażenia
|
|
M4A4 to broń średnich gabarytów. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 225 jedn./sek. (o 5 jedn. mniej niż poprzednik).
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Taktyki
- M4A4 jest celny i posiada mały odrzut przy strzelaniu krótkimi seriami. Nie zawsze warto strzelać z wciśniętym spustem do oporu do opróżnienia magazynka, no chyba że walka toczy się na małym dystansie. Na dużych dystansach zatem strzelaj bardzo krótką serią lub oddawaj pojedyncze strzały.
- Na małym/średnim dystansie, celując w brzuch lub pierś, na małej odległości możesz strzelać do oporu. Pamiętaj tylko o kontrolowaniu odrzutu.
- Kucanie z tą bronią daje wymierne korzyści w postaci łatwiejszej kontroli odrzutu.
- Ten karabinek świetnie się nadaje do kontrataku w adwersarzy wyposażonych w broń o dużym odrzucie lub o małej szybkostrzelności. Przykładami są Kałasznikow i SG 553.
- Choć trafienie w głowę nie zawsze wyłączy przeciwnika z walki, to warto celować właśnie w tą część ciała, zwłaszcza na dużej odległości. Ranny przeciwnik ma prawie zerową szansę na przeżycie, a gracz ze stuprocentowym zdrowiem, jeżeli nie zginie od razu, to kolejne trafienie w dowolną część ciała na pewno pośle go do grobu.
- M4A4 ma pojemniejszy magazynek oraz więcej amunicji w zapasie, dzięki temu lepiej nadaje się do walki defensywnej, aniżeli M4A1-S.
[edytuj] Kontrtaktyki
- Jeśli zostaniesz przygwożdzony przez użytkownika M4A4, to jeśli to możliwe to nie wdawaj się w walkę na mały dystans. Rzuć granat błyskowy i utrzymaj dystans lub go nieco zwiększ.
- Możesz także wykorzystać broń wyspecjalizowaną na mały dystans, czyli shotguny.
- Choć jest to dość ryzykowne, wykorzystaj karabinek AK, gdyż jest w pewnym sensie lepszy na mały dystans - przy odpowiednim celowaniu może zadać nawet śmiertelną ranę.
[edytuj] Osiągnięcia
Ekspert M4A4 Zabij 1000 przeciwników przy użyciu M4A4 |
[edytuj] Ciekawostki
- M4A4 jest oparty na subkarabinku Mark 18 Mod 0, który jest zmodyfikowaną wersją M4A1 przeznaczoną do walki w pomieszczeniach.
- Model trzecioosobowy występujący w pierwszym trailerze i wczesnych screenshotach jest modelem trzecioosobowym M4A1 wziętym z Counter-Strike: Source.
- We wczesnych wersjach gry, M4A4 używało ikonki HUD oraz ikonki zabójstwa pochodzącej z Counter-Strike: Source. Choć ikonka HUD na premierę została zmieniona na właściwą, to ikonka zabójstwa została zmieniona na aktualną dopiero w aktualizacji Arms Deal.
- M4A4 początkowo miało inny dźwięk strzału, ale później zastąpiono go nowym, który bardziej przypomina ten z oryginalnego M4A1.
- Po aktualizacjach z 2016 roku M4A4 otrzymało całkowicie nowe udźwiękowienie, od dźwięków strzału, po dźwięki ładowania magazynka i zwalniania zamka do przedniej pozycji. Ponadto sam dźwięk strzału jest podobny do obecnego dźwięku strzału karabinka Galil AR.
- Nazwa M4A4 wskazuje, że broń jest dalszym rozwinięciem karabinka M4. W nazewnictwie używanym przez wojsko Stanów Zjednoczonych, desygnata A# oznacza kolejną iterację lub wersję broni palnej po wprowadzeniu do służby. Obecnie najnowszą iteracją karabinka M4 jest M4A1, tak więc M4A4 jest fikcyjną bronią z punktu widzenia nomenklatury.
- M4A4, M4A1-S i SCAR-20 posiadają te same animacje przeładowywania.
- We wszystkich trzech karabinach podczas wspomnianej animacji następuje uderzenie płaską dłonią o bok broni po wymianie magazynka. Ta czynność to uderzenie w zatrzask zamka (małą dźwignię w kształcie paletki do ping-ponga). Choć projektowany z myślą o naciśnięciu kciukiem, część strzelców dla wygody preferuje wspomnianą wcześniej czynność.
- To jedyna broń w grze, która posiada skórkę jakości "Kontrabanda" - Ryk (ang. Howl). To oznacza, że tej skórki nie można pozyskać, otwierając skrzynie lub poprzez kontrakt wymiany. Powodem tego stanu rzeczy było wykorzystanie grafiki bez zgody autora (tzw. plagiat), co przełożyło się na zawrotne ceny już instniejących skórek.
- Podobnie było ze skórką o nazwie Gryf (ang. Griffin), która również otrzymała nowy wygląd niegodzący w prawa autorskie, ale jej jakość nie została zmieniona na kontrabandę.
- Byt tej broni (weapon_m4a1) jest taki sam, co poprzednika.
[edytuj] Zestawienie z wytłumionym M4A1-S
[edytuj] Na korzyść
- Pojemniejszy magazynek i więcej nabojów w zapasie (30/90 vs. 25/75)
- Mniejsza długość w porównaniu do M4A1-S (z zamontowanym tłumikiem)
- Większa szybkostrzelność (666 strz./min. vs. 600 strz./min.)
[edytuj] Neutralne
- Identyczne obrażenia (33, jedynie 1 punkt różnicy przy strzale w głowę)
- Ten sam czas przeładowania i wyciągnięcia broni
- Taka sama nagroda za zabójstwo ($300 w trybie turniejowym, $150 w uproszczonym)
- Taka sama cena ($3100)
- Taka sama siła penetracji (200)
- Taka sama szybkość poruszania się (225 jedn./sek.)
- Ten sam zasięg skuteczny (28 metrów)
[edytuj] Na niekorzyść
- Gorsza celność i większy odrzut
- Nie można założyć tłumika; jest przez to głośniejszy
[edytuj] Galeria
[edytuj] Wersja alfa i beta
[edytuj] Wydanie finalne
[edytuj] Skórki
* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.