Black Mesa East (rozdział)

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Poprawa odnośnika)
 
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 +
<ikony>hl2</ikony>
 +
{{Spoiler}}
 
{{Rozdzial infobox
 
{{Rozdzial infobox
 
|grafika=D1_eli_010008.jpg
 
|grafika=D1_eli_010008.jpg
 
|gra=[[Half-Life 2]]
 
|gra=[[Half-Life 2]]
|nr=6
+
|nr=5
 
|lokacje=[[Black Mesa East]]
 
|lokacje=[[Black Mesa East]]
 
|mapy=d1_eli_01, d1_eli_02
 
|mapy=d1_eli_01, d1_eli_02
 
}}
 
}}
 
 
'''''Black Mesa East''''' - piąty rozdział gry [[Half-Life 2]]. Tytuł rozdziału pochodzi od ośrodka, w którym rozgrywa się akcja.
 
'''''Black Mesa East''''' - piąty rozdział gry [[Half-Life 2]]. Tytuł rozdziału pochodzi od ośrodka, w którym rozgrywa się akcja.
  
 
== Fabuła poziomu ==
 
== Fabuła poziomu ==
Po zniszczeniu [[Hunter-Chopper]]a, Gordon przepływa poduszkowcem na drugą stronę sporej zapory wodnej, co kończy się wpadnięciem do wody kilkanaście metrów niżej. Tak zaczyna się poziom "Black Mesa East". Po krótkim kursie, gracz dobija do betonowej przystani, która służy zapewne jako przystanek dla [[Ruch Oporu|Rebeliantów]], którzy zostają oddelegowani do różnych posterunków. Sama baza stanowi kolejne miejsce, w którym badana jest teleportacja. Po wejściu do komory dezynfekcyjnej wrota zamykają się, a dr [[Judith Mossman]]  przeprowadza badanie bohatera gry. Gdy odkrywa, że to człowiek, odchyla zabezpieczenie pokoju kontrolnego i poznaje Freemana. Wita się z nim i prowadzi go do windy, którą zjeżdżają na niższe piętra tego mini-kompleksu. Po drodze gracz może zauważyć codzienne życie bazy Black Mesa East - pokoje wypoczynkowe, gdzie dwa Vortiguanty grają w szachy, następnie kuchnia, gdzie jest przygotowywany posiłek dla pracowników bazy, następnie korytarz, gdzie [[Vortigaunt]]y starają się opanować - prawdopodobnie - generator prądu, aż przyjeżdżają do pokoju badawczego, gdzie znajduje się teleporter, ten, do którego nie udało się dostać Gordonowi w [["A Red Letter Day'|drugim rozdziale]]. Znajduje się tam Eli Vance, który rozmawia z Vortiguantem, wykonującym jego polecenia przy rurach z nieznaną żółtą cieczą.  
+
Po zniszczeniu [[Hunter-Chopper]]a, Gordon przepływa poduszkowcem na drugą stronę sporej zapory wodnej, co kończy się wpadnięciem do wody kilkanaście metrów niżej. Tak zaczyna się poziom "Black Mesa East". Po krótkim kursie, gracz dobija do betonowej przystani, która służy zapewne jako przystanek dla [[Ruch Oporu|Rebeliantów]], którzy zostają oddelegowani do różnych posterunków. Sama baza stanowi kolejne miejsce, w którym badana jest teleportacja. Po wejściu do komory dezynfekcyjnej wrota zamykają się, a dr [[Judith Mossman]]  przeprowadza badanie bohatera gry. Gdy odkrywa, że to człowiek, odchyla zabezpieczenie pokoju kontrolnego i poznaje Freemana. Wita się z nim i prowadzi go do windy, którą zjeżdżają na niższe piętra tego mini-kompleksu. Po drodze gracz może zauważyć codzienne życie bazy Black Mesa East - pokoje wypoczynkowe, gdzie dwa Vortiguanty grają w szachy, następnie kuchnia, gdzie jest przygotowywany posiłek dla pracowników bazy, następnie korytarz, gdzie [[Vortigaunt]]y starają się opanować - prawdopodobnie - generator prądu, aż przyjeżdżają do pokoju badawczego, gdzie znajduje się teleporter, ten, do którego nie udało się dostać Gordonowi w [[„Pamiętny Dzień”|drugim rozdziale]]. Znajduje się tam Eli Vance, który rozmawia z Vortiguantem, wykonującym jego polecenia przy rurach z nieznaną żółtą cieczą.  
  
Gdy wywiązuje się rozmowa, [[Eli Vance]] nawiązuje do wieku Gordona Freemana, który w ogóle się nie postarzał, przez znany nam stan "zawieszenia", w który wprowadził go [[G-Man]]. Eli pozwala się rozejrzeć po laboratorium, co można wykorzystać, by zapoznać się nieco z okresem, który ominął Gordona. Na tablicy korkowej znajdują się wycinki z gazet - prawdopodobnie ostatnie, które wydano jako wolną prasę. Większość pisze o kapitulacji ziemi, znajduje się tam również materiał o [[Wallace Breen|Wallace'ie Breenie]], który rozpoczął pertraktacje jako przedstawiciel Ziemi. Jedyna osobisty przedmiot to zdjęcie Eli'ego, jego żony i małej [[Alyx Vance]]. Po chwili do laboratorium wchodzi Alyx, nie mogąc uwierzyć, że Gordonowi udało się tak szybko dotrzeć do laboratorium. Okazuje się, że pobił jej własny rekord. Potem Eli wprowadza do oszklonej gabloty próbkę, która bardzo przypomina tą z Black Mesa, próbkę G-3883. Później do pokoju wchodzi dr Mossman, rozpoczynając kłótnię z Alyx. Po chwili Alyx zabiera Freemana, aby "uwolnić" go od towarzystwa pani doktor i pokazać mu [[Gravity Gun]]. Po drodze mijają tunel do [[Ravenholm]], co komentuje słowami: ''"This is old passage to Ravenholm... We don't go there anymore..."''.  
+
[[Grafika:Eli lab.jpg|thumb|250px|left|Judith Mossman dyskutuje z Alyx]]
 +
Gdy wywiązuje się rozmowa, [[Eli Vance]] nawiązuje do wieku Gordona Freemana, który w ogóle się nie postarzał, przez znany nam stan "zawieszenia", w który wprowadził go [[G-Man]]. Eli pozwala się rozejrzeć po laboratorium, co można wykorzystać, by zapoznać się nieco z okresem, który ominął Gordona. Na tablicy korkowej znajdują się wycinki z gazet - prawdopodobnie ostatnie, które wydano jako wolną prasę. Większość pisze o kapitulacji ziemi, znajduje się tam również materiał o [[Wallace Breen|Wallace'ie Breenie]], który rozpoczął pertraktacje jako przedstawiciel Ziemi. Jedyny osobisty przedmiot to zdjęcie Eli'ego, jego żony i małej [[Alyx Vance]]. Po chwili do laboratorium wchodzi Alyx, nie mogąc uwierzyć, że Gordonowi udało się tak szybko dotrzeć do laboratorium. Okazuje się, że pobił jej własny rekord. Potem Eli wprowadza do oszklonej gabloty próbkę, która bardzo przypomina tą z Black Mesa, próbkę G-3883. Później do pokoju wchodzi dr Mossman, rozpoczynając kłótnię z Alyx. Po chwili Alyx zabiera Freemana, aby "uwolnić" go od towarzystwa pani doktor i pokazać mu [[Gravity Gun]]. Po drodze mijają tunel do [[Ravenholm]], co komentuje słowami: ''"This is old passage to Ravenholm... We don't go there anymore..."''.  
  
 
Wychodzą na złomowisko, gdzie Alyx podaje działo grawitacyjne Freemanowi. Musi on rozwiązać kilka prostych zagadek fizycznych, żeby przejść na "boisko" - może o tym świadczyć kosz do koszykówki na jednej ze ścian wąwozu, który służy za wysypisko. Tam gracz poznaje [[Dog]]a - robota, którego Eli stworzył, by ochraniał jego córkę, która miała wtedy kilka lat. Grają przez chwilę rzucanymi przedmiotami, po czym następuje atak [[Kombinat]]u, który skanuje teren w poszukiwaniu Freemana. Alyx i Gordon muszą natychmiast się wycofać się do bazy, jednak tylko Alyx udaje się uciec - droga zostaje zatarasowana przez strop, który zawalił się tuż przed Freemanem. Musi iść przez [[Ravenholm]].
 
Wychodzą na złomowisko, gdzie Alyx podaje działo grawitacyjne Freemanowi. Musi on rozwiązać kilka prostych zagadek fizycznych, żeby przejść na "boisko" - może o tym świadczyć kosz do koszykówki na jednej ze ścian wąwozu, który służy za wysypisko. Tam gracz poznaje [[Dog]]a - robota, którego Eli stworzył, by ochraniał jego córkę, która miała wtedy kilka lat. Grają przez chwilę rzucanymi przedmiotami, po czym następuje atak [[Kombinat]]u, który skanuje teren w poszukiwaniu Freemana. Alyx i Gordon muszą natychmiast się wycofać się do bazy, jednak tylko Alyx udaje się uciec - droga zostaje zatarasowana przez strop, który zawalił się tuż przed Freemanem. Musi iść przez [[Ravenholm]].
  
==Wyjątkowość poziomu==
+
==Ciekawostki==
Black Mesa East jest jednym z niewielu poziomów w całej serii Half-Life, w których nie ma elementów walki - podobną strukturę miały [[Black Mesa Inbound|pierwszy]] i [[Anomalous Materials|drugi]] poziom Half-Life, polegający na dotarciu do komory testowej i wzięciu udziału w doświadczeniu. Gordon dostaje tu Gravity Guna - urządzenie (w [[Cytadela|Cytadeli]] również broń ), które pomaga mu przez resztę gry. Rozdział ten pokazuje też zażyłość rebeliantów i [[Vortigaunt]]ów. Razem prowadzą ośrodek, razem go naprawiają, również w późniejszych poziomach i dodatkach do gry razem walczą.  
+
 
 +
• Wbrew powszechnej opinii w rozdziale tym występuje element walki- w momencie gdy [[Alyx]] każe nam uciekać do wnętrza bazy, wystarczy pozostać przez chwilę na złomowisku, a po chwili zostaną zrzucone na złomowisko kapsuły z [[headcrab]]ami, które można zabić wykorzystując np. skrzynie czy beczki.
 +
 
 +
na złomowisku można znaleźć starą wersję konsoli do ładowania kombinezonu [[HEV]]. Znajduje się ona na wzniesieniu, z którego należy ściągnąć beczki za pomocą [[Gravity Gun]]a.
  
 
{{Rozdzialy}}
 
{{Rozdzialy}}
  
 
[[Kategoria:Rozdziały w Half-Life 2]]
 
[[Kategoria:Rozdziały w Half-Life 2]]
 +
 +
[[overwiki:Half-Life 2 storyline#Black Mesa East]]

Aktualna wersja na dzień 16:52, 21 lip 2020

Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Black Mesa East (rozdział)
D1 eli 010008.jpg
Gra Half-Life 2
Numer 5
Lokacje Black Mesa East
Mapy d1_eli_01, d1_eli_02

Black Mesa East - piąty rozdział gry Half-Life 2. Tytuł rozdziału pochodzi od ośrodka, w którym rozgrywa się akcja.

[edytuj] Fabuła poziomu

Po zniszczeniu Hunter-Choppera, Gordon przepływa poduszkowcem na drugą stronę sporej zapory wodnej, co kończy się wpadnięciem do wody kilkanaście metrów niżej. Tak zaczyna się poziom "Black Mesa East". Po krótkim kursie, gracz dobija do betonowej przystani, która służy zapewne jako przystanek dla Rebeliantów, którzy zostają oddelegowani do różnych posterunków. Sama baza stanowi kolejne miejsce, w którym badana jest teleportacja. Po wejściu do komory dezynfekcyjnej wrota zamykają się, a dr Judith Mossman przeprowadza badanie bohatera gry. Gdy odkrywa, że to człowiek, odchyla zabezpieczenie pokoju kontrolnego i poznaje Freemana. Wita się z nim i prowadzi go do windy, którą zjeżdżają na niższe piętra tego mini-kompleksu. Po drodze gracz może zauważyć codzienne życie bazy Black Mesa East - pokoje wypoczynkowe, gdzie dwa Vortiguanty grają w szachy, następnie kuchnia, gdzie jest przygotowywany posiłek dla pracowników bazy, następnie korytarz, gdzie Vortigaunty starają się opanować - prawdopodobnie - generator prądu, aż przyjeżdżają do pokoju badawczego, gdzie znajduje się teleporter, ten, do którego nie udało się dostać Gordonowi w drugim rozdziale. Znajduje się tam Eli Vance, który rozmawia z Vortiguantem, wykonującym jego polecenia przy rurach z nieznaną żółtą cieczą.

Judith Mossman dyskutuje z Alyx

Gdy wywiązuje się rozmowa, Eli Vance nawiązuje do wieku Gordona Freemana, który w ogóle się nie postarzał, przez znany nam stan "zawieszenia", w który wprowadził go G-Man. Eli pozwala się rozejrzeć po laboratorium, co można wykorzystać, by zapoznać się nieco z okresem, który ominął Gordona. Na tablicy korkowej znajdują się wycinki z gazet - prawdopodobnie ostatnie, które wydano jako wolną prasę. Większość pisze o kapitulacji ziemi, znajduje się tam również materiał o Wallace'ie Breenie, który rozpoczął pertraktacje jako przedstawiciel Ziemi. Jedyny osobisty przedmiot to zdjęcie Eli'ego, jego żony i małej Alyx Vance. Po chwili do laboratorium wchodzi Alyx, nie mogąc uwierzyć, że Gordonowi udało się tak szybko dotrzeć do laboratorium. Okazuje się, że pobił jej własny rekord. Potem Eli wprowadza do oszklonej gabloty próbkę, która bardzo przypomina tą z Black Mesa, próbkę G-3883. Później do pokoju wchodzi dr Mossman, rozpoczynając kłótnię z Alyx. Po chwili Alyx zabiera Freemana, aby "uwolnić" go od towarzystwa pani doktor i pokazać mu Gravity Gun. Po drodze mijają tunel do Ravenholm, co komentuje słowami: "This is old passage to Ravenholm... We don't go there anymore...".

Wychodzą na złomowisko, gdzie Alyx podaje działo grawitacyjne Freemanowi. Musi on rozwiązać kilka prostych zagadek fizycznych, żeby przejść na "boisko" - może o tym świadczyć kosz do koszykówki na jednej ze ścian wąwozu, który służy za wysypisko. Tam gracz poznaje Doga - robota, którego Eli stworzył, by ochraniał jego córkę, która miała wtedy kilka lat. Grają przez chwilę rzucanymi przedmiotami, po czym następuje atak Kombinatu, który skanuje teren w poszukiwaniu Freemana. Alyx i Gordon muszą natychmiast się wycofać się do bazy, jednak tylko Alyx udaje się uciec - droga zostaje zatarasowana przez strop, który zawalił się tuż przed Freemanem. Musi iść przez Ravenholm.

[edytuj] Ciekawostki

• Wbrew powszechnej opinii w rozdziale tym występuje element walki- w momencie gdy Alyx każe nam uciekać do wnętrza bazy, wystarczy pozostać przez chwilę na złomowisku, a po chwili zostaną zrzucone na złomowisko kapsuły z headcrabami, które można zabić wykorzystując np. skrzynie czy beczki.

• na złomowisku można znaleźć starą wersję konsoli do ładowania kombinezonu HEV. Znajduje się ona na wzniesieniu, z którego należy ściągnąć beczki za pomocą Gravity Guna.

Lista rozdziałów w grach z serii Half-Life

Half-Life

Hazard Course · Black Mesa Inbound · Anomalous Materials · Unforeseen Consequences · Office Complex · "We've Got Hostiles" · Blast Pit · Power Up · On A Rail · Apprehension · Residue Processing · Questionable Ethics · Surface Tension · "Forget About Freeman!" · Lambda Core · Xen · Gonarch's Lair · Interloper · Nihilanth · Endgame

Half-Life: Opposing Force

Boot Camp · Incoming · Welcome to Black Mesa · "We Are Pulling Out" · Missing in Action · Friendly Fire · We Are Not Alone · Crush Depth · Vicarious Reality · Pit Worm's Nest · Foxtrot Uniform · "The Package" · Worlds Collide · Conclusion

Half-Life: Blue Shift

Hazard Course · Living Quarters Outbound · Insecurity · Duty Calls · Captive Freight · Focal Point · Power Struggle · A Leap of Faith · Deliverance

Half-Life: Decay

Dual Access · Hazardous Course · Surface Call · Resonance · Domestic Violence · Code Green · Crossfire · Intensity · Rift · Xen Attacks

Half-Life 2

Punkt Wejścia · „Pamiętny Dzień” · Droga Przez Kanały · Niebezpieczne Wody · Black Mesa East · „Nie chodzimy już do Ravenholm...” · Autostrada 17 · Ruchome Piaski · Nova Prospekt · Wiązania · Pierwszy Antyobywatel · „Za Freemanem!” · Nasi Dobroczyńcy · Czarna Energia

Half-Life 2: Episode One

Fałszywy Alarm · Bezpośrednia Interwencja · Podziemia · Ucieczka Przez Miasto · Ucieczka z City 17

Half-Life 2: Episode Two

Do White Forest · Ów Żywot Vortalny · Freeman Pontifex · Podróż W Wielkim Stylu · Poza Zasięgiem · Nasz Wspólny Przyjaciel · T Minus Jeden

Portal 2

Komunikat · Zimny start · Powrót · Niespodzianka · Ucieczka · Upadek · Ponowne spotkanie · Swędzenie · Część, w której...