Portal 2
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Utworzył nową stronę „{{Stub-opis |*Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła. }} {{Spoiler}} {{Gra infobox |grafika=Portal2Wallpaper01 2560x1600.jpg |pro...”) |
m (lit., szablon) |
||
Linia 28: | Linia 28: | ||
==Fabuła== | ==Fabuła== | ||
===Tryb dla jednego gracza=== | ===Tryb dla jednego gracza=== | ||
− | Akcja trybu single-player będzie toczyła się setki lat w przyszłości, po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie [[Aperture Laboratories|laboratorium Aperture]], jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry nadal będzie [[Chell]], która z jeszcze niewiadomych przyczyn zostaje wybudzona z długoletniej hibernacji. Po przebudzeniu | + | Akcja trybu single-player będzie toczyła się setki lat w przyszłości, po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie [[Aperture Laboratories|laboratorium Aperture]], jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry nadal będzie [[Chell]], która z jeszcze niewiadomych przyczyn zostaje wybudzona z długoletniej hibernacji. Po przebudzeniu spotyka [[Wheatley]]'a - samodzielny rdzeń, podobny do tych będących częścią [[GLaDOS]]. Ponieważ sam może poruszać się tylko po zamontowanych szynach, wykorzystuje niepowtarzalną okazję jaką jest Chell i uwalnia się z prowadnic. Od tej pory Chell jest jego środkiem transportu. |
− | Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą | + | Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą kontynuowały eksperymenty z technologią portali, zapoczątkowane przy ich pierwszym spotkaniu. |
===Tryb co-op=== | ===Tryb co-op=== | ||
Linia 38: | Linia 38: | ||
Gra oprócz dobrze znanych z części pierwszej portali, zaprezentuje zupełnie nowe mechanizmy rozgrywki, takie jak (dotychczas ujawnione): | Gra oprócz dobrze znanych z części pierwszej portali, zaprezentuje zupełnie nowe mechanizmy rozgrywki, takie jak (dotychczas ujawnione): | ||
*Thermal Discouragement Beam - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia. | *Thermal Discouragement Beam - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia. | ||
− | *Aerial Faith Plates - platformy, które wyrzucają w powietrze każdy przedmiot/ | + | *Aerial Faith Plates - platformy, które wyrzucają w powietrze każdy przedmiot/osobę, która się na nich znajdzie. |
*Excursion Funnel - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji. | *Excursion Funnel - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji. | ||
*Pneumatic Diversity Vent - kanał wentylacyjny o bardzo dużej mocy ssącej. | *Pneumatic Diversity Vent - kanał wentylacyjny o bardzo dużej mocy ssącej. | ||
Linia 45: | Linia 45: | ||
==Portal ARG== | ==Portal ARG== | ||
− | Przed oficjalną zapowiedzią Portal 2, Valve zaserwowało fanom | + | {{Main|Portal ARG}} |
+ | Przed oficjalną zapowiedzią Portal 2, Valve zaserwowało fanom tzw. ARG ([[w:Alternate reality game|Alternate reality game]]). Rozpoczęła się ona od aktualizacji do gry [[Portal]], w której dodano nowe pliki dźwiękowe z zakodowanym przekazem. Kolejne odkrywane fakty odsłaniały nowe informacje prowadząc ostatecznie do ujawnienia prac nad drugą częścią gry. | ||
− | |||
==Linki== | ==Linki== | ||
*[http://www.thinkwithportals.com/ Oficjalna strona gry] | *[http://www.thinkwithportals.com/ Oficjalna strona gry] | ||
Linia 53: | Linia 53: | ||
− | {{ | + | {{Valve}} |
[[Kategoria:Portal]] | [[Kategoria:Portal]] |
Wersja z 13:57, 25 sie 2010
Portal 2 | |
Producent | Valve Software |
Wydawca | Valve Software |
Dystrybucja | Electronic Arts, Steam |
Data wydania | 9 lutego 2010 |
Nośniki | DVD, Steam |
Gatunek | First Person Perspective, logiczna |
Tryb gry | Singleplayer, multiplayer (co-op) |
Platforma | Microsoft Windows, Mac, PlayStation 3, Xbox 360 |
Silnik | Source |
Kontrolery | klawiatura i mysz, joystick, gamepad |
Scenarzysta | Marc Laidlaw, Chet Faliszek, Erik Wolpaw |
Kompozytor | Kelly Bailey, Jonathan Coulton |
Gra po grze | |
Poprz. gra | Portal |
Portal 2 - to sequel logiczno-zręcznościowej gry Portal z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na 9 lutego 2011 roku. Gra ma zawierać 2 tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza i tryb kooperacji dla dwóch graczy (prawdopodobnie również między platformami PC i Playstation 3). Oba mają przedstawić inną historię.
Spis treści |
Fabuła
Tryb dla jednego gracza
Akcja trybu single-player będzie toczyła się setki lat w przyszłości, po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie laboratorium Aperture, jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry nadal będzie Chell, która z jeszcze niewiadomych przyczyn zostaje wybudzona z długoletniej hibernacji. Po przebudzeniu spotyka Wheatley'a - samodzielny rdzeń, podobny do tych będących częścią GLaDOS. Ponieważ sam może poruszać się tylko po zamontowanych szynach, wykorzystuje niepowtarzalną okazję jaką jest Chell i uwalnia się z prowadnic. Od tej pory Chell jest jego środkiem transportu.
Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą kontynuowały eksperymenty z technologią portali, zapoczątkowane przy ich pierwszym spotkaniu.
Tryb co-op
Na temat tła fabularnego tego trybu na razie nic nie wiadomo. Pewne jest tylko, że głównymi bohaterami będą dwa humanoidalne roboty, które będą wykonywać kolejne zadania wyznaczone przez GLaDOS.
Rozgrywka
Gra oprócz dobrze znanych z części pierwszej portali, zaprezentuje zupełnie nowe mechanizmy rozgrywki, takie jak (dotychczas ujawnione):
- Thermal Discouragement Beam - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia.
- Aerial Faith Plates - platformy, które wyrzucają w powietrze każdy przedmiot/osobę, która się na nich znajdzie.
- Excursion Funnel - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji.
- Pneumatic Diversity Vent - kanał wentylacyjny o bardzo dużej mocy ssącej.
- Repulsion Gel - żel, który można rozprowadzić po wybranej powierzchni. Osoba poruszająca się po nim nabiera ogromnych prędkości.
- Propulsion Gel - inny typ żelu, który ma właściwości odbijania przedmiotów.
Portal ARG
Osobny artykuł: Portal ARG
Przed oficjalną zapowiedzią Portal 2, Valve zaserwowało fanom tzw. ARG (Alternate reality game). Rozpoczęła się ona od aktualizacji do gry Portal, w której dodano nowe pliki dźwiękowe z zakodowanym przekazem. Kolejne odkrywane fakty odsłaniały nowe informacje prowadząc ostatecznie do ujawnienia prac nad drugą częścią gry.
Linki
| |||||
Inne gry |
Counter-Strike · Counter-Strike: Condition Zero · Condition Zero Deleted Scenes · Counter-Strike: Source · Counter-Strike: Global Offensive |
||||
Inne produkty |
Steam · The Orange Box · Portal 2 - The Final Hours · Source Filmmaker · Source SDK |
||||
Silniki |
|||||
Demonstracje |
Get Your Free TVs! · Source Particle Benchmark · Half-Life 2: Lost Coast · |
||||
Anulowane |
Prospero · Half-Life 2 Beta · Episode Three · Return to Ravenholm |
||||
Powiązane |
Codename: Gordon · Portal ARG · PotatoFoolsDay ARG · Team Fortress Arcade |
||||
Usługi |