Portal 2

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Poprawka daty)
m (cytat, grafika, data premiery)
Linia 7: Linia 7:
 
|wydawca=[[Valve Software]]
 
|wydawca=[[Valve Software]]
 
|dystrybucja=[[Electronic Arts]], [[Steam]]
 
|dystrybucja=[[Electronic Arts]], [[Steam]]
|data wydania=10 lutego 2011
+
|data wydania=20 kwietnia 2011
 
|nośniki=DVD, Steam
 
|nośniki=DVD, Steam
 
|gatunek=First Person Perspective, logiczna
 
|gatunek=First Person Perspective, logiczna
Linia 22: Linia 22:
 
|nast. gra=  
 
|nast. gra=  
 
}}
 
}}
'''Portal 2''' - to sequel logiczno-zręcznościowej gry [[Portal]] z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na 9 lutego 2011 roku. Gra ma zawierać 2 tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza i tryb kooperacji dla dwóch graczy (prawdopodobnie również między platformami PC i Playstation 3). Oba mają przedstawić inną historię.  
+
{{Cytat|Portal was a test bed. Portal 2 is a game.<br />(Portal był poletkiem doświadczalem. Portal 2 jest grą.)|[[Doug Lombardi]]}}
 +
'''Portal 2''' - to sequel logiczno-zręcznościowej gry [[Portal]] z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na 20 kwietnia 2011 roku. Gra ma zawierać 2 tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza i tryb kooperacji dla dwóch graczy (prawdopodobnie również między platformami PC i Playstation 3). Oba mają przedstawić inną historię.  
  
 
==Fabuła==
 
==Fabuła==
 
===Tryb dla jednego gracza===
 
===Tryb dla jednego gracza===
Akcja trybu single-player będzie toczyła się setki lat w przyszłości, po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie [[Aperture Laboratories|laboratorium Aperture]], jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry nadal będzie [[Chell]], która z jeszcze niewiadomych przyczyn zostaje wybudzona z długoletniej hibernacji. Po przebudzeniu spotyka [[Wheatley]]'a - samodzielny rdzeń, podobny do tych będących częścią [[GLaDOS]]. Ponieważ sam może poruszać się tylko po zamontowanych szynach, wykorzystuje niepowtarzalną okazję jaką jest Chell i uwalnia się z prowadnic. Od tej pory Chell jest jego środkiem transportu.
+
Akcja trybu single-player będzie toczyła się setki lat w przyszłości, po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie [[Aperture Laboratories|laboratorium Aperture]], jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry pozostanie [[Chell]], która z jeszcze niewiadomych przyczyn zostaje wybudzona z długoletniej hibernacji. Po przebudzeniu spotyka [[Wheatley]]'a - samodzielny rdzeń, podobny do tych będących częścią [[GLaDOS]]. Ponieważ sam może poruszać się tylko po zamontowanych szynach, wykorzystuje niepowtarzalną okazję jaką jest Chell i uwalnia się z prowadnic. Od tej pory Chell jest jego środkiem transportu.
  
 
Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą kontynuowały eksperymenty z technologią portali, zapoczątkowane przy ich pierwszym spotkaniu.
 
Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą kontynuowały eksperymenty z technologią portali, zapoczątkowane przy ich pierwszym spotkaniu.
  
 
===Tryb co-op===
 
===Tryb co-op===
Na temat tła fabularnego tego trybu na razie nic nie wiadomo. Pewne jest tylko, że głównymi bohaterami będą dwa humanoidalne roboty, które będą wykonywać kolejne zadania wyznaczone przez GLaDOS.
+
Na temat tła fabularnego tego trybu na razie nic nie wiadomo. Pewne jest tylko, że głównymi bohaterami będą dwa humanoidalne roboty, [[Atlas i P-body]], które będą wykonywać kolejne zadania wyznaczone przez GLaDOS.
  
 
==Rozgrywka==
 
==Rozgrywka==
[[Grafika:Portal2 robots.jpg|thumb|160px|right|Dwójka bohaterów trybu co-op.]]
+
[[Plik:Blue&amp;Orange co-op trailer.jpg|thumb|Dwójka bohaterów trybu co-op.]]
 
Gra oprócz dobrze znanych z części pierwszej portali, zaprezentuje zupełnie nowe mechanizmy rozgrywki, takie jak (dotychczas ujawnione):
 
Gra oprócz dobrze znanych z części pierwszej portali, zaprezentuje zupełnie nowe mechanizmy rozgrywki, takie jak (dotychczas ujawnione):
 
*Thermal Discouragement Beam - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia.
 
*Thermal Discouragement Beam - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia.

Wersja z 09:12, 16 sty 2011

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

  • Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła.
Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Portal 2
Portal2Wallpaper01 2560x1600.jpg
Producent Valve Software
Wydawca Valve Software
Dystrybucja Electronic Arts, Steam
Data wydania 20 kwietnia 2011
Nośniki DVD, Steam
Gatunek First Person Perspective, logiczna
Tryb gry Singleplayer, multiplayer (co-op)
Platforma Microsoft Windows, Mac, PlayStation 3, Xbox 360
Silnik Source
Kontrolery klawiatura i mysz, joystick, gamepad
Scenarzysta Marc Laidlaw, Chet Faliszek, Erik Wolpaw
Kompozytor Kelly Bailey, Jonathan Coulton
Gra po grze
Poprz. gra Portal

Portal was a test bed. Portal 2 is a game.
(Portal był poletkiem doświadczalem. Portal 2 jest grą.)


Portal 2 - to sequel logiczno-zręcznościowej gry Portal z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na 20 kwietnia 2011 roku. Gra ma zawierać 2 tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza i tryb kooperacji dla dwóch graczy (prawdopodobnie również między platformami PC i Playstation 3). Oba mają przedstawić inną historię.

Spis treści

Fabuła

Tryb dla jednego gracza

Akcja trybu single-player będzie toczyła się setki lat w przyszłości, po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie laboratorium Aperture, jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry pozostanie Chell, która z jeszcze niewiadomych przyczyn zostaje wybudzona z długoletniej hibernacji. Po przebudzeniu spotyka Wheatley'a - samodzielny rdzeń, podobny do tych będących częścią GLaDOS. Ponieważ sam może poruszać się tylko po zamontowanych szynach, wykorzystuje niepowtarzalną okazję jaką jest Chell i uwalnia się z prowadnic. Od tej pory Chell jest jego środkiem transportu.

Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą kontynuowały eksperymenty z technologią portali, zapoczątkowane przy ich pierwszym spotkaniu.

Tryb co-op

Na temat tła fabularnego tego trybu na razie nic nie wiadomo. Pewne jest tylko, że głównymi bohaterami będą dwa humanoidalne roboty, Atlas i P-body, które będą wykonywać kolejne zadania wyznaczone przez GLaDOS.

Rozgrywka

Dwójka bohaterów trybu co-op.

Gra oprócz dobrze znanych z części pierwszej portali, zaprezentuje zupełnie nowe mechanizmy rozgrywki, takie jak (dotychczas ujawnione):

  • Thermal Discouragement Beam - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia.
  • Aerial Faith Plates - platformy, które wyrzucają w powietrze każdy przedmiot/osobę, która się na nich znajdzie.
  • Excursion Funnel - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji.
  • Pneumatic Diversity Vent - kanał wentylacyjny o bardzo dużej mocy ssącej.
  • Repulsion Gel - żel, który można rozprowadzić po wybranej powierzchni. Osoba poruszająca się po nim nabiera ogromnych prędkości.
  • Propulsion Gel - inny typ żelu, który ma właściwości odbijania przedmiotów.

Portal ARG

Information icon.pngOsobny artykuł: Portal ARG

Przed oficjalną zapowiedzią Portal 2, Valve zaserwowało fanom tzw. ARG (Alternate reality game). Rozpoczęła się ona od aktualizacji do gry Portal, w której dodano nowe pliki dźwiękowe z zakodowanym przekazem. Kolejne odkrywane fakty odsłaniały nowe informacje prowadząc ostatecznie do ujawnienia prac nad drugą częścią gry.

Linki