Portal 2
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(Poprawka daty) |
m (cytat, grafika, data premiery) |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
|wydawca=[[Valve Software]] | |wydawca=[[Valve Software]] | ||
|dystrybucja=[[Electronic Arts]], [[Steam]] | |dystrybucja=[[Electronic Arts]], [[Steam]] | ||
− | |data wydania= | + | |data wydania=20 kwietnia 2011 |
|nośniki=DVD, Steam | |nośniki=DVD, Steam | ||
|gatunek=First Person Perspective, logiczna | |gatunek=First Person Perspective, logiczna | ||
Linia 22: | Linia 22: | ||
|nast. gra= | |nast. gra= | ||
}} | }} | ||
− | '''Portal 2''' - to sequel logiczno-zręcznościowej gry [[Portal]] z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na | + | {{Cytat|Portal was a test bed. Portal 2 is a game.<br />(Portal był poletkiem doświadczalem. Portal 2 jest grą.)|[[Doug Lombardi]]}} |
+ | '''Portal 2''' - to sequel logiczno-zręcznościowej gry [[Portal]] z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na 20 kwietnia 2011 roku. Gra ma zawierać 2 tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza i tryb kooperacji dla dwóch graczy (prawdopodobnie również między platformami PC i Playstation 3). Oba mają przedstawić inną historię. | ||
==Fabuła== | ==Fabuła== | ||
===Tryb dla jednego gracza=== | ===Tryb dla jednego gracza=== | ||
− | Akcja trybu single-player będzie toczyła się setki lat w przyszłości, po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie [[Aperture Laboratories|laboratorium Aperture]], jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry | + | Akcja trybu single-player będzie toczyła się setki lat w przyszłości, po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie [[Aperture Laboratories|laboratorium Aperture]], jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry pozostanie [[Chell]], która z jeszcze niewiadomych przyczyn zostaje wybudzona z długoletniej hibernacji. Po przebudzeniu spotyka [[Wheatley]]'a - samodzielny rdzeń, podobny do tych będących częścią [[GLaDOS]]. Ponieważ sam może poruszać się tylko po zamontowanych szynach, wykorzystuje niepowtarzalną okazję jaką jest Chell i uwalnia się z prowadnic. Od tej pory Chell jest jego środkiem transportu. |
Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą kontynuowały eksperymenty z technologią portali, zapoczątkowane przy ich pierwszym spotkaniu. | Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą kontynuowały eksperymenty z technologią portali, zapoczątkowane przy ich pierwszym spotkaniu. | ||
===Tryb co-op=== | ===Tryb co-op=== | ||
− | Na temat tła fabularnego tego trybu na razie nic nie wiadomo. Pewne jest tylko, że głównymi bohaterami będą dwa humanoidalne roboty, które będą wykonywać kolejne zadania wyznaczone przez GLaDOS. | + | Na temat tła fabularnego tego trybu na razie nic nie wiadomo. Pewne jest tylko, że głównymi bohaterami będą dwa humanoidalne roboty, [[Atlas i P-body]], które będą wykonywać kolejne zadania wyznaczone przez GLaDOS. |
==Rozgrywka== | ==Rozgrywka== | ||
− | [[ | + | [[Plik:Blue&Orange co-op trailer.jpg|thumb|Dwójka bohaterów trybu co-op.]] |
Gra oprócz dobrze znanych z części pierwszej portali, zaprezentuje zupełnie nowe mechanizmy rozgrywki, takie jak (dotychczas ujawnione): | Gra oprócz dobrze znanych z części pierwszej portali, zaprezentuje zupełnie nowe mechanizmy rozgrywki, takie jak (dotychczas ujawnione): | ||
*Thermal Discouragement Beam - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia. | *Thermal Discouragement Beam - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia. |
Wersja z 09:12, 16 sty 2011
Portal 2 | |
Producent | Valve Software |
Wydawca | Valve Software |
Dystrybucja | Electronic Arts, Steam |
Data wydania | 20 kwietnia 2011 |
Nośniki | DVD, Steam |
Gatunek | First Person Perspective, logiczna |
Tryb gry | Singleplayer, multiplayer (co-op) |
Platforma | Microsoft Windows, Mac, PlayStation 3, Xbox 360 |
Silnik | Source |
Kontrolery | klawiatura i mysz, joystick, gamepad |
Scenarzysta | Marc Laidlaw, Chet Faliszek, Erik Wolpaw |
Kompozytor | Kelly Bailey, Jonathan Coulton |
Gra po grze | |
Poprz. gra | Portal |
Portal was a test bed. Portal 2 is a game.
(Portal był poletkiem doświadczalem. Portal 2 jest grą.)
Portal 2 - to sequel logiczno-zręcznościowej gry Portal z 2007 roku. Premiera zaplanowana jest na 20 kwietnia 2011 roku. Gra ma zawierać 2 tryby rozgrywki: dla pojedynczego gracza i tryb kooperacji dla dwóch graczy (prawdopodobnie również między platformami PC i Playstation 3). Oba mają przedstawić inną historię.
Spis treści |
Fabuła
Tryb dla jednego gracza
Akcja trybu single-player będzie toczyła się setki lat w przyszłości, po wydarzeniach z pierwszego Portala. Miejscem akcji znów będzie laboratorium Aperture, jednak teraz w większym stopniu będzie ukazane zaplecze kompleksu. Główną bohaterką gry pozostanie Chell, która z jeszcze niewiadomych przyczyn zostaje wybudzona z długoletniej hibernacji. Po przebudzeniu spotyka Wheatley'a - samodzielny rdzeń, podobny do tych będących częścią GLaDOS. Ponieważ sam może poruszać się tylko po zamontowanych szynach, wykorzystuje niepowtarzalną okazję jaką jest Chell i uwalnia się z prowadnic. Od tej pory Chell jest jego środkiem transportu.
Podczas próby wydostania się z kompleksu Aperture, nieumyślnie uruchamiają, do tej pory uśpioną, GLaDOS. Od tej chwili GLaDOS i Chell będą kontynuowały eksperymenty z technologią portali, zapoczątkowane przy ich pierwszym spotkaniu.
Tryb co-op
Na temat tła fabularnego tego trybu na razie nic nie wiadomo. Pewne jest tylko, że głównymi bohaterami będą dwa humanoidalne roboty, Atlas i P-body, które będą wykonywać kolejne zadania wyznaczone przez GLaDOS.
Rozgrywka
Gra oprócz dobrze znanych z części pierwszej portali, zaprezentuje zupełnie nowe mechanizmy rozgrywki, takie jak (dotychczas ujawnione):
- Thermal Discouragement Beam - promień lasera, który skierowany w odpowiednie odbiorniki, będzie uaktywniał urządzenia.
- Aerial Faith Plates - platformy, które wyrzucają w powietrze każdy przedmiot/osobę, która się na nich znajdzie.
- Excursion Funnel - tunel zawieszony w powietrzu, w którym nie obowiązują prawa grawitacji.
- Pneumatic Diversity Vent - kanał wentylacyjny o bardzo dużej mocy ssącej.
- Repulsion Gel - żel, który można rozprowadzić po wybranej powierzchni. Osoba poruszająca się po nim nabiera ogromnych prędkości.
- Propulsion Gel - inny typ żelu, który ma właściwości odbijania przedmiotów.
Portal ARG
Osobny artykuł: Portal ARG
Przed oficjalną zapowiedzią Portal 2, Valve zaserwowało fanom tzw. ARG (Alternate reality game). Rozpoczęła się ona od aktualizacji do gry Portal, w której dodano nowe pliki dźwiękowe z zakodowanym przekazem. Kolejne odkrywane fakty odsłaniały nowe informacje prowadząc ostatecznie do ujawnienia prac nad drugą częścią gry.
Linki
| |||||
Inne gry |
Counter-Strike · Counter-Strike: Condition Zero · Condition Zero Deleted Scenes · Counter-Strike: Source · Counter-Strike: Global Offensive |
||||
Inne produkty |
Steam · The Orange Box · Portal 2 - The Final Hours · Source Filmmaker · Source SDK |
||||
Silniki |
|||||
Demonstracje |
Get Your Free TVs! · Source Particle Benchmark · Half-Life 2: Lost Coast · |
||||
Anulowane |
Prospero · Half-Life 2 Beta · Episode Three · Return to Ravenholm |
||||
Powiązane |
Codename: Gordon · Portal ARG · PotatoFoolsDay ARG · Team Fortress Arcade |
||||
Usługi |