Glock-18

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (Glock przeniesiono do Glock-18)
(z P2000)
 
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>cs</ikony>
 
<ikony>cs</ikony>
{{BronCS infobox
+
{{Broń CS
|grafika=Glockgo.png
+
|grafika=Glock-18_Standardowy.png
 
|altname=9x19mm Sidearm  
 
|altname=9x19mm Sidearm  
 
|cena=<p></p>
 
|cena=<p></p>
Linia 14: Linia 14:
 
|ogien=<p></p>
 
|ogien=<p></p>
 
* półautomatyczny
 
* półautomatyczny
* serie trzystzałowe
+
* serie trzystrzałowe
 
|amun=[[Plik:9mm_caliber.png|35px|9x19mm Parabellum]]
 
|amun=[[Plik:9mm_caliber.png|35px|9x19mm Parabellum]]
 
|szybkosc=<p></p>
 
|szybkosc=<p></p>
Linia 33: Linia 33:
 
{{Cytat|Glock 18 to dogodny pistolet w pierwszej rundzie, który działa najlepiej na nieopancerzonych przeciwnikach i pozwala strzelać serią 3 strzałów.|Opis z ekwipunku}}
 
{{Cytat|Glock 18 to dogodny pistolet w pierwszej rundzie, który działa najlepiej na nieopancerzonych przeciwnikach i pozwala strzelać serią 3 strzałów.|Opis z ekwipunku}}
  
'''Glock-18''', lub po prostu '''Glock''' - pistolet występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike, broń startowa każdego Terrorysty.
+
'''Glock-18''' (we wcześniejszych grach określany jako '''9x19mm Sidearm'''), znany po prostu jako '''Glock''' - pistolet występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike. W każdej grze jest startowym pistoletem każdego Terrorysty.
  
 
==Ogólnie==
 
==Ogólnie==
Linia 42: Linia 42:
 
==Właściwości==
 
==Właściwości==
 
Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S
 
Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S
 
 
<table class="wikitable">
 
<table class="wikitable">
 
<tr>
 
<tr>
Linia 89: Linia 88:
 
</tr>
 
</tr>
 
</table>
 
</table>
 
  
 
Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO
 
Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO
 
+
{{broń CS właściwości
{| class="wikitable"
+
| głowa bez  = 111
! rowspan="2" | Część ciała
+
| głowa z    = 52
! colspan="3" | Podstawowy tryb ognia
+
| klatka bez = 27
|-
+
| klatka z  = 13
! Bez pancerza !! Z pancerzem
+
| brzuch bez = 34
|-
+
| brzuch z  = 16
| Głowa || <span style="color:red">111</span> || 52
+
| noga bez  = 21
|-
+
| noga z    = 21
| Klatka piersiowa i ramię || 27 || 13
+
| nagroda    = <p></p>
|-
+
* $300 (tryb turniejowy)
| Brzuch || 34 || 16
+
* $150 (tryb uproszczony)
|-
+
| obrażenia  = 30
| Noga || 21 || 21
+
| odrzut    = 22/26 (84%)
|-
+
| zasięg    = 20 m
! colspan="3" |<center><small><span style="color:red">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny strzał.</small></center>
+
| p pancerza = 47%
|}
+
| penetracja = 100
 
+
}}
{| class="wikitable"
+
! Rodzaj statystyki !! Wartość
+
|-
+
| Nagroda za zabójstwo || $300 (tryb turniejowy)<br>
+
$150 (tryb uproszczony)
+
|-
+
| Obrażenia || 28
+
|-
+
| Kontrola odrzutu || 22/26 (84%)
+
|-
+
| Zasięg efektywny || 28 m
+
|-
+
| Penetracja pancerza|| 47%
+
|-
+
| Siła penetracji || 100
+
|}
+
  
 
Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W CS:GO prędkość zredukowano do 240 jedn./sek. co wciąż jest wynikiem pozytywnym jak na tą broń. Glock-18 to jedna z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
 
Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W CS:GO prędkość zredukowano do 240 jedn./sek. co wciąż jest wynikiem pozytywnym jak na tą broń. Glock-18 to jedna z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
  
==Zalety i wady==
+
== Zalety i wady ==
{{Plusminus
+
{{Zalety i wady
 
|zalety=* Pojemny magazynek
 
|zalety=* Pojemny magazynek
 
* Dość duża szybkostrzelność
 
* Dość duża szybkostrzelność
Linia 142: Linia 124:
 
}}
 
}}
  
==Taktyka==
+
== Taktyka ==
 
{{Porady}}
 
{{Porady}}
* Używaj trybu serii na małych dystasach i celuj w głowę. Jeśli przeciwnik posiada hełm, będziesz potrzebować dwóch trafień w tym trybie.
+
* Używaj trybu serii na małych dystansach i celuj w głowę. Jeśli przeciwnik posiada hełm, będziesz potrzebować dwóch trafień w tym trybie.
 
** Na średnich dystansach strzelaj z trybu samopowtarzalnego.
 
** Na średnich dystansach strzelaj z trybu samopowtarzalnego.
 
** Na dużym dystansie lepszym rozwiązaniem jest branie nóg za pas lub użycie broni głównej (jeśli takową posiadasz).
 
** Na dużym dystansie lepszym rozwiązaniem jest branie nóg za pas lub użycie broni głównej (jeśli takową posiadasz).
Linia 151: Linia 133:
 
* Niektórzy gracze preferują tryb samopowtarzalny ze względu na wyraźny brak przerwy między seriami. Przy bliskich spotkaniach z przeciwnikiem lepiej nie żałować spustu i celować w głowę. Jeśli użytkownik Glocka będzie dość szybko strzelał, jest duża szansa że pozbędzie się przeciwnika, zanim sam zostanie zabity.
 
* Niektórzy gracze preferują tryb samopowtarzalny ze względu na wyraźny brak przerwy między seriami. Przy bliskich spotkaniach z przeciwnikiem lepiej nie żałować spustu i celować w głowę. Jeśli użytkownik Glocka będzie dość szybko strzelał, jest duża szansa że pozbędzie się przeciwnika, zanim sam zostanie zabity.
 
* W ''Counter-Strike 1.6'' wielu graczy unika korzystania z tego pistoletu, z powodu niskich obrażeń i wysokiej niedokładności.
 
* W ''Counter-Strike 1.6'' wielu graczy unika korzystania z tego pistoletu, z powodu niskich obrażeń i wysokiej niedokładności.
** Natomiast w ''Counter-Strike: Source'', rozrzut został zmiejszony, jednak obrażenia pistoletu były wciąż niskie. Próbuj nie wdawać się w bezpośrednią walkę, skupiając się bardziej na ataku z zaskoczenia. Zyskasz dzięki temu dodatkowe sekundy do wykończenia wroga. Ponieważ rozrzut jest dość mały, przy takich kontaktach staraj się strzelać tak szybko jak to możliwe. Jednak w przeciwieństwie do gier działających na silniku GoldSrc, przerwa między kolejnymi strzałami w trybie serii stała się dłuższa.
+
** Natomiast w ''Counter-Strike: Source'', rozrzut został zmniejszony, jednak obrażenia pistoletu były wciąż niskie. Próbuj nie wdawać się w bezpośrednią walkę, skupiając się bardziej na ataku z zaskoczenia. Zyskasz dzięki temu dodatkowe sekundy do wykończenia wroga. Ponieważ rozrzut jest dość mały, przy takich kontaktach staraj się strzelać tak szybko jak to możliwe. Jednak w przeciwieństwie do gier działających na silniku GoldSrc, przerwa między kolejnymi strzałami w trybie serii stała się dłuższa.
***Jeśli już chcesz korzytać z trybu serii, lepiej rób to na samotnych przeciwnikach. Rozrzut również w tym trybie jest mniejszy, więc dość prawdopodobne że wszystkie pociski trafią w to samo miejsce.
+
***Jeśli już chcesz korzystać z trybu serii, lepiej rób to na samotnych przeciwnikach. Rozrzut również w tym trybie jest mniejszy, więc dość prawdopodobne że wszystkie pociski trafią w to samo miejsce.
 
** ''W Counter-Strike: Global Offensive'' Glock-18 także doczekał się zmian - celność wzrosła a odrzut zmalał. Warto też odnotować dodanie odrzutu przy strzelaniu w trybie serii.
 
** ''W Counter-Strike: Global Offensive'' Glock-18 także doczekał się zmian - celność wzrosła a odrzut zmalał. Warto też odnotować dodanie odrzutu przy strzelaniu w trybie serii.
 
* Glock-18 całkiem nieźle zgrywa się z bronią o dużym odrzucie. Jeżeli odrzut będzie zbyt wysoki lub musisz przeładować broń, wyciągnij ten pistolet i dobij przeciwnika (działa na małe i średnie dystanse).
 
* Glock-18 całkiem nieźle zgrywa się z bronią o dużym odrzucie. Jeżeli odrzut będzie zbyt wysoki lub musisz przeładować broń, wyciągnij ten pistolet i dobij przeciwnika (działa na małe i średnie dystanse).
  
==Antytaktyka==
+
== Antytaktyka ==
 
* Używaj strzelb, pistoletów maszynowych, karabinów, lub po prostu mocniejszych pistoletów.
 
* Używaj strzelb, pistoletów maszynowych, karabinów, lub po prostu mocniejszych pistoletów.
 
** USP i P2000 to dobre pistolety na takich użytkowników, ale mają mniejszy magazynek, więc strzelaj tylko, gdy jesteś pewny. Użytkownicy Glocka mogą sobie pozwolić na szybkie strzelanie, gdyż pistolet ma pojemny magazynek.
 
** USP i P2000 to dobre pistolety na takich użytkowników, ale mają mniejszy magazynek, więc strzelaj tylko, gdy jesteś pewny. Użytkownicy Glocka mogą sobie pozwolić na szybkie strzelanie, gdyż pistolet ma pojemny magazynek.
 
* Każda broń automatyczna i/lub dużego zasięgu powinna zapewnić przewagę nad użytkownikami.
 
* Każda broń automatyczna i/lub dużego zasięgu powinna zapewnić przewagę nad użytkownikami.
 
* Jeśli to możliwe, unikaj bliskich kontaktów z doświadczonymi graczami, szczególnie w pistoletówkach.
 
* Jeśli to możliwe, unikaj bliskich kontaktów z doświadczonymi graczami, szczególnie w pistoletówkach.
* W ''Global Offensive'' użytkowicy Glocka mogą zmieniać tryby prowadzonego ognia. Taka zmiana wydaje charakterystyczny dźwięk, więc bądź czujny.
+
* W ''Global Offensive'' użytkownicy Glocka mogą zmieniać tryby prowadzonego ognia. Taka zmiana wydaje charakterystyczny dźwięk, więc bądź czujny.
  
 
==Osiągnięcia==
 
==Osiągnięcia==
 
===Counter-Strike: Source===
 
===Counter-Strike: Source===
{| class="wikitable"
+
{{Osiągnięcie CSS|919sidearmexpert.jpg|Ekspert 9x19 Sidearm|Zabij 200 wrogów z '''9x19 Sidearm'''}}
|-
+
 
! Obrazek
+
! Nazwa
+
! Opis
+
|-
+
| [[Plik:919sidearmexpert.jpg]]
+
| '''''9x19 Sidearm Expert'''''
+
| Zabij 200 przeciwników przy użyciu '''9x19 Sidearm'''
+
|}
+
 
===Counter-Strike: Global Offensive===
 
===Counter-Strike: Global Offensive===
{| class="wikitable"
+
{{Osiągnięcie CSS|Glock-18_Expert_csgo.png|Ekspert Glock-18|Zabij 100 przeciwników przy użyciu '''Glock-18'''}}
|-
+
! Obrazek
+
! Nazwa
+
! Opis
+
|-
+
| [[Plik:Glock-18_Expert_csgo.png]]
+
| '''''Ekspert Glock-18'''''
+
| Zabij 100 przeciwników przy użyciu '''Glock-18'''
+
|}
+
  
 
==Porównanie==
 
==Porównanie==
Linia 207: Linia 172:
 
*Brak dokręcanego tłumika
 
*Brak dokręcanego tłumika
 
===z P2000===
 
===z P2000===
[[Grafika:P2000.png|right|link=P2000]]
+
[[Grafika:P2000 Standardowy.png|right|link=P2000]]
 
====Na plus====
 
====Na plus====
 
*Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 13 naboi)
 
*Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 13 naboi)
Linia 221: Linia 186:
 
*Mniejsze obrażenia
 
*Mniejsze obrażenia
 
*Mniejsza celność
 
*Mniejsza celność
 +
 
===z USP-S===
 
===z USP-S===
 
[[Grafika:Usp-s.png|right|link=USP-S]]
 
[[Grafika:Usp-s.png|right|link=USP-S]]
Linia 239: Linia 205:
 
*Widać lecący strzał
 
*Widać lecący strzał
  
==Ciekawostki==
+
== Ciekawostki ==
* Glock miał mieć tłumik podobnie jak [[USP]]. Ten fakt potwierzają niedokończone animacje. Te animacje mogą pochodzić z ''[[Half-Life]]'', gdzie wytłumiony Glock również występował w plikach tej gry.
+
* Glock miał mieć tłumik podobnie jak [[USP]]. Ten fakt potwierdzają niedokończone animacje. Te animacje mogą pochodzić z ''[[Half-Life]]'', gdzie wytłumiony Glock również występował w plikach tej gry.
* Jeśli w Glocku zostaną dwa lub jeden nabój, a gracz przestawi broń na tryb serii i zacznie strzelać, z komory wylecą trzy łuski.
+
 
* To jedna z dwóch broni, które mogą strzelać seriami trzystrzałowymi. Inną taką bronią jest karabin [[FAMAS]].
 
* To jedna z dwóch broni, które mogą strzelać seriami trzystrzałowymi. Inną taką bronią jest karabin [[FAMAS]].
 
** Boty nigdy nie korzystają z trybu serii ani w Glocku, ani we wspomnianym FAMASie.
 
** Boty nigdy nie korzystają z trybu serii ani w Glocku, ani we wspomnianym FAMASie.
* W ''Deleted Scenes'' wrogi NPC z granatem zawsze jest wyposażony w Glocka.
 
 
* Przed CS:GO, Glock był jedną z dwóch broni, która nie zabijała natychmiastowo strzałem w głowę gracza bez kasku. Drugą taką bronią był [[Five-seveN]].
 
* Przed CS:GO, Glock był jedną z dwóch broni, która nie zabijała natychmiastowo strzałem w głowę gracza bez kasku. Drugą taką bronią był [[Five-seveN]].
 
* Pliki gry określają tą broń jako ''glock'' i ''glock18''.
 
* Pliki gry określają tą broń jako ''glock'' i ''glock18''.
* Glock-18, wbrew nazwie, bazuje na prawdziwym Glocku 17 (większość gier). Natomiast w ''Global Offensive'' broń oparta jest na Glocku 26 z wydłużonym zamkiem, szkieletem i lufą.
+
* Pistolety Glock są używane przez wiele służb porządkowych i militarnych na całym świecie. Tymczasem w serii Counter-Strike Glock jest domyślną bronią Terrorystów, a dodatkowo w ''Global Offensive'' Antyterroryści nie mogą jej kupić.
** Model z CS:GO jest zapożyczony z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Zmiany dotyczą nowych tekstur, animacji i nieco większej ilości wielokątów.
+
* W rzeczywistości Glock 18 jest pistoletem automatycznym, mogący prowadzić ogień w trybie automatycznym i półautomatycznym, ale nie w trybie serii.
* Przed aktualizacją z 23 stycznia 2013 roku dla CS:GO, Glock-18 był dostępny dla obu stronnictw. W poprzednich grach broń ta wciąż jest dostępna dla obu drużyn, jednak często widać ją w rękach graczy po stronie terrorystów, a prawie nikt nie używa jej po stronie antyterrorystów.
+
** Prawdopodobnie parametry Glocka oparto na pistolecie [http://pl.wikipedia.org/wiki/Pistolet_Beretta_93R Beretta 93R]. 93R może strzelać ogniem pojedynczym lub serią trzystrzałową, zasilany jest tą samą amunicją co Glock (9x19mm Parabellum) oraz posiada dwudziestonabojowy magazynek.
 +
* Glock-18, wbrew nazwie, bazuje na prawdziwym Glocku 17 (wszystkie gry z wyjątkiem ''Global Offensive'').
 +
* Glock nie posiada przycisku zwalniania magazynka, a jeżeli już go posiada, to jest to jego prawa strona, najczęściej na teksturze broni.
 +
=== Counter-Strike i Condition Zero ===
 
* Glock-18 dzieli amunicję z [[MP5 (Counter-Strike)|MP5]] i [[TMP]].
 
* Glock-18 dzieli amunicję z [[MP5 (Counter-Strike)|MP5]] i [[TMP]].
 +
* W ''Counter-Strike 1.6'' model trzecioosobowy Glocka posiada przełącznik rodzaju ognia właściowy dla Glocka 18 (którego brakuje w modelu pierwszoosobowym), jednak nie posiada on długiej lufy tak jak pierwszoosobowy model Glocka.
 
* Glock posiadał dwie animacje wyciągania, dwie animacje przeładowania i animację bezczynności, jednak w ''Counter-Strike 1.6'' została tylko jedna animacja przeładowania i wyciągania, a animację bezczynności usunięto.
 
* Glock posiadał dwie animacje wyciągania, dwie animacje przeładowania i animację bezczynności, jednak w ''Counter-Strike 1.6'' została tylko jedna animacja przeładowania i wyciągania, a animację bezczynności usunięto.
 
** Dodatkowo, druga animacja przeładowania nie jest zsynchronizowana z dźwiękiem.
 
** Dodatkowo, druga animacja przeładowania nie jest zsynchronizowana z dźwiękiem.
* W rzeczywistości Glock 18 jest pistoletem automatycznym, mogący prowadzić ogień w trybie automatycznym i półautomatycznym, ale nie w trybie serii.
+
* W ''Deleted Scenes'' wrogi NPC z granatem zawsze jest wyposażony w Glocka.
** Prawdopodobnie parametry Glocka oparto na pistolecie Beretta 93R. 93R może strzelać ogniem pojedyńczym lub serią trzystrzałową, zasilany jest tą samą amunicją co Glock (9x19mm Parabellum) oraz posiada dwudziestonabojowy magazynek.
+
=== Counter-Strike: Global Offensive ===
* Pistolety Glock są używane przez wiele służb porządkowych i militarnych na całym świecie. Tymczasem w serii Counter-Strike Glock jest domyślną bronią Terrorystów.
+
* Przed aktualizacją z 23 stycznia 2013 roku dla CS:GO, Glock-18 był dostępny dla obu stronnictw. W poprzednich grach oraz wersji na konsole PlayStation 3 i XBOX 360 broń ta wciąż jest dostępna dla obu drużyn, jednak często widać ją w rękach graczy po stronie terrorystów, a prawie nikt nie używa jej po stronie antyterrorystów.
 +
* Glock-18 jest mieszanką kilku modeli pistoletów Glock - posiada szkielet i zamek długością odpowiadającą modelom o oznaczeniu 17, chwyt odpowiadający temu występującemu w modelach o znaczeniu 26 i 36. Sam szkielet wydaje się być wzorowany na generacji pierwszej lub drugiej ze względu na brak szyny akcesoryjnej.
 +
** Aktualizacja z 6 lipca 2018 roku wprowadziła lekko zaktualizowany model pierwszoosobowy, który posiada przycisk zwalniania zamka również po drugiej stronie, co jest charakterystyczne dla Glocków generacji piątej.
 +
** Sam model z CS:GO jest zapożyczony z innej gry Valve - ''[[Left 4 Dead 2]]''. Zmiany dotyczą nowych tekstur, animacji i nieco większej ilości wielokątów.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
Linia 263: Linia 234:
 
Grafika:Glock18_kill_hud.png|Ikonka zabójstwa
 
Grafika:Glock18_kill_hud.png|Ikonka zabójstwa
 
Grafika:Glock10iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:Glock10iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
Grafika:Wglock10.png|Model Glocka-18
+
Grafika:Wglock10.png|Model 9x19mm Sidearm
Grafika:CSGlock10.png|Glock-18 trzymany przez gracza
+
Grafika:CSGlock10.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
 
===Counter-Strike 1.6===
 
===Counter-Strike 1.6===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Glock16iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:Glock16iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
Grafika:Wglock16.png|Model Glocka-18
+
Grafika:Wglock16.png|Model 9x19mm Sidearm
Grafika:CSGlock16.png|Glock-18 trzymany przez gracza
+
Grafika:CSGlock16.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza
Grafika:glockshield16.png|Glock-18 trzymany przez gracza (z tarczą)
+
Grafika:glockshield16.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza (wersja z tarczą)
 
</gallery>
 
</gallery>
 
===Condition Zero===
 
===Condition Zero===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Glockcziconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:Glockcziconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
Grafika:Wglockcz.png|Model Glocka-18
+
Grafika:Wglockcz.png|Model 9x19mm Sidearm
Grafika:CSGlockcz.png|Glock-18 trzymany przez gracza
+
Grafika:CSGlockcz.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza
Grafika:glockshieldcz.png|Glock-18 trzymany przez gracza (z tarczą)
+
Grafika:glockshieldcz.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza (z tarczą)
 
</gallery>
 
</gallery>
 
===Condition Zero: Deleted Scenes===
 
===Condition Zero: Deleted Scenes===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:glockdshud.png|Ikonka HUD
 
Grafika:glockdshud.png|Ikonka HUD
Grafika:Wglockds.png|Model Glocka-18
+
Grafika:Wglockds.png|Model 9x19mm Sidearm
Grafika:CSglockds.png|Glock-18 trzymany przez gracza
+
Grafika:CSglockds.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza
 
Grafika:W9mmclip.png|Magazynek
 
Grafika:W9mmclip.png|Magazynek
 
Grafika:W9mmammoboxbig.png|Duże pudełko z amunicją
 
Grafika:W9mmammoboxbig.png|Duże pudełko z amunicją
Linia 292: Linia 263:
 
Grafika:glocksourcehud.png|Ikonka HUD
 
Grafika:glocksourcehud.png|Ikonka HUD
 
Grafika:Glock18_kill_hud_source.png|Ikonka zabójstwa
 
Grafika:Glock18_kill_hud_source.png|Ikonka zabójstwa
Grafika:wsourceglock.png|Model Glocka-18
+
Grafika:wsourceglock.png|Model 9x19mm Sidearm
Grafika:Cssglock.png|Glock 18 trzymany przez gracza
+
Grafika:Cssglock.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
 
===Counter-Strike: Global Offensive===
 
===Counter-Strike: Global Offensive===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Glock18_kill_hud_source.png|Ikonka HUD
 
Grafika:Glock18_kill_hud_source.png|Ikonka HUD
Grafika:goglock.png|Model Glocka-18
+
Grafika:Glock-18_model.png|Model Glocka-18
Grafika:glock26customwrekachgsg.png|Operator GSG-9 trzymający Glocka-18
+
Grafika:Glock-18_w_rece.png|Glock-18 w rękach gracza
Grafika:glock26customwrekachgsgtpp.png|Antyterrorysta trzymający Glocka-18 (widok trzecioosobowy)
+
Grafika:Glock-18_ladowanie.png|Przeładowywanie
 +
Grafika:Glock-18_klatka.png|Klatka animacji inspekcji broni, widoczny zrzut zamka po prawej stronie
 +
Grafika:Glock-18_magazynek.png|Model magazynka upuszczanego na ziemię podczas przeładowania
 +
Grafika:Glock-18_w_rece_tpp.png|Antyterrorysta trzymający Glocka-18 (widok trzecioosobowy)
 
</gallery>
 
</gallery>
====Skiny====
+
====Skórki====
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Glockgo.png|Skin domyślny
+
Grafika:Glock-18 Galaktyczny zmierzch.png|{{Opis skórki |poufny |Galaktyczny zmierzch |Twilight Galaxy}}
Grafika:brass.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=Glock-18+%7C+Brass Mosiądz]
+
Grafika:Glock-18 Gradient.png|{{Opis skórki |zakazany |Gradient |Fade}}
Grafika:dragontattoo.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=Glock-18+%7C+Dragon+Tattoo Smoczy tatuaż] *
+
Grafika:Glock-18 Grzechoczaca smierc.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Grzechotnik |Death Rattle}}
Grafika:fadeglock18.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=Glock-18+%7C+Fade Gradient]
+
Grafika:Glock-18 Jablko kandyzowane.png|{{Opis skórki |wojskowa |Jabłko kandyzowane |Candy Apple}}
Grafika:sanddune.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=Glock-18+%7C+Sand+Dune Wydma piaskowa]
+
Grafika:Glock-18 Katakumby.png|{{Opis skórki |wojskowa |Katakumby |Catacombs}} *
Grafika:glockcandyapple.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=Glock-18+%7C+Candy+Apple Jabłko kandyzowane]
+
Grafika:Glock-18 Krolewski legion.png|{{Opis skórki |zakazany |Królewski legion |Royal Legion}}
Grafika:glockgroundwater.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=Glock-18+%7C+Groundwater Wody gruntowe]
+
Grafika:Glock-18 Kucie reczne.png|{{Opis skórki |wojskowa |Kucie ręczne |Ironwork}} *
Grafika:Glock-18 Blue Fissure.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=Glock-18+%7C+Blue+Fissure Niebieska szczelina] *
+
Grafika:Glock-18 Lasica.png|{{Opis skórki |zakazany |Łasica |Weasel}} *
Grafika:glock-18-death-rattle-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=Glock-18+%7C+Death+Rattle Grzechocząca Śmierć]
+
Grafika:Glock-18 Mlynek.png|{{Opis skórki |zakazany |Młynek |Grinder}} *
Grafika:Glock-18-water-elemental.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=Glock-18+water+elemental Żywiołak Wody] *
+
Grafika:Glock-18 Mosiadz.png|{{Opis skórki |zakazany |Mosiądz |Brass}}
Grafika:Glock-18 Night.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=Glock-18+Night Noc]
+
Grafika:Glock-18 Nie z tego swiata.png|{{Opis skórki |wojskowa |Nie z tego świata |Off World}} *
Grafika:Glock-18-steel-disruption-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=Glock-18+Steel+Disruption Stalowy zamęt] *
+
Grafika:Glock-18 Niebieska szczelina.png|{{Opis skórki |wojskowa |Niebieska szczelina |Blue Fissure}} *
Grafika:Glock-18-Reactor-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=Glock-18+Reactor Reaktor]
+
Grafika:Glock-18 Noc.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Noc |Night}}
Grafika:Csgo-glock-18-grinder-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=Glock-18+Grinder Młynek] *
+
Grafika:Glock-18 Nuklearny ogrod.png|{{Opis skórki |zakazany |Nuklearny ogród |Nuclear Garden}}
Grafika:csgo-glock-18-catacombs-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=Glock-18+Catacombs Catacombs] *
+
Grafika:Glock-18 Palnik Bunsena.png|{{Opis skórki |wojskowa |Palnik Bunsena |Bunsen Burner}} *
 +
Grafika:Glock-18 Pustynny buntownik.png|{{Opis skórki |tajny |Pustynny buntownik |Wasteland Rebel}} *
 +
Grafika:Glock-18 Reaktor.png|{{Opis skórki |wojskowa |Reaktor |Reactor}}
 +
Grafika:Glock-18 Smoczy tatuaz.png|{{Opis skórki |zakazany |Smoczy tatuaż |Dragon Tattoo}} *
 +
Grafika:Glock-18 Stalowy zamet.png|{{Opis skórki |zakazany |Stalowy zamęt |Steel Disruption}} *
 +
Grafika:Glock-18 Swiatla drogowe.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Światła drogowe |High Beam}}
 +
Grafika:Glock-18 Warhawk.png|{{Opis skórki |wojskowa |Warhawk |Warhawk}} *
 +
Grafika:Glock-18 Wody gruntowe.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Wody gruntowe |Groundwater}}
 +
Grafika:Glock-18 Wschod Ksiezyca.png|{{Opis skórki |zakazany |Wschód Księżyca |Moonrise}} *
 +
Grafika:Glock-18 Wydma piaskowa.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Wydma piaskowa |Sand Dune}}
 +
Grafika:Glock-18 Zjawy.png|{{Opis skórki |wojskowa |Zjawy |Wraiths}} *
 +
Grafika:Glock-18 Zar tlenkowy.png|{{Opis skórki |wojskowa |Żar tlenkowy |Oxide Blaze}} *
 +
Grafika:Glock-18 Zywiolak wody.png|{{Opis skórki |poufny |Żywiołak wody |Water Elemental}} *
 
</gallery>
 
</gallery>
 
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
 
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
Linia 325: Linia 311:
 
*[http://pl.wikipedia.org/wiki/Pistolet_Glock_18 Glock 18 na Wikipedii]
 
*[http://pl.wikipedia.org/wiki/Pistolet_Glock_18 Glock 18 na Wikipedii]
  
{{CS}}
+
{{CS bronie}}
  
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]

Aktualna wersja na dzień 14:03, 3 maj 2019

Glock-18
Glock-18 Standardowy.png
Inna nazwa 9x19mm Sidearm
Cena

  • $200 (CS:GO)
  • $400 (CS, CZ, CS:S)
Pochodzenie Austria
Używane przez

Właściwości
Odrzut

  • Mały (tryb półautomatyczny)
  • Średni (tryb serii trzystrzałowych)
Obrażenia 28
Magazynek 20 naboi
Tryby ognia

  • półautomatyczny
  • serie trzystrzałowe
Amunicja 9x19mm Parabellum
Szybko-
strzelność

  • 400 strz./min. (tryb półautomatyczny)
  • 1200 strz./min. (tryb serii)
Masa broni
załadowanej
0.9 kg
Masa pocisku 8 gramów
Prędkość wylotowa 1132 stóp/sek.
Energia 475 dżuli
Czas przeładowania

  • 2 sekundy
  • 2,2 sekundy (CS:GO)

Glock 18 to dogodny pistolet w pierwszej rundzie, który działa najlepiej na nieopancerzonych przeciwnikach i pozwala strzelać serią 3 strzałów.

Opis z ekwipunku

Glock-18 (we wcześniejszych grach określany jako 9x19mm Sidearm), znany po prostu jako Glock - pistolet występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike. W każdej grze jest startowym pistoletem każdego Terrorysty.

Spis treści

[edytuj] Ogólnie

Glock-18 to pistolet dostępny dla obu stronnictw (w Counter-Strike: Global Offensive tylko dla Terrorystów). Cechuje się dwoma trybami prowadzonego ognia - tradycyjnym dla większości pistoletów trybem samopowtarzalnym i trybem serii, w którym w błyskawicznym tempie wystrzeliwuje 3 naboje. Jest najtańszą bronią w serii (kosztuje 200$ w CS:GO, 400$ w pozostałych grach). W porównaniu do droższych pistoletów, Glock-18 posiada gorszą siłę ognia i słabą celność.

Wielu graczy uważa tą broń za niemal bezużyteczną ze względu na słabą penetrację pancerza i niską skuteczność w walce z lepiej wyposażonym przeciwnikiem. Wielu graczy po stronie terrorystów porzuca Glocka, gdy mają do dyspozycji lepsze pistolety. Mimo to, Glock może pochwalić się pojemnym magazynkiem, całkiem niskim odrzutem i przyzwoitą celnością (w grach na silniku Source). Pomimo pewnych wad, pistolet ten jest dość popularny na tzw. pistoletówkach i potrafi być skuteczny przeciwko graczom z P2000/USP/USP-S i dowolnym graczom bez pancerza i kasku.

[edytuj] Właściwości

Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S

Część ciała Podst. tryb ognia Alt. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 98 61 169/2 strz. 123/3 strz.
Klatka pier., ramię 24 12 58/3 strz. 30/3 strz.
Brzuch 30 16 74/3 strz. 38/3 strz.
Noga 18 24 44/3 strz. 44/3 strz.
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.

Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 111 52
Klatka pier., ramię 27 13
Brzuch 34 16
Noga 21 21
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.
Rodzaj statystyki Wartość
Nagroda za zabójstwo

  • $300 (tryb turniejowy)
  • $150 (tryb uproszczony)
Obrażenia 30
Kontrola odrzutu 22/26 (84%)
Zasięg efektywny 20 m
Penetracja pancerza 47%
Siła penetracji 100

Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W CS:GO prędkość zredukowano do 240 jedn./sek. co wciąż jest wynikiem pozytywnym jak na tą broń. Glock-18 to jedna z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.

[edytuj] Zalety i wady

Zalety Wady
  • Pojemny magazynek
  • Dość duża szybkostrzelność
  • Niski odrzut
  • Możliwość prowadzenia ognia pojedynczego lub trzystrzałowych serii
  • Mała waga
  • Krótki czas przeładowania
  • Duży rozrzut (w grach na silniku GoldSrc)
  • Małe obrażenia
  • Kiepska celność na dużym dystansie

[edytuj] Taktyka

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Używaj trybu serii na małych dystansach i celuj w głowę. Jeśli przeciwnik posiada hełm, będziesz potrzebować dwóch trafień w tym trybie.
    • Na średnich dystansach strzelaj z trybu samopowtarzalnego.
    • Na dużym dystansie lepszym rozwiązaniem jest branie nóg za pas lub użycie broni głównej (jeśli takową posiadasz).
  • W niektórych sytuacjach wykończenie adwersarza strzałami w trybie serii jest łatwą i prostą metodą.
  • Pamiętaj, by od czasu do czasu kryć się, gdy nękasz przeciwnika, który ma dużo amunicji w zapasie.
  • Niektórzy gracze preferują tryb samopowtarzalny ze względu na wyraźny brak przerwy między seriami. Przy bliskich spotkaniach z przeciwnikiem lepiej nie żałować spustu i celować w głowę. Jeśli użytkownik Glocka będzie dość szybko strzelał, jest duża szansa że pozbędzie się przeciwnika, zanim sam zostanie zabity.
  • W Counter-Strike 1.6 wielu graczy unika korzystania z tego pistoletu, z powodu niskich obrażeń i wysokiej niedokładności.
    • Natomiast w Counter-Strike: Source, rozrzut został zmniejszony, jednak obrażenia pistoletu były wciąż niskie. Próbuj nie wdawać się w bezpośrednią walkę, skupiając się bardziej na ataku z zaskoczenia. Zyskasz dzięki temu dodatkowe sekundy do wykończenia wroga. Ponieważ rozrzut jest dość mały, przy takich kontaktach staraj się strzelać tak szybko jak to możliwe. Jednak w przeciwieństwie do gier działających na silniku GoldSrc, przerwa między kolejnymi strzałami w trybie serii stała się dłuższa.
      • Jeśli już chcesz korzystać z trybu serii, lepiej rób to na samotnych przeciwnikach. Rozrzut również w tym trybie jest mniejszy, więc dość prawdopodobne że wszystkie pociski trafią w to samo miejsce.
    • W Counter-Strike: Global Offensive Glock-18 także doczekał się zmian - celność wzrosła a odrzut zmalał. Warto też odnotować dodanie odrzutu przy strzelaniu w trybie serii.
  • Glock-18 całkiem nieźle zgrywa się z bronią o dużym odrzucie. Jeżeli odrzut będzie zbyt wysoki lub musisz przeładować broń, wyciągnij ten pistolet i dobij przeciwnika (działa na małe i średnie dystanse).

[edytuj] Antytaktyka

  • Używaj strzelb, pistoletów maszynowych, karabinów, lub po prostu mocniejszych pistoletów.
    • USP i P2000 to dobre pistolety na takich użytkowników, ale mają mniejszy magazynek, więc strzelaj tylko, gdy jesteś pewny. Użytkownicy Glocka mogą sobie pozwolić na szybkie strzelanie, gdyż pistolet ma pojemny magazynek.
  • Każda broń automatyczna i/lub dużego zasięgu powinna zapewnić przewagę nad użytkownikami.
  • Jeśli to możliwe, unikaj bliskich kontaktów z doświadczonymi graczami, szczególnie w pistoletówkach.
  • W Global Offensive użytkownicy Glocka mogą zmieniać tryby prowadzonego ognia. Taka zmiana wydaje charakterystyczny dźwięk, więc bądź czujny.

[edytuj] Osiągnięcia

[edytuj] Counter-Strike: Source

919sidearmexpert.jpg Ekspert 9x19 Sidearm
Zabij 200 wrogów z 9x19 Sidearm

[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive

Glock-18 Expert csgo.png Ekspert Glock-18
Zabij 100 przeciwników przy użyciu Glock-18

[edytuj] Porównanie

[edytuj] z USP

Usp16iconbuy.png
Uspcziconbuy.png

[edytuj] Na plus

  • Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 12 naboi)
  • Mniejszy odrzut
  • Tańszy (400$ vs 500$)
  • Minimalnie wyższa szybkostrzelność
  • Krótszy czas przeładowania (2 sekundy vs 2,7 sekundy)
  • Tańsza amunicja (20$ vs 25$)
  • Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 100 naboi)
  • Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz

[edytuj] Cechy wspólne

  • Ta sama szybkość poruszania się (250 jedn./sek.)

[edytuj] Na minus

  • Mniejsze obrażenia
  • Mniejsza celność
  • Brak dokręcanego tłumika

[edytuj] z P2000

P2000 Standardowy.png

[edytuj] Na plus

  • Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 13 naboi)
  • Mniejszy odrzut
  • Minimalnie wyższa szybkostrzelność (400 strz./min. vs 352 strz./min.)
  • Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 52 naboje)
  • Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz

[edytuj] Cechy wspólne

  • Ta sama cena (200$)
  • Ta sama szybkość poruszania się (240 jedn./sek.)
  • Ten sam czas przeładowania (2,2 sekundy)

[edytuj] Na minus

  • Mniejsze obrażenia
  • Mniejsza celność

[edytuj] z USP-S

Usp-s.png

[edytuj] Na plus

  • Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 12 naboi)
  • Mniejszy odrzut
  • Minimalnie wyższa szybkostrzelność (400 strz./min. vs 352 strz./min.)
  • Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 24 naboje)
  • Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz

[edytuj] Cechy wspólne

  • Ta sama cena (200$)
  • Ta sama szybkość poruszania się (240 jedn./sek.)
  • Ten sam czas przeładowania (2,2 sekundy)

[edytuj] Na minus

  • Mniejsze obrażenia
  • Mniejsza celność
  • Brak dokręcanego tłumika
  • Widać lecący strzał

[edytuj] Ciekawostki

  • Glock miał mieć tłumik podobnie jak USP. Ten fakt potwierdzają niedokończone animacje. Te animacje mogą pochodzić z Half-Life, gdzie wytłumiony Glock również występował w plikach tej gry.
  • To jedna z dwóch broni, które mogą strzelać seriami trzystrzałowymi. Inną taką bronią jest karabin FAMAS.
    • Boty nigdy nie korzystają z trybu serii ani w Glocku, ani we wspomnianym FAMASie.
  • Przed CS:GO, Glock był jedną z dwóch broni, która nie zabijała natychmiastowo strzałem w głowę gracza bez kasku. Drugą taką bronią był Five-seveN.
  • Pliki gry określają tą broń jako glock i glock18.
  • Pistolety Glock są używane przez wiele służb porządkowych i militarnych na całym świecie. Tymczasem w serii Counter-Strike Glock jest domyślną bronią Terrorystów, a dodatkowo w Global Offensive Antyterroryści nie mogą jej kupić.
  • W rzeczywistości Glock 18 jest pistoletem automatycznym, mogący prowadzić ogień w trybie automatycznym i półautomatycznym, ale nie w trybie serii.
    • Prawdopodobnie parametry Glocka oparto na pistolecie Beretta 93R. 93R może strzelać ogniem pojedynczym lub serią trzystrzałową, zasilany jest tą samą amunicją co Glock (9x19mm Parabellum) oraz posiada dwudziestonabojowy magazynek.
  • Glock-18, wbrew nazwie, bazuje na prawdziwym Glocku 17 (wszystkie gry z wyjątkiem Global Offensive).
  • Glock nie posiada przycisku zwalniania magazynka, a jeżeli już go posiada, to jest to jego prawa strona, najczęściej na teksturze broni.

[edytuj] Counter-Strike i Condition Zero

  • Glock-18 dzieli amunicję z MP5 i TMP.
  • W Counter-Strike 1.6 model trzecioosobowy Glocka posiada przełącznik rodzaju ognia właściowy dla Glocka 18 (którego brakuje w modelu pierwszoosobowym), jednak nie posiada on długiej lufy tak jak pierwszoosobowy model Glocka.
  • Glock posiadał dwie animacje wyciągania, dwie animacje przeładowania i animację bezczynności, jednak w Counter-Strike 1.6 została tylko jedna animacja przeładowania i wyciągania, a animację bezczynności usunięto.
    • Dodatkowo, druga animacja przeładowania nie jest zsynchronizowana z dźwiękiem.
  • W Deleted Scenes wrogi NPC z granatem zawsze jest wyposażony w Glocka.

[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive

  • Przed aktualizacją z 23 stycznia 2013 roku dla CS:GO, Glock-18 był dostępny dla obu stronnictw. W poprzednich grach oraz wersji na konsole PlayStation 3 i XBOX 360 broń ta wciąż jest dostępna dla obu drużyn, jednak często widać ją w rękach graczy po stronie terrorystów, a prawie nikt nie używa jej po stronie antyterrorystów.
  • Glock-18 jest mieszanką kilku modeli pistoletów Glock - posiada szkielet i zamek długością odpowiadającą modelom o oznaczeniu 17, chwyt odpowiadający temu występującemu w modelach o znaczeniu 26 i 36. Sam szkielet wydaje się być wzorowany na generacji pierwszej lub drugiej ze względu na brak szyny akcesoryjnej.
    • Aktualizacja z 6 lipca 2018 roku wprowadziła lekko zaktualizowany model pierwszoosobowy, który posiada przycisk zwalniania zamka również po drugiej stronie, co jest charakterystyczne dla Glocków generacji piątej.
    • Sam model z CS:GO jest zapożyczony z innej gry Valve - Left 4 Dead 2. Zmiany dotyczą nowych tekstur, animacji i nieco większej ilości wielokątów.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Counter-Strike 1.0

[edytuj] Counter-Strike 1.6

[edytuj] Condition Zero

[edytuj] Condition Zero: Deleted Scenes

[edytuj] Counter-Strike: Source

[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive

[edytuj] Skórki

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.

[edytuj] Linki zewnętrzne

Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike