Nóż
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(remont) |
(na razie tyle) |
||
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 8: | Linia 8: | ||
| kraj = | | kraj = | ||
| odrzut = | | odrzut = | ||
− | | obrazenia = małe | + | | obrazenia = główny atak – małe<br />atak dodatkowy – duże |
| magazynek = | | magazynek = | ||
| ogien = | | ogien = | ||
Linia 22: | Linia 22: | ||
| przeladowanie = | | przeladowanie = | ||
}} | }} | ||
− | '''Nóż''' – | + | '''Nóż''' – broń biała występująca w serii [[Counter-Strike]]. Jest podstawową bronią [[Antyterroryści|Antyterrorystów]] i [[Terroryści|Terrotystów]]. |
− | Każdy rozpoczyna grę z nożem w ekwipunku, nie da się go wyrzucić. Nóż posiada dwa tryby ataku – pierwszy zadaje szybkie, niskie obrażenia; drugi – zadaje powolny, choć bardziej skuteczny, cios. | + | Każdy rozpoczyna grę z nożem w ekwipunku, nie da się go wyrzucić (z wyjątkiem trybu [[Stefa zagrożenia]] lub po wpisaniu odpowiedniej komendy w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]''. Nóż posiada dwa tryby ataku – pierwszy zadaje szybkie, niskie obrażenia; drugi – zadaje powolny, choć bardziej skuteczny, cios. |
− | + | Nóż jest jedną z najlżejszych broni w grze - szybkość ruchu wynosi standardowe 250 jednostek, czyli ta broń nie spowalnia gracza. Dlatego jest często używana do tzw. ''rushowania'' (czyli szybkiego ataku). | |
+ | |||
+ | Boty używają noży tylko, gdy nie mogą używać żadnego typu broni palnej, skończyła im się amunicja, do wspomnianego już ''rushowania'' lub przy opuszczaniu bombsite'a przed wybuchem [[C4]]. Boty na wyższych poziomach trudności zawsze wyciągają noże do pierwszego spotkanego wroga. | ||
== Zalety i wady == | == Zalety i wady == | ||
Linia 35: | Linia 37: | ||
* Dźgnięcie w plecy przy użyciu drugorzędnego ataku (domyślnie PPM) zawsze powoduje śmierć przeciwnika. | * Dźgnięcie w plecy przy użyciu drugorzędnego ataku (domyślnie PPM) zawsze powoduje śmierć przeciwnika. | ||
* Ostatnia szansa ratunku gdy skończyła nam się amunicja. | * Ostatnia szansa ratunku gdy skończyła nam się amunicja. | ||
+ | * Bardzo duża nagroda pieniężna za zabójstwo (CS:GO) | ||
| wady = | | wady = | ||
− | * Niskie obrażenia | + | * Niskie obrażenia głównego ataku (domyślnie LPM). |
* Niska częstotliwość drugorzędnego ataku. | * Niska częstotliwość drugorzędnego ataku. | ||
* Bardzo mały zasięg. | * Bardzo mały zasięg. | ||
Linia 44: | Linia 47: | ||
== Właściwości == | == Właściwości == | ||
− | {| class="wikitable" | + | {| class="wikitable" |
+ | ! colspan="5" | Counter-Strike: Global Offensive | ||
+ | |- | ||
! rowspan="2" | Część ciała | ! rowspan="2" | Część ciała | ||
! colspan="2" | Pierwszorzędny atak | ! colspan="2" | Pierwszorzędny atak | ||
Linia 55: | Linia 60: | ||
|- | |- | ||
| Głowa | | Głowa | ||
− | | | + | | 40/25* |
− | | | + | | 34/21* |
− | + | ||
| 65 | | 65 | ||
+ | | 55 | ||
|- | |- | ||
| Klatka pier., ramię | | Klatka pier., ramię | ||
− | | 40/ | + | | 40/25* |
− | | | + | | 34/21* |
| 65 | | 65 | ||
| 55 | | 55 | ||
|- | |- | ||
| Brzuch | | Brzuch | ||
− | | 40/ | + | | 40/25* |
− | | | + | | 34/21* |
| 65 | | 65 | ||
| 55 | | 55 | ||
|- | |- | ||
| Nogi | | Nogi | ||
− | | | + | | 40/25* |
− | | | + | | 34/21* |
| 65 | | 65 | ||
| 55 | | 55 | ||
|- | |- | ||
− | ! colspan="5" | <center><small> | + | | Plecy |
+ | | 76 | ||
+ | | 90 | ||
+ | | <span style="color: red;">180</span> | ||
+ | | <span style="color: red;">153</span> | ||
+ | |- | ||
+ | ! colspan="5" | <center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza cios śmiertelny</small></center> | ||
+ | |- | ||
+ | ! colspan="5" | <center><small>* oznacza obrażenia zadawane po pierwszym dźgnięciu</small></center> | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | ! colspan="5" | Counter-Strike: Source | ||
+ | |- | ||
+ | ! rowspan="2" | Część ciała | ||
+ | ! colspan="2" | Pierwszorzędny atak | ||
+ | ! colspan="2" | Drugorzędny atak | ||
+ | |- | ||
+ | ! Bez pancerza | ||
+ | ! Z pancerzem | ||
+ | ! Bez pancerza | ||
+ | ! Z pancerzem | ||
+ | |- | ||
+ | | Głowa | ||
+ | | 20/15* | ||
+ | | 20/15* | ||
+ | | 65 | ||
+ | | 55 | ||
+ | |- | ||
+ | | Klatka pier., ramię | ||
+ | | 20/15* | ||
+ | | 20/15* | ||
+ | | 65 | ||
+ | | 55 | ||
+ | |- | ||
+ | | Brzuch | ||
+ | | 20/15* | ||
+ | | 20/15* | ||
+ | | 65 | ||
+ | | 55 | ||
+ | |- | ||
+ | | Nogi | ||
+ | | 20/15* | ||
+ | | 20/15* | ||
+ | | 65 | ||
+ | | 55 | ||
+ | |- | ||
+ | | Plecy | ||
+ | | 20/15* | ||
+ | | 20/15* | ||
+ | | <span style="color: red;">195</span> | ||
+ | | <span style="color: red;">195</span> | ||
+ | |- | ||
+ | ! colspan="5" | <center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza cios śmiertelny</small></center> | ||
+ | |- | ||
+ | ! colspan="5" | <center><small>* oznacza obrażenia zadawane po pierwszym dźgnięciu</small></center> | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | ! colspan="5" | Counter-Strike i Condition Zero | ||
+ | |- | ||
+ | ! rowspan="2" | Część ciała | ||
+ | ! colspan="2" | Pierwszorzędny atak | ||
+ | ! colspan="2" | Drugorzędny atak | ||
+ | |- | ||
+ | ! Bez pancerza | ||
+ | ! Z pancerzem | ||
+ | ! Bez pancerza | ||
+ | ! Z pancerzem | ||
+ | |- | ||
+ | | Głowa | ||
+ | | 60 | ||
+ | | 50 | ||
+ | | <span style="color: red;">260</span> | ||
+ | | <span style="color: red;">250</span> | ||
+ | |- | ||
+ | | Klatka pier., ramię | ||
+ | | 15 | ||
+ | | 12 | ||
+ | | 65 | ||
+ | | 55 | ||
+ | |- | ||
+ | | Brzuch | ||
+ | | 15 | ||
+ | | 12 | ||
+ | | 65 | ||
+ | | 55 | ||
+ | |- | ||
+ | | Nogi | ||
+ | | 15 | ||
+ | | 12 | ||
+ | | 65 | ||
+ | | 55 | ||
+ | |- | ||
+ | | Plecy | ||
+ | | 15 | ||
+ | | 12 | ||
+ | | <span style="color: red;">195 (660 w głowę)</span> | ||
+ | | <span style="color: red;">165 (660 w głowę)</span> | ||
+ | |- | ||
+ | ! colspan="5" | <center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza cios śmiertelny</small></center> | ||
|} | |} | ||
== Taktyka == | == Taktyka == | ||
− | Noż najlepiej wyciągać, kiedy kończy się amunicja w pierwszej i drugiej broni, wtedy jest potrzebny do szaleńczego ataku. Jeżeli przeciwnik ma mało punktów życia, uderza się prawym przyciskiem myszy. To uderzenie zabiera 65 HP i może uśmiercić przeciwnika. Po zajściu wroga od tyłu uderzając PPM można zabrać 195 | + | Noż najlepiej wyciągać, kiedy kończy się amunicja w pierwszej i drugiej broni, wtedy jest potrzebny do szaleńczego ataku. Jeżeli przeciwnik ma mało punktów życia, uderza się prawym przyciskiem myszy. To uderzenie zabiera 65 HP i może uśmiercić przeciwnika. Po zajściu wroga od tyłu uderzając PPM można zabrać 195 HP, co skutkuje jego natychmiastowym zgonem. Przy próbie niespodziewanego zabójstwa ciosem w plecy, najlepiej wyciągnąć nóż dopiero w ostatniej chwili, aby mieć czym się bronić, gdy nie uda się podejść odpowiednio blisko. |
== Osiągnięcia == | == Osiągnięcia == | ||
+ | === Counter-Strike: Source === | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|- | |- | ||
Linia 117: | Linia 223: | ||
| style="text-align:center"|Wygraj 100 walk na noże | | style="text-align:center"|Wygraj 100 walk na noże | ||
|} | |} | ||
+ | |||
+ | === Counter-Strike: Global Offensive === | ||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align:center"|Obrazek | ||
+ | | style="text-align:center"|Nazwa | ||
+ | | style="text-align:center"|Opis | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align:center"|[[Plik:Knife Expert csgo.png]] | ||
+ | | style="text-align:center"|'''''Ekspert noża''''' | ||
+ | | style="text-align:center"|Zabij 100 przeciwników przy użyciu noża | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align:center"|[[Plik:Make the Cut csgo.png]] | ||
+ | | style="text-align:center"|'''''Rany cięte''''' | ||
+ | | style="text-align:center"|Wygraj pojedynek na noże | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align:center"|[[Plik:The Bleeding Edge csgo.png]] | ||
+ | | style="text-align:center"|'''''Krwawa klinga''''' | ||
+ | | style="text-align:center"|Wygraj 100 pojedynków na noże | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align:center"|[[Plik:Sknifed csgo.png]] | ||
+ | | style="text-align:center"|'''''Gapa''''' | ||
+ | | style="text-align:center"|Zabij nożem wroga, który celuje z lunety | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align:center"|[[Plik:Street Fighter csgo.png]] | ||
+ | | style="text-align:center"|'''''Uliczny wojownik''''' | ||
+ | | style="text-align:center"|Zabij przeciwnika nożem podczas trwania rundy na pistolety w meczu Klasycznym | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align:center"|[[Plik:Knife on Knife csgo.png]] | ||
+ | | style="text-align:center"|'''''Nóż na nóż''''' | ||
+ | | style="text-align:center"|Zabij nożem przeciwnika, który jest na poziomie złotego noża w trybie Wyścig Zbrojeń | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | == Za kulisami == | ||
+ | * Nóż w ''[[Counter-Strike]]'' do wersji 1.5 oraz w ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'' jest oparty na nożu SOG Seal 2000. W wersji beta ''Counter-Strike'' zaś przypominał nieco nóż Eickhorn FK 1000. | ||
+ | * Nóż w ''Counter-Strike 1.6'', ''[[Counter-Strike: Condition Zero|Condition Zero]]'' i ''[[Counter-Strike: Source]]'' oparty jest na nożu [http://popgun.ru/files/g/5/orig/2227755.jpg Bad Land Bowie]. | ||
+ | * W ''Counter-Strike: Global Offensive'' Antyterroryści używają wojskowego noża bojowego wzorowanego na [http://www.eickhorn-solingen.de/epages/62631327.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/62631327/Products/825133/SubProducts/825139 niemieckim Eickhorn Recondo IV]. Terroryści zaś używają noża z drewnianą rękojeścią z ostrzem typu perskiego. | ||
== Ciekawostki == | == Ciekawostki == | ||
Linia 151: | Linia 294: | ||
Plik:Nóż - CSS - HUD.png|Ikonka HUD | Plik:Nóż - CSS - HUD.png|Ikonka HUD | ||
Plik:Nóż - CSS - ikona zabójstwa.png|Ikonka zabójstwa | Plik:Nóż - CSS - ikona zabójstwa.png|Ikonka zabójstwa | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | === Counter-Strike: Global Offensive === | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Plik:Nóż - CSGO - T.png|Model noża – wersja Terrorystów | ||
+ | Plik:Nóż - CSGO - CT.png|Model noża – wersja Antyterrorystów | ||
+ | Plik:Nóż - CSGO - CT - w ręce.png|Nóż trzymany przez Antyterrorystę | ||
</gallery> | </gallery> | ||
Aktualna wersja na dzień 16:44, 23 kwi 2019
Ten artykuł dotyczy broni z Counter-Strike'a. Zobacz też: Nóż bojowy – broń z HL: Opposig Force
Nóż | |
Inna nazwa | Nóż Kabar |
Cena | broń początkowa |
Używane przez | |
Właściwości | |
Obrażenia | główny atak – małe atak dodatkowy – duże |
Nóż – broń biała występująca w serii Counter-Strike. Jest podstawową bronią Antyterrorystów i Terrotystów.
Każdy rozpoczyna grę z nożem w ekwipunku, nie da się go wyrzucić (z wyjątkiem trybu Stefa zagrożenia lub po wpisaniu odpowiedniej komendy w Counter-Strike: Global Offensive. Nóż posiada dwa tryby ataku – pierwszy zadaje szybkie, niskie obrażenia; drugi – zadaje powolny, choć bardziej skuteczny, cios.
Nóż jest jedną z najlżejszych broni w grze - szybkość ruchu wynosi standardowe 250 jednostek, czyli ta broń nie spowalnia gracza. Dlatego jest często używana do tzw. rushowania (czyli szybkiego ataku).
Boty używają noży tylko, gdy nie mogą używać żadnego typu broni palnej, skończyła im się amunicja, do wspomnianego już rushowania lub przy opuszczaniu bombsite'a przed wybuchem C4. Boty na wyższych poziomach trudności zawsze wyciągają noże do pierwszego spotkanego wroga.
Spis treści |
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Właściwości
Counter-Strike: Global Offensive | ||||
---|---|---|---|---|
Część ciała | Pierwszorzędny atak | Drugorzędny atak | ||
Bez pancerza | Z pancerzem | Bez pancerza | Z pancerzem | |
Głowa | 40/25* | 34/21* | 65 | 55 |
Klatka pier., ramię | 40/25* | 34/21* | 65 | 55 |
Brzuch | 40/25* | 34/21* | 65 | 55 |
Nogi | 40/25* | 34/21* | 65 | 55 |
Plecy | 76 | 90 | 180 | 153 |
| ||||
|
Counter-Strike: Source | ||||
---|---|---|---|---|
Część ciała | Pierwszorzędny atak | Drugorzędny atak | ||
Bez pancerza | Z pancerzem | Bez pancerza | Z pancerzem | |
Głowa | 20/15* | 20/15* | 65 | 55 |
Klatka pier., ramię | 20/15* | 20/15* | 65 | 55 |
Brzuch | 20/15* | 20/15* | 65 | 55 |
Nogi | 20/15* | 20/15* | 65 | 55 |
Plecy | 20/15* | 20/15* | 195 | 195 |
| ||||
|
Counter-Strike i Condition Zero | ||||
---|---|---|---|---|
Część ciała | Pierwszorzędny atak | Drugorzędny atak | ||
Bez pancerza | Z pancerzem | Bez pancerza | Z pancerzem | |
Głowa | 60 | 50 | 260 | 250 |
Klatka pier., ramię | 15 | 12 | 65 | 55 |
Brzuch | 15 | 12 | 65 | 55 |
Nogi | 15 | 12 | 65 | 55 |
Plecy | 15 | 12 | 195 (660 w głowę) | 165 (660 w głowę) |
|
[edytuj] Taktyka
Noż najlepiej wyciągać, kiedy kończy się amunicja w pierwszej i drugiej broni, wtedy jest potrzebny do szaleńczego ataku. Jeżeli przeciwnik ma mało punktów życia, uderza się prawym przyciskiem myszy. To uderzenie zabiera 65 HP i może uśmiercić przeciwnika. Po zajściu wroga od tyłu uderzając PPM można zabrać 195 HP, co skutkuje jego natychmiastowym zgonem. Przy próbie niespodziewanego zabójstwa ciosem w plecy, najlepiej wyciągnąć nóż dopiero w ostatniej chwili, aby mieć czym się bronić, gdy nie uda się podejść odpowiednio blisko.
[edytuj] Osiągnięcia
[edytuj] Counter-Strike: Source
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
[edytuj] Za kulisami
- Nóż w Counter-Strike do wersji 1.5 oraz w Deleted Scenes jest oparty na nożu SOG Seal 2000. W wersji beta Counter-Strike zaś przypominał nieco nóż Eickhorn FK 1000.
- Nóż w Counter-Strike 1.6, Condition Zero i Counter-Strike: Source oparty jest na nożu Bad Land Bowie.
- W Counter-Strike: Global Offensive Antyterroryści używają wojskowego noża bojowego wzorowanego na niemieckim Eickhorn Recondo IV. Terroryści zaś używają noża z drewnianą rękojeścią z ostrzem typu perskiego.
[edytuj] Ciekawostki
- Nóż z Counter-Strike: Condition Zero Deleted Scenes nie ma animacji bezczynności.
- Combat Knife z niemieckiej wersji Left 4 Dead 2 jest bezpośrednim portem noża z Counter-Strike: Source.