Glock-18
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(→z P2000) |
|||
(Nie pokazano 17 wersji utworzonych przez 6 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<ikony>cs</ikony> | <ikony>cs</ikony> | ||
− | {{ | + | {{Broń CS |
− | |grafika= | + | |grafika=Glock-18_Standardowy.png |
|altname=9x19mm Sidearm | |altname=9x19mm Sidearm | ||
− | |cena=$400 | + | |cena=<p></p> |
+ | *$200 (CS:GO) | ||
+ | *$400 (CS, CZ, CS:S) | ||
|kraj=Austria | |kraj=Austria | ||
|odrzut=<p></p> | |odrzut=<p></p> | ||
* Mały (tryb półautomatyczny) | * Mały (tryb półautomatyczny) | ||
* Średni (tryb serii trzystrzałowych) | * Średni (tryb serii trzystrzałowych) | ||
− | |obrazenia= | + | |obrazenia=28 |
− | |magazynek=20 | + | |magazynek=20 naboi |
|ogien=<p></p> | |ogien=<p></p> | ||
* półautomatyczny | * półautomatyczny | ||
− | * serie | + | * serie trzystrzałowe |
− | |amun=9x19mm | + | |amun=[[Plik:9mm_caliber.png|35px|9x19mm Parabellum]] |
− | |szybkosc= | + | |szybkosc=<p></p> |
+ | *400 strz./min. (tryb półautomatyczny) | ||
+ | *1200 strz./min. (tryb serii) | ||
|masa=0.9 kg | |masa=0.9 kg | ||
|masapocisk=8 gramów | |masapocisk=8 gramów | ||
|predwylot=1132 stóp/sek. | |predwylot=1132 stóp/sek. | ||
− | |energia=475 | + | |energia=475 dżuli |
|uzycie=<p></p> | |uzycie=<p></p> | ||
− | *[[Antyterroryści]] | + | *[[Antyterroryści]] (CS, CS:CZ, CS:S) |
*[[Terroryści]] | *[[Terroryści]] | ||
− | |przeladowanie= | + | |przeladowanie=<p></p> |
+ | *2 sekundy | ||
+ | *2,2 sekundy (CS:GO) | ||
}} | }} | ||
− | '''Glock 18''', znany | + | {{Cytat|Glock 18 to dogodny pistolet w pierwszej rundzie, który działa najlepiej na nieopancerzonych przeciwnikach i pozwala strzelać serią 3 strzałów.|Opis z ekwipunku}} |
+ | |||
+ | '''Glock-18''' (we wcześniejszych grach określany jako '''9x19mm Sidearm'''), znany po prostu jako '''Glock''' - pistolet występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike. W każdej grze jest startowym pistoletem każdego Terrorysty. | ||
==Ogólnie== | ==Ogólnie== | ||
− | '''Glock''' | + | '''Glock-18''' to pistolet dostępny dla obu stronnictw (w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' tylko dla Terrorystów). Cechuje się dwoma trybami prowadzonego ognia - tradycyjnym dla większości pistoletów trybem samopowtarzalnym i trybem serii, w którym w błyskawicznym tempie wystrzeliwuje 3 naboje. Jest najtańszą bronią w serii (kosztuje 200$ w CS:GO, 400$ w pozostałych grach). W porównaniu do droższych pistoletów, Glock-18 posiada gorszą siłę ognia i słabą celność. |
+ | |||
+ | Wielu graczy uważa tą broń za niemal bezużyteczną ze względu na słabą penetrację [[Kamizelka i hełm|pancerza]] i niską skuteczność w walce z lepiej wyposażonym przeciwnikiem. Wielu graczy po stronie terrorystów porzuca Glocka, gdy mają do dyspozycji lepsze pistolety. Mimo to, Glock może pochwalić się pojemnym magazynkiem, całkiem niskim odrzutem i przyzwoitą celnością (w grach na silniku [[Source]]). Pomimo pewnych wad, pistolet ten jest dość popularny na tzw. pistoletówkach i potrafi być skuteczny przeciwko graczom z [[P2000]]/[[USP]]/[[USP-S]] i dowolnym graczom bez pancerza i kasku. | ||
==Właściwości== | ==Właściwości== | ||
+ | Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S | ||
<table class="wikitable"> | <table class="wikitable"> | ||
<tr> | <tr> | ||
Linia 73: | Linia 84: | ||
<tr> | <tr> | ||
<th colspan="5"> | <th colspan="5"> | ||
− | <center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny | + | <center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny strzał.</small></center> |
</th> | </th> | ||
</tr> | </tr> | ||
</table> | </table> | ||
− | + | Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO | |
+ | {{broń CS właściwości | ||
+ | | głowa bez = 111 | ||
+ | | głowa z = 52 | ||
+ | | klatka bez = 27 | ||
+ | | klatka z = 13 | ||
+ | | brzuch bez = 34 | ||
+ | | brzuch z = 16 | ||
+ | | noga bez = 21 | ||
+ | | noga z = 21 | ||
+ | | nagroda = <p></p> | ||
+ | * $300 (tryb turniejowy) | ||
+ | * $150 (tryb uproszczony) | ||
+ | | obrażenia = 30 | ||
+ | | odrzut = 22/26 (84%) | ||
+ | | zasięg = 20 m | ||
+ | | p pancerza = 47% | ||
+ | | penetracja = 100 | ||
+ | }} | ||
− | ==Zalety i wady== | + | Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W CS:GO prędkość zredukowano do 240 jedn./sek. co wciąż jest wynikiem pozytywnym jak na tą broń. Glock-18 to jedna z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą. |
− | + | ||
− | * Pojemny magazynek | + | == Zalety i wady == |
+ | {{Zalety i wady | ||
+ | |zalety=* Pojemny magazynek | ||
* Dość duża szybkostrzelność | * Dość duża szybkostrzelność | ||
− | * | + | * Niski odrzut |
* Możliwość prowadzenia ognia pojedynczego lub trzystrzałowych serii | * Możliwość prowadzenia ognia pojedynczego lub trzystrzałowych serii | ||
+ | * Mała waga | ||
* Krótki czas przeładowania | * Krótki czas przeładowania | ||
− | + | |wady=* Duży rozrzut (w grach na silniku [[GoldSrc]]) | |
− | + | ||
* Małe obrażenia | * Małe obrażenia | ||
− | * Kiepska celność | + | * Kiepska celność na dużym dystansie |
+ | }} | ||
− | ==Taktyka== | + | == Taktyka == |
− | * Używaj trybu serii na małych | + | {{Porady}} |
− | * | + | * Używaj trybu serii na małych dystansach i celuj w głowę. Jeśli przeciwnik posiada hełm, będziesz potrzebować dwóch trafień w tym trybie. |
− | * | + | ** Na średnich dystansach strzelaj z trybu samopowtarzalnego. |
− | * | + | ** Na dużym dystansie lepszym rozwiązaniem jest branie nóg za pas lub użycie broni głównej (jeśli takową posiadasz). |
+ | * W niektórych sytuacjach wykończenie adwersarza strzałami w trybie serii jest łatwą i prostą metodą. | ||
+ | * Pamiętaj, by od czasu do czasu kryć się, gdy nękasz przeciwnika, który ma dużo amunicji w zapasie. | ||
+ | * Niektórzy gracze preferują tryb samopowtarzalny ze względu na wyraźny brak przerwy między seriami. Przy bliskich spotkaniach z przeciwnikiem lepiej nie żałować spustu i celować w głowę. Jeśli użytkownik Glocka będzie dość szybko strzelał, jest duża szansa że pozbędzie się przeciwnika, zanim sam zostanie zabity. | ||
+ | * W ''Counter-Strike 1.6'' wielu graczy unika korzystania z tego pistoletu, z powodu niskich obrażeń i wysokiej niedokładności. | ||
+ | ** Natomiast w ''Counter-Strike: Source'', rozrzut został zmniejszony, jednak obrażenia pistoletu były wciąż niskie. Próbuj nie wdawać się w bezpośrednią walkę, skupiając się bardziej na ataku z zaskoczenia. Zyskasz dzięki temu dodatkowe sekundy do wykończenia wroga. Ponieważ rozrzut jest dość mały, przy takich kontaktach staraj się strzelać tak szybko jak to możliwe. Jednak w przeciwieństwie do gier działających na silniku GoldSrc, przerwa między kolejnymi strzałami w trybie serii stała się dłuższa. | ||
+ | ***Jeśli już chcesz korzystać z trybu serii, lepiej rób to na samotnych przeciwnikach. Rozrzut również w tym trybie jest mniejszy, więc dość prawdopodobne że wszystkie pociski trafią w to samo miejsce. | ||
+ | ** ''W Counter-Strike: Global Offensive'' Glock-18 także doczekał się zmian - celność wzrosła a odrzut zmalał. Warto też odnotować dodanie odrzutu przy strzelaniu w trybie serii. | ||
+ | * Glock-18 całkiem nieźle zgrywa się z bronią o dużym odrzucie. Jeżeli odrzut będzie zbyt wysoki lub musisz przeładować broń, wyciągnij ten pistolet i dobij przeciwnika (działa na małe i średnie dystanse). | ||
− | ==Antytaktyka== | + | == Antytaktyka == |
− | * Używaj | + | * Używaj strzelb, pistoletów maszynowych, karabinów, lub po prostu mocniejszych pistoletów. |
− | * | + | ** USP i P2000 to dobre pistolety na takich użytkowników, ale mają mniejszy magazynek, więc strzelaj tylko, gdy jesteś pewny. Użytkownicy Glocka mogą sobie pozwolić na szybkie strzelanie, gdyż pistolet ma pojemny magazynek. |
− | * | + | * Każda broń automatyczna i/lub dużego zasięgu powinna zapewnić przewagę nad użytkownikami. |
− | * | + | * Jeśli to możliwe, unikaj bliskich kontaktów z doświadczonymi graczami, szczególnie w pistoletówkach. |
+ | * W ''Global Offensive'' użytkownicy Glocka mogą zmieniać tryby prowadzonego ognia. Taka zmiana wydaje charakterystyczny dźwięk, więc bądź czujny. | ||
==Osiągnięcia== | ==Osiągnięcia== | ||
− | + | ===Counter-Strike: Source=== | |
− | + | {{Osiągnięcie CSS|919sidearmexpert.jpg|Ekspert 9x19 Sidearm|Zabij 200 wrogów z '''9x19 Sidearm'''}} | |
− | + | ||
− | + | ===Counter-Strike: Global Offensive=== | |
− | + | {{Osiągnięcie CSS|Glock-18_Expert_csgo.png|Ekspert Glock-18|Zabij 100 przeciwników przy użyciu '''Glock-18'''}} | |
− | |- | + | |
− | + | ==Porównanie== | |
− | + | ===z USP=== | |
− | | | + | [[Grafika:Usp16iconbuy.png|right|link=USP]] |
− | + | [[Grafika:Uspcziconbuy.png|right|link=USP]] | |
+ | ====Na plus==== | ||
+ | *Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 12 naboi) | ||
+ | *Mniejszy odrzut | ||
+ | *Tańszy (400$ vs 500$) | ||
+ | *Minimalnie wyższa szybkostrzelność | ||
+ | *Krótszy czas przeładowania (2 sekundy vs 2,7 sekundy) | ||
+ | *Tańsza amunicja (20$ vs 25$) | ||
+ | *Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 100 naboi) | ||
+ | *Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz | ||
+ | ====Cechy wspólne==== | ||
+ | *Ta sama szybkość poruszania się (250 jedn./sek.) | ||
+ | ====Na minus==== | ||
+ | *Mniejsze obrażenia | ||
+ | *Mniejsza celność | ||
+ | *Brak dokręcanego tłumika | ||
+ | ===z P2000=== | ||
+ | [[Grafika:P2000 Standardowy.png|right|link=P2000]] | ||
+ | ====Na plus==== | ||
+ | *Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 13 naboi) | ||
+ | *Mniejszy odrzut | ||
+ | *Minimalnie wyższa szybkostrzelność (400 strz./min. vs 352 strz./min.) | ||
+ | *Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 52 naboje) | ||
+ | *Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz | ||
+ | ====Cechy wspólne==== | ||
+ | *Ta sama cena (200$) | ||
+ | *Ta sama szybkość poruszania się (240 jedn./sek.) | ||
+ | *Ten sam czas przeładowania (2,2 sekundy) | ||
+ | ====Na minus==== | ||
+ | *Mniejsze obrażenia | ||
+ | *Mniejsza celność | ||
+ | |||
+ | ===z USP-S=== | ||
+ | [[Grafika:Usp-s.png|right|link=USP-S]] | ||
+ | ====Na plus==== | ||
+ | *Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 12 naboi) | ||
+ | *Mniejszy odrzut | ||
+ | *Minimalnie wyższa szybkostrzelność (400 strz./min. vs 352 strz./min.) | ||
+ | *Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 24 naboje) | ||
+ | *Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz | ||
+ | ====Cechy wspólne==== | ||
+ | *Ta sama cena (200$) | ||
+ | *Ta sama szybkość poruszania się (240 jedn./sek.) | ||
+ | *Ten sam czas przeładowania (2,2 sekundy) | ||
+ | ====Na minus==== | ||
+ | *Mniejsze obrażenia | ||
+ | *Mniejsza celność | ||
+ | *Brak dokręcanego tłumika | ||
+ | *Widać lecący strzał | ||
− | ==Ciekawostki== | + | == Ciekawostki == |
− | * | + | * Glock miał mieć tłumik podobnie jak [[USP]]. Ten fakt potwierdzają niedokończone animacje. Te animacje mogą pochodzić z ''[[Half-Life]]'', gdzie wytłumiony Glock również występował w plikach tej gry. |
− | * | + | * To jedna z dwóch broni, które mogą strzelać seriami trzystrzałowymi. Inną taką bronią jest karabin [[FAMAS]]. |
− | * | + | ** Boty nigdy nie korzystają z trybu serii ani w Glocku, ani we wspomnianym FAMASie. |
− | * | + | * Przed CS:GO, Glock był jedną z dwóch broni, która nie zabijała natychmiastowo strzałem w głowę gracza bez kasku. Drugą taką bronią był [[Five-seveN]]. |
− | + | * Pliki gry określają tą broń jako ''glock'' i ''glock18''. | |
− | * | + | * Pistolety Glock są używane przez wiele służb porządkowych i militarnych na całym świecie. Tymczasem w serii Counter-Strike Glock jest domyślną bronią Terrorystów, a dodatkowo w ''Global Offensive'' Antyterroryści nie mogą jej kupić. |
− | * | + | * W rzeczywistości Glock 18 jest pistoletem automatycznym, mogący prowadzić ogień w trybie automatycznym i półautomatycznym, ale nie w trybie serii. |
− | * | + | ** Prawdopodobnie parametry Glocka oparto na pistolecie [http://pl.wikipedia.org/wiki/Pistolet_Beretta_93R Beretta 93R]. 93R może strzelać ogniem pojedynczym lub serią trzystrzałową, zasilany jest tą samą amunicją co Glock (9x19mm Parabellum) oraz posiada dwudziestonabojowy magazynek. |
− | * | + | * Glock-18, wbrew nazwie, bazuje na prawdziwym Glocku 17 (wszystkie gry z wyjątkiem ''Global Offensive''). |
+ | * Glock nie posiada przycisku zwalniania magazynka, a jeżeli już go posiada, to jest to jego prawa strona, najczęściej na teksturze broni. | ||
+ | === Counter-Strike i Condition Zero === | ||
+ | * Glock-18 dzieli amunicję z [[MP5 (Counter-Strike)|MP5]] i [[TMP]]. | ||
+ | * W ''Counter-Strike 1.6'' model trzecioosobowy Glocka posiada przełącznik rodzaju ognia właściowy dla Glocka 18 (którego brakuje w modelu pierwszoosobowym), jednak nie posiada on długiej lufy tak jak pierwszoosobowy model Glocka. | ||
+ | * Glock posiadał dwie animacje wyciągania, dwie animacje przeładowania i animację bezczynności, jednak w ''Counter-Strike 1.6'' została tylko jedna animacja przeładowania i wyciągania, a animację bezczynności usunięto. | ||
+ | ** Dodatkowo, druga animacja przeładowania nie jest zsynchronizowana z dźwiękiem. | ||
+ | * W ''Deleted Scenes'' wrogi NPC z granatem zawsze jest wyposażony w Glocka. | ||
+ | === Counter-Strike: Global Offensive === | ||
+ | * Przed aktualizacją z 23 stycznia 2013 roku dla CS:GO, Glock-18 był dostępny dla obu stronnictw. W poprzednich grach oraz wersji na konsole PlayStation 3 i XBOX 360 broń ta wciąż jest dostępna dla obu drużyn, jednak często widać ją w rękach graczy po stronie terrorystów, a prawie nikt nie używa jej po stronie antyterrorystów. | ||
+ | * Glock-18 jest mieszanką kilku modeli pistoletów Glock - posiada szkielet i zamek długością odpowiadającą modelom o oznaczeniu 17, chwyt odpowiadający temu występującemu w modelach o znaczeniu 26 i 36. Sam szkielet wydaje się być wzorowany na generacji pierwszej lub drugiej ze względu na brak szyny akcesoryjnej. | ||
+ | ** Aktualizacja z 6 lipca 2018 roku wprowadziła lekko zaktualizowany model pierwszoosobowy, który posiada przycisk zwalniania zamka również po drugiej stronie, co jest charakterystyczne dla Glocków generacji piątej. | ||
+ | ** Sam model z CS:GO jest zapożyczony z innej gry Valve - ''[[Left 4 Dead 2]]''. Zmiany dotyczą nowych tekstur, animacji i nieco większej ilości wielokątów. | ||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
Linia 131: | Linia 232: | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:glock10hud.png|Ikonka HUD | Grafika:glock10hud.png|Ikonka HUD | ||
+ | Grafika:Glock18_kill_hud.png|Ikonka zabójstwa | ||
Grafika:Glock10iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni | Grafika:Glock10iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni | ||
− | Grafika:Wglock10.png|Model | + | Grafika:Wglock10.png|Model 9x19mm Sidearm |
− | Grafika:CSGlock10.png| | + | Grafika:CSGlock10.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza |
</gallery> | </gallery> | ||
===Counter-Strike 1.6=== | ===Counter-Strike 1.6=== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:Glock16iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni | Grafika:Glock16iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni | ||
− | Grafika:Wglock16.png|Model | + | Grafika:Wglock16.png|Model 9x19mm Sidearm |
− | Grafika:CSGlock16.png| | + | Grafika:CSGlock16.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza |
− | Grafika:glockshield16.png| | + | Grafika:glockshield16.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza (wersja z tarczą) |
</gallery> | </gallery> | ||
===Condition Zero=== | ===Condition Zero=== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:Glockcziconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni | Grafika:Glockcziconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni | ||
− | Grafika:Wglockcz.png|Model | + | Grafika:Wglockcz.png|Model 9x19mm Sidearm |
− | Grafika:CSGlockcz.png| | + | Grafika:CSGlockcz.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza |
− | Grafika:glockshieldcz.png| | + | Grafika:glockshieldcz.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza (z tarczą) |
</gallery> | </gallery> | ||
===Condition Zero: Deleted Scenes=== | ===Condition Zero: Deleted Scenes=== | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:glockdshud.png|Ikonka HUD | Grafika:glockdshud.png|Ikonka HUD | ||
− | Grafika:Wglockds.png|Model | + | Grafika:Wglockds.png|Model 9x19mm Sidearm |
− | Grafika:CSglockds.png| | + | Grafika:CSglockds.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza |
Grafika:W9mmclip.png|Magazynek | Grafika:W9mmclip.png|Magazynek | ||
Grafika:W9mmammoboxbig.png|Duże pudełko z amunicją | Grafika:W9mmammoboxbig.png|Duże pudełko z amunicją | ||
Linia 160: | Linia 262: | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Grafika:glocksourcehud.png|Ikonka HUD | Grafika:glocksourcehud.png|Ikonka HUD | ||
− | Grafika:wsourceglock.png|Model | + | Grafika:Glock18_kill_hud_source.png|Ikonka zabójstwa |
− | Grafika:Cssglock.png| | + | Grafika:wsourceglock.png|Model 9x19mm Sidearm |
+ | Grafika:Cssglock.png|9x19mm Sidearm trzymany przez gracza | ||
</gallery> | </gallery> | ||
+ | ===Counter-Strike: Global Offensive=== | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Grafika:Glock18_kill_hud_source.png|Ikonka HUD | ||
+ | Grafika:Glock-18_model.png|Model Glocka-18 | ||
+ | Grafika:Glock-18_w_rece.png|Glock-18 w rękach gracza | ||
+ | Grafika:Glock-18_ladowanie.png|Przeładowywanie | ||
+ | Grafika:Glock-18_klatka.png|Klatka animacji inspekcji broni, widoczny zrzut zamka po prawej stronie | ||
+ | Grafika:Glock-18_magazynek.png|Model magazynka upuszczanego na ziemię podczas przeładowania | ||
+ | Grafika:Glock-18_w_rece_tpp.png|Antyterrorysta trzymający Glocka-18 (widok trzecioosobowy) | ||
+ | </gallery> | ||
+ | ====Skórki==== | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Grafika:Glock-18 Galaktyczny zmierzch.png|{{Opis skórki |poufny |Galaktyczny zmierzch |Twilight Galaxy}} | ||
+ | Grafika:Glock-18 Gradient.png|{{Opis skórki |zakazany |Gradient |Fade}} | ||
+ | Grafika:Glock-18 Grzechoczaca smierc.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Grzechotnik |Death Rattle}} | ||
+ | Grafika:Glock-18 Jablko kandyzowane.png|{{Opis skórki |wojskowa |Jabłko kandyzowane |Candy Apple}} | ||
+ | Grafika:Glock-18 Katakumby.png|{{Opis skórki |wojskowa |Katakumby |Catacombs}} * | ||
+ | Grafika:Glock-18 Krolewski legion.png|{{Opis skórki |zakazany |Królewski legion |Royal Legion}} | ||
+ | Grafika:Glock-18 Kucie reczne.png|{{Opis skórki |wojskowa |Kucie ręczne |Ironwork}} * | ||
+ | Grafika:Glock-18 Lasica.png|{{Opis skórki |zakazany |Łasica |Weasel}} * | ||
+ | Grafika:Glock-18 Mlynek.png|{{Opis skórki |zakazany |Młynek |Grinder}} * | ||
+ | Grafika:Glock-18 Mosiadz.png|{{Opis skórki |zakazany |Mosiądz |Brass}} | ||
+ | Grafika:Glock-18 Nie z tego swiata.png|{{Opis skórki |wojskowa |Nie z tego świata |Off World}} * | ||
+ | Grafika:Glock-18 Niebieska szczelina.png|{{Opis skórki |wojskowa |Niebieska szczelina |Blue Fissure}} * | ||
+ | Grafika:Glock-18 Noc.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Noc |Night}} | ||
+ | Grafika:Glock-18 Nuklearny ogrod.png|{{Opis skórki |zakazany |Nuklearny ogród |Nuclear Garden}} | ||
+ | Grafika:Glock-18 Palnik Bunsena.png|{{Opis skórki |wojskowa |Palnik Bunsena |Bunsen Burner}} * | ||
+ | Grafika:Glock-18 Pustynny buntownik.png|{{Opis skórki |tajny |Pustynny buntownik |Wasteland Rebel}} * | ||
+ | Grafika:Glock-18 Reaktor.png|{{Opis skórki |wojskowa |Reaktor |Reactor}} | ||
+ | Grafika:Glock-18 Smoczy tatuaz.png|{{Opis skórki |zakazany |Smoczy tatuaż |Dragon Tattoo}} * | ||
+ | Grafika:Glock-18 Stalowy zamet.png|{{Opis skórki |zakazany |Stalowy zamęt |Steel Disruption}} * | ||
+ | Grafika:Glock-18 Swiatla drogowe.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Światła drogowe |High Beam}} | ||
+ | Grafika:Glock-18 Warhawk.png|{{Opis skórki |wojskowa |Warhawk |Warhawk}} * | ||
+ | Grafika:Glock-18 Wody gruntowe.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Wody gruntowe |Groundwater}} | ||
+ | Grafika:Glock-18 Wschod Ksiezyca.png|{{Opis skórki |zakazany |Wschód Księżyca |Moonrise}} * | ||
+ | Grafika:Glock-18 Wydma piaskowa.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Wydma piaskowa |Sand Dune}} | ||
+ | Grafika:Glock-18 Zjawy.png|{{Opis skórki |wojskowa |Zjawy |Wraiths}} * | ||
+ | Grafika:Glock-18 Zar tlenkowy.png|{{Opis skórki |wojskowa |Żar tlenkowy |Oxide Blaze}} * | ||
+ | Grafika:Glock-18 Zywiolak wody.png|{{Opis skórki |poufny |Żywiołak wody |Water Elemental}} * | ||
+ | </gallery> | ||
+ | ''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].'' | ||
+ | |||
+ | ==Linki zewnętrzne== | ||
+ | *[http://pl.wikipedia.org/wiki/Pistolet_Glock_18 Glock 18 na Wikipedii] | ||
− | {{CS}} | + | {{CS bronie}} |
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] | [[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] |
Aktualna wersja na dzień 14:03, 3 maj 2019
Glock-18 | |
Inna nazwa | 9x19mm Sidearm |
Cena |
|
Pochodzenie | Austria |
Używane przez |
|
Właściwości | |
Odrzut |
|
Obrażenia | 28 |
Magazynek | 20 naboi |
Tryby ognia |
|
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
|
Masa broni załadowanej |
0.9 kg |
Masa pocisku | 8 gramów |
Prędkość wylotowa | 1132 stóp/sek. |
Energia | 475 dżuli |
Czas przeładowania |
|
Glock 18 to dogodny pistolet w pierwszej rundzie, który działa najlepiej na nieopancerzonych przeciwnikach i pozwala strzelać serią 3 strzałów.
Opis z ekwipunku
Glock-18 (we wcześniejszych grach określany jako 9x19mm Sidearm), znany po prostu jako Glock - pistolet występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike. W każdej grze jest startowym pistoletem każdego Terrorysty.
Spis treści |
[edytuj] Ogólnie
Glock-18 to pistolet dostępny dla obu stronnictw (w Counter-Strike: Global Offensive tylko dla Terrorystów). Cechuje się dwoma trybami prowadzonego ognia - tradycyjnym dla większości pistoletów trybem samopowtarzalnym i trybem serii, w którym w błyskawicznym tempie wystrzeliwuje 3 naboje. Jest najtańszą bronią w serii (kosztuje 200$ w CS:GO, 400$ w pozostałych grach). W porównaniu do droższych pistoletów, Glock-18 posiada gorszą siłę ognia i słabą celność.
Wielu graczy uważa tą broń za niemal bezużyteczną ze względu na słabą penetrację pancerza i niską skuteczność w walce z lepiej wyposażonym przeciwnikiem. Wielu graczy po stronie terrorystów porzuca Glocka, gdy mają do dyspozycji lepsze pistolety. Mimo to, Glock może pochwalić się pojemnym magazynkiem, całkiem niskim odrzutem i przyzwoitą celnością (w grach na silniku Source). Pomimo pewnych wad, pistolet ten jest dość popularny na tzw. pistoletówkach i potrafi być skuteczny przeciwko graczom z P2000/USP/USP-S i dowolnym graczom bez pancerza i kasku.
[edytuj] Właściwości
Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S
Część ciała | Podst. tryb ognia | Alt. tryb ognia | ||
---|---|---|---|---|
Bez pancerza | Z pancerzem | Bez pancerza | Z pancerzem | |
Głowa | 98 | 61 | 169/2 strz. | 123/3 strz. |
Klatka pier., ramię | 24 | 12 | 58/3 strz. | 30/3 strz. |
Brzuch | 30 | 16 | 74/3 strz. | 38/3 strz. |
Noga | 18 | 24 | 44/3 strz. | 44/3 strz. |
|
Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO
|
|
Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W CS:GO prędkość zredukowano do 240 jedn./sek. co wciąż jest wynikiem pozytywnym jak na tą broń. Glock-18 to jedna z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Taktyka
- Używaj trybu serii na małych dystansach i celuj w głowę. Jeśli przeciwnik posiada hełm, będziesz potrzebować dwóch trafień w tym trybie.
- Na średnich dystansach strzelaj z trybu samopowtarzalnego.
- Na dużym dystansie lepszym rozwiązaniem jest branie nóg za pas lub użycie broni głównej (jeśli takową posiadasz).
- W niektórych sytuacjach wykończenie adwersarza strzałami w trybie serii jest łatwą i prostą metodą.
- Pamiętaj, by od czasu do czasu kryć się, gdy nękasz przeciwnika, który ma dużo amunicji w zapasie.
- Niektórzy gracze preferują tryb samopowtarzalny ze względu na wyraźny brak przerwy między seriami. Przy bliskich spotkaniach z przeciwnikiem lepiej nie żałować spustu i celować w głowę. Jeśli użytkownik Glocka będzie dość szybko strzelał, jest duża szansa że pozbędzie się przeciwnika, zanim sam zostanie zabity.
- W Counter-Strike 1.6 wielu graczy unika korzystania z tego pistoletu, z powodu niskich obrażeń i wysokiej niedokładności.
- Natomiast w Counter-Strike: Source, rozrzut został zmniejszony, jednak obrażenia pistoletu były wciąż niskie. Próbuj nie wdawać się w bezpośrednią walkę, skupiając się bardziej na ataku z zaskoczenia. Zyskasz dzięki temu dodatkowe sekundy do wykończenia wroga. Ponieważ rozrzut jest dość mały, przy takich kontaktach staraj się strzelać tak szybko jak to możliwe. Jednak w przeciwieństwie do gier działających na silniku GoldSrc, przerwa między kolejnymi strzałami w trybie serii stała się dłuższa.
- Jeśli już chcesz korzystać z trybu serii, lepiej rób to na samotnych przeciwnikach. Rozrzut również w tym trybie jest mniejszy, więc dość prawdopodobne że wszystkie pociski trafią w to samo miejsce.
- W Counter-Strike: Global Offensive Glock-18 także doczekał się zmian - celność wzrosła a odrzut zmalał. Warto też odnotować dodanie odrzutu przy strzelaniu w trybie serii.
- Natomiast w Counter-Strike: Source, rozrzut został zmniejszony, jednak obrażenia pistoletu były wciąż niskie. Próbuj nie wdawać się w bezpośrednią walkę, skupiając się bardziej na ataku z zaskoczenia. Zyskasz dzięki temu dodatkowe sekundy do wykończenia wroga. Ponieważ rozrzut jest dość mały, przy takich kontaktach staraj się strzelać tak szybko jak to możliwe. Jednak w przeciwieństwie do gier działających na silniku GoldSrc, przerwa między kolejnymi strzałami w trybie serii stała się dłuższa.
- Glock-18 całkiem nieźle zgrywa się z bronią o dużym odrzucie. Jeżeli odrzut będzie zbyt wysoki lub musisz przeładować broń, wyciągnij ten pistolet i dobij przeciwnika (działa na małe i średnie dystanse).
[edytuj] Antytaktyka
- Używaj strzelb, pistoletów maszynowych, karabinów, lub po prostu mocniejszych pistoletów.
- USP i P2000 to dobre pistolety na takich użytkowników, ale mają mniejszy magazynek, więc strzelaj tylko, gdy jesteś pewny. Użytkownicy Glocka mogą sobie pozwolić na szybkie strzelanie, gdyż pistolet ma pojemny magazynek.
- Każda broń automatyczna i/lub dużego zasięgu powinna zapewnić przewagę nad użytkownikami.
- Jeśli to możliwe, unikaj bliskich kontaktów z doświadczonymi graczami, szczególnie w pistoletówkach.
- W Global Offensive użytkownicy Glocka mogą zmieniać tryby prowadzonego ognia. Taka zmiana wydaje charakterystyczny dźwięk, więc bądź czujny.
[edytuj] Osiągnięcia
[edytuj] Counter-Strike: Source
Ekspert 9x19 Sidearm Zabij 200 wrogów z 9x19 Sidearm |
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
Ekspert Glock-18 Zabij 100 przeciwników przy użyciu Glock-18 |
[edytuj] Porównanie
[edytuj] z USP
[edytuj] Na plus
- Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 12 naboi)
- Mniejszy odrzut
- Tańszy (400$ vs 500$)
- Minimalnie wyższa szybkostrzelność
- Krótszy czas przeładowania (2 sekundy vs 2,7 sekundy)
- Tańsza amunicja (20$ vs 25$)
- Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 100 naboi)
- Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz
[edytuj] Cechy wspólne
- Ta sama szybkość poruszania się (250 jedn./sek.)
[edytuj] Na minus
- Mniejsze obrażenia
- Mniejsza celność
- Brak dokręcanego tłumika
[edytuj] z P2000
[edytuj] Na plus
- Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 13 naboi)
- Mniejszy odrzut
- Minimalnie wyższa szybkostrzelność (400 strz./min. vs 352 strz./min.)
- Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 52 naboje)
- Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz
[edytuj] Cechy wspólne
- Ta sama cena (200$)
- Ta sama szybkość poruszania się (240 jedn./sek.)
- Ten sam czas przeładowania (2,2 sekundy)
[edytuj] Na minus
- Mniejsze obrażenia
- Mniejsza celność
[edytuj] z USP-S
[edytuj] Na plus
- Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 12 naboi)
- Mniejszy odrzut
- Minimalnie wyższa szybkostrzelność (400 strz./min. vs 352 strz./min.)
- Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 24 naboje)
- Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz
[edytuj] Cechy wspólne
- Ta sama cena (200$)
- Ta sama szybkość poruszania się (240 jedn./sek.)
- Ten sam czas przeładowania (2,2 sekundy)
[edytuj] Na minus
- Mniejsze obrażenia
- Mniejsza celność
- Brak dokręcanego tłumika
- Widać lecący strzał
[edytuj] Ciekawostki
- Glock miał mieć tłumik podobnie jak USP. Ten fakt potwierdzają niedokończone animacje. Te animacje mogą pochodzić z Half-Life, gdzie wytłumiony Glock również występował w plikach tej gry.
- To jedna z dwóch broni, które mogą strzelać seriami trzystrzałowymi. Inną taką bronią jest karabin FAMAS.
- Boty nigdy nie korzystają z trybu serii ani w Glocku, ani we wspomnianym FAMASie.
- Przed CS:GO, Glock był jedną z dwóch broni, która nie zabijała natychmiastowo strzałem w głowę gracza bez kasku. Drugą taką bronią był Five-seveN.
- Pliki gry określają tą broń jako glock i glock18.
- Pistolety Glock są używane przez wiele służb porządkowych i militarnych na całym świecie. Tymczasem w serii Counter-Strike Glock jest domyślną bronią Terrorystów, a dodatkowo w Global Offensive Antyterroryści nie mogą jej kupić.
- W rzeczywistości Glock 18 jest pistoletem automatycznym, mogący prowadzić ogień w trybie automatycznym i półautomatycznym, ale nie w trybie serii.
- Prawdopodobnie parametry Glocka oparto na pistolecie Beretta 93R. 93R może strzelać ogniem pojedynczym lub serią trzystrzałową, zasilany jest tą samą amunicją co Glock (9x19mm Parabellum) oraz posiada dwudziestonabojowy magazynek.
- Glock-18, wbrew nazwie, bazuje na prawdziwym Glocku 17 (wszystkie gry z wyjątkiem Global Offensive).
- Glock nie posiada przycisku zwalniania magazynka, a jeżeli już go posiada, to jest to jego prawa strona, najczęściej na teksturze broni.
[edytuj] Counter-Strike i Condition Zero
- Glock-18 dzieli amunicję z MP5 i TMP.
- W Counter-Strike 1.6 model trzecioosobowy Glocka posiada przełącznik rodzaju ognia właściowy dla Glocka 18 (którego brakuje w modelu pierwszoosobowym), jednak nie posiada on długiej lufy tak jak pierwszoosobowy model Glocka.
- Glock posiadał dwie animacje wyciągania, dwie animacje przeładowania i animację bezczynności, jednak w Counter-Strike 1.6 została tylko jedna animacja przeładowania i wyciągania, a animację bezczynności usunięto.
- Dodatkowo, druga animacja przeładowania nie jest zsynchronizowana z dźwiękiem.
- W Deleted Scenes wrogi NPC z granatem zawsze jest wyposażony w Glocka.
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
- Przed aktualizacją z 23 stycznia 2013 roku dla CS:GO, Glock-18 był dostępny dla obu stronnictw. W poprzednich grach oraz wersji na konsole PlayStation 3 i XBOX 360 broń ta wciąż jest dostępna dla obu drużyn, jednak często widać ją w rękach graczy po stronie terrorystów, a prawie nikt nie używa jej po stronie antyterrorystów.
- Glock-18 jest mieszanką kilku modeli pistoletów Glock - posiada szkielet i zamek długością odpowiadającą modelom o oznaczeniu 17, chwyt odpowiadający temu występującemu w modelach o znaczeniu 26 i 36. Sam szkielet wydaje się być wzorowany na generacji pierwszej lub drugiej ze względu na brak szyny akcesoryjnej.
- Aktualizacja z 6 lipca 2018 roku wprowadziła lekko zaktualizowany model pierwszoosobowy, który posiada przycisk zwalniania zamka również po drugiej stronie, co jest charakterystyczne dla Glocków generacji piątej.
- Sam model z CS:GO jest zapożyczony z innej gry Valve - Left 4 Dead 2. Zmiany dotyczą nowych tekstur, animacji i nieco większej ilości wielokątów.
[edytuj] Galeria
[edytuj] Counter-Strike 1.0
[edytuj] Counter-Strike 1.6
[edytuj] Condition Zero
[edytuj] Condition Zero: Deleted Scenes
[edytuj] Counter-Strike: Source
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
[edytuj] Skórki
* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.