AK-47 (CS)
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
(mała przebudówka) |
|||
Linia 4: | Linia 4: | ||
| name = AK-47 | | name = AK-47 | ||
| grafika = Ak47infobox.png | | grafika = Ak47infobox.png | ||
− | | altname = CV-47 | + | | altname = <p></p> |
+ | *CV-47 | ||
+ | *Kałach | ||
| cena=<p></p> | | cena=<p></p> | ||
*$2500 (CS, CS:CZ, CS:S) | *$2500 (CS, CS:CZ, CS:S) | ||
Linia 10: | Linia 12: | ||
| kraj = ZSRR | | kraj = ZSRR | ||
| odrzut = | | odrzut = | ||
− | | obrazenia = | + | | obrazenia = 36 (CS:GO) |
| magazynek = 30 | | magazynek = 30 | ||
| ogien = Automatyczny | | ogien = Automatyczny | ||
Linia 26: | Linia 28: | ||
{{Cytat|AK-47 jest tak samo potężny, jak i głośny. Posiada ogromny rozrzut, jednak strzelcy wyborowi wybierają tą broń ze względu na jej śmiercionośny pierwszy strzał.|Opis z ekranu ładowania}} | {{Cytat|AK-47 jest tak samo potężny, jak i głośny. Posiada ogromny rozrzut, jednak strzelcy wyborowi wybierają tą broń ze względu na jej śmiercionośny pierwszy strzał.|Opis z ekranu ładowania}} | ||
− | '''AK-47''', zwany także '''CV-47''' – radziecki karabin automatyczny występujący w grach z serii [[Counter-Strike]]. | + | '''AK-47''', zwany także '''CV-47''' lub potocznie '''Kałach''' – radziecki karabin automatyczny występujący w grach z serii [[Counter-Strike]]. |
− | + | '''A'''utomat '''K'''ałasznikowa ('''А'''втомат '''К'''алашникова w języku rosyjskim) to karabin automatyczny skonstruowany w Związku Radzieckim przez [http://pl.wikipedia.org/wiki/Michai%C5%82_Ka%C5%82asznikow Michaiła Kałasznikowa]. Jest bardzo mocną jak na karabin automatyczny bronią udostępnioną wyłącznie Terrorystom. Jedyne jego większe wady to słaba celność przy strzelaniu dłuższymi seriami oraz duży odrzut. Mimo tych wad jest bardzo popularnym karabinkiem częściowo z powodu statusu w pop-kulturze oraz częściowo dzięki jego skuteczności w grze. AK jest najpopularniejszą bronią używaną przez terrorystów w Counter-Strike. Niemałą popularnością cieczy się w trybie Deathmatch, szczególnie w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]''. | |
==Właściwości== | ==Właściwości== | ||
Linia 66: | Linia 68: | ||
</tr> | </tr> | ||
</table> | </table> | ||
+ | |||
+ | Statystyki dla CS:GO | ||
+ | |||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | ! Rodzaj statystyki !! Wartość | ||
+ | |- | ||
+ | | Nagroda za zabójstwo || $300 (tryb turniejowy)<br> | ||
+ | $150 (tryb uproszczony) | ||
+ | |- | ||
+ | | Obrażenia || 36 | ||
+ | |- | ||
+ | | Kontrola odrzutu || 18/26 (69%) | ||
+ | |- | ||
+ | | Zasięg efektywny || 31 m | ||
+ | |- | ||
+ | | Penetracja pancerza|| 77,5% | ||
+ | |- | ||
+ | | Siła penetracji || 200 | ||
+ | |} | ||
AK jest bronią o średniej masie. Podczas jej noszenia, szybkość ruchu gracza wynosi 221 (215 w CS: 'Global Offensive') jedn./sek. (domyślna szybkość to 250), co oznacza średni spadek prędkości. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą. | AK jest bronią o średniej masie. Podczas jej noszenia, szybkość ruchu gracza wynosi 221 (215 w CS: 'Global Offensive') jedn./sek. (domyślna szybkość to 250), co oznacza średni spadek prędkości. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą. | ||
Linia 79: | Linia 100: | ||
* Atrakcyjna cena (oferuje dużą moc za rozsądną cenę) | * Atrakcyjna cena (oferuje dużą moc za rozsądną cenę) | ||
* Skuteczny na każdym dystansie | * Skuteczny na każdym dystansie | ||
+ | * Pierwsze 8-9 wystrzelonych naboi nie posiada praktycznie żadnego odrzutu na boki | ||
|wady=* Kiepska celność przy dłuższych seriach | |wady=* Kiepska celność przy dłuższych seriach | ||
* Duży odrzut | * Duży odrzut | ||
* Dosyć ciężki (szczególnie w CS:GO) | * Dosyć ciężki (szczególnie w CS:GO) | ||
− | * Szybkostrzelność i celność mniejsza niż u [[M4A1]] i [[M4A4]] | + | * Szybkostrzelność i celność mniejsza niż u [[M4A1]], [[M4A1-S]] i [[M4A4]] |
− | * Dość głośny dźwięk strzału | + | * Dość głośny, charakterystyczny dźwięk strzału |
}} | }} | ||
==Taktyki== | ==Taktyki== | ||
{{Porady}} | {{Porady}} | ||
− | * Najlepszym sposobem na celne strzały jest strzelanie seriami. Upewnij się, że strzelasz serią nie dłuższą niż trzystrzałową. | + | * Najlepszym sposobem na celne strzały jest strzelanie seriami. Upewnij się, że strzelasz serią nie dłuższą niż trzystrzałową. Czwarty wystrzelony nabój wzwyż będzie miał mały współczynnik trafienia, ponieważ broń słynie z dużego odrzutu. |
− | * Początkujący gracze dość często strzelają z Kałasznikowa | + | * Początkujący gracze dość często strzelają z Kałasznikowa na tzw. "pałę", aż do wystrzelania całej amunicji w magazynku. Bardzo trudno wówczas kontrolować broń, przez co można narazić się na kontratak. Można temu zapobiec, strzelając krótkimi seriami, gdyż bronią wtedy aż tak nie rzuca. |
* Postrzał z tej broni w głowę kończy się w każdym przypadku śmiercią, więc na dużym dystansie przymierz w głowę i wystrzel jeden pocisk, co da maksymalną celność. Jest to też dość skuteczna metoda eliminacji snajperów ! | * Postrzał z tej broni w głowę kończy się w każdym przypadku śmiercią, więc na dużym dystansie przymierz w głowę i wystrzel jeden pocisk, co da maksymalną celność. Jest to też dość skuteczna metoda eliminacji snajperów ! | ||
* Na średnich dystansach celuj w klatkę piersiową i wystrzel trzy kule żwawo wciskając trzykrotnie spust. | * Na średnich dystansach celuj w klatkę piersiową i wystrzel trzy kule żwawo wciskając trzykrotnie spust. | ||
Linia 143: | Linia 165: | ||
*Rosyjski [[Specnaz]] w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest [[M4A1]], czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne. | *Rosyjski [[Specnaz]] w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest [[M4A1]], czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne. | ||
*Terroryści w prawie każdej grze (wyjątkiem jest ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'') zawsze trzymają AK na wysokości bioder w pozycji stojącej i na wysokości ramienia w pozycji kucającej. Antyterroryści natomiast zawsze trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba, bez względu na postawę. | *Terroryści w prawie każdej grze (wyjątkiem jest ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'') zawsze trzymają AK na wysokości bioder w pozycji stojącej i na wysokości ramienia w pozycji kucającej. Antyterroryści natomiast zawsze trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba, bez względu na postawę. | ||
− | **Co ciekawe w grze nieważne czy postać trzyma broń na wysokości bioder czy ramienia, celność AK jest taka sama. W rzeczywistości Kałasznikow przy strzelaniu z | + | **Co ciekawe w grze nieważne czy postać trzyma broń na wysokości bioder czy ramienia, celność AK jest taka sama. W rzeczywistości Kałasznikow przy strzelaniu z tej pozycji (z biodra) jest bardzo niecelny. |
*AK-47 w rzeczywistości używa amunicji [http://pl.wikipedia.org/wiki/Nab%C3%B3j_7,62_x_39_mm_wz._43 7.62x39mm wz. 43]. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach [[G3SG/1]] oraz [[Scout (Counter-Strike)|Steyr Scout]]. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako '''7.62mm''', stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej. | *AK-47 w rzeczywistości używa amunicji [http://pl.wikipedia.org/wiki/Nab%C3%B3j_7,62_x_39_mm_wz._43 7.62x39mm wz. 43]. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach [[G3SG/1]] oraz [[Scout (Counter-Strike)|Steyr Scout]]. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako '''7.62mm''', stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej. | ||
**W ''[[Counter-Strike: Source]]'' AK-47 dzieli amunicję także z karabinem [[Steyr AUG|AUG A1]]. | **W ''[[Counter-Strike: Source]]'' AK-47 dzieli amunicję także z karabinem [[Steyr AUG|AUG A1]]. | ||
Linia 149: | Linia 171: | ||
*Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. W rzeczywistości broń bez odciągnięcia zamka nie mogłaby wystrzelić, zwłaszcza jeśli wcześniej został opróżniony cały magazynek. Dopiero w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' gracz napina zamek przy każdym przeładowaniu. | *Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. W rzeczywistości broń bez odciągnięcia zamka nie mogłaby wystrzelić, zwłaszcza jeśli wcześniej został opróżniony cały magazynek. Dopiero w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' gracz napina zamek przy każdym przeładowaniu. | ||
**Podczas animacji przeładowania w ''Condition Zero'' i ''Deleted Scenes'' podczas przeładowania można zobaczyć jak spust powoli sam z siebie się wciska i powraca do pozycji pierwotnej. | **Podczas animacji przeładowania w ''Condition Zero'' i ''Deleted Scenes'' podczas przeładowania można zobaczyć jak spust powoli sam z siebie się wciska i powraca do pozycji pierwotnej. | ||
− | *AK-47 jest jedną z kilku powracających broni w ''Counter-Strike: Global Offensive'', których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: [[Glock | + | *AK-47 jest jedną z kilku powracających broni w ''Counter-Strike: Global Offensive'', których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: [[Glock-18]], [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]], [[Five-seveN]], [[M1014]], [[MAC-10]] i [[M249 (Counter-Strike)|M249]]. |
*Ikonka zabójstwa AK-47 z ''Counter-Strike: Source'' została wykorzystana w ''Counter-Strike: Global Offensive'' również jako ikonka HUD. | *Ikonka zabójstwa AK-47 z ''Counter-Strike: Source'' została wykorzystana w ''Counter-Strike: Global Offensive'' również jako ikonka HUD. | ||
*AK-47 występujący w ''Global Offensive'' jest zmodyfikowaną [[AK-47 (L4D)|wersją]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w ''Left 4 Dead 2'', jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak hamulec wylotowy w kształcie klina. | *AK-47 występujący w ''Global Offensive'' jest zmodyfikowaną [[AK-47 (L4D)|wersją]] z ''[[Left 4 Dead 2]]''. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w ''Left 4 Dead 2'', jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak hamulec wylotowy w kształcie klina. | ||
Linia 162: | Linia 184: | ||
===Na plus=== | ===Na plus=== | ||
*Większe obrażenia (o 2 punkty) | *Większe obrażenia (o 2 punkty) | ||
− | |||
*Niższa cena (o 600$) | *Niższa cena (o 600$) | ||
*Szybsze przeładowanie (o 0.6 sekundy) | *Szybsze przeładowanie (o 0.6 sekundy) | ||
+ | *Potrafi zabić przeciwnika z hełmem strzałem w głowę | ||
===Cechy wspólne=== | ===Cechy wspólne=== | ||
− | *Identyczna pojemność magazynka (30 naboi) | + | *Identyczna pojemność magazynka (30 naboi i 90 w zapasie) |
===Na minus=== | ===Na minus=== | ||
Linia 175: | Linia 197: | ||
*Wyższa cena amunicji (o 20$) | *Wyższa cena amunicji (o 20$) | ||
*Brak możliwości montażu tłumika | *Brak możliwości montażu tłumika | ||
+ | *Celność troszkę kuleje w porównaniu z M4A1 | ||
==Galeria== | ==Galeria== | ||
Linia 249: | Linia 272: | ||
*[http://www.imfdb.org/wiki/AK-47 AK-47] na Internet Movie Firearm Database (IMFDB). | *[http://www.imfdb.org/wiki/AK-47 AK-47] na Internet Movie Firearm Database (IMFDB). | ||
− | {{CS}} | + | {{CS bronie}} |
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] | [[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]] |
Wersja z 20:18, 21 kwi 2015
AK-47 | |
Inna nazwa |
|
Cena |
|
Pochodzenie | ZSRR |
Używane przez | Terroryści |
Właściwości | |
Obrażenia | 36 (CS:GO) |
Magazynek | 30 |
Tryby ognia | Automatyczny |
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
600 strz./min. |
Masa broni załadowanej |
4.79 kg |
Masa pocisku | 7.9 gramów |
Prędkość wylotowa | 2329 stóp/sek. |
Energia | 1992 dżuli |
Czas przeładowania | 2.5 sekundy |
Potężny i niezawodny AK-47 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych karabinów szturmowych na świecie. Jest najbardziej zabójczy, gdy strzela się krótkimi, kontrolowanymi seriami.
Opis z ekwipunku
AK-47 jest tak samo potężny, jak i głośny. Posiada ogromny rozrzut, jednak strzelcy wyborowi wybierają tą broń ze względu na jej śmiercionośny pierwszy strzał.
Opis z ekranu ładowania
AK-47, zwany także CV-47 lub potocznie Kałach – radziecki karabin automatyczny występujący w grach z serii Counter-Strike.
Automat Kałasznikowa (Автомат Калашникова w języku rosyjskim) to karabin automatyczny skonstruowany w Związku Radzieckim przez Michaiła Kałasznikowa. Jest bardzo mocną jak na karabin automatyczny bronią udostępnioną wyłącznie Terrorystom. Jedyne jego większe wady to słaba celność przy strzelaniu dłuższymi seriami oraz duży odrzut. Mimo tych wad jest bardzo popularnym karabinkiem częściowo z powodu statusu w pop-kulturze oraz częściowo dzięki jego skuteczności w grze. AK jest najpopularniejszą bronią używaną przez terrorystów w Counter-Strike. Niemałą popularnością cieczy się w trybie Deathmatch, szczególnie w Counter-Strike: Global Offensive.
Spis treści |
Właściwości
Część ciała | Podst. tryb ognia | |
---|---|---|
Bez pancerza | Z pancerzem | |
Głowa | 143 | 112 |
Klatka pier., ramię | 35 | 27 |
Brzuch | 44 | 34 |
Noga | 26 | 26 |
|
Statystyki dla CS:GO
Rodzaj statystyki | Wartość |
---|---|
Nagroda za zabójstwo | $300 (tryb turniejowy) $150 (tryb uproszczony) |
Obrażenia | 36 |
Kontrola odrzutu | 18/26 (69%) |
Zasięg efektywny | 31 m |
Penetracja pancerza | 77,5% |
Siła penetracji | 200 |
AK jest bronią o średniej masie. Podczas jej noszenia, szybkość ruchu gracza wynosi 221 (215 w CS: 'Global Offensive') jedn./sek. (domyślna szybkość to 250), co oznacza średni spadek prędkości. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
Taktyki
- Najlepszym sposobem na celne strzały jest strzelanie seriami. Upewnij się, że strzelasz serią nie dłuższą niż trzystrzałową. Czwarty wystrzelony nabój wzwyż będzie miał mały współczynnik trafienia, ponieważ broń słynie z dużego odrzutu.
- Początkujący gracze dość często strzelają z Kałasznikowa na tzw. "pałę", aż do wystrzelania całej amunicji w magazynku. Bardzo trudno wówczas kontrolować broń, przez co można narazić się na kontratak. Można temu zapobiec, strzelając krótkimi seriami, gdyż bronią wtedy aż tak nie rzuca.
- Postrzał z tej broni w głowę kończy się w każdym przypadku śmiercią, więc na dużym dystansie przymierz w głowę i wystrzel jeden pocisk, co da maksymalną celność. Jest to też dość skuteczna metoda eliminacji snajperów !
- Na średnich dystansach celuj w klatkę piersiową i wystrzel trzy kule żwawo wciskając trzykrotnie spust.
- Gdy gracz stoi w miejscu, pierwszy strzał z tej broni leci dosłownie z nanometrową precyzją, co pozwala na zdejmowanie przeciwników także na dużym dystansie. Możesz nawet zabijać niczym snajper.
- Na małym dystansie możesz strzelać ile wlezie, ale pamiętaj, żeby ustawić celownik mniej więcej na tors przeciwnika.
- Na dużym dystansie kluczowe jest bieganie w bok (tzw. 'strafowanie'). Kiedy tak biegniesz, wystrzel jeden pocisk, a jego moc zajmie się resztą.
- Na średnim dystansie, jeśli masz ustawiony rozmiar celownika na mały, strzelaj w wyższe partie ciała dla większej szansy trafienia. Na małych dystansach bardzo łatwo będzie zabić strzałem w głowę.
- Dzięki dużej penetracji, Kałasznikow jest idealną bronią do tzw. 'skanowania', czyli obijania przeciwników poprzez przestrzeliwanie danych powierzchni (np. drzwi, ścian).
- Staraj się nie poruszać zbyt szybko z tą bronią, gdyż bardzo cierpi na tym celność.
- Jeśli musisz już wyrzucić cały magazynek w przeciwnika, to spróbuj spuścić nieco linię celowniczą w dół.
Antytaktyki
- Używaj broni dużego zasięgu przeciw użytkownikom tej broni.
- Unikaj szybkostrzelnej broni, chyba, że przeciwnik z AK ma pełny pancerz, zdrowie oraz jest doświadczony. Mimo to przy odrobinie szczęścia powinieneś sobie z nim poradzić.
- Korzystaj z granatów błyskowych, aby zmusić ich do wycofania się.
- Unikaj wszelkiego kontaktu z jej użytkownikami na małym dystansie.
- Biegnij na niego z dwoma towarzyszami, wtedy wróg będzie musiał strzelać długą serią i poradzić sobie z dużym odrzutem.
- Pozwól im strzelać na średnim dystansie. Po czwartym strzale ich broń będzie niecelna.
- Cały czas pozostawaj w ruchu, aby uniknąć śmiertelną serię.
- Miej na uwadze to, że AK jest zdolny zabić strzałem w głowę nawet osobę z hełmem, więc najlepiej trzymaj się z dala od użytkowników lub poczekaj na okazję, gdy stracą panowanie nad bronią pod wpływem dużego odrzutu, co jest częste u niedoświadczonych graczy. Przez to będą mieć trudności z jej opanowaniem, toteż zamiast trafić w przeciwników spudłują. Dzięki temu można przeciwników z AK wykończyć bez względu na dystans.
Osiągnięcia
Counter-Strike: Source
Dot. broni
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
CV-47 Expert | Zabij 1000 przeciwników używając CV-47 |
Counter-Strike: Global Offensive
Dot. broni
Obrazek | Nazwa | Opis |
---|---|---|
AK-47 Expert | Zabij 1000 przeciwników używając AK-47 |
Ciekawostki
- W rzeczywistości Kałasznikow jest dużo mniej celny niż M4A1 i posiada również niższy zasięg skuteczny.
- Tak jak w kulturze masowej, AK jest kojarzony z terrorystami, stąd w grze jest dostępny wyłącznie u nich. Jest też używany w antyterrorystycznych operacjach w m.in. Rosji, Kaszmirze i Indiach. Używa ich także wiele firm ochroniarskich o skromnym budżecie.
- Rosjanie nadal używają Kałasznikowa, ale są to jego nowsze wersje typu AK-74 czy AK-74M. Starsze wersje również są używane, ale jest to limitowane użycie.
- Rosyjski Specnaz w Counter-Strike: Condition Zero nie może zakupić karabinu AK-47, gdyż jest to frakcja antyterrorystyczna. U Antyterrorystów podstawowym karabinem jest M4A1, czyli właściwy odpowiednik AK-74 używanego przez wspomniane rosyjskie siły specjalne.
- Terroryści w prawie każdej grze (wyjątkiem jest Deleted Scenes) zawsze trzymają AK na wysokości bioder w pozycji stojącej i na wysokości ramienia w pozycji kucającej. Antyterroryści natomiast zawsze trzymają Kałasznikowa na wysokości ramienia, o które oparta jest kolba, bez względu na postawę.
- Co ciekawe w grze nieważne czy postać trzyma broń na wysokości bioder czy ramienia, celność AK jest taka sama. W rzeczywistości Kałasznikow przy strzelaniu z tej pozycji (z biodra) jest bardzo niecelny.
- AK-47 w rzeczywistości używa amunicji 7.62x39mm wz. 43. W grze natomiast nie ma rozróżnienia pomiędzy rosyjskim nabojem 7.62x39mm, a NATOwskim 7.62x51mm używanym w m.in. karabinach G3SG/1 oraz Steyr Scout. Gra po prostu identyfikuje oba naboje jako 7.62mm, stąd AK-47 dzieli amunicję z dwoma karabinami wymienionymi wcześniej.
- W Counter-Strike: Source AK-47 dzieli amunicję także z karabinem AUG A1.
- AK-47 używane przez postacie niezależne w Deleted Scenes nie posiada kolby.
- Po wymianie magazynka gracz nigdy nie pociąga za rączkę napinania zamka, ale wykonuje tą czynność podczas wyciągania broni. W rzeczywistości broń bez odciągnięcia zamka nie mogłaby wystrzelić, zwłaszcza jeśli wcześniej został opróżniony cały magazynek. Dopiero w Counter-Strike: Global Offensive gracz napina zamek przy każdym przeładowaniu.
- Podczas animacji przeładowania w Condition Zero i Deleted Scenes podczas przeładowania można zobaczyć jak spust powoli sam z siebie się wciska i powraca do pozycji pierwotnej.
- AK-47 jest jedną z kilku powracających broni w Counter-Strike: Global Offensive, których cena uległa zmianie. Innymi przykładami takich broni są: Glock-18, Desert Eagle, Five-seveN, M1014, MAC-10 i M249.
- Ikonka zabójstwa AK-47 z Counter-Strike: Source została wykorzystana w Counter-Strike: Global Offensive również jako ikonka HUD.
- AK-47 występujący w Global Offensive jest zmodyfikowaną wersją z Left 4 Dead 2. Z modelu broni usunięto latarkę, zmieniono nieco końcówkę sprężyny powrotnej i kolbę (są bardziej szczegółowe), tekstury oraz animacje. Dźwięk strzału również został przeniesiony ze wspomnianej gry, choć został lekko zmodyfikowany. Model karabinu, podobnie jak w Left 4 Dead 2, jest oparty na AKM (udoskonalonej wersji AK-47), gdyż posiada właściwe dla niego cechy takie jak hamulec wylotowy w kształcie klina.
- We wczesnych stadiach rozwoju Global Offensive AK posiadał jasną teksturę części drewnianych. Jeśli chodzi o model, był niemalże identyczny do tego z Left 4 Dead 2 (nie posiadał jedynie latarki).
- W Global Offensive AK-47 i Bizon posiadają podobne animacje wyciągania i przeładowania, gdyż ten ostatni jest oparty na systemie Kałasznikowa.
- W wersjach beta CS:GO gracze krytykowali niski odrzut broni. Z tego powodu Valve w finalnej wersji zwiększyła odrzut AK-47 do poziomu tego z Counter-Strike 1.6.
Porównanie do M4A1 (CS 1.6 & CS:CZ)
Na plus
- Większe obrażenia (o 2 punkty)
- Niższa cena (o 600$)
- Szybsze przeładowanie (o 0.6 sekundy)
- Potrafi zabić przeciwnika z hełmem strzałem w głowę
Cechy wspólne
- Identyczna pojemność magazynka (30 naboi i 90 w zapasie)
Na minus
- Niższa szybkostrzelność (600 strz./min. vs 685 strz./min.)
- Większy odrzut (o 12%)
- Większa masa (o 4%)
- Wyższa cena amunicji (o 20$)
- Brak możliwości montażu tłumika
- Celność troszkę kuleje w porównaniu z M4A1
Galeria
Counter-Strike 1.0
Counter-Strike 1.6
Counter-Strike: Condition Zero
Condition Zero: Deleted Scenes
Członek Specnaz z AK-47
Counter-Strike: Source
Counter-Strike: Global Offensive
Antyterrorysta z GIGN trzymający AK-47
Skiny
* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.