Rewolwer R8

Wersja Pangia (dyskusja | edycje) z dnia 15:27, 29 gru 2015
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Rewolwer R8
250px
Cena $850
Pochodzenie Stany Zjednoczone
Używane przez

Właściwości
Magazynek 8
Tryby ognia półautomatyczny
Amunicja .50 AE
Szybko-
strzelność

  • 64 strz./min (podstawowy tryb strzału)
  • 150 strz./min (dodatkowy tryb strzału)
Czas przeładowania 2,3 sekundy
Opis z ekwipunku

R8 Revolver – amerykański rewolwer, debiutujący w Counter-Strike: Global Offensive i jednocześnie pierwszy rewolwer w serii gier Counter-Strike.

R8 to pistolet wprowadzony do gry podczas zimowej aktualizacji z 8 grudnia 2015 roku. Tak, jak w wypadku M4A1-S, USP-S i CZ75-Auto gracz ma możliwość wyboru, czy chce posiadać R8 w ekwipunku, czy nie – rewolwer podmienia Desert Eagle'a.

R8 posiada dwa tryby strzału: podstawowy to strzał z samonapinaniem kurka – powolny (zwłoka między pociągnięciem za spust a strzałem wynosi ok. 0,4 sekundy), ale idealnie celny nawet w biegu, zaś dodatkowy to strzał z ręcznym napięciem kurka z użyciem drugiej ręki (z ang. fanning), który zwiększa szybkostrzelność i likwiduje opóźnienie przy strzale, ale obniża celność do poziomu obrzyna.

W porównaniu do Desert Eagle'a rewolwer jest znacznie cięższy, celniejszy, posiada większy magazynek mieszczący 8 pocisków, ale jest od niego droższy, a ponadto ma znacznie niższą szybkostrzelność przy korzystaniu z podstawowego trybu strzału – z użyciem dodatkowego celność jest podobna, a szybkostrzelność wciąż niższa.

Spis treści

Właściwości

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 342 319
Klatka pier., ramię 85 79
Brzuch 107 99
Noga 64 64
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.
Rodzaj statystyki Wartość
Nagroda za zabójstwo $300 (zarówno w trybie turniejowym, jak i uproszczonym)
Obrażenia 86
Kontrola odrzutu 21/26 (81%)
Zasięg efektywny 84 m
Penetracja pancerza 93%
Siła penetracji 200

R8 Revolver to pistolet, który w największym stopniu wpływa na prędkość biegu gracza, obniżając ją z 250 do 220 jednostek na sekundę.

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Moc obalająca
  • Laserowa wręcz dokładność podstawowego trybu strzału
  • Świetny w rundach eko
  • Tani, proporcjonalnie do osiągów…
  • …jednak wciąż najdroższy spośród pistoletów…
  • …i zbyt drogi, żeby móc go kupić w rundzie pistoletowej w trybie turniejowym
  • Ogromna strata prędkości, proporcjonalnie do rozmiarów broni
  • Tylko jeden pełny magazynek (8 naboi) w zapasie

Taktyki i kontrtaktyki

W zasadzie z R8 strzela się tak samo, jak z Deagle'a – jeśli pierwszym strzałem nie trafisz przeciwnika w głowę, to jest całkiem spora szansa, że już nie uda ci się naprawić tego błędu, z tym że nie dlatego, że drugi strzał poleci kilka metrów od celu, a dlatego, że nie zdążysz ani uciec, ani strzelić drugi raz, dlatego dla porad dotyczących grania R8 odsyłamy do tego artykułu.


Porównanie

Z Desert Eaglem

Weapon deagle.png

Na plus

  • Wyższe obrażenia
  • Mniejszy odrzut
  • Znacznie lepsza celność
  • Większy magazynek (8 vs. 7)

Na minus

  • Mniejsza rezerwa amunicji (8/8 vs. 7/35)
  • Mniejsza szybkostrzelność (max 150 strz./min. vs. 267 strz./min.)
  • Opóźnienie przy oddawaniu strzału, spowodowane mechanizmem działania broni
  • Minimalnie dłuższe przeładowanie (2,3 sekundy vs. 2,2 sekundy)
  • Wyższa cena ($850 vs. $700)

Za kulisami

R8 Revolver to prawdopodobnie broń, która wywołała dotąd największą burzę wśród społeczności zgromadzonej wokół CS:GO. Stało się to za sprawą bardzo złego (a właściwie braku w ogóle) balansu broni w stosunku do Desert Eagle'a, pozostałych pistoletów, a nawet AWP – pierwotnie R8 tak naprawdę posiadało statystki identyczne z tą snajperką, posiadając jedynie niższe (według statystyk w menu kupna): odrzut (21/26 wobec 1/26) i zasięg skuteczny (86 wobec 96 metrów), a nadrabiało jeszcze lepszą celnością, dumpingową wręcz ceną i wyższą nagrodą za zabójstwo, co sprawiało, że koszt zakupu broni zwracał się bardzo szybko. W efekcie 8 grudnia praktycznie każdy gracz, niezależnie od trybu rozgrywki, korzystał wyłącznie z R8. Ponadto, broń była niedopracowana – wykorzystując dodatkowy tryb strzału, można było strzelać zarówno podczas tzw. freeze time, jak i podczas rozbrajania bomby, a także, przytrzymując oba klawisze myszy, broń zatrzymywała się w pozycji odbezpieczonego kurka, co pozwalało na natychmiastowe oddanie perfekcyjnie celnego strzału. To wszystko w połączeniu z przypadkowo wprowadzonym błędem z granatem dymnym (zminimalizowanie gry za pomocą kombinacji Alt+Tab i powrót do niej sprawiało, że z ekranu znikał dym) całkowicie zdestabilizowało rozgrywkę w CS:GO. Taki stan nie potrwał jednak długo i już następnego dnia Valve wydało łatkę naprawiającą te błędy, a kolejne sześć dni później tj. 15 grudnia, dodatkowo wydało poprawkę, która m.in. uczyniła dźwięk napinania kurka w R8 słyszalnym również dla graczy znajdujących się w okolicy jego posiadacza.

Ciekawostki

  • W grze R8 wykorzystuje ten sam pocisk, co Desert Eagle – .50 Action Express, choć prawdziwy Smith&Wesson M&P R8 może być zasilany tylko pociskami .357 Magnum lub .38 Special.
  • Zabójstwa z R8 wliczają się do osiągnięcia Ekspert Desert Eagle.
  • Znacznie przed aktualizacją dodającą R8 do gry można było znaleźć wpisy o rewolwerze w plikach gry, m.in. nazwę kodową weapon_revolver w jednym z plików konfiguracyjnych oraz kilka ikon, które jednak przedstawiały rewolwer z nieco dłuższą lufą niż R8, posiadającym 5-calową lufę.

Galeria

Skórki

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.

Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike