Punkt Wejścia

Wersja Neon (dyskusja | edycje) z dnia 20:24, 30 kwi 2018
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Punkt Wejścia
Background plaza.jpg
Gra Half-Life 2
Numer 1
Lokacje Stacja kolejowa City 17, City 17
Mapy od d1_trainstation_01
do d1_trainstation_04

Punkt Wejścia (ang. Point Insertion) – pierwszy rozdział gry Half-Life 2.

Spis treści

Szczegółowe streszczenie

Twórcy podają, że akcja Half-Life'a 2 ma miejsce dwie dekady po wydarzeniach z „jedynki”.

Rozpoczyna się monologiem G-Mana skierowanym do Gordona Freemana, w którym dosyć enigmatycznie informuje go o pierwszym zadaniu, jakie przyjdzie mu wykonać podczas „zatrudnienia”. Główny bohater zostaje umieszczony w wagonie pociągu wjeżdżającego do City 17, razem z dwoma innymi obywatelami. Na stacji wita go Skaner oraz przemówienie doktora Breena płynące z Breencastu. Zostaje skierowany na pociąg do Nova Prospekt, jednak droga zostaje odcięta przez jednego z członków Civil Protection, który zaprasza go do pokoju przesłuchań. Tam okazuje się, ze to Barney Calhoun, ochroniarz z Black Mesy, który został wtyczką Ruchu Oporu w Kombinacie. Po rozmowie z doktorem Kleinerem (przez panel kontrolny) zostaje wysłany do jego laboratorium. Po wyjściu z pokoju przesłuchań należy rozwiązać pierwszą zagadkę opartą na fizyce – ułożyć drewniane skrzynie, aby się po nich wspiąć i wyskoczyć przez okno.

Gordon wydostaje się na plac przed stacją kolejową, gdzie można po raz pierwszy zobaczyć Cytadelę. Po krótkiej przechadzce po mieście, wchodzi do jedynej otwartej kamieniczki. Tam jest świadkiem najścia Civil Protection na niewinnych mieszkańców, którzy zostali uznani za wspólników Rebeliantów. Freemanowi, który również zostaje uznany za winnego, udało się uciec. Dzięki pomocy lokatorów wydostaje się na dach. Po przebyciu kilku parapetów dostaje się przez okno do opuszczonej kamienicy. Tam otaczają go milicjanci i paraliżują pałkami. Z ratunkiem przychodzi Alyx Vance, która ogłusza żandarmów i zaprowadza Gordona do laboratorium.

Znaczenie

Ten rozdział to rozwinięty wstęp mający zapoznać gracza z uniwersum gry. Pokazuje, że po wydarzeniach z części pierwszej świat został owładnięty przez rządy absolutne organizacji zwanej Kombinatem. Na ziemi jej zwierzchnikiem jest doktor Wallace Breen, były administrator Black Mesy. Kombinat stosuje na ziemi różnorodne środki propagandy, wmawiając ludziom na przykład, że ich zniewolenie to tymczasowe niedogodności, po których ludzkość osiągnie nieśmiertelność. Sytuacja panująca na Ziemi z HL2 bywa opisywana przez recenzentów jako twórcze rozwinięcie Roku 1984 George'a Orwella.

Solucja

Ostrzeżenie

Ta sekcja strony zawiera solucję, czyli opis przejścia fragmentu gry. Jeżeli chcesz samodzielnie ukończyć grę, nie czytaj tej sekcji!

Grę rozpoczyna krótki monolog G-Mana, który następnie pozostawia nas w wagonie pociągu jadącego do City 17.

Po wyjściu z wagonu skieruj się w lewo, następnie znowu w lewo i przejdź przez obrotową barierkę. Znajdujesz się teraz w głównej hali dworca, gdzie podróżni czekają na pociągi. Idź w jedynym słusznym kierunku i postępuj zgodnie z poleceniami oficera Civil Protection. Zaprowadzi Cię do pokoju przesłuchań, po czym wyłączy kamery i pokaże swoje prawdziwe "Ja". Jest to Barney Calhoun znany z HL: Blue Shift. Spokojną pogawędkę zakłócą Wam dobijający się do drzwi oficerzy CP, a Ty zmuszony będziesz do ucieczki oknem. W pomieszczeniu gospodarczym wejdź po drabinie i podstaw pod otwarte okno jedną ze skrzyń i skocz. Następnie przejdź przez drzwi i czekaj na załadowanie się następnej mapy.

Skieruj się po schodach na górę i za drzwiami skręć w lewo. Drogę zablokuje nam oficer CP, po czym każe podnieść strąconą przez niego puszkę i wyrzucić do kosza. Podnieś puszkę i wrzuć ja do kosza, w przeciwnym razie oficer poczęstuje nas pałką elekrtyczną. Po wyrzuceniu puszki, skieruj się na wprost aż ko końca, skręć w lewo i wyjdź drzwiami po prawej na zewnątrz. Skieruj swe kroki w prawo i skręć z zaułek po prawej przed patrolem CP. Wejdź po drabince na balkon i zeskocz po drugiej stronie parkanu na skrzynkę. Idź prosto, a następnie w prawo. Dojdziesz do dwóch mieszkańców rozmawiających o przeszukiwaniu kamienicy przez ochronę cywilną. Idź chodnikiem w kierunku dwóch oficerów i wejdź w korytarz znajdujący się po lewej stronie.

Wejdź po schodach na pierwsze piętro. Zobaczysz, jak oficerowie CP dobijają się do drzwi. Wejdź w pierwsze drzwi z prawej i przejdź do ostatniego pokoju (tego gdzie dwóch mieszkańców patrzy przez okno), następnie wyjdź z powrotem na korytarz, skręć w prawo i idź do kolejnej klatki schodowej. Usłyszysz alarm, a CP zacznie cię ścigać. Biegnij na górę i podążaj za wskazówkami obywatela wychylającego się z mieszkania. Przebiegnij przez całe mieszkanie i wyjdź łazienką. Nie zatrzymuj się. Wbiegnij po schodach na górę i przejdź przez drzwi, w których stoi mieszkaniec. Przytrzyma on na chwilę CP, a Ty wejdź po schodach na dach.

Szybko wybiegnij przez dziurę w dachu i na następnym skręć w lewo. Teraz czeka Cię uciekanie po wąskich gzymsach, więc musisz uważać. Biegnij cały czas przed siebie po krawędziach, aż dotrzesz do dużego okna po prawej. Wskocz przez nie do środka i skieruj się po schodkach na dół i do drzwi. Drzwi zostaną wyważone przez oficerów CP, a Ty zostaniesz ogłuszony pałką. Budzisz się w towarzystwie Alyx Vance, która wywabiła Cię z opresji. Wejdź za Alyx do windy. W tym miejscu kończy się pierwszy rozdział.

Ciekawostki

  • Są dwa sprzeczne, acz oficjalne źródła mówiące o różnicy między wydarzeniami z HL1, a HL2. Fragment historii napisany przez Marca Laidlawa mówi o różnicy 10 lat[1], jednak na stronie Half-Life 2: Episode One można przeczytać, ze minęło 20 lat.

Przypisy

Lista rozdziałów w grach z serii Half-Life

Half-Life

Hazard Course · Black Mesa Inbound · Anomalous Materials · Unforeseen Consequences · Office Complex · "We've Got Hostiles" · Blast Pit · Power Up · On A Rail · Apprehension · Residue Processing · Questionable Ethics · Surface Tension · "Forget About Freeman!" · Lambda Core · Xen · Gonarch's Lair · Interloper · Nihilanth · Endgame

Half-Life: Opposing Force

Boot Camp · Incoming · Welcome to Black Mesa · "We Are Pulling Out" · Missing in Action · Friendly Fire · We Are Not Alone · Crush Depth · Vicarious Reality · Pit Worm's Nest · Foxtrot Uniform · "The Package" · Worlds Collide · Conclusion

Half-Life: Blue Shift

Hazard Course · Living Quarters Outbound · Insecurity · Duty Calls · Captive Freight · Focal Point · Power Struggle · A Leap of Faith · Deliverance

Half-Life: Decay

Dual Access · Hazardous Course · Surface Call · Resonance · Domestic Violence · Code Green · Crossfire · Intensity · Rift · Xen Attacks

Half-Life 2

Punkt Wejścia · „Pamiętny Dzień” · Droga Przez Kanały · Niebezpieczne Wody · Black Mesa East · „Nie chodzimy już do Ravenholm...” · Autostrada 17 · Ruchome Piaski · Nova Prospekt · Wiązania · Pierwszy Antyobywatel · „Za Freemanem!” · Nasi Dobroczyńcy · Czarna Energia

Half-Life 2: Episode One

Fałszywy Alarm · Bezpośrednia Interwencja · Podziemia · Ucieczka Przez Miasto · Ucieczka z City 17

Half-Life 2: Episode Two

Do White Forest · Ów Żywot Vortalny · Freeman Pontifex · Podróż W Wielkim Stylu · Poza Zasięgiem · Nasz Wspólny Przyjaciel · T Minus Jeden

Portal 2

Komunikat · Zimny start · Powrót · Niespodzianka · Ucieczka · Upadek · Ponowne spotkanie · Swędzenie · Część, w której...