Glock-18
Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!
Glock-18 | |
Inna nazwa | 9x19mm Sidearm |
Cena |
|
Pochodzenie | Austria |
Używane przez |
|
Właściwości | |
Odrzut |
|
Obrażenia | 28 |
Magazynek | 20 naboi |
Tryby ognia |
|
Amunicja | |
Szybko- strzelność |
|
Masa broni załadowanej |
0.9 kg |
Masa pocisku | 8 gramów |
Prędkość wylotowa | 1132 stóp/sek. |
Energia | 475 dżuli |
Czas przeładowania |
|
Glock 18 to dogodny pistolet w pierwszej rundzie, który działa najlepiej na nieopancerzonych przeciwnikach i pozwala strzelać serią 3 strzałów.
Opis z ekwipunku
Glock-18 (we wcześniejszych grach określany jako 9x19mm Sidearm), znany po prostu jako Glock - pistolet występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike. W każdej grze jest startowym pistoletem każdego Terrorysty.
Spis treści |
[edytuj] Ogólnie
Glock-18 to pistolet dostępny dla obu stronnictw (w Counter-Strike: Global Offensive tylko dla Terrorystów). Cechuje się dwoma trybami prowadzonego ognia - tradycyjnym dla większości pistoletów trybem samopowtarzalnym i trybem serii, w którym w błyskawicznym tempie wystrzeliwuje 3 naboje. Jest najtańszą bronią w serii (kosztuje 200$ w CS:GO, 400$ w pozostałych grach). W porównaniu do droższych pistoletów, Glock-18 posiada gorszą siłę ognia i słabą celność.
Wielu graczy uważa tą broń za niemal bezużyteczną ze względu na słabą penetrację pancerza i niską skuteczność w walce z lepiej wyposażonym przeciwnikiem. Wielu graczy po stronie terrorystów porzuca Glocka, gdy mają do dyspozycji lepsze pistolety. Mimo to, Glock może pochwalić się pojemnym magazynkiem, całkiem niskim odrzutem i przyzwoitą celnością (w grach na silniku Source). Pomimo pewnych wad, pistolet ten jest dość popularny na tzw. pistoletówkach i potrafi być skuteczny przeciwko graczom z P2000/USP/USP-S i dowolnym graczom bez pancerza i kasku.
[edytuj] Właściwości
Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S
Część ciała | Podst. tryb ognia | Alt. tryb ognia | ||
---|---|---|---|---|
Bez pancerza | Z pancerzem | Bez pancerza | Z pancerzem | |
Głowa | 98 | 61 | 169/2 strz. | 123/3 strz. |
Klatka pier., ramię | 24 | 12 | 58/3 strz. | 30/3 strz. |
Brzuch | 30 | 16 | 74/3 strz. | 38/3 strz. |
Noga | 18 | 24 | 44/3 strz. | 44/3 strz. |
|
Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO
|
|
Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W CS:GO prędkość zredukowano do 240 jedn./sek. co wciąż jest wynikiem pozytywnym jak na tą broń. Glock-18 to jedna z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
[edytuj] Zalety i wady
Zalety | Wady |
---|---|
|
|
[edytuj] Taktyka
- Używaj trybu serii na małych dystansach i celuj w głowę. Jeśli przeciwnik posiada hełm, będziesz potrzebować dwóch trafień w tym trybie.
- Na średnich dystansach strzelaj z trybu samopowtarzalnego.
- Na dużym dystansie lepszym rozwiązaniem jest branie nóg za pas lub użycie broni głównej (jeśli takową posiadasz).
- W niektórych sytuacjach wykończenie adwersarza strzałami w trybie serii jest łatwą i prostą metodą.
- Pamiętaj, by od czasu do czasu kryć się, gdy nękasz przeciwnika, który ma dużo amunicji w zapasie.
- Niektórzy gracze preferują tryb samopowtarzalny ze względu na wyraźny brak przerwy między seriami. Przy bliskich spotkaniach z przeciwnikiem lepiej nie żałować spustu i celować w głowę. Jeśli użytkownik Glocka będzie dość szybko strzelał, jest duża szansa że pozbędzie się przeciwnika, zanim sam zostanie zabity.
- W Counter-Strike 1.6 wielu graczy unika korzystania z tego pistoletu, z powodu niskich obrażeń i wysokiej niedokładności.
- Natomiast w Counter-Strike: Source, rozrzut został zmniejszony, jednak obrażenia pistoletu były wciąż niskie. Próbuj nie wdawać się w bezpośrednią walkę, skupiając się bardziej na ataku z zaskoczenia. Zyskasz dzięki temu dodatkowe sekundy do wykończenia wroga. Ponieważ rozrzut jest dość mały, przy takich kontaktach staraj się strzelać tak szybko jak to możliwe. Jednak w przeciwieństwie do gier działających na silniku GoldSrc, przerwa między kolejnymi strzałami w trybie serii stała się dłuższa.
- Jeśli już chcesz korzystać z trybu serii, lepiej rób to na samotnych przeciwnikach. Rozrzut również w tym trybie jest mniejszy, więc dość prawdopodobne że wszystkie pociski trafią w to samo miejsce.
- W Counter-Strike: Global Offensive Glock-18 także doczekał się zmian - celność wzrosła a odrzut zmalał. Warto też odnotować dodanie odrzutu przy strzelaniu w trybie serii.
- Natomiast w Counter-Strike: Source, rozrzut został zmniejszony, jednak obrażenia pistoletu były wciąż niskie. Próbuj nie wdawać się w bezpośrednią walkę, skupiając się bardziej na ataku z zaskoczenia. Zyskasz dzięki temu dodatkowe sekundy do wykończenia wroga. Ponieważ rozrzut jest dość mały, przy takich kontaktach staraj się strzelać tak szybko jak to możliwe. Jednak w przeciwieństwie do gier działających na silniku GoldSrc, przerwa między kolejnymi strzałami w trybie serii stała się dłuższa.
- Glock-18 całkiem nieźle zgrywa się z bronią o dużym odrzucie. Jeżeli odrzut będzie zbyt wysoki lub musisz przeładować broń, wyciągnij ten pistolet i dobij przeciwnika (działa na małe i średnie dystanse).
[edytuj] Antytaktyka
- Używaj strzelb, pistoletów maszynowych, karabinów, lub po prostu mocniejszych pistoletów.
- USP i P2000 to dobre pistolety na takich użytkowników, ale mają mniejszy magazynek, więc strzelaj tylko, gdy jesteś pewny. Użytkownicy Glocka mogą sobie pozwolić na szybkie strzelanie, gdyż pistolet ma pojemny magazynek.
- Każda broń automatyczna i/lub dużego zasięgu powinna zapewnić przewagę nad użytkownikami.
- Jeśli to możliwe, unikaj bliskich kontaktów z doświadczonymi graczami, szczególnie w pistoletówkach.
- W Global Offensive użytkownicy Glocka mogą zmieniać tryby prowadzonego ognia. Taka zmiana wydaje charakterystyczny dźwięk, więc bądź czujny.
[edytuj] Osiągnięcia
[edytuj] Counter-Strike: Source
Ekspert 9x19 Sidearm Zabij 200 wrogów z 9x19 Sidearm |
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
Ekspert Glock-18 Zabij 100 przeciwników przy użyciu Glock-18 |
[edytuj] Porównanie
[edytuj] z USP
[edytuj] Na plus
- Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 12 naboi)
- Mniejszy odrzut
- Tańszy (400$ vs 500$)
- Minimalnie wyższa szybkostrzelność
- Krótszy czas przeładowania (2 sekundy vs 2,7 sekundy)
- Tańsza amunicja (20$ vs 25$)
- Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 100 naboi)
- Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz
[edytuj] Cechy wspólne
- Ta sama szybkość poruszania się (250 jedn./sek.)
[edytuj] Na minus
- Mniejsze obrażenia
- Mniejsza celność
- Brak dokręcanego tłumika
[edytuj] z P2000
[edytuj] Na plus
- Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 13 naboi)
- Mniejszy odrzut
- Minimalnie wyższa szybkostrzelność (400 strz./min. vs 352 strz./min.)
- Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 52 naboje)
- Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz
[edytuj] Cechy wspólne
- Ta sama cena (200$)
- Ta sama szybkość poruszania się (240 jedn./sek.)
- Ten sam czas przeładowania (2,2 sekundy)
[edytuj] Na minus
- Mniejsze obrażenia
- Mniejsza celność
[edytuj] z USP-S
[edytuj] Na plus
- Pojemniejszy magazynek (20 naboi vs 12 naboi)
- Mniejszy odrzut
- Minimalnie wyższa szybkostrzelność (400 strz./min. vs 352 strz./min.)
- Więcej amunicji w zapasie (120 naboi vs 24 naboje)
- Możliwość strzelania serią 3 pocisków na raz
[edytuj] Cechy wspólne
- Ta sama cena (200$)
- Ta sama szybkość poruszania się (240 jedn./sek.)
- Ten sam czas przeładowania (2,2 sekundy)
[edytuj] Na minus
- Mniejsze obrażenia
- Mniejsza celność
- Brak dokręcanego tłumika
- Widać lecący strzał
[edytuj] Ciekawostki
- Glock miał mieć tłumik podobnie jak USP. Ten fakt potwierdzają niedokończone animacje. Te animacje mogą pochodzić z Half-Life, gdzie wytłumiony Glock również występował w plikach tej gry.
- To jedna z dwóch broni, które mogą strzelać seriami trzystrzałowymi. Inną taką bronią jest karabin FAMAS.
- Boty nigdy nie korzystają z trybu serii ani w Glocku, ani we wspomnianym FAMASie.
- Przed CS:GO, Glock był jedną z dwóch broni, która nie zabijała natychmiastowo strzałem w głowę gracza bez kasku. Drugą taką bronią był Five-seveN.
- Pliki gry określają tą broń jako glock i glock18.
- Pistolety Glock są używane przez wiele służb porządkowych i militarnych na całym świecie. Tymczasem w serii Counter-Strike Glock jest domyślną bronią Terrorystów, a dodatkowo w Global Offensive Antyterroryści nie mogą jej kupić.
- W rzeczywistości Glock 18 jest pistoletem automatycznym, mogący prowadzić ogień w trybie automatycznym i półautomatycznym, ale nie w trybie serii.
- Prawdopodobnie parametry Glocka oparto na pistolecie Beretta 93R. 93R może strzelać ogniem pojedynczym lub serią trzystrzałową, zasilany jest tą samą amunicją co Glock (9x19mm Parabellum) oraz posiada dwudziestonabojowy magazynek.
- Glock-18, wbrew nazwie, bazuje na prawdziwym Glocku 17 (wszystkie gry z wyjątkiem Global Offensive).
- Glock nie posiada przycisku zwalniania magazynka, a jeżeli już go posiada, to jest to jego prawa strona, najczęściej na teksturze broni.
[edytuj] Counter-Strike i Condition Zero
- Glock-18 dzieli amunicję z MP5 i TMP.
- W Counter-Strike 1.6 model trzecioosobowy Glocka posiada przełącznik rodzaju ognia właściowy dla Glocka 18 (którego brakuje w modelu pierwszoosobowym), jednak nie posiada on długiej lufy tak jak pierwszoosobowy model Glocka.
- Glock posiadał dwie animacje wyciągania, dwie animacje przeładowania i animację bezczynności, jednak w Counter-Strike 1.6 została tylko jedna animacja przeładowania i wyciągania, a animację bezczynności usunięto.
- Dodatkowo, druga animacja przeładowania nie jest zsynchronizowana z dźwiękiem.
- W Deleted Scenes wrogi NPC z granatem zawsze jest wyposażony w Glocka.
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
- Przed aktualizacją z 23 stycznia 2013 roku dla CS:GO, Glock-18 był dostępny dla obu stronnictw. W poprzednich grach oraz wersji na konsole PlayStation 3 i XBOX 360 broń ta wciąż jest dostępna dla obu drużyn, jednak często widać ją w rękach graczy po stronie terrorystów, a prawie nikt nie używa jej po stronie antyterrorystów.
- Glock-18 jest mieszanką kilku modeli pistoletów Glock - posiada szkielet i zamek długością odpowiadającą modelom o oznaczeniu 17, chwyt odpowiadający temu występującemu w modelach o znaczeniu 26 i 36. Sam szkielet wydaje się być wzorowany na generacji pierwszej lub drugiej ze względu na brak szyny akcesoryjnej.
- Aktualizacja z 6 lipca 2018 roku wprowadziła lekko zaktualizowany model pierwszoosobowy, który posiada przycisk zwalniania zamka również po drugiej stronie, co jest charakterystyczne dla Glocków generacji piątej.
- Sam model z CS:GO jest zapożyczony z innej gry Valve - Left 4 Dead 2. Zmiany dotyczą nowych tekstur, animacji i nieco większej ilości wielokątów.
[edytuj] Galeria
[edytuj] Counter-Strike 1.0
[edytuj] Counter-Strike 1.6
[edytuj] Condition Zero
[edytuj] Condition Zero: Deleted Scenes
[edytuj] Counter-Strike: Source
[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive
[edytuj] Skórki
* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.